LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Greenchoice is weer bezig deur aan deur
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15 jan 2010 18:36
Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Nou het was weer eens prijs. Een jongen aan de deur met een mooi verhaal dat hij voor de teruggave komt van mijn energierekening. Een heel slap verhaal had hij waar kop nog staart aan zat.
Eerst proberen mij doen geloven dat hij voor Eneco werkt.
Maar toen kwam het woord Greenchoice te pas en heb deze (gladde) jongen direct weg gestuurd. Ik kreeg nog een grote mond dat de buren het wel hadden.
Hoe komen we van dit soort kakkerlakken af??
Eerst proberen mij doen geloven dat hij voor Eneco werkt.
Maar toen kwam het woord Greenchoice te pas en heb deze (gladde) jongen direct weg gestuurd. Ik kreeg nog een grote mond dat de buren het wel hadden.
Hoe komen we van dit soort kakkerlakken af??
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Ramen en deuren dicht houden.sammie1966 schreef: Hoe komen we van dit soort kakkerlakken af??
-
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Daar is slechts 1 antwoord het juiste, door op een eiland moederziel alleen te gaan wonen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 sep 2010 13:40
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Een paar weken geleden werd er aan de voordeur gebeld. Mijn moeder (77 jaar, moeilijk lezend en een klein beetje doof) doet open. Er staan twee ´keurige´ heren, die mijn moeder vragen of ze misschien even de meterstanden van de elektriciteit en het gas op mogen nemen. Mijn moeder had namelijk groene stroom van Eneco en volgens de heren ging er administratief wat veranderen. Eneco had de groene stroomdivisie ondergebracht in een nieuw bedrijf en zou m.i.v. 1 september 2010 Greenchoice gaan heten.
Ze hadden een hele berg papieren bij zich met het logo van Eneco (meende mijn moeder), namen de standen op, namen dezelfde standen over op het formulier van Greenchoice en toen moest er gebeld worden met (zgn) Eneco en moest mijn moeder mondeling bevestigen, dat ze begrepen had, dat haar contract overgenomen werd door Greenchoice en zo nog een paar vragen beantwoorden, die ze al nauwelijks verstond en waarop ze dus maar ´ja´ zei. De dame aan de andere kant van de telefoon vroeg haar om de standen, verifieerde adresgegevens en wilde graag het rekeningnummer hebben voor de automatische incasso. De betalingen voor Eneco wordt al jaren automatisch afgeschreven, dus mijn moeder vond het geen vreemde vraag.
De heren bedankten mijn moeder, zegden toe een kopie van de (door mijn moeder natuurlijk maar half gelezen ondertekende) contracten op te sturen en gingen naar het volgende huis.
Twee dagen later plofte er een brief op de deurmat. `Geachte mevrouw, Wij danken u hartelijk voor uw keuze voor Greenchoice. Uw klantnummer is 123, blablabla.´
Hoezo keuze voor Greenchoice? Er viel toch nix te kiezen? Groene stroom van Eneco heette toch nu opeens Greenchoice? Toch maar eens geïnformeerd bij Eneco, die uiteraard niets met Greenchoice te maken heeft.
Gelukkig was mijn moeder nog op tijd om het contract te annuleren (nou ja, dat hopen we, telefonisch is het bevestigd, maar mijn moeder heeft nog geen schriftelijke bevestiging). Ze werd overigens door de medewerker van Greenchoice netjes te woord gestaan en we hebben het idee, dat het probleem meer door een stel louche colporteurs veroorzaakt wordt, dat zich niet aan de regels houdt dan door Greenchoice.
U bent dus gewaarschuwd voor wéér een malafide verkooptruc.
Ze hadden een hele berg papieren bij zich met het logo van Eneco (meende mijn moeder), namen de standen op, namen dezelfde standen over op het formulier van Greenchoice en toen moest er gebeld worden met (zgn) Eneco en moest mijn moeder mondeling bevestigen, dat ze begrepen had, dat haar contract overgenomen werd door Greenchoice en zo nog een paar vragen beantwoorden, die ze al nauwelijks verstond en waarop ze dus maar ´ja´ zei. De dame aan de andere kant van de telefoon vroeg haar om de standen, verifieerde adresgegevens en wilde graag het rekeningnummer hebben voor de automatische incasso. De betalingen voor Eneco wordt al jaren automatisch afgeschreven, dus mijn moeder vond het geen vreemde vraag.
De heren bedankten mijn moeder, zegden toe een kopie van de (door mijn moeder natuurlijk maar half gelezen ondertekende) contracten op te sturen en gingen naar het volgende huis.
Twee dagen later plofte er een brief op de deurmat. `Geachte mevrouw, Wij danken u hartelijk voor uw keuze voor Greenchoice. Uw klantnummer is 123, blablabla.´
Hoezo keuze voor Greenchoice? Er viel toch nix te kiezen? Groene stroom van Eneco heette toch nu opeens Greenchoice? Toch maar eens geïnformeerd bij Eneco, die uiteraard niets met Greenchoice te maken heeft.
Gelukkig was mijn moeder nog op tijd om het contract te annuleren (nou ja, dat hopen we, telefonisch is het bevestigd, maar mijn moeder heeft nog geen schriftelijke bevestiging). Ze werd overigens door de medewerker van Greenchoice netjes te woord gestaan en we hebben het idee, dat het probleem meer door een stel louche colporteurs veroorzaakt wordt, dat zich niet aan de regels houdt dan door Greenchoice.
U bent dus gewaarschuwd voor wéér een malafide verkooptruc.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
@ Caroline
Je kan je klacht indienen bij Consuwijzer. Klachten worden gebundeld waarna eventueel verder onderzoek en een boete voor Greenchoice volgt. Het is bij wet verboden (Wet op de Colportage) dit soort praktijken toe te passen.
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Je kan je klacht indienen bij Consuwijzer. Klachten worden gebundeld waarna eventueel verder onderzoek en een boete voor Greenchoice volgt. Het is bij wet verboden (Wet op de Colportage) dit soort praktijken toe te passen.
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Net had ik ze hier ook aan de deur: Zijn verhaal: ik kom voor de jaarlijkse teruggave, want u ziet bij de NUON..."Toen zag ik iets van greenchoice in zijn handen en heb gezegd: " bent u colporteur?Geen interesse." En de deur keihard voor zijn neus dicht gesmeten. En (had ik al veel eerder moeten doen)de anti-colportage sticker opgeplakt naast mijn deurbel).
Een paar jaar geleden ben ik die schijnheilige praktijken van greenchoice getrapt en dat heeft me toen veel geld gekost, dus zodra het kon ben ik weer terug gegaan naar de NUON
Een paar jaar geleden ben ik die schijnheilige praktijken van greenchoice getrapt en dat heeft me toen veel geld gekost, dus zodra het kon ben ik weer terug gegaan naar de NUON
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Dat helpt niet,je hebt er bij die dan juist aanbellen.Sunbow schreef: En (had ik al veel eerder moeten doen)de anti-colportage sticker opgeplakt naast mijn deurbel
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Wij hebben ook iemand van Greenchoice aan de deur gehad, deed voorkomen alsof hij vanuit Essent handelde, maar zag het logo van Greenchoice. Ik antwoorde netjes dat ik er niets van hoefde te weten, kreeg een grote mond terug, meneer zei dat ik vanzelf spijt van keuze ging krijgen.
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Naast het klagen hier,..............dien het ook in bij Consuwijzer. DAn komt het ook bij de energiekamer terecht. Des te meer officiele klachten, des te meer de toezichthouder kan ondernemen mbt de leverancier en haar verkooppraktijken.
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11254
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
als ik het goed begrepen heb is het bedrijf waar greenchoice mee in zee was gegaan jaren terug (bedrijf planeta) afgeketst door greenchoice
na veel klachten van mensen over verkeerde informatie die deze mensen deur aan deur gaven (en ook gewoon aanbellen terwijl er een geen verkoopsticker op de deur prijkt) enz.
nu hopen dat de foute deur verkopers dan ook wegblijven, verkopers die niet agresief te werk gaan zijn er helaas niet maar hopelijk wel verkopers die de juiste informatie geven
zelf ben ik nu iets meer dan een jaar bij greenchoice en ben min de verkopers deur aan deur zeer tevreden.
na veel klachten van mensen over verkeerde informatie die deze mensen deur aan deur gaven (en ook gewoon aanbellen terwijl er een geen verkoopsticker op de deur prijkt) enz.
nu hopen dat de foute deur verkopers dan ook wegblijven, verkopers die niet agresief te werk gaan zijn er helaas niet maar hopelijk wel verkopers die de juiste informatie geven
zelf ben ik nu iets meer dan een jaar bij greenchoice en ben min de verkopers deur aan deur zeer tevreden.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 nov 2010 16:53
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Gelijk zeggen dat je niet geinteresseert bent!
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Caroline Putter schreef:Een paar weken geleden werd er aan de voordeur gebeld. Mijn moeder (77 jaar, moeilijk lezend en een klein beetje doof) doet open. Er staan twee ´keurige´ heren, die mijn moeder vragen of ze misschien even de meterstanden van de elektriciteit en het gas op mogen nemen. Mijn moeder had namelijk groene stroom van Eneco en volgens de heren ging er administratief wat veranderen. Eneco had de groene stroomdivisie ondergebracht in een nieuw bedrijf en zou m.i.v. 1 september 2010 Greenchoice gaan heten.
Ze hadden een hele berg papieren bij zich met het logo van Eneco (meende mijn moeder), namen de standen op, namen dezelfde standen over op het formulier van Greenchoice en toen moest er gebeld worden met (zgn) Eneco en moest mijn moeder mondeling bevestigen, dat ze begrepen had, dat haar contract overgenomen werd door Greenchoice en zo nog een paar vragen beantwoorden, die ze al nauwelijks verstond en waarop ze dus maar ´ja´ zei. De dame aan de andere kant van de telefoon vroeg haar om de standen, verifieerde adresgegevens en wilde graag het rekeningnummer hebben voor de automatische incasso. De betalingen voor Eneco wordt al jaren automatisch afgeschreven, dus mijn moeder vond het geen vreemde vraag.
De heren bedankten mijn moeder, zegden toe een kopie van de (door mijn moeder natuurlijk maar half gelezen ondertekende) contracten op te sturen en gingen naar het volgende huis.
Twee dagen later plofte er een brief op de deurmat. `Geachte mevrouw, Wij danken u hartelijk voor uw keuze voor Greenchoice. Uw klantnummer is 123, blablabla.´
Hoezo keuze voor Greenchoice? Er viel toch nix te kiezen? Groene stroom van Eneco heette toch nu opeens Greenchoice? Toch maar eens geïnformeerd bij Eneco, die uiteraard niets met Greenchoice te maken heeft.
Gelukkig was mijn moeder nog op tijd om het contract te annuleren (nou ja, dat hopen we, telefonisch is het bevestigd, maar mijn moeder heeft nog geen schriftelijke bevestiging). Ze werd overigens door de medewerker van Greenchoice netjes te woord gestaan en we hebben het idee, dat het probleem meer door een stel louche colporteurs veroorzaakt wordt, dat zich niet aan de regels houdt dan door Greenchoice.
U bent dus gewaarschuwd voor wéér een malafide verkooptruc.
Zo herkenbaar, GreenChoice mannetjes kwamen een jaartje geleden met exact dezelfde truc hier langs. Zogenaamd geld teruggeven, overname contract, milieuvoordelen, de buren zijn net ook al overgestapt, bladiebla.
En natuurlijk de vrijblijvende informatiepakket aanvraag waar ze wel al je gegevens plus geboortedatum, bankrekeningnr en handtekening voor willen hebben.
En heel 'toevallig' had hij z'n duim precies bovenop het kleine woordje overeenkomst bovenaan het 'informatiepakket aanvraag formulier' zodat ik het niet kon zien
Wat mij betreft wordt deze tekst standaard uitgeprint en bij de voordeur en telefoon van alle consumenten geplakt om ellende te voorkomen: http://www.trosradar.nl/consumententips ... er-niet-in
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 mar 2011 20:28
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
heb ook nog eens een keer bij greenchoice gezeten. Lachen man..na anderhalf jaar een eindafrekening van ruim 700 euro. ( komt overeen bij nuon blijven ipv 20 euro p.maand minder te betalen). Maakt dus geen flikker uit waar je zit. Ben gauw terug gegaan naar Nuon, want dat liep al 20 jaar goed, dus.......
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
vraag maar eens om legitimatie. een beetje colporteur zal dat niet willen doen (ervaringen met oxxio-neanderthaler). die gasten zijn alleen maar bezig met verkooptargets, dat ze over lijken gaan. zelfs mensen die onder toezicht staan zullen ze wat verkopen en laten tekenen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Eindelijk, na vele jaren van misstanden komt de Consumentenautoriteit eens aankakken met straf voor deze praktijken: boete voor Greenchoice van twee miljoen euro. Ze moesten wel na de beruchte uitzending van Vara's Kassa*. Bedrijven als Oxxio en de Nederlandse Energie Maatschappij kunnen echter ongestraft hun gang blijven gaan: zij blijven buiten schot.
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... ebedrijven
*)
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... ebedrijven
*)
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
greenchoice is overigens 2.1 miljoen en ze zijn in hoger beroep gegaan
http://www.greenchoice.nl/Content/Media ... op_nma.pdf
http://www.greenchoice.nl/Content/Media ... op_nma.pdf
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
Ik vind het ook vreemd dat Oxxio en NLEnergie niet zijn aangepakt. Maar het verweer en de verontwaardiging van Greenchoice zijn natuurlijk nogal schijnheilig. Colporteurs het vuile werk laten opknappen waarbij de Colportagewet wordt overtreden. En vervolgens wanneer je daarvoor een boete krijgt, je handen wassen in onschuld met zinnen als "Greenchoice voert juist heel doelbewust al sinds de start in 2001 een uiterst klantvriendelijk beleid."
Re: Greenchoice is weer bezig deur aan deur
als een bedrijf in de detailhandel net zo klantvriendelijk zou zijn, denk ik dat we binnen afzienbare tijd te maken zouden krijgen met een failissementBob Schurkjens schreef:Greenchoice voert juist heel doelbewust al sinds de start in 2001 een uiterst klantvriendelijk beleid."