LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

En de afwijkende maten, ik heb normale Siemens en Bosch apparaten dus hoezo vreemde maten?
Dus dan heeft u er van die mooie pasblendes boven of onder op maat moeten zagen.......... :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door maxx »

Dus dan heeft u er van die mooie pasblendes boven of onder op maat moeten zagen..........
Nou beste Zuiderlijke vrind,

Gelet op van wie dit bericht komt, ben ik bang dat hij die 50mm brede naadjes gewoon heeft dichtgekit. Ow nee wacht.....Iknea verkoopt geen kit.... Dan heeft ie die walgelijke hotdogs gebruikt :lol:

Wie gaat er nog freeloaden op de KüchenMeile 2010? See you there.

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wie gaat er nog freeloaden op de KüchenMeile 2010? See you there.
Ben er het weekeinde... doordeweeks geen tijd; we verkopen te veel 8)
En wie gaat bij mijn de lijm verwijderen want onze zoon heeft als grap een Lada Logo op de keuken geplakt?
Zonde, nu ligt de hele grill, die bij elkaar gehouden werd door het logo, van uw Lada Niva er af :wink: Snel terug lijmen en een nieuw deurtje bij de IKEA halen en er op zetten, is tenminste weer een dag zonder verveling voorbij :)

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door pfffff »

Wie gaat er nog freeloaden op de KüchenMeile 2010
Neuh, dit jaar maar niet, weinig nieuws onder de zon

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door vanhaut »

als je een keuken heb met standaard afmetingen dan kan je prima een ikea keuken kopen maar wij hebben de ervaring dat het bij ons niet lukte omdat wij juist afwijkende maten hebben. Uiteindelijk zijn we naar een wat kleinere keukenzaak gegaan en daar hebben we binnen ons budget een prima nobilia keuken uitgezocht.

Shelly
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2010 16:45

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Shelly »

wij hebben 5 maanden geleden ook een witte hoogglanskeuken van Ikea gekocht en zelf geplaatst.
Was goed te doen.
Uiteindelijk was de keuken net zo duur als in een speciaalzaak, maar nu gaan alle naden van de onderste planken van de kastjes bol staan.
en naast de afzuigkap.
Ik zet hooguit wel eens een glas in dat kastje wat nog wat klam is uit de vaatwasser.
Maar dat mag toch niet zó snel al gaan uitzetten?

Hebben jullie hier ook last van?

Grasspriet1
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2010 08:30

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Grasspriet1 »

@Shelly, mijn witte hoogglanskeuken zit er nu een jaar in. Nergens last van. Mijn vorige Ikea Keuken (10 jaar oud) ook nergens last van gehad. Heb je al contact opgenomen met Ikea? Mijn ervaring is dat je altijd keurig/snel wordt geholpen bij Ikea.

@Pfff, je zegt dat je nog nooit in een Ikea vestiging bent geweest? Waar heb jij dan een Ikea keuken gezien? Hoe kun je anders een oordeel hier over hebben?

Wat ik hier ook las over doelgroepen... misschien goed om daar ook eens goed over na te denken. Ik ken genoeg mensen uit mijn omgeving die ook op oudere leeftijd kopen bij Ikea. Ik ben zelf ook geen starter en ook geen minimaal inkomen maar ben erg tevreden over mijn Ikea garderobe kasten, Ikea boxspring en Ikea Keuken. Banken en ander meubilair komen dan weer niet van Ikea maar van een duurdere design winkel. In mijn keuken staat mijn Falcon gasfornuis tussen de Ikea kastjes. En in de badkamer hangt het Ikea spiegelkastje boven mijn Alessi wasbak.

Ben bij diverse keukenleveranciers geweest. Het duurde altijd uren terwijl ik precies wist wat ik wilde.

Ook hoor ik op dit forum alleen maar de keukenleveranciers klagen over een opvulstukje. In mijn keuken zitten die ook. Nou heb er echt geen last van. Absoluut niet storend. Aansluitingen van gas en water laten doen door de loodgieter dus er kan echt niks gebeuren!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door pfffff »

Pfff, je zegt dat je nog nooit in een Ikea vestiging bent geweest? Waar heb jij dan een Ikea keuken gezien?
Ik kom wel eens ergens :)
Het duurde altijd uren terwijl ik precies wist wat ik wilde
Tja, als je niet voorgelicht wilt worden en geen prijs stelt op advies en meedenken, dan zou ik het ook daar kopen, tis maar net wat de voorkeur heeft.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ook hoor ik op dit forum alleen maar de keukenleveranciers klagen over een opvulstukje. In mijn keuken zitten die ook. Nou heb er echt geen last van. Absoluut niet storend. Aansluitingen van gas en water laten doen door de loodgieter dus er kan echt niks gebeuren!
Klagen????????????? Ik heb de VERSCHILLEN aangegeven; waaronder de blende (het "opvulstukje")

En over IKEA heb ik geen negatieve berichten geplaatst (dat doen andere consumenten wel). Gelukkig is er voor ieder wat wils, maar om een IKEA te vergelijken met een keuken uit een speciaalzaak DAT gaat me te ver en wil ik graag beargumenteren.......
Na 10 jaar geen last met een IKEA voor de een is 10 jaar ellende voor de ander, het is maar vanuit welk perspectief men kijkt.
Nog een voorbeeldje, een IKEA deur is ca 16mm dik materiaal. Bij een keukenspeciaalzaak schaft u deuren tussen de 18mm en 22mm aan.
Welke zouden er eerder krom kunnen trekken denkt u?

En ja ik kom regelmatig (met vrouw :? ) in de IKEA voor onderdelen of losse elementen voor thuis; NOOIT voor een keuken, en ik vind het gewoon geen prettige winkel, maar da's persoonlijk. Verder sluit ik mij bij Pffffff aan.

visliefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2010 19:55

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door visliefhebber »

Er zijn mensen die elk jaar een nieuwe keuken kopen bij Ikea.

lien
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 20:27

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door lien »

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af waar ik ikea nou op de ladder moeten zetten als kwaliteit? Ik heb het dan alleen over de keuken zelf en niet over de montage enzo. Ik snap wel dat de topmerken veel beter zijn, hetzelfde geldt met alle andere spullen van ikea toch. Maar is ikea nu echt slechter dan een standaard keuken van brugman of eigenhuis keukens? Ik vond daar de kwaliteit ernu niet echt beter uitzien maar hadden wel irritante verkopers die ik mijn geld gewoon niet gun. Ik heb ook een schmidt keuken op het oog maar die is bijna twee keer zo duur (maar ook veel mooier dan de ikea)
Eigenlijk is mijn vraag hetzelfde is ikea duurkoop of voor een starter als ik met handige handen een goeie start om mee te beginnen, zodat er meer geld voor de rest van het huis overblijft waar ik niet van plan ben om er meer als 5 jaar te blijven?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Er zijn mensen die elk jaar een nieuwe keuken kopen bij Ikea.
Waarom? gaan ze niet langer mee dan? :roll:
Ik heb ook een schmidt keuken op het oog maar die is bijna twee keer zo duur (maar ook veel mooier dan de ikea)
Dat komt ook omdat ze verschillend zijn..... Zou eens een Rotpunkt proberen! Ligt in de buurt van Schmidt en is voordeliger en komt dus meer in de buurt van een IKEA.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door pfffff »

Eigenlijk is mijn vraag hetzelfde is ikea duurkoop of voor een starter als ik met handige handen een goeie start
Een goede start.
Niet te veel poespas, niet te veel kwaliteitseisen en geen al te hoge verwachtingen. En als je je meer gaat ontplooien als keukenprins(es) dan zal de 2de kookgelegenheid al een stuk voorwaarts gaan.
Voor een starter is een IKEA, Houtsma, Bruynzeel of een Edmon the place to be

stofzuigertje

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het LADA merkje is er af gevallen, verkeerde lijm gelukkig!

Maar ik weet dat Skoda en Audi ondanks de prijs verschillen toch dezelfde onderdelen gebruiken en bij Ikea kom ik ook scharnieren en lade rails tegen die ook in dure zaken verkocht worden.

De dunne deuren, scheelde weer KG en zoveel mag mijn auto ook weer niet hebben dus leuk meegenomen.
En ook dikke deuren kunnen door vocht kapot gaan dus hoezo beter?

Ik begrijp dat de verkopers van dure merk keukens graag hun werkgelegenheid beschermen maar als ik goedkoper dan zonder hun, deel ik zelf wel in dan houden ze mijn en vele andere toch niet tegen!

Ik zou gewoon zeggen Kijk en oordeel zelf, alleen kan ik het adres van Pfffff en de andere nergens vinden, zelfs niet met Google!

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door pfffff »

alleen kan ik het adres van Pfffff en de andere nergens vinden
Uiteraard niet te vinden, dat hebben er al zoveel geprobeerd :D

En natuurlijk ie het zo, Jij en alleen JIJ bepaalt waar je geld aan uitgegeven word.

Ik geef het uit aan , euhhhhhhhh

Grasspriet1
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2010 08:30

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Grasspriet1 »

@Donna, er worden bij Ikea regelmatig workshops georganiseerd over Ikea Keukens. Is erg leuk om heen te gaan. Je kunt je eens helemaal laten voorlichten over werkwijze/mogelijkheden enzo.

@Pff en andere...
Wat ik jammer vind wanneer ik in een winkel kom en ik heb een duidelijke boodschap en dat zeg ik dus ook dat er absoluut niet naar me geluisterd wordt. Goed verkopen is vragen stellen, achterhalen wat de klant wil. Ben in meerdere keukenzaken geweest en daar gebeurde dat niet. In één winkel ben ik erg goed geholpen maar dat waren zulke mooie maar hele dure design keukens daar kon ik bijna mijn hele verbouwing voor doen. Dat merk ik ook een beetje in de reacties van keukenverkopers in dit topic. Soms wel erg kort in de bocht en na een paar postings weet ik wel dat jullie Ikea keukens niets vinden. Ik vind het veel interessanter om ervaringen van mensen zelf te lezen. Positieve en negatieve.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Goed verkopen is vragen stellen, achterhalen wat de klant wil
Helemaal mee eens........maar, doen ze dat bij IKEA dan? :shock:

Grasspriet1
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2010 08:30

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Grasspriet1 »

Ja dat doen ze bij Ikea. In ieder geval de medewerkers die mij geholpen hebben. En ze luisteren ook naar me. Dat is ook wel prettig.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door dia »

Hoewel ik dus met een skoda rijd(tot grote tevredenheid ) en indien je de motorkap opendoet zie je een motor van volkswagen en geen audi, zou ik niet voor ikea kiezen.
Voor hetzelfde geld wat je uitgeeft inclusief plaatsing kun je in een keukenwinkel ook iets mooi's vinden.

Grasspriet1
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2010 08:30

Re: Ikea keuken kiezen of is dat nog steeds een Lada ?

Ongelezen bericht door Grasspriet1 »

@dia, wat is jou ervaring dan met een Ikea keuken? Wat zijn je overwegingen om niet voor een Ikea keuken te kiezen? (of ben je ook keukenverkoper? ;) )

Gesloten