LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit4FREE

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Marcan
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:07

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Marcan »

De laatste brief van het incassobureau dateert inmiddels van 1 maart j.l.. Hierin is mij te kennen gegeven dat de vordering overgedragen wordt aan de deurwaarder en om een procedure te voorkomen kreeg ik nog een laatste kans om te betalen, en wel binnen 3 dagen... nou, dacht het niet!
Sindsdien is het stil... hoewel ik het vermoeden heb dat ze het inmiddels opgegeven hebben, blijf ik allert, aangezien je bij FFF nooit weet waar je aan toe bent! (in eerste instantie dacht ik immers ook dat alles in orde was, totdat ze na 4 maanden stilte opeens weer begonnen met aanmanen :? )
Ik wacht af...
Laatst gewijzigd door Marcan op 22 apr 2010 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

martine1312
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2010 14:11

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door martine1312 »

Heeft ieamd een email adres van F4F voor mij???

Heb geen autmatische incasso afgegeven, moet wel betalen maar F4F stuurt geen rekening/bief met opgaven van het verschuldigde.....wel een belachelijk smsje....
Telefonisch willen ze niet reageren met als excuus doen we nooit zo een brief sturen.....wat heb ik dan afgelopen 3 maanden gehad?????

Ga maar naar de vestiging....alsof die kunnen handelen.

Dus wie helpt mij aan email adres van deze firma????

rosario
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2010 14:07

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door rosario »

ik ben zo blij om te lezen dat er meer mensen zijn die problemen hebben met fit for free.

Ik en me man zijn in jan 2010 naar f4f in arnhem gegaan,me man wou niet en ik heb hem gepusht, sávonds zijn we teruggegaan en bij dezelfde jonge man hebben we het geanuleerd, hij zou de inschrijving van de stapel afhalen en weggooien.

een 2 wk laterkregen we toch de rekening en we gingen bellen 0,40 p.m ik schrok die zeiden dat we bij het fitness centrum moesten zijn omdat recht te trekken,we zijn gegaa endiezeiden dat we bij de hoofgkantoor moesten zijn.

niemandwou ons helpen,was afgesproken dat de bedrijfsleider terug zou bellennooit gebeurt. Maar toen er nog niet betaald was belde iemand op om te vragen wanneer hij zou betalen en man zei alser betaalkd moetworden dan bellen jullie wel en de man hing snel op heel ombeschoft.

ik heb 2x een brief gestuurd, belde weer op mevr geeft aan dat ze geen brieven hebben ontvagen en ze was zo brutaal ik werk zelf bij een call center dit heb ik nog nooit meegemaakt hoe ombeschoft ze was, ik vroeghaarvoor en aschternaam, maar ze zei je krijg alleen me voornaam, en ik zei mag ik toch je achternaam en ze zei tegen me jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa daaaaaaaaaaaaaaaag en ze begon me uit te lachen.

ik vroeg of ik met een leidinggevende kon spreken en ze zei die zijn lunchen toen kreeg ik een andere collega en die behandelde me nog erger.

nu krygen we een dreig brief van incasso al we niet betalen dan slepen ze on voor de kantonrechter, ik heb al een advocaat genomen want dit is heel erg.

dat moet toch niet kunnen ze gaan over lijken radar moeter echt iets aan doen,ze moeten fit for free een flinke poep laten ruiken.

daar moet iets tegen gedaan worden, en misschien als we samen iets doen staan we nog sterker.

want ik vertik om te betalen, rechter here i come

Marcan
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:07

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Marcan »

martine1312 schreef:Heeft ieamd een email adres van F4F voor mij???

Heb geen autmatische incasso afgegeven, moet wel betalen maar F4F stuurt geen rekening/bief met opgaven van het verschuldigde.....wel een belachelijk smsje....
Telefonisch willen ze niet reageren met als excuus doen we nooit zo een brief sturen.....wat heb ik dan afgelopen 3 maanden gehad?????

Ga maar naar de vestiging....alsof die kunnen handelen.

Dus wie helpt mij aan email adres van deze firma????
Als je even op hun site kijkt bij 'contact', dan kun je daar de e-mail adressen vinden per vestiging. (In Groningen is dus [email protected], in Rotterdam is het [email protected], enz)
Ik dacht trouwens dat je bij hun alleen maar met automatische incasso kon betalen, maar het kan dus ook anders, begrijp ik uit jouw bericht.

Succes!

drenthe1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2010 10:12

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door drenthe1974 »

Ook wij hebben een probleem met Fit for Free.
In verband met zwangerschap en rugklachten hebben wij het abbonnement van mijn vrouw stopgezet. (feb 2009). We hebben noch geprobeerd om het lidmaatschap over te zetten op mijn naam, zodat ik van de faciliteiten gebruik kom maken. dit was echter niet mogelijk aangezien het lidmaatschap persoonsgebonden is. Ik zou ook een abbonnement moet afsluiten. dit hebben wij natuurlijk niet gedaan. We hebben de plaatselijke vestiging een mail gezonden waarin wij de aangaven om het abbonnement stop te zetten. Hierop kregen wij een reactie dat dit schriftelijk moet gebeuren met redenen omkleed en samen met de pas. De opzegging moet dan verzonden worden naar Den Haag t.a.v. afdeling opzeggingen. zo gezegd zo gedaan. Na verloop van tijd hebben we een reactie ontvangen van Fit for Free dat de opzegging gerealiseerd zou worden per januari 2010 ivm de opzegtermijn en contractsdatum. In de bevestigingsbrief die wij van Fir for Free ontvnagen hadden stond ook een tekst dat de pas nog ingeleverd moet worden. Maar deze hadden we met de opzegging meegezonden. Gelijk contact opgenomen met Fit for Free (0900 nummer a 0,40 euro per minuut) een kwartier in de wachtgestaan en uiteindelijk werd de verbinding verbroken. Nogmaals geprobeerd weer geruime tijd in de wacht gestaan en nu wel een medewerker gesproken. de situatie doorgesproken en volledig begrip voor de situatie. Het kwam wel vaker voor dat de pas in de postkamer zoek raakt, ik hoef mij geen zorgen te maken waren zijn woorden.
Rond januari 2010 mijn bankrekening goed in de gaten gehouden dat er geen bedragen zouden worden afgeschreven. gelukking het lidmaatschap is opgezegd echter nu incasseerd FitFor Free 2,95 euro. ik weer bellen en mailen waar dit voor is a 0,40 per minuut. op mijn mail geen reacties ontvangen. Wel iemand aan de telefoon gehad die doodleuk aangaf dat ik de kosten moet betalen. Wederom de situatie besproken en aangegeven dat een medewerker in een eerder telefoongesprek aangaf dat eea rond was. Deze collega medewerker had totaal geen begrip voor de situatie. diverse aanmaningen ontvangen waarop ik gelijk per mail een reactie heb gegeven. GEEN ANTWOORD ONTVANGEN. Uiteindelijk een mail gezonden naar diverse willekeurige vestiginen van Fit for Free. Uiteindelijk een reactie ontvangen waarin excuses worden gemaakt voor het niet reageren. In de mail werd aangegeven dat ik eea met Den haag moest regelen. Wederom de telfoon gepakt en een mail gezonden.

Je wordt hier zo moedeloos van. Ik heb nu een incassobureau op mijn dak voor 2,95 euro!!!!! Het bedrag is natuurlijk al veel hoger geworden in verband met administratie kosten en incasso kosten. N.a.v. de brief van het incasso bureau telefonisch contact opgenomen. werd mij gezegd dat ik de algemene voorwaarden niet zou hebben gelezen. Ze deden me een voorstel om de helft van het bedrag te betalen. hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord ik heb per mail aangegeven dat ik volledige kwijting wens (ik heb immers aan mijn verplichtingen voldaan) en dat het mij verstandig lijkt om mij gelijk een dagvaarding te zenden zodat ik eea mondeling kan toelichten aan de kantonrechter. (ditzal immers verdere incasso kosten besparen) Ik wacht nu op een bericht!! (ik ben dus nu zo'nanderhalf jaar bezig om van dit bedrijf af te komen, schat dat dit binnen 2 jaar wel moet lukken) het is toch verschrikkelijk droevig hoe Fit for Free omgaat met opzeggingen. Maar ja, ik troost me ik ben vast niet de enige!!

kersenhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2010 23:43

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door kersenhof »

Ook ik heb klachten over deze lapzwansen van fit for free. pas na 3 opzegbrieven, 2 telefoongesprekken en er weer naar toe is het me gelukt om me bij hun uit te schrijven. omdat ik eerst in groningen woonde en sportte en toen ben verhuist naar assen dacht ik dat ik me in assen wel kon uitschrijven, niet gelukt dus, ze zeiden in Assen dat ik me in groningen moest uitschrijven. toen maar een brief naar groningen gestuurd geen reactie!! toen heb ik gebeld na ongeveer 10 minuten in de wacht te hebben gestaan was ik nog kwader dan ik al was. zegt zo'n medewerker dat het niet telefonisch kan waarop ik zeg hoe moet het dan? want schriftelijk lukt bij jullie ook niet.
uiteindelijk is het gelukt bij de derde brief. nu heb ik ook mijn pasje opgestuurd maar ze blijven 2,95 van mijn rekening afschrijven. ik zou me kapotschamen als ik bij fit for free zou werken. ik hoop dat radar hier een keer een uitzending aan gaat besteden. fit for free is fit for more.

Marcan
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:07

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Marcan »

Ja, het is een ellende om van ze af te komen!! Maar de aanhouder wint... al kost het een hoop ergernis en energie. Ik neem aan dat jullie die € 2,95 wel steeds storneren? Geen cent toegeven aan die oplichters!!

ranja
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2010 16:57

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door ranja »

waardeloos om ze op te zeggen. Het beste is om je brief bij de betreffende vestiging in te dienen, daar om een ontvangstbevestiging vragen en er misschien vervolgens nog achter aan bellen. Weet iemand wat de kosten van dat 0900 nummer zijn?

Of de brief aangetekend versturen, kost 7,95 maar dan kunnen ze niet zeggen dat ze 'm niet gehad hebben.

Ik probeer nog niet heel lang het lidmaatschap van mijn vriend op te zeggen, wegens zijn detentiename (uitgeprocedeerd asiel). Geldige reden zeiden ze aan de telefoon, maar ze gooien de brieven volgens mij onmiddellijk weg en het interesseert ze totaal niet.

In ieder geval kreeg ik een email-adres van het meisje aan de telefoon

[email protected]

succes allen en de groetjes

Marcan
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 dec 2009 16:07

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Marcan »

ranja schreef:Weet iemand wat de kosten van dat 0900 nummer zijn?
Maarliefst € 0,40 p.min.!!! Ik vertik het, ik pieker er niet over om te bellen naar zo'n waardeloos callcenter voor zulke buitensporige bedragen!

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door xnez »

Ik ga mijn abbonemetn ook opzeggen ibj Fit4free.
Is er ergens een voorbeeld opzeg brief te vinden.

Ik wil t namelijk allemaal netjes doen zodat ze me nergen op kunnen pakken.

En als ik de breif aangetekend verstuur,en het pasje voor de eindatum inlever.
Dan heb ik toch voldoende gedaan om op te zeggen?

Mvg

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door pbarendse »

Voorbeeldbrief heb ik even niet voor je, maar die kan vrij kort zijn.
Als je het pasje inlevert: eis dat je een scrhiftelijk bewijs krijgt dat je het ingeleverd hebt, anders krijg je daar weer gezever over!

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door xnez »

@pbarendse

Dank u wel voor de tip;)

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door xnez »

Heb zojuist de brief aangetekend verstuurd.
Ook gevraagd om een ontvangst bevestiging.
Het pasje lever ik in de week voordat mijn abbonement afloopt(18september 2010) in bij de vestiging en vraag ook dan om een ontvangst bevestiging.

Hopen dat het allemaal goedgaat:)

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door xnez »

Zojuist een brief gekregen dat mijn brief is ontvangen.
Ik moest alleen mijn pasje nog voor genoemde datum inleveren(vraag hier ook een bewijs van inlevering vsan).

Zal ik dan toch 1 van de weinigen zijn die zonder problemen kan opzeggen?!?

Anti-F4F
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2010 12:53

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door Anti-F4F »

Wordt lid van www.anti-f4f.hyves.nl F4F voert nu aktie om zoveel mogelijk mensen weer een abonnement aan te smeren, dus mijn aktie op internet is zoveel mogelijk gedupeerden vinden die lid worden van deze hyves en je ontvangt een gratis spo...ehh relaxpakket ;-)

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door xnez »

Giester mijn pasje op tijd ingeleverd.
Netjes ontvangstbevestiging meegekregen.

Lasatste bedrag is netjes aangepast naar ong een halve maand.

Tot zover geen problemen,en die voorzie ik eigenlijk ook niet.

Zal ik dan gewoon mazzel hebben gehad?!?

nolimit10
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2010 14:24

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door nolimit10 »

Toch wel goed om te horen dat ik niet de enige ben met een probleem met F4F. Wat een rot bedrijf is het zeg.

Vanaf 1 juli 2010 probeer ik al m'n abonnement die op 10 sep 2010 verliep op te zeggen. Na 2 weken, op 17 juli 2010, stuurde ik nog een brief voor een bevestiging. Toen kreeg ik opeens een brief dat ik te laat was! Ze meenden m'n eerste brief nooit te hebben ontvangen. We hebben nu tot deze tijd onwijs veel brieven gestuurd, gebeld maar elke keer krijgen we hetzelfde geautomatiseerde antwoord. U had de brief maar aangetekend moeten sturen en op tijd. Er staat nergens in hun voorwaarden dat je deze brief aangetekend moet opsturen.. Ongelovelijk dit. Niet eens een beetje respect voor je klanten. Na veel gezeur kregen we het adres van de zogenaamde baas van F4F, die er maarliefst 1 maand over deed om een reactie te geven op onze brief! Zeggende dat hij niks aan de situatie kon veranderen, alleen als TNT nu met de brief die voor 10 juli 2010 was verstuurd zou aankomen. Zo weinig medeleven tonen ze! Dan krijg ik ook nog een enorme terugslag als m'n vader komt te overlijden op 29 juli 2010.. M'n moeder kan zo haar abonnement opzeggen bij een plaatselijke sportschool. Maar F4F toont totaal geen medeleven en respect en gaat doodleuk door met dezelfde brieven sturen. Ik kan daar helemaal niet meer sporten, want heb een veel grotere taak op me gekregen. Nu ben ik wel gedwongen het geld te betalen, voordat het bedrag nog hoger wordt.. Met pijn in m'n hart!

VRESELIJK WAT DIT BEDRIJF DOET! Ze denken maar als groot bedrijf over de consumenten heen te lopen, aangezien wij niks ertegen kunnen doen. Laat er alsjeblieft wat aan gedaan worden!

MAXIEM

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door MAXIEM »

nolimit10

In het huidige bedrijfsleven moet je het opzeggen van een overeenkomst altijd aangetekend en met bewijs van ontvangst versturen. Dan heb je namelijk zelf een bewijs dat je tijdig en conform de voorwaarden hebt opgezegd. In de praktijk blijkt namelijk dat gewone, niet aangetekende opzeggingsbrieven bijna standaard niet aankomen. Overigens kun je ook een fax sturen. Dat is namelijk ook een wettig bewijs en een stuk goedkoper dan een aangetekende brief.

Maxiem.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door tiptoo »

@MAXIEM ze komen wel aan maar ze zeggen dat ze niet aankomen zijn dat is wat anders dan dat ze werkelijk niet aankomen :wink:
Laatst gewijzigd door tiptoo op 15 okt 2010 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Fit4FREE

Ongelezen bericht door pbarendse »

Effect is het zelfde...

Gesloten