Ik heb ruim een maand geleden de HTC Desire besteld bij Belcompay. Mijn keuze viel op de zilveren bij de Belcompany aangaven hem op voorraad te hebben. De volgende dag kreeg ik een automatische mail dat de SIM T-mobile niet op voorraad was. Dit leek me vreemd dus heb ik tot twee keer toe een email gestuurd hoe dat nu zat. Hierop heb ik nooit antwoord ontvangen. Vervolgens ben ik anderhalve week later naar de winkel gegaan, waar ik had aangegeven hem te willen afhalen, met de vraag hoe het zat. Ik kreeg daar een onzin verhaal over micro sims en werd zsm afgewimpeld en de winkel uitgewerkt.
Na tig keer bellen met de klantenservice (het duurt eeuwig, ook zonder wachtenden, vaak wordt de hoorn er gewoon weer opgegooid, en meestal is het overgaan - wachtmuziekje-overgaan-muziekje-overgaan-muziekje, etc.) kreeg ik daar te horen dat het niet de sim was maar het toestel. Wat raar was aangezien de site nog steeds aangaf dat de zilver nog steeds voorradig was. Mijn bestelling stond dus verkeerd in het systeem, maar ze zouden het aanpassen en ik zou bericht krijgen (dit bericht heb ik uiteraard nooit gehad).
Na weer een week wachten (> 3 weken na bestelling) stond de bruine opeens op voorraad op de site. Ik heb dus wederom gemaild (geen antwoord) en vervolgens gebeld of ik kon ruilen. Ik had de silver besteld omdat deze op voorraad was, dus ik had net zo lief de bruine. Dit was eerst onmogelijk, maar na lang praten ging men kijken wat men kon doen. Vervolgens kreeg ik dag later een mail dat het niet kon, maar dat dit niet erg was, want de bruine was toch niet op voorraad. Raar genoeg geeft de site tot op heden (ruim week later) nog steeds aan dat deze wel voorradig is.
Afgelopen dagen (>5 week) stond de Desire silver op de site als "beperkt op voorraad", voor mij een reden om maar weer eens te bellen. Ik hoor namelijk niets en het lijkt me dat als er mensen na meer dan een maand nog steeds op een toestel wachten, dat deze dan in de shop niet voorradig kan zijn. De helpdeskmedewerker beweerde dit keer dat BEPERKT op voorraad betekende dat deze NIET op voorraad was. Ik vertelde hem dat er ook een optie was niet op voorraad en dat het in de NLse taal beperkt betekend dat ze wel op voorraad zijn. Nadat hij zich een paar keer had herhaald, beperkt was hetzelfde als niet, moest hij toch toegeven dat dit een foutje was. Van de zilveren was de levertijd nog niet bekend maar werd op z'n vroegst oktober, de bruine werd begin oktober verwacht. Toen ik aangaf dat ik het wel heel misleidend vond dat de bruine al die tijd nu op voorraad staat op de webshop en de silver toentertijd ook weken op voorradig heeft gestaan en nu weer even beperkt voorradig leek, gaf hij het systeem de schuld. Het was gewoon moeilijk aan te passen.
Ik vind het echter te belachelijk voor woorden dat je straks meer dan twee maand op je toestel zit te wachten, zonder dat men je ooit informeert. Je moet zelf bellen anders hoor je niets en als je belt mag je blij zijn als ze de waarheid vertellen. In de tussentijd worden potentiële klanten nog steeds misleid met foute informatie. Tevens wordt er op geen enkele manier moeite gedaan om tot een oplossing/alternatief te komen. Ja, je kunt annuleren, maar voor het feit dat je nu meer dan een maand later geen soortgelijke aanbieding meer kunt krijgen (deze zijn overal verlopen), daar gaat men dan wel heel makkelijk aan voorbij.
Kortom bestel nooit wat bij Belcompany. Ze publiceren foutieve informatie, informeren je niet en hebben de slechtste klanten"service" die ik ooit heb meegemaakt. En dat te bedenken dat ik er mede had besteld omdat ik het een fijn idee vond dat ze ook fysieke winkels hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afhandeling Belcompany laat zeer te wensen over
-
- Contacteer:
Re: Afhandeling Belcompany laat zeer te wensen over
Beste klant,
Zou u misschien contact met ons willen opnemen op 0318-569808?
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webshop
Zou u misschien contact met ons willen opnemen op 0318-569808?
Met vriendelijke groet,
BelCompany Webshop