Heb zo'n 9 maanden terug toch maar een mobieltje aangeschaft om 'bereikbaar' te zijn. Ik wist dus vooraf dat mijn telefoongebruik vrij laag zou zijn, vandaar dat ik gekozen heb voor een prepaid toestel en kaartje bij Hi, ideaal denk je, alleen betalen voor wat je echt belt/smst. Na 2 maanden heb ik mijn kaart 1× opgewaardeerd, daarna was het ook niet meer nodig omdat ik er nog genoeg op had staan voor mijn 'bel'gedrag. Afgelopen vrijdag had ik mijn telefoon nodig doordat ik een code moest invoeren om het e.e.a. te verifiëren, vrij belangrijk smsje dus. Tot mijn stomme verbazing krijg ik de melding 'Inactieve uSIM' op mijn scherm en kan ik alleen maar noodoproepen doen. Telefoon uit en weer aan, simkaart er opnieuw in, nog steeds dezelfde melding. Klantenservice gebeld, helaas alleen beschikbaar ma t/m vr van 9 tot 5.
Vandaag dus in contact gekomen met de klantenservice die mij eerst verteld dat het nummer niet bestaat in het systeem

Daarna word er doodleuk verteld dat het nummer is verwijderd uit het systeem doordat het beltegoed gedurende 6 maanden niet is opgewaardeerd

Staat in de algemene voorwaarden
De enige optie die ik toen volgens de klantenservice had was een nieuw prepaidkaartje aanvragen en ik zou daardoor dus ook een nieuw nummer krijgen. Het tegoed wat nog op het oude kaartje stond (rond de €8) ben ik dus gewoon kwijt, net als mijn nummer en dat belangrijke smsje. Way to go Hi/KPN! Gewoon opnieuw betalen voor iets waar ik eerder ook al voor betaald heb..
Inmiddels heb ik een nieuw kaartje aangevraagd bij een andere provider met een laag beltegoed, zodat ik wel op moet waarderen als ik mijn nummer over 6 maanden nog wil hebben
Ohja, de algemene voorwaarden bij Hi werken als volgt: als je ze wilt inzien, moet je even bellen, krijg je een kopietje thuisgestuurd
Opletten geblazen dus als je geen frequente beller/sms-er bent!