LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Umad schreef:
Chocomelk schreef:@ Umad,

Als Hema zich totaal niet verantwoordelijk had gevoeld dan hadden
ze TS echt geen tegemoetkoming (smartegeld) gegeven.

Overigens laatst nog zelf meegemaakt in een winkel waar een oudere dame werd omgeduwd door een asociaal mens, je denkt toch niet dat er iemand is die de oudere dame helpt om overeind te komen, ik kwam net de winkel binnen lopen en heb haar dus geholpen wat in mijn ogen niet meer dan normaal is.
Was kleine winkel, stonden 4 klanten en 2 medewerkers met open ogen te kijken wat er allemaal gebeurde.......maar helpen.....wat is dat !?
Sja, ik heb daar een iets andere kijk op. In plaats van het erkennen van aansprakelijkheid kopen ze zich nu gewoon uit de mogelijke ellende die zou kunnen volgen. En mensen die in de toekomst mogelijk bij de hema een soortgelijk incident meemaken kunnen hier dus niet op terugvallen omdat er geen rechtsspraak is geweest.

Ik sta ook niet te kijken van het feit dat niet iedereen direct opspringt om iemand te helpen, maar helemaal niemand.... ongelofelijk. Ik had meneer/mevrouw Hoveling wel geholpen. Het is net wat je zegt, meestal is er maar 1 iemand die de moeite neemt om dat te doen, maar er is er dan tenminste 1.
Hoe dan ook deze zaak is afgehandeld.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Umad schreef:Iets waar mensen die in de toekomst verongelukken binnen de hema en daarna onbeschoft worden behandeld niets gaat helpen.
Ik denk dat het weinig voor komt dat mensen in de Hema verongelukken.
Ik hoor er nooit iets over op het journaal.

DePienMasjien
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:05

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door DePienMasjien »

VioletPrue schreef:
Umad schreef:Iets waar mensen die in de toekomst verongelukken binnen de hema en daarna onbeschoft worden behandeld niets gaat helpen.
Ik denk dat het weinig voor komt dat mensen in de Hema verongelukken.
Ik hoor er nooit iets over op het journaal.
Behalve dan misschien op hart van Nederland...Campingzender...

Gesloten