LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bedrieglijke informatie Bol.com
Bedrieglijke informatie Bol.com
Via Bol.com heb ik een aantal 2e-hands boeken verkocht waaronder enkele oude bibliotheekboeken. In de beschrijving heb ik duidelijk aangegeven dat dit ex-bib. boeken zijn. Een koper leest dit niet maar geeft achteraf wel een zeer negatieve verkoperevaluatie op de website: Was een afgeschreven bibliotheekboek. Had ik van te voren wel willen weten. Met sticker er nog op en tekst van afgeschreven binnenin. Zou ik niet weer kopen.
Na mijn klacht hierover bij Bol weigeren ze dit onterechte verwijt aan te passen en gaan er zelfs niet inhoudelijk op in.
Kennelijk is het waarheidsgehalte op de Bol.com website niet zo belangrijk, iets om rekening mee te houden!
Na mijn klacht hierover bij Bol weigeren ze dit onterechte verwijt aan te passen en gaan er zelfs niet inhoudelijk op in.
Kennelijk is het waarheidsgehalte op de Bol.com website niet zo belangrijk, iets om rekening mee te houden!
Re: Bedrieglijke informatie Bol.com
Geef eens de link van deze verkoop!
Welkom in de echte wereld.
Je doet stinkend je best om klanten goed te informeren en toch krijg je stank voor dank.
Wen er maar aan.
Je doet stinkend je best om klanten goed te informeren en toch krijg je stank voor dank.
Wen er maar aan.
De koper van je oude boeken moet niet zeuren. Die heeft duidelijk de advertentie niet goed gelezen, want je hebt het er duidelijk bijgezet.
Dat Bol.com de slechte resentie niet weg wil halen, tja, das hunbeleid.
Maarre, als je hierdoor denkt geen boeken meer te kunnen verkopen, heb je er wel eens aangedacht een account te maken onder een andere naam?
Dat Bol.com de slechte resentie niet weg wil halen, tja, das hunbeleid.
Maarre, als je hierdoor denkt geen boeken meer te kunnen verkopen, heb je er wel eens aangedacht een account te maken onder een andere naam?
-
Kom op zeg, het zou wat zijn als een verkoper de recensies van de koper mag censureren.Via Bol.com heb ik een aantal 2e-hands boeken verkocht waaronder enkele oude bibliotheekboeken. In de beschrijving heb ik duidelijk aangegeven dat dit ex-bib. boeken zijn. Een koper leest dit niet maar geeft achteraf wel een zeer negatieve verkoperevaluatie op de website: Was een afgeschreven bibliotheekboek. Had ik van te voren wel willen weten. Met sticker er nog op en tekst van afgeschreven binnenin. Zou ik niet weer kopen.
Het is niet Bol.com die iets verkeerd doet, maar zelf ben je niet helemaal recht op de graat.
Als je oude bibliotheek boeken verkoopt, kun je dat vooraf beter uitleggen.
Alleen een afkorting ex. bib. is nogal mager.
Zoals je al hebt begrepen heeft de koper een onaangename verassing gekregen, iets wat je in het voortraject door een beter omschrijving had kunnen voorkomen.
Dan krijg je allemaal positieve beoordelingen ...
Ik heb er nog geen link gezien van de verkoop!tennis schreef:Geef eens de link van deze verkoop!
Dus ik weet niet waarover jullie het hebben?
Er is geen link beschikbaar van de verkoop op de Bol site, alleen het commentaar van de koper en dat is letterlijk weergegeven.
Als je de boekbeschrijving niet leest weet je nooit wat je krijgt, het gaat per slot van rekening over 2e-hands boeken.
Als je ex-bib. niet begrijpt kun je dat navragen.
Als een boek je niet bevalt kun je het terug sturen.
Als je dat allemaal niet doet, moet je dan wel een boek kopen............?
Het gaat er om dat Bol.com niet eens ingaat op de argumenten maar domweg zegt dat aanpassen niet kan. Schunnige of beledigende taal kan wel aangepast worden zeggen ze dus ze spreken zichzelf tegen. Maar op de Bol.com website hoeft kennelijk niet de waarheid te staan.
Als je de boekbeschrijving niet leest weet je nooit wat je krijgt, het gaat per slot van rekening over 2e-hands boeken.
Als je ex-bib. niet begrijpt kun je dat navragen.
Als een boek je niet bevalt kun je het terug sturen.
Als je dat allemaal niet doet, moet je dan wel een boek kopen............?
Het gaat er om dat Bol.com niet eens ingaat op de argumenten maar domweg zegt dat aanpassen niet kan. Schunnige of beledigende taal kan wel aangepast worden zeggen ze dus ze spreken zichzelf tegen. Maar op de Bol.com website hoeft kennelijk niet de waarheid te staan.
Hoezo is er geen link beschikbaar.
Als je op Bol.com een boek verkoopt, is dit een advertentie.
Hier is een voorbeeld van een verkoop 2e handsboeken, en zoiets heb je toch ook?
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... secondhand
Of is er toch iets te verbergen?
Als je op Bol.com een boek verkoopt, is dit een advertentie.
Hier is een voorbeeld van een verkoop 2e handsboeken, en zoiets heb je toch ook?
Of is er toch iets te verbergen?
@tennis: je vraagt een link van deze verkoop maar die is er dus niet want het boek is verkocht en verkochte boeken verdwijnen uit de lijst. Wel is er een link naar een soortgelijk boek:
Via "Verkoper:" kom je bij de beoordelingen en daar zie je de bedoelde tekst.
Is dit een beetje duidelijk?
Er staat wel dat het een ex bib boek is, echter geen woord over dat het boek afgeschreven is. Is nog wel een verschil.
Maar ik begrijp dus dat als iemand meldt dat niet vermeld staat dat het een afgeschreven boek is en dit vervolgens als klacht meldt in de omschrijving dit maar aangepast moet worden om opdat de verkoper nog meer mensen kan misleiden?
Lijkt me logisch dat Bol dit niet aanpast.
Maar ik begrijp dus dat als iemand meldt dat niet vermeld staat dat het een afgeschreven boek is en dit vervolgens als klacht meldt in de omschrijving dit maar aangepast moet worden om opdat de verkoper nog meer mensen kan misleiden?
Lijkt me logisch dat Bol dit niet aanpast.
Smartjean,
- Wel eens een boek gekocht dat van de bib. komt en niet is afgeschreven? Zo ja, dan is het niet ingeleverd en dus gestolen!
- Bovendien schrijf ik dat het gestempeld is. Wat zou de bib. in een boek stempelen?
Je tweede alinea klopt voor de eerste helft maar Bol.com zou dat pas moeten aanpassen nadat ze gezien hebben dat het een onterechte beschuldiging is en dat kunnen ze. Nu kan iedereen alle onzin op de Bol.com website laten plaatsen. (zolang het maar niet schunnig is)
Maar waar het om gaat staat onderaan mijn antwoord van 16 mei 2010 22:19.
Niet gelezen?
- Wel eens een boek gekocht dat van de bib. komt en niet is afgeschreven? Zo ja, dan is het niet ingeleverd en dus gestolen!
- Bovendien schrijf ik dat het gestempeld is. Wat zou de bib. in een boek stempelen?
Je tweede alinea klopt voor de eerste helft maar Bol.com zou dat pas moeten aanpassen nadat ze gezien hebben dat het een onterechte beschuldiging is en dat kunnen ze. Nu kan iedereen alle onzin op de Bol.com website laten plaatsen. (zolang het maar niet schunnig is)
Maar waar het om gaat staat onderaan mijn antwoord van 16 mei 2010 22:19.
Niet gelezen?
Heb ik wel eens een boek gekocht wat van de bibliotheek komt wat niet afgeschreven was? Ja dat heb ik, bij de blibliotheek zelf. Maar ik dat was een uitzondering.
De fout die jij maakt, m.i., is dat je er van uit gaat dat iedereen maar weet hoe de verkoop van bilbliotheekboeken werkt. En dat is een fout.
Wat je om 22:19 hebt geschreven vind ik niet interessant, je gedraagt je daar als een klein kind wat zijn zin niet krijgt. Als je verkoopt kan je niet altijd positieve beoordelingen hebben. Als Ebay verkoper weet ik daar alles van. Mensen die niet betalen, die je dan een negatieve beoordeling geeft en je vervolgens een leugenachtige beoordeling terug geven.
Hoort er nu eenmaal bij.
De fout die jij maakt, m.i., is dat je er van uit gaat dat iedereen maar weet hoe de verkoop van bilbliotheekboeken werkt. En dat is een fout.
Wat je om 22:19 hebt geschreven vind ik niet interessant, je gedraagt je daar als een klein kind wat zijn zin niet krijgt. Als je verkoopt kan je niet altijd positieve beoordelingen hebben. Als Ebay verkoper weet ik daar alles van. Mensen die niet betalen, die je dan een negatieve beoordeling geeft en je vervolgens een leugenachtige beoordeling terug geven.
Hoort er nu eenmaal bij.
Ja, is duidelijk.BlijLeven schreef:@tennis: je vraagt een link van deze verkoop maar die is er dus niet want het boek is verkocht en verkochte boeken verdwijnen uit de lijst. Wel is er een link naar een soortgelijk boek:
Ook ik weet hoe het in elkaar zit.
Jou beschrijving is iets aan de magere kant, maar het staat er wel, dat het een ex bieb is.
Als ik lees ex bieb, dan ben ik van mening, dat dit boek van de bieb is, maar niet dat er dan ook nog stempels met verschillende text instaat.
Over dit is de koper gevallen, want hij dacht een gebruikt boek van de bieb te kopen!
-
Beste,
Kern van de zaak is dat TS vindt dat referenties van kopers door Bol.com op zijn aanwijzingen dienen te worden gecensureerd.
Dat is onzin. Als de spullen van TS goed zijn ,wordt deze negatieve reactie wel opgeheven door andere positieve reacties van kopers.
Kern van de zaak is dat TS vindt dat referenties van kopers door Bol.com op zijn aanwijzingen dienen te worden gecensureerd.
Dat is onzin. Als de spullen van TS goed zijn ,wordt deze negatieve reactie wel opgeheven door andere positieve reacties van kopers.
smartjean schreef:Heb ik wel eens een boek gekocht wat van de bibliotheek komt wat niet afgeschreven was? Ja dat heb ik, bij de blibliotheek zelf. Maar ik dat was een uitzondering.
Wat je om 22:19 hebt geschreven vind ik niet interessant, je gedraagt je daar als een klein kind wat zijn zin niet krijgt. Als je verkoopt kan je niet altijd positieve beoordelingen hebben. Als Ebay verkoper weet ik daar alles van. Mensen die niet betalen, die je dan een negatieve beoordeling geeft en je vervolgens een leugenachtige beoordeling terug geven.Hoort er nu eenmaal bij.
Dit is onjuist!
In tegenstelling met Marktplaats, ben je verplicht het door jou geboden artikel te kopen en ook te betalen.
Als een koper niet betaald heeft, kan je geen beoordeling afgeven.
Lees maar eens de regels!
Ebay mengt zich pas in, als je kenbaar maakt, dat hier is mis is!
Je kunt mij eens jou nickname van Ebay via PB sturen, dan kijk ik eens naar jouw winkeltje!
Beste mensen, wat draven we door. Ik zal het nog één keer uitleggen.
Het punt is dat Bol.com gewoon controleerbare onwaarheden op de site laat staan en er domweg niet naar wil kijken. Zouden ze zo ook handelen als iemand meld dat hun Cd’s illegale Chinese kopieën zijn en hun veel te dure elektronica 2e keus dumppartijen uit parallelimport?
De discussie over wat er in de aanbiedingen staat wilde ik eigenlijk met Bol.com voeren maar nu jullie er zo enthousiast induiken is dít ook wel aardig. Maar gebruik alsjeblieft wel de feiten en geen eigen verzinsels of halve waarheden om je eigen gelijk te halen.
Voorbeeld?
-Koper zou verrast zijn door een stempel. Onzin, want er staat aangegeven bij de Beschrijving dat er een stempel in het boek staat. (zie link)
'Afgeschreven' staat niet in de omschrijving. Klopt, maar de kwaliteit van het boek zit niet in dat woordje maar in de toestand van het boekt. Zoals je volgens de link kunt lezen is de conditie afgewaardeerd van Zeer Goed naar Goed omdat er een stempel in staat.
Een verzoek tot verwijderen van onterechte negatieve opmerkingen heeft niets te maken met censureren en is ook niet de kern van de zaak. De kern is dat Bol niet eens de moeite neemt om hier naar te kijken. Ze hadden op het verzoek kunnen antwoorden: "Na onderzoek hebben we besloten dat...........", maar ze willen niets. Dus een vrijbrief om allerlei onzin op hun website te dumpen.
En om te zeggen: 'Het hoort er nu eenmaal bij' is wel een erg laffe benadering. Als je dit maar accepteert ben je zelf medeschuldig aan de verloedering.
Als laatste: als je een boek koopt en je leest niet de duidelijke beschrijving, dan kun je verrast worden. Wanneer het boek dan niet bevalt dan stuur je het toch terug? Is gewoon een procedure voor bij Bol.com maar koper heeft deze waarschijnlijk ook niet gelezen.
Vraag me af waarom hij een boek koopt....
Het punt is dat Bol.com gewoon controleerbare onwaarheden op de site laat staan en er domweg niet naar wil kijken. Zouden ze zo ook handelen als iemand meld dat hun Cd’s illegale Chinese kopieën zijn en hun veel te dure elektronica 2e keus dumppartijen uit parallelimport?
De discussie over wat er in de aanbiedingen staat wilde ik eigenlijk met Bol.com voeren maar nu jullie er zo enthousiast induiken is dít ook wel aardig. Maar gebruik alsjeblieft wel de feiten en geen eigen verzinsels of halve waarheden om je eigen gelijk te halen.
Voorbeeld?
-Koper zou verrast zijn door een stempel. Onzin, want er staat aangegeven bij de Beschrijving dat er een stempel in het boek staat. (zie link)
'Afgeschreven' staat niet in de omschrijving. Klopt, maar de kwaliteit van het boek zit niet in dat woordje maar in de toestand van het boekt. Zoals je volgens de link kunt lezen is de conditie afgewaardeerd van Zeer Goed naar Goed omdat er een stempel in staat.
Een verzoek tot verwijderen van onterechte negatieve opmerkingen heeft niets te maken met censureren en is ook niet de kern van de zaak. De kern is dat Bol niet eens de moeite neemt om hier naar te kijken. Ze hadden op het verzoek kunnen antwoorden: "Na onderzoek hebben we besloten dat...........", maar ze willen niets. Dus een vrijbrief om allerlei onzin op hun website te dumpen.
En om te zeggen: 'Het hoort er nu eenmaal bij' is wel een erg laffe benadering. Als je dit maar accepteert ben je zelf medeschuldig aan de verloedering.
Als laatste: als je een boek koopt en je leest niet de duidelijke beschrijving, dan kun je verrast worden. Wanneer het boek dan niet bevalt dan stuur je het toch terug? Is gewoon een procedure voor bij Bol.com maar koper heeft deze waarschijnlijk ook niet gelezen.
Vraag me af waarom hij een boek koopt....
Ik vind 'ex-bib' ook wel erg mager onschreven. Zet dan gewoon neer dat het een 'afgeschreven bibliotheekboek' is, dan is daar geen misverstand over. Met zo'n vage omschrijving is het vragen om moeilijkheden. Niet alleen omdat het onduidelijk is, ook omdat bib niet de gangbare afkorting van bibliotheek is.
Wat ik met dan ook afvraag, je verkoopt afgeschreven bibliotheekboeken. Als iemand zich erover beklaagt dat het afgeschreven bibliotheekboeken zijn, waarom zou die beoordeling dan negatief voor jou verkoop zijn? Het zou alleen invloed hebben op kopers die ook geen afgeschreven bibliotheekboeken zouden willen, en die ook over je 'ex-bib' heen hebben gelezen. Voor mensen die een afgeschreven bibliotheekboek niet erg vinden, is de recensie toch niet van invloed.
Ten slotte, ik vind de prijzen die je vraagt voor een afgeschreven bibliotheekboek wel aan de hoge kant. Bij de bibliotheek kun je de boeken vaak veel goedkoper krijgen. Misschien dat mensen daardoor ook niet verwachten dat het een afgeschreven bibliotheekboek is.
Wat ik met dan ook afvraag, je verkoopt afgeschreven bibliotheekboeken. Als iemand zich erover beklaagt dat het afgeschreven bibliotheekboeken zijn, waarom zou die beoordeling dan negatief voor jou verkoop zijn? Het zou alleen invloed hebben op kopers die ook geen afgeschreven bibliotheekboeken zouden willen, en die ook over je 'ex-bib' heen hebben gelezen. Voor mensen die een afgeschreven bibliotheekboek niet erg vinden, is de recensie toch niet van invloed.
Ten slotte, ik vind de prijzen die je vraagt voor een afgeschreven bibliotheekboek wel aan de hoge kant. Bij de bibliotheek kun je de boeken vaak veel goedkoper krijgen. Misschien dat mensen daardoor ook niet verwachten dat het een afgeschreven bibliotheekboek is.
Dat iemand doordraaft is helder.BlijLeven schreef:Beste mensen, wat draven we door. Ik zal het nog één keer uitleggen.
Je bent gewoon niet duidelijk genoeg geweest in de ogen van de klant. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar de klant heeft een mening. En meningen kun je niet even op objectief controleerbare gronden bijstellen. Misschien doen ze dat in Noord-Korea, maar in Nederland mag je gewoon vinden dat gras paars is.
Het is de koper die een beoordeling geeft. Wanneer je als verkoper het daar niet mee eens bent heb je pech gehad. Zo werkt dat overal.
Ik begrijp het probleem ook niet: Je hebt 400% winst gemaakt op een afgeschreven boek en hebt nog een gemiddelde van ruim 4 sterren als verkoper.
What's the problem?
Ik begrijp het probleem ook niet: Je hebt 400% winst gemaakt op een afgeschreven boek en hebt nog een gemiddelde van ruim 4 sterren als verkoper.
What's the problem?
Ik begrijp de frustratie van BlijLeven zeer goed, aangezien ik zelf ooit exact dezelfde situatie heb meegemaakt. Nu was mijn omschrijving misschien nog wel wat duidelijker ("hardcover ex-bibliotheekexemplaar in goede staat"), maar je houdt blijkbaar altijd mensen die hier overheen lezen en er dan achteraf over gaan klagen. Nu is censuur natuurlijk een gevaarlijk ding en behoren mensen feedback te mogen geven, maar als ik aantoonbaar kan maken dat het altijd al in advertentie stond dat het om een ex-bibliotheekexemplaar ging, kan Bol.com toch niet nog steeds star blijven roepen dat klanten gewoon incorrect commentaar mogen geven omdat ze zelf nalatig zijn geweest? Ik vroeg Bol.com overigens om een e-mailadres zodat ik de klant zelf kon contacteren en de situatie uitleggen. Dat werd geweigerd. Als ik me niet vergis om privacyredenen... Hoe hypocriet: ik krijg wel het woonadres van de klant (om het boek naartoe te versturen), maar als ik om zoiets simpels als een e-mailadres vraag om een misverstand uit te praten, geeft Bol.com niet thuis.