Dat gaat prima, meerdere malen voor mijn ouders gebeld. Zolang je aardig blijft kan er heel veel.woppy70 schreef:Dank je wel voor de tip, ik heb nu inderdaad ook de geschillencommissie ingeschakeld.
En nog even dit, als je naar de klantenservice belt van een telefoon die niet je eigen aansluiting is dan kunnen (willen) ze je niet helpen want ze kunnen dan geen test signaal sturen om de lijn te testen.......
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] de slechte prestaties van ZIGGO
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 13 mei 2010 20:20
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 aug 2010 12:43
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
ziggo is snel als ze wat kunnen leveren en met het maken van reclame's.
als je problemen ondervind en de helpdesk beld krijg je te maken met ondeskundig en vaak hondsbrutale medewerker/sters.
ik heb problemen met mijn digitaal pakket.
op 2 t.v's in mijn huis dezefde slechte beeldkwaliteit zowel analoog als via de digitaal ontvanger.(analoog refexen door beeld en sneeuw/ruis) en digitaal kleurenbalken en blokken door het beeld op de meeste zenders.(niet naar te kijken)het enige wat de zeer brutale medewerkster van ziggo zegt dat ligt aan uw aansluiting en de fout zit zeker niet bij ziggo.(standard antwoord van ziggo) de hoofaansluiting komt in de meterkast de woning binnen en daar zit er een splitter op voor een kabel naar de doos in de huiskamer en een naar de slaapkamer. hier kan en mag ik niet aankomen.alle kabels coax en de HDMI zijn van hoge kwalitiet. en toch slecht beeld en blokken en balken met kleuren in beeld, niet naar te kijken. zowel mijn humax 5000 als de 5050 zeggen dat het singnaal maar ca 30-40% is bij de zender waar ik slecht beeld heb. andere geven een hogere waarde. ik blijf er bij dat het signaal van Ziggo momenteel te zwak binnenkomt, eerder dit probleem nooit gehad.
wat is de oorzaak, op te lossen of kan ik maar betere voor een schotel kiezen.
ziggo alles in een, trap er niet in in. (als u eenmaal klant bent dan komt de asociaale klantenservice aan de telefoon bij problemen).
er zijn bedrijven met veel betere service maar Ziggo heeft met de kabel nog het monopoli, tele 2 is geen optie dan kun je geen digitaal pakket nemen en het komt van dezelfde aanbieder: Ziggo.
als je problemen ondervind en de helpdesk beld krijg je te maken met ondeskundig en vaak hondsbrutale medewerker/sters.
ik heb problemen met mijn digitaal pakket.
op 2 t.v's in mijn huis dezefde slechte beeldkwaliteit zowel analoog als via de digitaal ontvanger.(analoog refexen door beeld en sneeuw/ruis) en digitaal kleurenbalken en blokken door het beeld op de meeste zenders.(niet naar te kijken)het enige wat de zeer brutale medewerkster van ziggo zegt dat ligt aan uw aansluiting en de fout zit zeker niet bij ziggo.(standard antwoord van ziggo) de hoofaansluiting komt in de meterkast de woning binnen en daar zit er een splitter op voor een kabel naar de doos in de huiskamer en een naar de slaapkamer. hier kan en mag ik niet aankomen.alle kabels coax en de HDMI zijn van hoge kwalitiet. en toch slecht beeld en blokken en balken met kleuren in beeld, niet naar te kijken. zowel mijn humax 5000 als de 5050 zeggen dat het singnaal maar ca 30-40% is bij de zender waar ik slecht beeld heb. andere geven een hogere waarde. ik blijf er bij dat het signaal van Ziggo momenteel te zwak binnenkomt, eerder dit probleem nooit gehad.
wat is de oorzaak, op te lossen of kan ik maar betere voor een schotel kiezen.
ziggo alles in een, trap er niet in in. (als u eenmaal klant bent dan komt de asociaale klantenservice aan de telefoon bij problemen).
er zijn bedrijven met veel betere service maar Ziggo heeft met de kabel nog het monopoli, tele 2 is geen optie dan kun je geen digitaal pakket nemen en het komt van dezelfde aanbieder: Ziggo.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 aug 2010 12:43
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
gisteravond nogmaals gebeld met de helpdesk van Ziggo omdat de buurvrouw kwam vragen of wij ook zo'n slecht beeld hadden.(dezelfde zenders)
ned 1-2 en 3 enRTL4 (901-902-903-4)via de Digitaal ontvanger en ook diverse zenders zonder digitaal ontvanger,L1-Voxtv-rtl8-ned1 enz.
maar de hondbrutale medewerkster Nicol Huizinga van ziggo gooit gewoon de haak erop als je erop staat dat ziggo een monteur langsstuurt.
zo kom je niet verder en met het invulformulier van hun op de site duurt het meestal weken voor je een antwoord krijgt en dan ook nog het zal wel aan u kabels liggen of het zit niet bij ons.
ik hoop dat Radar in het NW seizoen ziggo weer flink aan de tand gaat trekken, er verbeterd gewoon niks na al die loze beloftes.
ik hoop dat er veel mensen kiezen voor een schotel ipv digitaal van ziggo.
schotel bied veel meer zender (ook in HD)veel beter beeld en is stukken goedkoper.
ned 1-2 en 3 enRTL4 (901-902-903-4)via de Digitaal ontvanger en ook diverse zenders zonder digitaal ontvanger,L1-Voxtv-rtl8-ned1 enz.
maar de hondbrutale medewerkster Nicol Huizinga van ziggo gooit gewoon de haak erop als je erop staat dat ziggo een monteur langsstuurt.
zo kom je niet verder en met het invulformulier van hun op de site duurt het meestal weken voor je een antwoord krijgt en dan ook nog het zal wel aan u kabels liggen of het zit niet bij ons.
ik hoop dat Radar in het NW seizoen ziggo weer flink aan de tand gaat trekken, er verbeterd gewoon niks na al die loze beloftes.
ik hoop dat er veel mensen kiezen voor een schotel ipv digitaal van ziggo.
schotel bied veel meer zender (ook in HD)veel beter beeld en is stukken goedkoper.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Beste Volendamer,volendamer schreef:ziggo is snel als ze wat kunnen leveren en met het maken van reclame's.
als je problemen ondervind en de helpdesk beld krijg je te maken met ondeskundig en vaak hondsbrutale medewerker/sters.
ik heb problemen met mijn digitaal pakket.
op 2 t.v's in mijn huis dezefde slechte beeldkwaliteit zowel analoog als via de digitaal ontvanger.(analoog refexen door beeld en sneeuw/ruis) en digitaal kleurenbalken en blokken door het beeld op de meeste zenders.(niet naar te kijken)het enige wat de zeer brutale medewerkster van ziggo zegt dat ligt aan uw aansluiting en de fout zit zeker niet bij ziggo.(standard antwoord van ziggo)
de hoofaansluiting komt in de meterkast de woning binnen en daar zit er een splitter op voor een kabel naar de doos in de huiskamer en een naar de slaapkamer. hier kan en mag ik niet aankomen.
Helaas komen wij vaak tegen dat het probleem toch door de binnenhuisbekabeling veroorzaakt wordt. Als ik het goed begrijp heeft u 2 televisietoestellen in huis. Dit houdt dus in dat de kabel gesplitst wordt. Ons signaal is zo afgesteld dat de afstand in totaal niet meer mag zijn dan 10 meter, alle lengtes bij elkaar opgeteld. Hier komt nog bij dat een splitter ook nog extra verzwakt. En waarom kunt/mag u niet bij de hoofdaansluiting komen?
Heeft u ook al één tv zonder splitter aangesloten met een kabel van maximaal 10 meter? Mijn advies is om dit eerst uit te gaan proberen. Indien het beeld dan wel goed is, dan zit het echt in de bekabeling en dient er een signaalversterker aangesloten te worden. Is het signaal ook slecht met een korte kabel rechtstreeks op de hoofdaansluiting, stuur mij dan een PM met postcode + huisnummer en een telefoonnummer, dan ga ik kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Je kan nog zo'n goede kabel kopen, maar op een gegeven moment is de weerstand in de kabel te groot en wordt het signaal te veel verzwakt.volendamer schreef: alle kabels coax en de HDMI zijn van hoge kwalitiet. en toch slecht beeld en blokken en balken met kleuren in beeld, niet naar te kijken. zowel mijn humax 5000 als de 5050 zeggen dat het singnaal maar ca 30-40% is bij de zender waar ik slecht beeld heb. andere geven een hogere waarde. ik blijf er bij dat het signaal van Ziggo momenteel te zwak binnenkomt, eerder dit probleem nooit gehad.
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Ziggo geeft altijd de klant de schuld,kan je voorbeelden noemen wat betreft onze digitale tv...
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Ik weet niet hoe diepgaand de metingen zijn die ziggo kan uitvoeren, maar als er gezien wordt door de helpdeskmedewerker dat het signaal goed het huis binnenkomt dan is het voor mij ook duidelijk dat het ergens niet goed zit in huis. Dus ja dan is ziggo niet verantwoordelijk als de kabeltjes niet goed zijn of niet goed zijn aangesloten/te lang etc. Decoder/modem is natuurlijk een uitzondering, als die kapot is dan is die kapot.
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Beste Mich24,mich24 schreef:Ziggo geeft altijd de klant de schuld,kan je voorbeelden noemen wat betreft onze digitale tv...
Graag zou ik willen weten welke problemen je hebt met digitale televisie. Tevens mag je mij een PM sturen met je postcode + huisnummer en een telefoonnummer waarop ik je kan bereiken, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen.
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Beste Ziggo Web Team,
Er zijn bij mij in de buurt werkzaamheden gaande, waardoor de tv overdag storing geeft. Op de site van Ziggo staat dat ook aangegeven, maar dat die tot 19:00 uur duren. Als er daarna toch nog storing is, wordt aangeraden de klantenservice te bellen, maar die geeft aan dat alle lijnen bezet zijn en dat ik een andere keer moet terugbellen of dat na een aantal keuzemenus de verbinding gewoon wordt verbroken. Al dat getelefoneer op mijn kosten voor 10 cent per minuut!
Ik heb vanaf gisteren storing, ook na 19:00, maar heb nu geen idee hoe lang dat gaat duren. Zeer vervelend dat contact ook niet mogelijk is. Heb ook al 2 emails gestuurd.
Hoe kan ik het anders duidelijk maken???
Kan daarover niet beter worden geïnformeerd via de site?
Er zijn bij mij in de buurt werkzaamheden gaande, waardoor de tv overdag storing geeft. Op de site van Ziggo staat dat ook aangegeven, maar dat die tot 19:00 uur duren. Als er daarna toch nog storing is, wordt aangeraden de klantenservice te bellen, maar die geeft aan dat alle lijnen bezet zijn en dat ik een andere keer moet terugbellen of dat na een aantal keuzemenus de verbinding gewoon wordt verbroken. Al dat getelefoneer op mijn kosten voor 10 cent per minuut!
Ik heb vanaf gisteren storing, ook na 19:00, maar heb nu geen idee hoe lang dat gaat duren. Zeer vervelend dat contact ook niet mogelijk is. Heb ook al 2 emails gestuurd.
Hoe kan ik het anders duidelijk maken???
Kan daarover niet beter worden geïnformeerd via de site?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 aug 2010 13:02
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Een vriend van mij heeft ziggo digitale tv en ik vind het menu en het zappen best langzaam gaan daar en er zitten ook veel zenders tussen die geblokkeerd zijn omdat je er eerst voor moet betalen. Is dit bijvoorbeeld bij kpn ook zo of niet? Heb natuurlijk vooronderzoek gedaan op: http://www.kpn.com/prive/tv.htm maar daar staat verder niets over deze vragen. Alvast bedankt!
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Er zijn verschillende soorten antennekabel. Je hebt 50 ohm en 75 ohm kabel. Daarnaast heb je goede en slechte afgeschermde kabel en goede en slechte splitters. Ook een radiosplitter gebruiken voor televisie geeft zeker geen of slecht beeld. Mijn ervaring is dat als ik wat had met tv in huis, dat het aan die splitterrommel uit de Doe-het-zelf-zaak of bekabeling ligt.
Hoe kun je zien dat je bekabeling slecht is. Bv door een slecht gemonteerde of losgeraakte plug? Bekijk het analoge beeld en als de lage zenderkanalen niet goed doorkomen dat is er een plug fout. Komen de hoge kanalen niet goed door, dan heeft de kabel teveel verlies.
Als je dit voor jezelf uitzoekt, scheelt het mogelijk 'klantenservice-toestanden'.
Pas als analoog goed werkt, moet je digitaal aansluiten.
Hoe kun je zien dat je bekabeling slecht is. Bv door een slecht gemonteerde of losgeraakte plug? Bekijk het analoge beeld en als de lage zenderkanalen niet goed doorkomen dat is er een plug fout. Komen de hoge kanalen niet goed door, dan heeft de kabel teveel verlies.
Als je dit voor jezelf uitzoekt, scheelt het mogelijk 'klantenservice-toestanden'.
Pas als analoog goed werkt, moet je digitaal aansluiten.
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Zappen bij interactieve tv van KPN is langzamer dan die van Ziggo. De geblokkeerde zenders weet ik niet.VincentVega schreef:Een vriend van mij heeft ziggo digitale tv en ik vind het menu en het zappen best langzaam gaan daar en er zitten ook veel zenders tussen die geblokkeerd zijn omdat je er eerst voor moet betalen. Is dit bijvoorbeeld bij kpn ook zo of niet? Heb natuurlijk vooronderzoek gedaan op: http://www.kpn.com/prive/tv.htm maar daar staat verder niets over deze vragen. Alvast bedankt!
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Beste Oblomova,Oblomova schreef:Beste Ziggo Web Team,
Er zijn bij mij in de buurt werkzaamheden gaande, waardoor de tv overdag storing geeft. Op de site van Ziggo staat dat ook aangegeven, maar dat die tot 19:00 uur duren. Als er daarna toch nog storing is, wordt aangeraden de klantenservice te bellen, maar die geeft aan dat alle lijnen bezet zijn en dat ik een andere keer moet terugbellen of dat na een aantal keuzemenus de verbinding gewoon wordt verbroken. Al dat getelefoneer op mijn kosten voor 10 cent per minuut!
Ik heb vanaf gisteren storing, ook na 19:00, maar heb nu geen idee hoe lang dat gaat duren. Zeer vervelend dat contact ook niet mogelijk is. Heb ook al 2 emails gestuurd.
Hoe kan ik het anders duidelijk maken???
Kan daarover niet beter worden geïnformeerd via de site?
Om een storing bij ons te melden kan je het beste bellen met de klantenservice. Indien je telefoon van Ziggo hebt, en deze natuurlijk nog werkt, kun je bellen naar 1200 met je Ziggo telefoon. Storing melden via de email biedt op korte termijn geen oplossing, dit omdat email's op tijd van binnenkomst verwerkt worden.
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
De helpdesk van Ziggo zegt standaard dat het signaal 'goed je huis binnenkomt'. Daarna gaat het altijd mis. Dat is gewoon een script waar ik weinig geloof aan hecht. Ook vertellen ze standaard dat het komt door de afstand tussen de meterkast en/of je splitst je signaal omdat je meerdere tv's hebt. Hallo Ziggo professoren!!! Bijna niemand zet zijn tv naast zijn meterkast en bijna iedereen heeft meerdere tv's. Kwalijk vind ik dat Ziggo dit soort briljante inzichten met je deelt nadat je hebt gekozen. Laten ze bij de reclame uiting eens afdrukken: 'Let op: werkt niet als u meer dan 1 tv heeft of als uw tv meer dan 1 meter van de meterkast staat!'. Ik heb een nieuwbouwhuis met splinternieuwe bekabeling. Ook dat is niet goed genoeg. Als de eisen aan de bekabeling zo hoog zijn, moeten ze dit ook vooraf vertellen, of gratis een kabel meesturen. Ook hebben ze me verteld dat de Humax decoder beter in de meterkast geplaatst kan worden. Die decoder is nota bene door een monteur van Ziggo zelf onder mijn tv gezet. Op mijn uitnodiging om de monteur nog een keer gratis langs te sturen om het dan wel goed te doen gaan ze niet in. Al die tips zijn gewoon bedoeld om je aan het lijntje te houden!
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Een (aangetekende) brief naar Ziggo sturen om ze in gebreke te stellen kent een eerste hobbel: de helpdesk van Ziggo wilde me desgevraagd geen adres geven. Klagen kan alleen per mail. Ik lees echter al dat daar slecht op wordt gereageerd. Heeft iemand een postadres?
Re: de slechte prestaties van ZIGGO
Ik heb sinds een jaar Interactieve TV. In het begin veel problemen gehad met strepen en haperende tv. Er is me meerdere malen geadviseerd om "gewoon" even de stekker eruit te trekken... Deze problemen zijn zo goed als opgelost...
Helaas hebben we nu problemen met de decoder en zijn services. De decoder (of de afstandbediening) werken slecht en met de universele Philips afstandsbediening kunnen we niets.. Verder wordt Uitzending Gemist van RTL en SBS erg slecht bijgehouden. Veel programma's verschijnen er niet op en ik vraag me dan toch af waarom ik zoiets neem...
Ik heb gemaild naar de Klantenservice en die gaven aan dat er problemen zijn met Interactieve TV en dat er helaas slechts 6 dagen teruggekeken kan worden en dat ze eraan werken. Ik vind dit geen antwoord waar ik op zit te wachten.. Ik heb een abonnement afgesloten waarbij ik 10 dagen kan terugkijken en waarbij er programma's zijn die ik ook echt terug kan kijken...
Wat moet ik hier nu mee?
Helaas hebben we nu problemen met de decoder en zijn services. De decoder (of de afstandbediening) werken slecht en met de universele Philips afstandsbediening kunnen we niets.. Verder wordt Uitzending Gemist van RTL en SBS erg slecht bijgehouden. Veel programma's verschijnen er niet op en ik vraag me dan toch af waarom ik zoiets neem...
Ik heb gemaild naar de Klantenservice en die gaven aan dat er problemen zijn met Interactieve TV en dat er helaas slechts 6 dagen teruggekeken kan worden en dat ze eraan werken. Ik vind dit geen antwoord waar ik op zit te wachten.. Ik heb een abonnement afgesloten waarbij ik 10 dagen kan terugkijken en waarbij er programma's zijn die ik ook echt terug kan kijken...
Wat moet ik hier nu mee?