LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MLK1966
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2010 10:46

KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door MLK1966 »

19 juni jongstleden ben ik naar de KPN winkel gegaan op de Barteljorisstraat te Haarlem om het tweejarig abonnement van mijn 15-jarige zoon te verlengen. Aangezien ik mijn zoon met een nieuw populair mobieltje wilde verrassen heb ik mij door verkoper Tim ter plekke laten adviseren wat op dit moment een ‘hot’ mobieltje is onder de tieners. Tim adviseerde mij de Black Berry Bold. Ik vertelde Tim dat ik het een mooi mobieltje vond maar ik legde de nadruk erop dat ik expliciet niet wil dat mijn zoon toegang tot het internet verkrijgt via deze mobiel aangezien mijn zoon al bij meerdere instanties loopt om van zijn ‘computerverslaving’ af te komen. Volgens Tim was dit geenszins een probleem want dit kon door hem er ter plekke makkelijk afgehaald worden en worden aangepast in het contract. Ik hoefde me geen zorgen te maken dat mijn zoon kon internetten. Zodoende heb ik in alle vertrouwen op het ‘professionele’ advies en kunde van Tim in de KPN winkel een nieuw 2 jarig abonnement afgesloten met een contract voor alleen bellen en sms-en voor Euro 20,-- per maand. Op 4 augustus zijn wij vertrokken op vakantie voor een maand en in Mexico bleek al dat mijn zoon geen gebruik kon maken van zijn mobieltje. Ik kon hem niet bellen en hij mij niet. Erg lastig en verontrustend voor een alleenstaande moeder die alleen met haar zoon op reis gaat en je bent elkaar in een vreemde stad uit het oog verloren. Bij terugkomst heb ik de klantenservice hierover gebeld en die vertelde me dat dit nummer reeds is afgesloten i.v.m. extreem hoge internetkosten die niet op tijd zijn betaald. Er bleek binnen 1 maand voor 1300,-- bij elkaar opgeteld geinternet te zijn op dit nummer.
Vervolgens moest ik ook direct het abonnement tot en met juni 2012 betalen en de afsluitrekening zou dan op Euro 1767,95 komen en nee er bestaat geen betalingsregeling. Dit gesprek heb ik op woensdag 1 september met hen gevoerd. Vandaag 8 september heb ik nog steeds geen eindafrekening ontvangen maar wel al een brief van de stichting Preventel dat ik word aangemeld als wanbetaler indien ik niet de rekening betaal en tevens een negatieve BKR registratie zal krijgen. Zaterdag 28 september ben ik naar de KPN winkel gegaan om een interne klacht aan te maken, tevens de hele zaak uitgelegd en dat ik bezwaar maak op de rekeningen en dat ik nooit dit abonnement afgesloten zou hebben als Tim mij had verteld wat de gevolgen zouden zijn als ik een Black Berry aanschaf zonder internetbundel. Als ik had geweten wat de risico’s hiervan zijn had ik natuurlijk nooit een dergelijk abonnement afgesloten. Vooral niet met een computerverslaafd kind. Ook heb ik ter plekke geen voorwaarden ontvangen en Tim heeft mij hier ook niet op geattendeerd dat ik er rekening mee moest houden dat er stiekem toch nog geinternet kan worden op een Black Berry. Enfin, ik zou zo spoedig mogelijk bericht krijgen over mijn interne klacht. Maandag 6 september ruim een week later nog steeds geen bericht. Klantenservice gebeld en die wist ook niets van deze klacht af. Zij verwezen me om wederom persoonlijk naar de KPN winkel te gaan. Bij de KPN winkel kwamen ze erachter dat ze de klacht naar een verkeerde afdeling hebben gestuurd en zouden het opnieuw inzenden naar de juiste afdeling. 7 september werd ik door de KPN klantenservice gebeld met het bericht dat ze niets aan mijn klacht konden aangezien volgens hen de fout bij mij lag. Ik had een internetbundel moeten afsluiten en ik had na verlenging van het abonnement zelf op het internet hebben moeten kijken bij de KPN wat de voorwaarden zijn als je een black Berry aankoopt! Dus de rollen worden hier omgedraaid. Vervolgens vertelde de klantenservice mij dat het überhaupt niet mogelijk is om internet toegang te blokkeren op een black Berry omdat het een wandelende computer is. Dat is mij dus ook door adviseur Tim verzwegen. Ik heb als leek helemaal geen verstand van zaken wat een black Berry inhoudt vandaar dat ik speciaal hierover geadviseerd wil worden. Ik word nu als wanbetaler bestempeld omdat ik totaal verkeerd geadviseerd ben door een kpn adviseur met alle gevolgen van dien. Een rekening van Euro 1767,95, de dreiging van een negatieve BKR melding zodat ik de komende vijf jaar niet in staat ben om een hypotheek of lening af te sluiten en ik kan geen nieuwe telefoonnummer aanvragen omdat ik geregistreerd ben bij Stichting Preventel. Klantenservice kon me verder niet verder helpen en ik moest het bedrag gewoon direct betalen of luidde hun advies: laat het afwachten totdat een incassobureau je benadert zodat er een betalingsregeling getroffen kon worden maar ja, dan heb je wel een negatieve bkr-melding etc. en voor de incasso kosten moet je natuurlijk ook opdraaien.

Ik voel me heel erg zwaar gedupeerd door deze aanpak van KPN. Duidelijk is dat de KPN hun (goede en loyale) klanten incl. hun kinderen (ik zit al 10 jaar bij de KPN) niet in bescherming nemen tegen dit soort exorbitante bedragen voor internetkosten en dusdanig eigenaardige riskante abonnementen met hun klanten durven af te sluiten terwijl je niet eens internet toegang wilt op je mobiel. Klantenservice vertelde me ook herhaaldelijk dat ‘vandaag de dag’ alle mobieltjes standaard zijn uitgerust zijn met internet. M.a.w. je ontkomt er niet aan.

Ik heb vandaag 8 september via internetbankieren het bedrag overgemaakt met de melding ‘betaling onder protest’ omdat ik niet akkoord ga en tegelijkertijd het risico wil voorkomen dat ik een negatieve melding krijg bij het BKR omdat ik al een tijd op zoek ben naar een huis.
Gelukkig ben ik in het bezit van een rechtsbijstandsverzekering en heb ik deze zaak direct gemeld. Ik weet nog niet het verloop en de uitkomst van dit verhaal maar dit is een zaak die ons allen aangaat en wij moeten hier bescherming voor eisen!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

MLK1966 schreef:Aangezien ik mijn zoon met een nieuw populair mobieltje wilde verrassen heb ik mij door verkoper Tim ter plekke laten adviseren wat op dit moment een ‘hot’ mobieltje is onder de tieners. Tim adviseerde mij de Black Berry Bold. Ik vertelde Tim dat ik het een mooi mobieltje vond maar ik legde de nadruk erop dat ik expliciet niet wil dat mijn zoon toegang tot het internet verkrijgt via deze mobiel aangezien mijn zoon al bij meerdere instanties loopt om van zijn ‘computerverslaving’ af te komen.
Mag ik vragen waarom je een "computerverslaafd" kind, die onder behandeling staat een "nieuw populair mobieltje" geeft? Het is algemeen bekend dat er met de nieuwe generatie mobieltjes geïnternet kan worden. Dat is net zoiets als iemand die zwaar op dieet staat zijn lievelingsgerecht voorzetten.

Het is vooralsnog misleidend dat de verkoper de algemene voorwaarden niet heeft verstrekt. Als je dit had moeten nalezen op internet, had de verkoper dit ook moeten melden, immers je gaat niet voor niets persoonlijk naar een winkel. In uw geval zou ik rechtsbijstand inschakelen.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door dusus »

advies:
1) snel naar de rechtsbijstandsverzekering of de rechtswinkel of een advokaat om KPN en Preventel (is mede-eigendom van KPN) direct te blokkeren met hun invorderings acties.
2) snel naar die KPN-winkel in Haarlem en van die meneer Tim een foto maken, waarop zijn gezicht staat, want vandaag of morgen is die knul weg en niemand heeft 'm ooit gekend.
3) die Blackberry van je zoon afpakken en de SIM eruit. daarna hem een gewoon prepaid SIM card voor data geven, en zeggen dat hij maandelijks 25 euro krijgt om die te vullen.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

snap de boosheid.
Maar tegenwoordig kan er met zo'n beetje elke mobiel een internet verbinding gemaakt worden.
De verkoper kan inderdaad de instellingen eraf halen, maar als je zoon computerverslaafd is dan zal hij er ongetwijfeld ook heel handig mee zijn.
Dus een fluitje van een cent voor hem om zelf de instellingen er weer op te zetten.
Vind het in deze niet helemaal de schuld van de verkoper.
Sluit me helemaal aan bij de vorige post om je zoon alleen nog maar een prepaid kaart te geven.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door mich24 »

dusus schreef:advies:

2) snel naar die KPN-winkel in Haarlem en van die meneer Tim een foto maken, waarop zijn gezicht staat, want vandaag of morgen is die knul weg en niemand heeft 'm ooit gekend..
Ongelofelijk wat een advies.

Ik vind het trouwens ook Schadelijk dat een medewerker hier met naam genoemd wordt!!!

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik kijk er niet raar van op dat je nu in de sores zit door je kind van 15 een 2 jarig abonnement met een Blackberry te geven, terwijl dat kind notabene bij instanties loopt om van een computerverslaving af te komen, :shock:

Geef je zo'n kind een Blackberry!, dit is gewoon een telefoon met een kleine computer er in!, heeft hij weer wat te doen...., :shock:

Zo'n kind is nieuwsgierig en spit die hele telefoon door, en weet binnen no time verbinding te leggen met internet en gaat lekker chatten en alles wat mogelijk is met zo'n toestel,

En dan gaat moeder klagen over een "rekeningetje" van € 1750,- :shock:

Als je nadenkt en een beetje van mobiele telefonie weet, geef je zo'n jongen een leuke telefoon met een prepaid chip er in, beltegoed op, niet meer bellen kunnen,

Leert die jongen ook met geld om te gaan, en dat alles niet vanzelf komt,

Laat dit een wrange les zijn, en het leert je dat een abonnement beslist geen speelgoed is en dat het je flink geld kan kosten, en dat de diensten in verhouding tot vaste telefoon en internet schreeuwend duur zijn,

Laat die knaap maar een krantenwijk nemen om de kosten te dekken, hij leert hier ook van,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.
Laatst gewijzigd door Ulbe op 10 sep 2010 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Rivella

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door Rivella »

Ulbe schreef:Ik kijk er niet raar van op dat je nu in de sores zit door je kind van 15 een 2 jarig abonnement met een Blackberry te geven,

Zo'n kind is nieuwsgierig en spit die hele telefoon door, en weet binnen no time verbinding te leggen met internet en gaat lekker chatten en alles wat mogelijk is met zo'n toestel,

En dan gaat moeder terecht klagen over een "rekeningetje" van € 1750,- :shock:

Als je nadenkt en een beetje van mobiele telefonie weet, geef je zo'n jongen een leuke telefoon met een prepaid chip er in, beltegoed op, niet meer bellen kunnen,

Leert die jongen ook met geld om te gaan, en dat alles niet vanzelf komt,

Laat dit een wrange les zijn, en het leert je dat een abonnement beslist geen speelgoed is en dat het je flink geld kan kosten, en dat de diensten in verhouding tot vaste telefoon en internet schreeuwend duur zijn,

Laat die knaap maar een krantenwijk nemen om de kosten te dekken, hij leert hier ook van,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.
De topicstarter geeft dus juist aan dat ze een leek is op dat gebied en met de uitleg die ze verkoper gegeven heeft (behandeling voor computerverslaving dus onder geen beding internet mogelijkheden), had de verkoper moeten zeggen dat deze telefoon dan niet geschikt is en een alternatief aan moeten bieden.
Hij heeft haar iets verkocht waarvan zij in de veronderstelling was een bepaalde functie niet mogelijk was, daar mag ze dan ook op vertrouwen.

Het lijkt misschien onmogelijk maar er zijn nu eenmaal mensen die geen kaas gegeten hebben van de huidige mogelijkheden op telefoon/internetgebied en dat is ze niet aan te rekenen, zeker niet als je de verkoper specifiek om info/hulp/specifieke mogelijkheden vragen maar uiteindelijk niet krijgen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door Ulbe »

Aan de ene heb je wel gelijk,

Aan de andere kant heb je ook tegenover je zoon een onzoeksplicht, want een kind van 15 weet over het algemeen meer van dergelijke apparatuur dan de ouders zelf,

Deze knaap loopt bij instanties om van een computerverslaving af te komen, dus hij weet binnen de kortste keren zo'n telefoon vlekkeloos te bedienen en zal alle mogelijkheden optimaal benutten die bij zo'n telefoon mogelijk zijn,

Moeder weet dit, en zij kon dit opvangen door het abonnement om te laten zetten naar een prepaid, want problemen zoals ze nu heeft liggen bij een abonnement dan op de loer,

De verkoper is inderdaad laks geweest en de situatie onderschat, en zeer waarschijnlijk niet wetende dat deze jongen bijzonder handig is met electronische communicatie apparatuur, zoals computers en telefoons,

Deze knaap weet, al dan niet met behulp van internet, de telefoon voor verbinding met internet in te stellen en gaat lekker "spelen" zonder dat hij weet wat het allemaal kost, dat er dan een rekening komt kun je dan natuurlijk wel op wachten,

Moeder én zoon hebben dus veel geleerd van deze ellende, want dit kost geld, :cry:

Ik hoop dat de problemen voor hen snel opgelost zijn,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door crazyme »

Ulbe schreef: Geef je zo'n kind een Blackberry!, dit is gewoon een telefoon met een kleine computer er in!, heeft hij weer wat te doen...., :shock:
Ergens kan ik die keuze wel volgen. Je denkt te weten dat hij er niet mee op het internet kan en je hoopt zo een interessant alternatief te bieden.

Het grote probleem hier is denk ik de (enorme) kenniskloof tussen pa en zoon. en die kloof gaat een telefoonverkoper (student met bijbaan) niet even dichten in een verkoopgesprek.

Dat pa iets te naïef is geweest zal geen moeilijke conclusie zijn. Probleem blijft natuurlijk de exorbitante rekening en het gebrek aan enige bescherming. Bij een bankpas kun je standaard ook maar 1000,- per week uit de muur trekken, zo'n limiet zou ook op een telefoonabbo moeten zitten. Al was het alleen dat zo'n gestolen kan worden.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door dusus »

@ mich24
Ik vind het trouwens ook Schadelijk dat een medewerker hier met naam genoemd wordt!
Nou, ik heb mijn lesje wel geleerd. Niet alleen in telefoonwinkels waar studenten via een uitzendbureau een weekje "adviseren", en dan inderdaad spoorloos zijn. Ook onlangs met een parkeerschade. Wagentje van een servicebedrijf rijdt deuk in mijn portier. Ik zie het, haal die knul uit zijn wagentje, en krijg een visitekaartje "en er wordt contact met me opgenomen om de schade te regelen". Jaja. geen contact dus, en als ik na een week dat bedrijf ga bellen, is er nooit een wagen van hen in mijn straat geweest, is de man van het visitekaartje al een jaar uit dienst, en kennen ze geen blonde jongeman met een bril. Mijn verzekeringsmaatschappij kan niks verhalen "... want had u maar een foto van die jongen in dat Kangootje gemaakt..." , en dus zit ik met de no claim schade.

DePienMasjien
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 sep 2010 13:05

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door DePienMasjien »

Gaarne de volgende keer uw verhaal in alinea's op te delen... :roll:

witte angora
Berichten: 32064
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik moet eerlijk zeggen, dat computers ook niet mijn ding zijn. Over een week of 9 loopt mijn telefoon abbo af, dus moet op zoek naar iets anders. Ik wil dus persé iets zonder internet, want ik kan daar hé lé maal niks mee.

Pas bij de derde winkel hadden ze door wat ik dus wilde, en kreeg ik ook een correct advies voor een bijpassend telefoontje: gewoon met toetsen. Maar de eerste twee bleven maar internet opdringen, en een touchscreen toestel dat, blijkens informatie op internet, alleen maar goed werkt als er een internetverbinding is.

Knap waardeloos allemaal. Als leek moet je doorvragen, nog eens doorvragen, kwaad weglopen als je vraag tot 6 keer toe niet beantwoord wordt, vervolgens weer in een andere winkel doorvragen, blijven hameren dat je geen internet wilt, weer naar een andere winkel, enzovoorts enzovoorts.

Puinzooi.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik vind het wel leuk hoe dit topic veranderd, mama is ineens papa geworden en hebben een generatie kloof.
Nou dat mag ik toch hopen dat een alleenstaande moeder , die kloof dan maar heeft met vader.

Waar het hier feitelijk om draait en om echt niets anders, wat staat er in het contract.
Staat er duidelijk in het contract vermeld dat internet uit gesloten is, zo ja, hoeft de moeder de kosten niet te betalen, ik herhaal niet!
Dan kan KPN hoog en laag gaan springen, maar dan is het hun fout, mocht het niet in het contract staan terwijl moeder wel hier aangeeft dat het is toegezegd maar er niet in vermeld staat, kan moeder hoog en laag springen en moet ze betalen. Ik ga er dus van uit dat moeder het contract gelezen heeft voor het onderteken ervan en er van uit ga dat het daar in terug te vinden was.

Een bedrijf, welke dan ook, hoeft onze kinderen niet in bescherming te nemen, daar voor ben je een ouder.

Leek op telefoon/computer gebied, kan ik mee gaan, maar een contract lezen, moet toch wel lukken?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door crazyme »

kaarsje69 schreef:Ik vind het wel leuk hoe dit topic veranderd, mama is ineens papa geworden en hebben een generatie kloof.
Haha, je hebt gelijk.

pa/ma kwestie = +1
Generatiekloof was kenniskloof = -1

Saldo : 0

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door mich24 »

kaarsje69 schreef:Waar het hier feitelijk om draait en om echt niets anders, wat staat er in het contract.
Staat er duidelijk in het contract vermeld dat internet uit gesloten is, zo ja, hoeft de moeder de kosten niet te betalen, ik herhaal niet!
Lijkt mij heeeeeel duidelijk dat er in het contract niet staat dat er een internetbundel bijstaat.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Wat mij opvalt bij dit en eerdere topics over hetzelfde onderwerp is dat topicstarter altijd de schuld krijgt, "had je maar beter op moeten letten", "je hebt onderzoeksplicht", het is toch algemeen bekend dat"....etc. etc.

Topicstarter heeft opgelet, heeft zich juist bij de KPN winkel laten adviseren, heeft het onderwerp aangekaart, en er is haar verzekerd door een KPN medewerker dat ze geen risico zou lopen. Klaar uit.
Het enige wat ze misschien beter had kunnen doen is het contract pas ondertekenen als er zwart op wit in stond dat er geen internet mogelijk was en er nooit kosten berekend zouden worden.

Inderdaad is het redelijk bekend dat je met moderne toestellen dit risico loopt, maar het lijkt er op dat KPN en de andere providers dit bewust onder het vloerkleed vegen omdat de inkomsten hieruit in de ettelijke miljoenen lopen.
Providers snappen heus wel dat geen enkele particulier bewust voor meer dan een normaal maandinkomen gaat internetten, ik kan niet anders dan concluderen dat ze dit expres laten gebeuren.
Een vorm van legale criminaliteit vind ik het.
De enige oplossing is dat internet standaard uitgeschakeld is, de klant aan moet geven óf hij internet wil, en zo ja, wat het plafond is aan kosten.
Maar ja, dat verdient niet zo leuk.

Oke, nu zal ik wel weer de nodige emmers bagger over me heen gestort krijgen :lol:
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 11 sep 2010 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door dusus »

Inderdaad is het redelijk bekend dat je met moderne toestellen dit risico loopt, maar het lijkt er op dat KPN en de andere providers dit bewust onder het vloerkleed vegen omdat de inkomsten hieruit in de ettelijke miljoenen lopen.
Een vorm van legale criminaliteit vind ik dit.
De enige oplossing is dat internet standaard uitgeschakeld is, de klant aan moet geven óf hij internet wil, en zo ja, wat het plafond is aan kosten.
Maar ja, dat verdient niet zo leuk.
Dit is de kern van de zaak... gewoon "internet-toegang" standaard uit, en pas 'aan' en betalen als de provider kan aantonen:
1) dat de persoon/abonnee in kwestie een digi-diploma heeft gehaald en getoond, en 2) dat de eindverantwoordelijke betaler met pincode OK heeft gegeven voor de (volgende) 100 euro dataverbruik.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Punt 2 zou een goede optie zijn. :idea:

Punt 1 zou moeten zijn: als de klant een handtekening heeft gezet onder een extra allinea in het contract, nl.: internet inschakelen.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Oh ja,

punt 3:
Alle toestellen die op internet kunnen, of via internet ongemerkt updates kunnen ophalen voorzien van een sticker met duidelijke waarschuwingen voor deze risico's.
Die sticker moet je dan eerst verwijderen voor je hem zelfs maar aan kunt zetten.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: KPN draait de rollen om. Exorbitant hoge internetkosten!

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

CaptainSlow schreef:Wat mij opvalt bij dit en eerdere topics over hetzelfde onderwerp is dat topicstarter altijd de schuld krijgt, "had je maar beter op moeten letten", "je hebt onderzoeksplicht", het is toch algemeen bekend dat"....etc. etc.

Topicstarter heeft opgelet, heeft zich juist bij de KPN winkel laten adviseren, heeft het onderwerp aangekaart, en er is haar verzekerd door een KPN medewerker dat ze geen risico zou lopen. Klaar uit.

Oke, nu zal ik wel weer de nodige emmers bagger over me heen gestort krijgen :lol:
Een blackberry is een soort van minilaptop, je kan er bijna alles mee.
Dus mijn vraag waarom je een kind met een computerverslaving zoiets geeft.
Je geeft iemand die probeert te stoppen met roken toch ook geen pakje sigaretten cadeau?!

Hoewel je ideeën heel goed zijn, zeker punt 2, vind ik dat de verantwoordelijkheid van minderjarigen bij de ouders liggen.
Wie weet, zal de politiek ooit hieraan wat doen. Of héél optimistisch gedacht zal er misschien ooit een provider komen, die wel weet hoe die zich verantwoordelijk kan gedragen in plaats van alleen aan winst te denken.
Dat zal wel net zo snel gebeuren als wereldvrede...

Gesloten