| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] incasso inspectrum
incasso inspectrum
In het verleden financiele problemen gehad en in die tijd onder dwang een akte van cessie ondertekend. Gelukkig is deze toen niet tot uitvoering gekomen en heb ik de problemen opgelost. De achterstanden zijn allemaal ingelopen. Nu krijg ik te horen dat inspectrum de akte van cessie gaat uitvoeren. Vreemd want ik betaal juist extra af op mijn hypotheek. Ik maak elke maand de betalingen zelf over. Begin erg boos te worden en volgens een juridisch adviseur maakt Inspectrum oneigenlijk gebruik van de akte van cessie. Wat kan ik nog meer doen dan een advocaat in de arm nemen. Zijn de kosten van de advocaat te verhalen op het incasso buro of de DSB bank.
-
troubleshooter
Re: incasso inspectrum
U moet snel een advocaat inschakelen.
Hallo Wolf59,
Je schrijft dat je zelf de maandtermijnen overmaakt.
In het contract staat wanneer de maandtermijnen moeten worden/zijn overgemaakt.
Via automatisch incasso gebeurt dit altijd op tijd.
Kan het zijn dat je de maandtermijn b.v. een dag te laat overmaakt waardoor het lijkt alsof je elke maand in gebreke bent en dat je daarom Inspectrum op je nek hebt?
Heb je DSB (088 3723000) al eens gebeld en gevraagd waarom zij Inspectrum hebben ingeschakeld?
Groeten,
Piet
Je schrijft dat je zelf de maandtermijnen overmaakt.
In het contract staat wanneer de maandtermijnen moeten worden/zijn overgemaakt.
Via automatisch incasso gebeurt dit altijd op tijd.
Kan het zijn dat je de maandtermijn b.v. een dag te laat overmaakt waardoor het lijkt alsof je elke maand in gebreke bent en dat je daarom Inspectrum op je nek hebt?
Heb je DSB (088 3723000) al eens gebeld en gevraagd waarom zij Inspectrum hebben ingeschakeld?
Groeten,
Piet
Piet
Ik maak per de 28e van de maand de betalingen over. Volgens mijn bank (rabo) staat de betaling dan de volgende dag na 13:00 uur op de rekening van de ontvanger. Afgelopen mei al op de 21e overgemaakt. Maar ook toen kwamen die automatisch aangemaakte brieven binnen. De DSB weet dat ik de betalingen zelf overmaak en heeft daar al meer dan 3 jaar nooit problemen overgemaakt. Ik heb inmiddels een brief naar inspectrum gestuurd met een uitdraai van alle betaling over 2010 en daarin is te zien dat er dus geen achterstanden zijn. Waar het mij omgaat is. Als ik een jurist moet inschakelen om mijn gelijk te halen. Mag ik de kosten die ik hier voor maak verhalen op inspectrum of de DSB? In mijn geval zijn de kosten € 272,00
Ik maak per de 28e van de maand de betalingen over. Volgens mijn bank (rabo) staat de betaling dan de volgende dag na 13:00 uur op de rekening van de ontvanger. Afgelopen mei al op de 21e overgemaakt. Maar ook toen kwamen die automatisch aangemaakte brieven binnen. De DSB weet dat ik de betalingen zelf overmaak en heeft daar al meer dan 3 jaar nooit problemen overgemaakt. Ik heb inmiddels een brief naar inspectrum gestuurd met een uitdraai van alle betaling over 2010 en daarin is te zien dat er dus geen achterstanden zijn. Waar het mij omgaat is. Als ik een jurist moet inschakelen om mijn gelijk te halen. Mag ik de kosten die ik hier voor maak verhalen op inspectrum of de DSB? In mijn geval zijn de kosten € 272,00
-
schobbehond
Ik heb bezoek gehad van Kroon Debiteurenbezoek (onderdeel van Inspectrum). Prettig gesprek, veel bla bla. Ik heb een formulier inkomsten en lasten ingevuld en ondertekend.
Tot slot gaf deze man me een brief mee. Deze brief heb ik noch hij ondertekend. Hierin staat oa:
“(…) Op verzoek van onze opdrachtgever DSB Bank hebben wij u vandaag bezocht. U heeft met een medewerker van Kroon Debiteurenbezoek afspraken gemaakt over de achterstand van uw hypotheek, krediet en/of kapitaalpolis. (…)
De door u getekende loonafdracht zal door Kroon Debiteurenbezoek worden doorgestuurd naar onze opdrachtgever (…)
Onze opdrachtgever zorgt ervoor dat u van alle getekende stukken, zoals de loonafdracht(en) en de afspraakbevestiging, een kopie krijgt. Heeft u originele stukken aan onze medewerker meegegeven, dan ontvangt u deze tevens retour.”
IK HEB GEEN LOONAFDRACHT GETEKEND!!!Tenminste niet voor zover ik weet. Wat moet ik doen???
HELP!
Tot slot gaf deze man me een brief mee. Deze brief heb ik noch hij ondertekend. Hierin staat oa:
“(…) Op verzoek van onze opdrachtgever DSB Bank hebben wij u vandaag bezocht. U heeft met een medewerker van Kroon Debiteurenbezoek afspraken gemaakt over de achterstand van uw hypotheek, krediet en/of kapitaalpolis. (…)
De door u getekende loonafdracht zal door Kroon Debiteurenbezoek worden doorgestuurd naar onze opdrachtgever (…)
Onze opdrachtgever zorgt ervoor dat u van alle getekende stukken, zoals de loonafdracht(en) en de afspraakbevestiging, een kopie krijgt. Heeft u originele stukken aan onze medewerker meegegeven, dan ontvangt u deze tevens retour.”
IK HEB GEEN LOONAFDRACHT GETEKEND!!!Tenminste niet voor zover ik weet. Wat moet ik doen???
HELP!
Ga eens naar het juridisch loket neem alle documenten mee. Als deze de zelfde conclusie trekken wordt er advocaat toe gewezen. Afhankelijk van je inkomen moet je eigen bijdrage betalen. Wil je wel waarschuwen dat je lang geduld moet hebben. Ik heb het geluk gehad dat de advocaat die regelmatig contact heeft met de curator van de DSB mijn zaak heeft behandeld. In december 2010 was het opgelost. Wens je sterkte
-
schobbehond
welk juridisch loket bedoel je?
-
Ad Verkaad
Zijn er meerdere? Ik ken alleen www.hetjl.nlschobbehond schreef:welk juridisch loket bedoel je?
Precies www.hetjl.nl even zoeken in je woonplaats
-
Beijing2008
Inspectrum Groep B.V.
Deze (niet failliete) vennootschap is destijds opgericht ter onderbrenging van de
te verzelfstandigen afdeling Incasso van DSB Bank. Curatoren constateren
evenwel dat de overdracht van die afdeling naar Inspectrum Groep B.V. nooit
voltooid is. Zo zijn de medewerkers in dienst gebleven van DSB Bank en werd
geen zelfstandige administratie gevoerd. Deze vennootschap zal één dezer dagen
worden liquideerd.
De activiteiten van Inspectrum zijn voortgezet door DSB Bank, mede handelend onder de naam Inspectrum.
De betrokken medewerkers zijn dus feitelijk altijd al in dienst geweest van DSB (en niet van Inspectrum).
Met de overdracht van de servicing aan Quion treden zij nu dus in dienst van Quion resp. Inquas.
Achterstandsbeheer vindt dus nog steeds plaats vanuit Heerhugowaard waarbij een onderscheid gemaakt wordt tussen hypotheken (Klantenteam DSB) en consumptief krediet (Inquas)
Dat valt ook uit de emailadressen op te maken.
Deze (niet failliete) vennootschap is destijds opgericht ter onderbrenging van de
te verzelfstandigen afdeling Incasso van DSB Bank. Curatoren constateren
evenwel dat de overdracht van die afdeling naar Inspectrum Groep B.V. nooit
voltooid is. Zo zijn de medewerkers in dienst gebleven van DSB Bank en werd
geen zelfstandige administratie gevoerd. Deze vennootschap zal één dezer dagen
worden liquideerd.
De activiteiten van Inspectrum zijn voortgezet door DSB Bank, mede handelend onder de naam Inspectrum.
De betrokken medewerkers zijn dus feitelijk altijd al in dienst geweest van DSB (en niet van Inspectrum).
Met de overdracht van de servicing aan Quion treden zij nu dus in dienst van Quion resp. Inquas.
Achterstandsbeheer vindt dus nog steeds plaats vanuit Heerhugowaard waarbij een onderscheid gemaakt wordt tussen hypotheken (Klantenteam DSB) en consumptief krediet (Inquas)
Dat valt ook uit de emailadressen op te maken.