LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Super agressieve hond
Re: Super agressieve hond
@haagshopje64
jij staat wel lekker klaar met je oordeel ja ik weet hoe de pittbuls zijn helaas dus mij zal je niet van mening doen veranderen maar voordat je mensen effe gaat vertellen van hoe of wat ....lees eerst effe hier een beetje meer!
jij staat wel lekker klaar met je oordeel ja ik weet hoe de pittbuls zijn helaas dus mij zal je niet van mening doen veranderen maar voordat je mensen effe gaat vertellen van hoe of wat ....lees eerst effe hier een beetje meer!
Hai
er zijn vriendelijke honden en er zijn honden die verkeerd behandeld zijn en dus niet vriendelijk zijn.
Ik vind het knap en moedig dat iemand zo'n beestje probeert een goed leven te geven ook al gaat dat soms met hobbels. Toch, en dat mag ook gezegd worden, de hobbel moet niet te groot worden, als een hond een gevaar wordt voor zijn omgeving moet er ingegrepen worden. Toch denk ik wel dat zo'n hond wel in sommige gevallen te redden is, met geduld, tijd en kennis. Maar dat moet dan wel gedaan worden en in de tussentijd moet ervoor gezorgd worden dat de
hond in kwestie niemand pijn doet.
Met dit soort commentaar denk ik dan altijd: vindt de balans!!!! Een bange aggressieve hond kan een heel leuk huisdier worden, maar soms mislukt dat ook. en dan moet je ook actie ondernemen.
Nogmaals, ik vind het moedig dat deze mensen dit proberen, en als het mislukt en ze hebben alles gedaan wat ze konden, dan heeft tenminste iemand het geprobeerd.
trudy
er zijn vriendelijke honden en er zijn honden die verkeerd behandeld zijn en dus niet vriendelijk zijn.
Ik vind het knap en moedig dat iemand zo'n beestje probeert een goed leven te geven ook al gaat dat soms met hobbels. Toch, en dat mag ook gezegd worden, de hobbel moet niet te groot worden, als een hond een gevaar wordt voor zijn omgeving moet er ingegrepen worden. Toch denk ik wel dat zo'n hond wel in sommige gevallen te redden is, met geduld, tijd en kennis. Maar dat moet dan wel gedaan worden en in de tussentijd moet ervoor gezorgd worden dat de
hond in kwestie niemand pijn doet.
Met dit soort commentaar denk ik dan altijd: vindt de balans!!!! Een bange aggressieve hond kan een heel leuk huisdier worden, maar soms mislukt dat ook. en dan moet je ook actie ondernemen.
Nogmaals, ik vind het moedig dat deze mensen dit proberen, en als het mislukt en ze hebben alles gedaan wat ze konden, dan heeft tenminste iemand het geprobeerd.
trudy
Ik merk dat er steeds vanuit wordt gegaan dat de hond al bijtneigingen had toen hij uit het asiel kwam. Dit hoeft absoluut niet het geval te zijn.
Er is niet veel voor nodig om een hond steeds moeilijker handelbaar te maken, door steeds de verkeerde beslissingen en verkeerde energie.
En net zo is er vaak niet eens zoveel voor nodig om een hond weer in balans te krijgen, mits met de juiste houding en wat kennis van zaken.
Dat mensen heftig reageren, zoals ik eerder las, en suggereren dat de hond "een spuitje" moet krijgen, is niet zo vreemd en heel begrijpelijk. Er zijn al veel teveel bijtincidenten in het nieuws geweest.
Het is echter meestal helemaal niet nodig om de hond in te laten slapen, als mensen eerder zouden toegeven dat ze geen controle over de hond hebben, en niet weten hoe ze met honden moeten omgaan.
Er zou eens een verplichte cursus of test voor mensen moeten komen voordat ze een hond mogen aanschaffen. Dat zou heel veel ellende voorkomen, voor mensen en honden.
Er is niet veel voor nodig om een hond steeds moeilijker handelbaar te maken, door steeds de verkeerde beslissingen en verkeerde energie.
En net zo is er vaak niet eens zoveel voor nodig om een hond weer in balans te krijgen, mits met de juiste houding en wat kennis van zaken.
Dat mensen heftig reageren, zoals ik eerder las, en suggereren dat de hond "een spuitje" moet krijgen, is niet zo vreemd en heel begrijpelijk. Er zijn al veel teveel bijtincidenten in het nieuws geweest.
Het is echter meestal helemaal niet nodig om de hond in te laten slapen, als mensen eerder zouden toegeven dat ze geen controle over de hond hebben, en niet weten hoe ze met honden moeten omgaan.
Er zou eens een verplichte cursus of test voor mensen moeten komen voordat ze een hond mogen aanschaffen. Dat zou heel veel ellende voorkomen, voor mensen en honden.
vdmeij schreef:
een groot gedeelte van je verhaal is prima maar deze laatste zin vind ik onzin, ik heb zelf een hond en weet wel degelijk hoe ik met honden om moet gaan dus ik zou mij nooit laten verplichten voor een cursus , gewoon zelf inzicht hebben ben je de hond niet de baas....dan of cursus of gedragstherapie.
Ik stelde ook "cursus of test".
Op het moment dat het misgaat, is een cursus of test al te laat.
Als je zo graag een hond wilt, moet een kennistest toch geen onoverkomelijk probleem zijn. Zak je voor de test, dan zul je een cursus moeten volgen om een hond te kunnen aanschaffen.
Lijkt me toch een heel redelijke oplossing, gezien het aantal ongelukken met bijtincidenten en het aantal honden wat onterecht doodgemaakt wordt. Nog los van de ellende van honden die afgedankt worden nadat ze uit balans zijn gebracht, en dan eindigen in een asiel.
Op het moment dat het misgaat, is een cursus of test al te laat.
Als je zo graag een hond wilt, moet een kennistest toch geen onoverkomelijk probleem zijn. Zak je voor de test, dan zul je een cursus moeten volgen om een hond te kunnen aanschaffen.
Lijkt me toch een heel redelijke oplossing, gezien het aantal ongelukken met bijtincidenten en het aantal honden wat onterecht doodgemaakt wordt. Nog los van de ellende van honden die afgedankt worden nadat ze uit balans zijn gebracht, en dan eindigen in een asiel.
ben het met je eens dat er veel ellende is , verkeerde baasjes/vrouwtjes maar dan alsnog hoef ik geen test, ik weet van mijzelf dat ik goed met honden ken omgaan , zou het mij niet lukken dan ben ik het met je eens maar niet doordat sommige mensen te beroert zijn om hun hond op te voeden alle mensen verplichten.
Ik heb ook geen problemen met alle honden die ik heb en heb gehad.
Ik zou het echter geen enkel probleem vinden een test te doen, als ik daarmee kan helpen voorkomen dat er mensen zijn die een hond zodanig uit balans brengen dat er mensen worden gebeten en daardoor honden moeten worden afgemaakt.
Ik zou het echter geen enkel probleem vinden een test te doen, als ik daarmee kan helpen voorkomen dat er mensen zijn die een hond zodanig uit balans brengen dat er mensen worden gebeten en daardoor honden moeten worden afgemaakt.
Er is toch ook geen test voor of je goed genoeg bent als ouder ?vdmeij schreef: Er zou eens een verplichte cursus of test voor mensen moeten komen voordat ze een hond mogen aanschaffen. Dat zou heel veel ellende voorkomen, voor mensen en honden.
Nee, heel jammer soms.
Behalve als het echt uit de hand loopt en dat valt op, dat word je uit de ouderlijke macht ontzet. En velen maken dan gewoon een nieuw kind.
Behalve als het echt uit de hand loopt en dat valt op, dat word je uit de ouderlijke macht ontzet. En velen maken dan gewoon een nieuw kind.
vdmeij vele honden worden door de baasjes vals gemaakt.
Hier een pittbull in de straat, nog nooit zo'n lief beestje meegemaakt.
Een hond heeft ook heel goed in de gaten of men bang is of niet, zodra
je dat laat merken nemen ze er graag (mis)(ge)bruik van.
Hier een pittbull in de straat, nog nooit zo'n lief beestje meegemaakt.
Een hond heeft ook heel goed in de gaten of men bang is of niet, zodra
je dat laat merken nemen ze er graag (mis)(ge)bruik van.
Is met een hond niet veel anders, valt de hond iemand aan wordt het meestal ook afgemaakt.vdmeij schreef:Nee, heel jammer soms.
Probleem is dat vaak de hond de schuld krijgt terwijl het beestje totaal geen schuld heeft.
Onze pitbull is goed met katten, kinderen maar niet met colporteurs. Hij is nu bezig om een winterjas te breien.
Inderdaad, Chocomel, maar als je mijn reacties leest zie je ook dat ik het daar absoluut niet mee oneens ben.
Dus om dat alles te voorkomen zou een test voor mensen die een hond willen, helemaal geen overbodige luxe zijn.
Dus om dat alles te voorkomen zou een test voor mensen die een hond willen, helemaal geen overbodige luxe zijn.
Heeft weinig zin, in zo'n test kan iemand zich heel anders voor doen.vdmeij schreef:Inderdaad, Chocomel, maar als je mijn reacties leest zie je ook dat ik het daar absoluut niet mee oneens ben.
Je kan toch niet voordoen over kennis van honden te beschikken als je die niet hebt, lijkt mij.
Chocomelk schreef:
Heeft weinig zin, in zo'n test kan iemand zich heel anders voor doen.
dat is niet waar daar moet ik vdmeij gelijk in geven , bij een test doorzien ze je wel.
vdmeij schreef:Je kan toch niet voordoen over kennis van honden te beschikken als je die niet hebt, lijkt mij.
Daar heb je ook wel weer gelijk in.
-
Sorry je weet dus niet hoe pitbulls zijn. Je kent de verkeerde door de baas verknipte pittbulls.(helaas en ik moet toegeven dat die ook niet leuk zijn)tiptoo schreef:@haagshopje64
Maar een pittbull die normaal opgevoed wordt is niks mee aan de hand.
De meeste bijt gevallen komen nog steeds van rottweilers en herders.
Maar daar hoor je niemand over
dat verbaasd me niks maar verder ga ik niet op het onderwerp pittbul in want ik heb een te negatieve ervaring om nog ooit dit soort als een hond te zien.haagshopje64 schreef:
Maar daar hoor je niemand over