LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Balans-armbandjes

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door Radar »

Deze zomer werd Nederland op een haar na wereldkampioen voetbal. Volgens onder andere Wesley Sneijder en Dirk Kuijt was dit mede te danken aan de zogenaamde balans-armbandjes. Maar werken deze bandjes ook echt? TROS Radar liet de bandjes onderzoeken door de Faculteit Bewegingswetenschappen van de Vrije Universiteit.

Maandag 13 september ziet u de resultaten in Radar.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door trebelski »

Denk dat deze balans-bandjes in dezelfde categorie zitten als de toenmalige Bio-stabiel. Gewoon dikke onzin en de werking is nul komma nul..

Fazand68
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 sep 2010 18:16

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door Fazand68 »

ik vind de balans-armbanden maar niks als ik er over denkt deze geneeskrachtige ding om te hebben en het is ook pittig duur die dingen op de markt zie ik ze laats liggen maar ik koop liever wat bewuster dan bij dit soort dingen en verder vind ik altijd geld-verspeling

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door pfffff »

Het is alleen erg jammer dat Radar gaat constateren dat ze niet werken, terwijl een beetje rationeel denkend mens dat allang wist, dus een kwestie van de put dempen terwijl het kalf al verdronken is. M.a.w.er zijn er genoeg die hun zakken reeds goed gevuld hebben met deze oplichting praktijken en dan komt Radar met een onderzoekje waar een ieder de uitslag al van weet.
Een consumenten programma is er niet om achteraf de consument te vertellen hoe dom ze wel niet zijn geweest, maar om de consument te behoeden voor dit soort aankopen.
Achter de feiten aanhobbelen en zeer makkelijk scoren.

bomberjohn
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 sep 2010 18:01

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door bomberjohn »

hoe verklaren jullie het feit dat de verslaggever daadwerkelijk verschil voelt en merkt (staat steviger en komt vier centimeter verder)tijdens zijn reportage is dat dan ook onzin

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

bomberjohn schreef:hoe verklaren jullie het feit dat de verslaggever daadwerkelijk verschil voelt en merkt (staat steviger en komt vier centimeter verder)tijdens zijn reportage is dat dan ook onzin
ja.. zoiets als placebo, wil niet zeggen dat het niet helpt maar het zit gewoon tussen de oortjes

megalon
Berichten: 0
Lid geworden op: 14 sep 2010 19:30

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door megalon »

Natuurlijk werk zo'n bandje wel, met name bij mannen. Mannen dragen hun portefeuille vaak in de achterzak. Door het kopen van zo'n bandje wordt je 35 euro lichter. Sta je meteen steviger in balans.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Natuurlijk werkt zo'n bandje niet, het is de reinste kolder. Bezopen is het.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Ik draag een bandje links en rechts als ik na de kroeg ga, dan blijf ik na sluitingstijd heerlijk in balans als ik loop. Voor die tijd viel ik constant op mijn
muil.

Mooie uitvinding en het werkt echt....echt waar.

klaas1978
Berichten: 355
Lid geworden op: 17 dec 2008 22:36

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Radar onthult dat balansbandjes niet werken... Alsjeblieft zeg, als dit het niveau is...

Ik heb nog wel een paar tips voor de redactie:
- Deskundigen zijn het er over eens dat water nat is
- Onderzoek toont aan dat vuur heet is
- Insiders uit de zuivelindustrie onthullen dat de meeste melk van koeien komt.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@Zeeman-b, :) Hebben de bandjes bij jou het effect dat jouw dronkenmanschap gecompenseerd wordt door die bandjes?:)

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@Klaas 1978, jouw betoog doet mij denken aan een vergelijking die ik vond.
Lees het volgende maar.

In Rusland werden tijdens graafwerkzaamheden op 200 mtr diepte oude koper leidingen aangetroffen. De Russen propageerden met de bewering dat ze daarmee het bewijs geleverd hadden dat de Russische beschaving 2000 jaar geleden al internet hadden.

Dit bericht bereikte America en ook daar had men op 400 mtr glasvezel aanbgetroffen. Daarmee het bewijs geleverd dat men in America 3000 jaar geleden al internet via glasvezel had.

Toen kwam onze Nederlander die beweerde het volgende.
Ik groef een diep gat omdat er ooit gegraven is geweest en aangezien ik argeoloog ben wil ik gewoon weten wat er onder verborgen ligt.
Ik kon graven zo diep ik wilde maar kwam niets tegen. Dat is het bewijs dat wij 4000 jaar geleden al over draadloosnetwerk beschikten. :)

bepke
Berichten: 0
Lid geworden op: 16 sep 2010 07:09

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door bepke »

ik ben er van overtuigd dat de bandjes zeker wel werken,en natuurlijk merkt een echte krachtpatser weinig van de bandjes deze mensen voelen niet meer of ze 100 of 110 kilo optillen pffft.
verklaar dan maar eens hoe het kan dat ik mijn hele leven nog nooit heb kunnen springen,en met bandje lukt dat wel.
ik geloof er dus helemaal niet in,maar heb het zelf ondervonden.
ook veel mensen om me heen voelen zich een stuk minder moe met het bandje om dus misschien hadden ze bij rader de gewone mens aan het woord moeten laten die ze gebruiken.
dus tussen de oren ik geloof er niks van......alleen moet je natuurlijk wel de originele kopen en niet al die losse nep troep die op braderieen word aangeboden!!!!!
dat is waar radar zich druk over moet maken!!
als je goed op de doosjes leest staat er ook op dat je je geld terugkrijgt als je vind dat het niet werkt!!!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

dat mag.. en als jij jezelf er goed bij voelt is het helemaal ok. Hetzelfde geldt voor de biostabiel. Veel mensen zijn er wel degelijk bij gebaat. Maar er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing, onderzoeken met "placebo's" geven dezelfde resultaten. Net als homeopathische middelen vaak werken, wetenschappelijk niet te onderbouwen maar mensne voelen zich er beter bj en werkt het dus.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Straks gaat geheel Nederland gebukt omder zware magneten. Lopen ze lang een auto die aan de kant van de weg geparkeerd staat klappen ze er met een smak tegenaan. Ik zie het al voor me. Men heeft de kracht werking van magneten inderdaad nooit kunnen onderzoeken maar puur op theretische aspecten en verschijnselen omschreven.

geenzeikerd
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:45

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door geenzeikerd »

Zoals altijd laten wij Nederlanders ook hier geen spaan van heel. Als we iets niet helemaal begrijpen en vervolgens door, een mijns inziens, erg beperkt onderzoek aantonen dat het niet zou werken maken we het met de grond gelijk.
Ik heb zelf geen Power Balance bandje maar een aantal mensen in mijn directe omgeving wel, zijn die nu niet wijs of............
Na veelvuldig het internet afstruinen moet ik toch tot de conclusie komen dat zeer veel mensen wereldwijd volmondig toegeven er baat bij te hebben.
Zelf topspporters sporten ermee en geven toe er baat bij te hebben. Sommige verbinden zelfs hun naam aan het produkt. Deze sporters zijn toch niet zo dom dat ze hun naam verbinden en/of sporten met een niet werkend produkt?
Ook accupunctuur is nooit wetenschappelijk onderbouwt en toch geven miljoenen mensen al eeuwen aan er baat bij te hebben.
Doe eens een onderzoek naar de ervaringen van de vele mensen die het produkt aanschaften, dit geeft een representatiever beeld van het effect van zo'n bandje mijns inziens.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door tennis »

Zelf topspporters sporten ermee en geven toe er baat bij te hebben. Sommige verbinden zelfs hun naam aan het produkt. Deze sporters zijn toch niet zo dom dat ze hun naam verbinden en/of sporten met een niet werkend produkt?
Natuurlijk, zij krijgen deze reclame betaald, dan ben je toch niet dom, maar klever.
Of het dan helpt of geholpen heeft, maakt dan toch niets uit!

geenzeikerd
Berichten: 0
Lid geworden op: 06 okt 2010 13:45

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door geenzeikerd »

@ Tennis:
Bedankt voor de bevestiging! weer dat negatieve denken.
Je denkt toch niet dat miljonairs als Barrichello en Shaquille O'Neal zitten te wachten op een beetje geld. Zij zijn voor een groot deel afhankelijk van hun fans en sponsoren. Ze zouden hun geloofwaardigheid verliezen als ze een produkt aanprijzen wat niet werkt en een hoax is.
Heb je al eens een beetje gekeken naar welke NL sporters Power Balance inmiddels dragen?
Zouden die allemaal betaald worden? geloof ik niets van

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door tennis »

Er zijn sporters, welke de schoenen van adidas goed vinden en jaren mee spelen, tot Nike een beter contract heeft, dan zijn deze stukken beter.
Wat denk je!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Balans-armbandjes

Ongelezen bericht door seconds-out »

geenzeikerd schreef:@ Tennis:
Bedankt voor de bevestiging! weer dat negatieve denken.
Je denkt toch niet dat miljonairs als Barrichello en Shaquille O'Neal zitten te wachten op een beetje geld. Zij zijn voor een groot deel afhankelijk van hun fans en sponsoren. Ze zouden hun geloofwaardigheid verliezen als ze een produkt aanprijzen wat niet werkt en een hoax is.
Heb je al eens een beetje gekeken naar welke NL sporters Power Balance inmiddels dragen?
Zouden die allemaal betaald worden? geloof ik niets van
Wat een flauwekulverhaal.

Jij bent 1 van de weinigen die nog gelooft in die nepbalansarmbandjes en bent bezig met een zielige poging om ons te overtuigen dat ze wel degelijk werken.
Wat denk je hiermee te bereiken?

Balansarmbandjes zijn getest en door de mand gevallen.
Het is gewoon een waardeloos produkt.
Klaar punt uit.

Hou je spam lekker voor je en bespaar ons je onzinverhaaltjes.

Gesloten