LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afwerken muren na plaatsen aanbouw

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
verbouwing
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 00:56

Afwerken muren na plaatsen aanbouw

Ongelezen bericht door verbouwing »

Hallo,

Wij zijn bezig met een verbouwing en het plaatsen van een aanbouw.
De huidige bestande muur tussen ons en de buren is bij de buren met sierpleister afgewerkt.
Nu bouwen bij ongeveer een meter aan en wij weten dat het onze plicht is om bij de buren de muren van de aanbouw af te voegen. Dit zullen wij dan ook doen.
Echter, de buurman eist dat wij de muur doen voegen, stucadoren en met sierpleister afwerken. Dit vanwege het feit dat de bestaande muur (die er al jaren staat) ook op deze manier is afgewerkt?

Als ik het bij het rechte eind heb, is mijn verplichting alleen het afvoegen, toch?
Indien de buurman hier wil stucadoren en met sierpleister wil afwerken zijn de kosten voor hem, toch?

Alvast bedankt voor een antwoord!

seuren
Berichten: 80
Lid geworden op: 10 jul 2010 14:35

Re: Afwerken muren na plaatsen aanbouw

Ongelezen bericht door seuren »

U veroorzaakt toch de schade bij de buren. De buurman verbouwt immers niet.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Afwerken muren na plaatsen aanbouw

Ongelezen bericht door Dirkie »

Code: Selecteer alles

Als ik het bij het rechte eind heb, is mijn verplichting alleen het afvoegen, toch?
U gaat verbouwen en daar heeft Uw buurman last van. Of u nu wel of geen gelijk heeft, maakt niet veel uit. U riskeert wel een jarenlange ruzie met Uw buren. En op de kosten van de totale verbouwing zal het bedrag om de muur van de buren netjes af te werk in het niet vallen. Aan u de keuze..... :mrgreen:

Gesloten