LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] profit keukens capelle

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

profit keukens capelle

Ongelezen bericht door trudy81 »

hai allemaal,

nog steeds ben ik bezig in mijn zoektocht naar een keuken. Mijn vraag aan jullie: heeft iemand ervaring met profit keukens in capelle?
Ik heb van 2 'bekenden van bekenden' gehoord dat ze daar erg tevreden over waren. De website ziet er prima en netjes uit. Toch zou ik graag wat meer ervaringen horen voordat ik met hen in zee ga.

alvast dank

Trudy

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door PKRussel »

Ik ken het persoonlijk niet, maar probeer eens een zoekopdracht op dit forum. Er zijn wel wat ervaringen over profit te lezen. Let wel op dat voornamelijk "klagers" hier posten. Veel succes met je zoektocht.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ja had ik al gedaan, maar erg veel ervaring is er niet, 2 personen die tevreden zijn, 1 persoon waar ik de post niet van begrijp, en een hele hoop posts waarbij posters elkaar beschuldigen gewoon bij deze zaak te werken en dus reclame te maken.
Dus vandaar ook mijn vraag, daarnaast zijn de meeste berichten al best oud, dus ik hoopte eigenlijk iemand te vinden die de afgelopen 2-3 jaar daar een keuken kocht (of net niet)

toch bedankt voor de tip

Trudy

echwel
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 apr 2010 00:07

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door echwel »

vreemd,

op google maps is op dat adres een woonhuis met dikke porsche voor de deur. :wink:
geen showroom.
hun site ziet er niet niet geweldig uit.
kortom ik zou het goed onderzoeken.

succes
Laatst gewijzigd door echwel op 06 aug 2010 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

de showroom schijnt erg mooi te zijn, maar je wordt alleen ontvangen op afspraak, dus misschien staat het bedrijf geregistreerd op het huis adres.

Dat de eigenaar een porsche zou hebben maakt me niet uit, als hij goed is, mooie keukens verkoopt en levering goed afhandeld mag hij van mij in elke auto rijden die hij wilt. (maar ik weet dus niet of hij dat allemaal doet)

Trudy

helpendhandje
Berichten: 436
Lid geworden op: 12 mar 2009 23:09

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door helpendhandje »

Dat huis met die porsche is niet dat adres maar een veel hoger huisnummer, streetview klopt bij lange na niet altijd met hun aanduidingen dus huis en porsche zijn niet van de eigenaar. Het huis op het juiste adres (nr 40) staat overigens te koop (google)

Is niet belangrijk maar wel vreemd dat het adres vd showroom niet vermeld wordt op de website, op afspraak of niet. Geeft mij een beetje rare smaak in de mond, mensen moeten zich toch op hun gemak zonder afspraak kunnen orienteren in een keukenzaak zonder meteen een keukenmeneer erbij ?

Mic B
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2009 01:33

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door Mic B »

Late reactie... Van alle keukenzaken die we bezocht hebben (veel!) was Profit in Capelle a.d. IJssel nou net een van de weinige waar we (qua verkooptechniek) een goed gevoel over hadden. Gewoon op een vrijdagavond binnenlopen. Deskundig, rustig advies. Zonder flauwekul de gespecificeerde offerte met een op het oog normale prijs meekrijgen. En geen irritante opjaag- en nabelacties.

De reden dat we afhaakten: we vonden de keuken (een Nolte geloof ik) live toch net niet mooi genoeg. Te veel systeembeperkingen: niet echt greeploos en ook geen lekker brede kasten mogelijk. Vreemd, dat je tegenwoordig eerst een afspraak moet maken. Misschien gaan de zaken zo slecht, dat ze zich geen continue bezetting in de winkel kunnen veroorloven. Je kunt het natuurlijk gewoon proberen en als ze opdringerig worden en raar gaan doen vaarwel zeggen.

jasperi
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2010 18:22

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door jasperi »

Bijzonder om te lezen dat sommige mensen deze 'zaak' als een winkel schijnen te beschouwen met een showroom e.d. Daar heb ik toch een heel ander beeld bij. Ik ben er geweest en het is logisch dat je een afspraak moet maken als je weet waar je naar binnen loopt. Het is een woonhuis, waar de woonkamer op de 1e etage zit en er dus ruimte is om op de begane vloer een kantoor te voeren. het is een heel klein kantoor waarin de eigenaar wel alle kleurstalen etc heeft liggen maar verder is er niets, behalve wat, in mijn ogen, gammele opstellingen van keukens met o.a. een compleet gebroken aanrechtblad. niets wat er stond leek me reclame voor de keukens die hij verkoopt. Ik schat de totale ruimte op maximaal 50m2 dus er is niet veel ruimte en alles ligt dan ook her en der verspreid. Overigens vormde dit voor mij niet direct een bezwaar, wat hadden al aardig wat wensen op een rijtje en ik wist dat het geen showroomzaak was.

Tooh viel de ervaring me achteraf nogal tegen.
Ik vond de eigenaar persoonlijk niet prettig communiceren, maar ik snap dat meningen en ervaringen hierover kunnen verschillen. Mijn ervaring is echter het volgende, om te beginnen met de ontvangst, geen vriendelijke kennismaking, geen interesse in ons tonen door het e.e.a. te vragen, geen vraag of je iets wenst te drinken etcetc. we hebben er best een tijdje gezeten, maar meneer schenkt kennelijk alleen koffie aan zichzelf of anderen, niet aan ons. Afijn, als de rest goed loopt is dat verder geen groot bezwaar. De eigenaar praat echter onduidelijk en mompelde regelmatig wat maar stelt eigenlijk heel weinig vragen aan ons en ik heb hem niet kunnen betrappen op 1 creatief voorstel of idee.

Wij vonden het dus helemaal geen aanrader in ieder geval. Ik heb veel prima gesprekken gevoerd in diverse keukenzaken, maar deze spande wat mij betreft de kroon qua klantonvriendelijkheid en vnl. desinteresse in ons als klant en de algehele indruk was niet goed. misschien had hij een off-day, dat zou kunnen natuurlijk maar ik koop bij zo iemand geen keuken.

Opvallend is wel dat hij een 3D-tekening maakt voor je, dat is leuk. (je krijgt verder overigens niets mee) Jammer is alleen dat het tekenprogramma voor een bepaald merk keuken bedoelt is, ik dacht Nolte maar weet het merk niet zeker. daarom krijg je alleen een oppervlakkig beeld van de keuken, want bij ons zaten er veel mogelijkheden niet verwerkt omdat het programma dit kennelijk niet kon met de keuken die wij wilden.

ik denk wel, dat als je exact weet welke keuken je wilt, van bijvoorbeeld Nolte en alleen een scherpe prijs wilt, je hier overigens vast een prima deal kunt krijgen.
Gezien zijn lage kosten denk ik wel dat hij genoegen kan nemen met een lagere marge dan de meeste keukenzaken.

Mic B
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2009 01:33

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door Mic B »

Sorry, mijn fout... Ik verwarde Profit met een Nolte-verkoper in de buurt.

Larag
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010 17:52

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door Larag »

@jasperi: Heel herkenbaar wat je hier zegt. Op grote lijnen heb ik dezelfde ervaringen waarbij ik de keuze heb gemaakt om wel een keuken te kopen bij Profit. De bestelde keuken is inmiddels geplaatst en heb totaal geen spijt van deze keuze en zou het de volgende keer zo weer doen. Toch zou ik twijfelen of ik Profit Keukens aan een bekende zou aanraden omdat je 100% moet weten wat je wilt hebben, tot in de details.

Na mijn eerste bezoek kreeg ik gelijk een 3D tekening mee inclusief een hele scherpe offerte waarbij je eigenlijk niet meer over de prijs hoeft te onderhandelen. Nadat de keuken lay-out was bepaald ben ik in de accessoires gaan duiken die je prima kan achterhalen in het Nolte boek (ook te downloaden op de site van Nolte). Met accessoires bedoel ik de invulling van de hoekkasten, afwerking binnenkant laden enz. Ook heb ik me via internet verdiept in apparatuur en werkbladen. Nu heb ik wel plezier in het uitzoeken van deze dingen, maar als je dit niet wilt raad ik je af om bij Profit Keukens langs te gaan. Advies is zeldzaam waarbij echte inspiratie in ieder geval ontbreekt. Dit betekent ook dat je na de koop tegen details aanloopt die (nog) niet zijn geregeld. Jezelf goed voorbereiden op de mogelijkheden en voor/nadelen is dus echt een must wil je een Nolte keuken hebben die naar je zin is. Ook realiseer ik me dat er bij keukens vaker dingen ontbreken, beschadigd zijn of niet goed zijn ingemeten/besteld, daarin is ook Profit Keukens geen uitzondering.

De plaatsing van de keuken wordt gedaan via 1 of meer freelancers. De freelancer die mijn keuken heeft geplaatst heeft de keuken mooi neergezet en heeft zeker bijgedragen aan de tevredenheid van de keuken. Kortom een mooie keuken van goede kwaliteit welke mooi geplaatst is tegen een hele scherpe prijs.

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: profit keukens capelle

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai

allemaal bedankt voor het commentaar. Ik heb inmiddels een keuken ergens anders gekocht waar ik me beter thuis voelde (zie ander topic).

Toch bedankt!

Trudy

Gesloten