LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kerra B.V. eigen rechter
Kerra B.V. eigen rechter
Ik heb onlangs een klus uitbesteedt aan Kerra B.V. werkzaamheden omvatte 4 dakramen plaatsen, algemeen timmerwerk, en 2 badkamers volledig betegelen.!
Ja mensen ook ik ben in de verleiding gekomen om als klusbedrijf polen in te huren .... de 1e dag waren ze netjes op tijd er stonden 4polen netjes afgeleverd voor de deur netjes eigen gereedschap mee, 2 timmermannen begonnen met het inzagen van van de dakramen, totzover ging het goed... de 2tegelzetters..aahuummm ja tegelzetters...begonnen met de badkamer, er werdt niks uitgetekend geen loodlijnen gebruikt geen laser gebruikt enfin ik had er wel vertrouwen in..Ik ben door gegegaan naar de volgende klus, mn uitvoerder zou een oogje in het zeil houden....tot mijn stomme verbazing kom ik aan het einde van de dag terug, zijn de 4dakramen netjes geplaatst, zijn de tegelzetters nog druk bezig met tegelen, maaaaar nu komt het omdat hun waterpas (wat achteraf bleek) kapot was(gammawaterpas) hebben ze al het tegelwerk scheef geplakt, en volgens de tegelzetter waren de nieuw gestuckte muren ruim 3cm uit het lood geplaats, dus hebben ze zelf ruim 3.5 cm lijm gebruikt achter de tegels....................... ik heb hierop Alex gebeld(de eigenaar van Kerre BV) en om uitleg gevraagd.... okee komt goed zei hij...ik kom morgen ochtend langs dan breng ik de jongen zelf naar julle toen...enfin ik denk ok komt goed....alhoewel ik dit nog nooit gezien heb.... we hebben alle tegels eraf gehaald schoongemaakt, en geloof me wat een helse karwei!!!! tegelzetters boos, in het pools schelden en vloeken, timmermannen boos omdat hun moesten helpen schoonmaken, uitvoerder helemaal over de zijn omdat hij het niet goed in de gaten heeft gehouden, ik helemaal pissed omdat we weer opnieuw konden beginnen, "mijn"klant over de **** omdat hij ervan uit ging dat "wij"vakmannen waren.... komt de beste alex de volgende morgen wat achteraf blijkt ruim 1uur voordat wij in het pand waren, om vervolgens hun gereedschappen, onze materialen, en het ergste al onze gereedschappen mee te nemen.... De klant heeft ze binnen gelaten, die verwachte uiteraard dat ze vroeger gingen beginnen om hun puinhoop van de vorige dag op te ruimen... maar niks hiervan bleek waar...ze waren binnen 20 minuten weer weg, en hebben voor ruim 5000,- euro aan gereedschappen en materialen van ons bedrijf meegenomen.
Enfin iedereen pissed, de politie erbij wij alex bellen, kotm ie met een *** verhaal dat wij de rekening niet hebben betaald(na 1 mislukte werkdag) en dat daarom alles had meegenomen, stjaaa sta je dan met de politie op de klus... die begonnen al gelijk over een civiele procedure, sorry mr we kunnen niks doen.
Door onze vaste advocaat verschillende brieven laten opstellen, telkens geen gehoor, bellen, emailen, geen succes! dan zitten ze weer in polen, dan is alex ziek, dan dit weer, nu zijn we ruim 4maanden verder, en ik ruim 600,- euro lichter door al dat gebel en brieven etc etc door de advocaat, we gaan binnenkort naar de rechtbank toe, dus dat wordt nog wat...! Ik wil jullie (medecollega's) behoeden voor een stomme stomme fout die je wellicht zou kunnen gaan maken als je met deze mensen in zee gaat... PAS op voor Kerra BV uit diemen, en al helemaal voor de huichelachtigheid van ALEX!!
Ja mensen ook ik ben in de verleiding gekomen om als klusbedrijf polen in te huren .... de 1e dag waren ze netjes op tijd er stonden 4polen netjes afgeleverd voor de deur netjes eigen gereedschap mee, 2 timmermannen begonnen met het inzagen van van de dakramen, totzover ging het goed... de 2tegelzetters..aahuummm ja tegelzetters...begonnen met de badkamer, er werdt niks uitgetekend geen loodlijnen gebruikt geen laser gebruikt enfin ik had er wel vertrouwen in..Ik ben door gegegaan naar de volgende klus, mn uitvoerder zou een oogje in het zeil houden....tot mijn stomme verbazing kom ik aan het einde van de dag terug, zijn de 4dakramen netjes geplaatst, zijn de tegelzetters nog druk bezig met tegelen, maaaaar nu komt het omdat hun waterpas (wat achteraf bleek) kapot was(gammawaterpas) hebben ze al het tegelwerk scheef geplakt, en volgens de tegelzetter waren de nieuw gestuckte muren ruim 3cm uit het lood geplaats, dus hebben ze zelf ruim 3.5 cm lijm gebruikt achter de tegels....................... ik heb hierop Alex gebeld(de eigenaar van Kerre BV) en om uitleg gevraagd.... okee komt goed zei hij...ik kom morgen ochtend langs dan breng ik de jongen zelf naar julle toen...enfin ik denk ok komt goed....alhoewel ik dit nog nooit gezien heb.... we hebben alle tegels eraf gehaald schoongemaakt, en geloof me wat een helse karwei!!!! tegelzetters boos, in het pools schelden en vloeken, timmermannen boos omdat hun moesten helpen schoonmaken, uitvoerder helemaal over de zijn omdat hij het niet goed in de gaten heeft gehouden, ik helemaal pissed omdat we weer opnieuw konden beginnen, "mijn"klant over de **** omdat hij ervan uit ging dat "wij"vakmannen waren.... komt de beste alex de volgende morgen wat achteraf blijkt ruim 1uur voordat wij in het pand waren, om vervolgens hun gereedschappen, onze materialen, en het ergste al onze gereedschappen mee te nemen.... De klant heeft ze binnen gelaten, die verwachte uiteraard dat ze vroeger gingen beginnen om hun puinhoop van de vorige dag op te ruimen... maar niks hiervan bleek waar...ze waren binnen 20 minuten weer weg, en hebben voor ruim 5000,- euro aan gereedschappen en materialen van ons bedrijf meegenomen.
Enfin iedereen pissed, de politie erbij wij alex bellen, kotm ie met een *** verhaal dat wij de rekening niet hebben betaald(na 1 mislukte werkdag) en dat daarom alles had meegenomen, stjaaa sta je dan met de politie op de klus... die begonnen al gelijk over een civiele procedure, sorry mr we kunnen niks doen.
Door onze vaste advocaat verschillende brieven laten opstellen, telkens geen gehoor, bellen, emailen, geen succes! dan zitten ze weer in polen, dan is alex ziek, dan dit weer, nu zijn we ruim 4maanden verder, en ik ruim 600,- euro lichter door al dat gebel en brieven etc etc door de advocaat, we gaan binnenkort naar de rechtbank toe, dus dat wordt nog wat...! Ik wil jullie (medecollega's) behoeden voor een stomme stomme fout die je wellicht zou kunnen gaan maken als je met deze mensen in zee gaat... PAS op voor Kerra BV uit diemen, en al helemaal voor de huichelachtigheid van ALEX!!
Re: Kerra B.V. eigen rechter
Dus als ik het goed begrijp, heb je een onderaannemer ingehuurd om de klus te klaren.mn uitvoerder zou een oogje in het zeil houden
Heb je dan zelf geen eigen mensen?
Wat zegt jou Klant?
De klant heeft ze binnen gelaten,
1: jawel we hebben wel eigen mensen, maar die had ik hard nodig op een andere klus, mijn uitvoerder was heel druk met leverancie's en zn eigen werk...(neem het hem ook wel enigszins kwalijk)
Maar goed je mag er wel vanuit gaan dat als je de klus uitbesteed dat deze ook correct wordt uitgevoerd he? of ometen we tegenwoordig de hele dag erbij blijven staan? Kunnen we net zo goed de klus zelf doen...
Nou ze zijn binnen gekomen onder het mom van we zijn vandaag eerder ivm de misverstanden van gister...en om 6uur s'ochtends gaat de klant natuurlijk niet erbij staan om te kijken of alles goed verloopt, die heeft ze binnen gelaten en is nog even in bed gaan liggen....todat hij niks meer hoorde...!
Maar goed je mag er wel vanuit gaan dat als je de klus uitbesteed dat deze ook correct wordt uitgevoerd he? of ometen we tegenwoordig de hele dag erbij blijven staan? Kunnen we net zo goed de klus zelf doen...
Nou ze zijn binnen gekomen onder het mom van we zijn vandaag eerder ivm de misverstanden van gister...en om 6uur s'ochtends gaat de klant natuurlijk niet erbij staan om te kijken of alles goed verloopt, die heeft ze binnen gelaten en is nog even in bed gaan liggen....todat hij niks meer hoorde...!
jawel we hebben wel eigen mensen, maar die had ik hard nodig op een andere klus
Had je de klus maar zelf gedaan, waren de problemen niet geweest.Kunnen we net zo goed de klus zelf doen...
Dus, je hebt een verbouwing aangenomen voor een klant, voor een nederlandse prijs XXXXX, en laat dan de klus door een pools klussenbedrijf uitvoeren, met poolse prijzen.
Dat is dan even vangen!
Heb je dan jou klant ingelicht, dat je de klus niet zelf ging doen, vermoedelijk niet!
Anders had jou klant dit pools klussenbedrijf zelf kunnen inhuren, en zeker voor een lager kostenpost!
daar gaat het toch oven niet om denk ik?? ik ga ook weer veels te veel in op je vragen, laten we het erop houden dat ik andere mensen wil waarschuwen voor dergelijke bedrijfjes....
Hij berekende me, 24,5 per uur excl btw per man, een beetje zzper tegenwoordig heb je al vanaf 23 a 28 euries... dus polen prijsje?? Wacht eerst ff voordat je te enthousiast achter je toetsenbord te keer gaat wil je?
Hij berekende me, 24,5 per uur excl btw per man, een beetje zzper tegenwoordig heb je al vanaf 23 a 28 euries... dus polen prijsje?? Wacht eerst ff voordat je te enthousiast achter je toetsenbord te keer gaat wil je?
-
Eerlijk gezegd, ik woon in de bollenstreek, hier lopen ook veel Polen, ik heb er echt niet zoveel mee op. Brutaal, denken dat de hele wereld van hun is, met een domme grijns aanbieden je tuin aan te leggen terwijl je al op voorhand kunt zien dat ze nog geen spa van een beitel kunnen onderscheiden...
En dat terwijl er in Nederland zoveel mensen zonder werk zitten. Ik snap nog steeds niet dat vooral langdurig werklozen niet gewoon verplicht worden dit soort klussen te doen.
Zou een hoop aan uitkeringen schelen. Geen 18 miljard, maar wel een hoop.
En dat terwijl er in Nederland zoveel mensen zonder werk zitten. Ik snap nog steeds niet dat vooral langdurig werklozen niet gewoon verplicht worden dit soort klussen te doen.
Zou een hoop aan uitkeringen schelen. Geen 18 miljard, maar wel een hoop.
als onze overheid, het ons nu es niet zo moeilijk maakt om gewoon hollandse mensen aan te nemen, dan heb ik helemaal geen behoefte aan polen.... weet je door wat voor papierwinkel je heen moet wil je iemand in dienst nemen en enigzins scholen? Ik heb daar helemaal geen tijd voor...en dan nog niet te beginnen over de belastingdienst...!
tennis schreef: Had je de klus maar zelf gedaan, waren de problemen niet geweest.
dat het Polen betreft is eigenlijk bijzaak. Werk wordt uitbesteed, maar de onderaannemer die prutswerk levert neemt het gereedschap mee als onderpand voor de betaling.
Dat is inderdaad een civiele zaak, tevens geen consumenten aangelegenheid.
Toch aangifte doen. Dit is diefstal en Alex heeft bekent. De politie is verplicht om aangifte op te nemen.klusr schreef:maar niks hiervan bleek waar...ze waren binnen 20 minuten weer weg, en hebben voor ruim 5000,- euro aan gereedschappen en materialen van ons bedrijf meegenomen.
mja dat gaat echt niet....anders hadden we dat uiteraard al eerder gedaan...de zaak loopt via een advocaat maar dat schiet niet heel erg op...!! Heel erg dat dit gewoon kan ik nederland...hardwerkende eerlijke bedrijven worden de dupe op deze manier...maar goed... ik hou jullie op de hoogte!
De politie is verplicht om aangifte op te nemen. De procedure is om eerst een klacht in te dienen bij de politie, en als ze het dan nog niet hebben opgenomen dan ga je naar de nationale ombudsman en krijg je gelijk.
Aldus de Nationale Ombudsman (Rapportnummer: 2005/0364).Het beginsel van fair play houdt voor bestuursorganen in dat zij burgers de mogelijkheid geven hun procedurele kansen te benutten. Dit beginsel is onder meer uitgewerkt in de artikelen 161 en 163 van het Wetboek van Strafvordering (Sv). Artikel 161 Sv geeft een ieder die kennis draagt van een strafbaar feit de bevoegdheid daarvan aangifte te doen. In artikel 163 Sv is hierop aansluitend geregeld dat opsporingsambtenaren verplicht zijn om een aangifte van een strafbaar feit op te nemen. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.Twijfel bij de betrokken politieambtenaar over de vraag of al dan niet sprake is van een strafbaar feit mag er niet aan in de weg staan dat hij gevolg geeft aan zijn wettelijke plicht tot het opnemen van een aangifte. In het geval van dergelijke twijfel dient hij het over te laten aan de officier van justitie om ter zake een standpunt te bepalen en dat kenbaar te maken aan de persoon die aangifte deed. Deze plicht tot het opnemen van de aangifte staat los van de vraag of aan die aangifte verder vervolg zal worden gegeven. Wanneer bij de politie aangifte wordt gedaan, mag van haar worden verwacht dat zij deze aangifte opneemt op het moment dat deze wordt gedaan. Voor zover de feitelijke mogelijkheid of de relevante kennis over een bepaald delict daartoe op dat moment, objectief bezien, ontbreekt, dient degene die aangifte wenst te doen daartoe zo spoedig mogelijk alsnog de gelegenheid te krijgen.
Dus wanneer je aangifte wilt doen van een aanrijding met een kikker, een lekke band, of een ontbrekende pagina in je nieuw ontvangen telefoonboek dan moet er een agent zijn die tijd voor je maakt ?alfatrion schreef:De politie is verplicht om aangifte op te nemen. De procedure is om eerst een klacht in te dienen bij de politie, en als ze het dan nog niet hebben opgenomen dan ga je naar de nationale ombudsman en krijg je gelijk.
Ik denk dat de praktijk zo werkt dat de politie op papier wel verplicht is om alle aangiften op te nemen maar dat in de praktijk niet doet om efficienty redenen. De benadeelde kan mogelijk naar de rechter stappen om aangifte af te dwingen of om schadevergoeding te eisen, maar wanneer het belang daarvoor te klein is lijkt mij dit een zinloze actie.
-
Ik zou eerder via 112 de dierenambulance te pakken zien te krijgen. Ik denk niet dat Ton de Bon geleerd heeft zo'n beest te reanimeren.aanrijding met een kikker
Dit is heel apart dat ik dit nu lees.
Helaas heb ik bijna het zelfde mee gemaakt echter ben ik zo voor 15000 aan gereedschap kwijt
en ik kan zeggen het werk is een groot drama !!
Nooit met die Kerra BV werken
Helaas heb ik bijna het zelfde mee gemaakt echter ben ik zo voor 15000 aan gereedschap kwijt
en ik kan zeggen het werk is een groot drama !!
Nooit met die Kerra BV werken
ik heb met verbazing dit topic gelezen. ik was nog geen lid van tros radar website, maar heb een account aangemaakt om een reactie te kunnen geven....
Ik ben ook de medelijder van dit bedrijf!!!
, het is geen bedrijf, vraag eens een om een afspraak? waar kom je terecht? **** happenes. (als je zich een b.v noemt.)
geen kantoor en niet anders. Je komt in een cafe die je zelf moet betalen!
Maar vind dat we er zeker door moeten gaan,
ik heb een stuk forum forum ook gezet op xxxxx gezet. ik wil dat, als we willen verbouwen of meer er uit halen dat het ook werkelijk ook gebeurd en niet dat we er om smeken. wij zijn een klant en hun horen het uitvoeren(mits als we er voor willen betalen)
Ik ben ook de medelijder van dit bedrijf!!!
, het is geen bedrijf, vraag eens een om een afspraak? waar kom je terecht? **** happenes. (als je zich een b.v noemt.)
geen kantoor en niet anders. Je komt in een cafe die je zelf moet betalen!
Maar vind dat we er zeker door moeten gaan,
ik heb een stuk forum forum ook gezet op xxxxx gezet. ik wil dat, als we willen verbouwen of meer er uit halen dat het ook werkelijk ook gebeurd en niet dat we er om smeken. wij zijn een klant en hun horen het uitvoeren(mits als we er voor willen betalen)
-
Ook wij hebben helaas ervaring met Kerra BV uit Diemen. Goedkoop = duurkoop. Prutsers, leugenaars en oplichters. Heel, heel veel beloven, niets nakomen. Geen vakmensen. Bartos en Alex kunnen niet plannen en niet coördineren: wel materiaal, geen mannen of geen materiaal, wel mannen. Slecht inkoopbeleid: je blijft zitten met veel te veel materiaal. Geen gereedschap, geen communicatie, absoluut onbetrouwbare administratie. Alles op kopie... voor wie is het ingekocht?????? Conclusie: ga niet met deze firma in zee!!!!!
-
Schuin onder mij is Kerra B.V. vanaf februari begonnen een kelder aan te bouwen. Maandenlang hebben vele bovenburen hiervan overlast gehad. Ondanks herhaaldelijk verzoek van buurtbewoners heeft deze Alex geen enkel gehoor aan de klachten gegeven. Dit is nu al 7 maanden bezig. Hij gebruikt nu geen Poolse arbeiders, maar mensen uit Letland o.i.d. Deze laat hij slapen in de stank van de gegraven kelder, zonder enig comfort. Vermoedelijk zwaar onderbetaald. Alleen daarom al een reden om niet in zee te gaan met deze meneer.
Verder wordt er materiaal gebruikt om te boren dat uit het stenen tijdperk stamt. Wekenlang hebben alle buren urenlang niet in hun huis kunnen verblijven, doordat er met drilboren een raam in de buitenmuur geboord werd. Gewone bedrijven gebruiken machines die zoiets in een ochtend voor elkaar krijgen. Maar waarschijnlijk zijn de Letlanders goedkoper. Tegen de buren die knettergek ervan werden, werd keer op keer beloofd dat het de laatste dag was en die laatste dag kwam keer op keer terug. Dit heeft wederom een aantal weken geduurd. Ook is de hele kelder met de hand door deze jongens dagenlang gegraven, zonder loopband, zand eerst op straat en van de straat weer in de container. In deze tijd kan dit er ook uitgezogen worden, zo de container in.
Slavernij heette dat vroeger, maar wordt door deze Alex nog voortgezet. Verder klopt het dat deze meneer keer op keer liegt en smoesjes vertelt. Ik hoop dat men hiermee gewaarschuwd is voor deze Alex en dat niemand ooit nog een verbouwing door hem laat doen. Rampzalig. En niet alleen voor omwoners,maar ook voor de werklui die hij gebruikt. Oftewel misbruikt.
Het zal goedkoop zijn, maar het is afschuwelijk om te zien hoe deze jongens behandeld worden,met busjes als vee worden aan- en afgevoerd en in welke omstandigheden zij moeten werken. Ik raad verder ook iedereen aan niet met deze meneer in aanraking te komen, want als je hem tegenzit, is hij zeer onplezier.
Verder wordt er materiaal gebruikt om te boren dat uit het stenen tijdperk stamt. Wekenlang hebben alle buren urenlang niet in hun huis kunnen verblijven, doordat er met drilboren een raam in de buitenmuur geboord werd. Gewone bedrijven gebruiken machines die zoiets in een ochtend voor elkaar krijgen. Maar waarschijnlijk zijn de Letlanders goedkoper. Tegen de buren die knettergek ervan werden, werd keer op keer beloofd dat het de laatste dag was en die laatste dag kwam keer op keer terug. Dit heeft wederom een aantal weken geduurd. Ook is de hele kelder met de hand door deze jongens dagenlang gegraven, zonder loopband, zand eerst op straat en van de straat weer in de container. In deze tijd kan dit er ook uitgezogen worden, zo de container in.
Slavernij heette dat vroeger, maar wordt door deze Alex nog voortgezet. Verder klopt het dat deze meneer keer op keer liegt en smoesjes vertelt. Ik hoop dat men hiermee gewaarschuwd is voor deze Alex en dat niemand ooit nog een verbouwing door hem laat doen. Rampzalig. En niet alleen voor omwoners,maar ook voor de werklui die hij gebruikt. Oftewel misbruikt.
Het zal goedkoop zijn, maar het is afschuwelijk om te zien hoe deze jongens behandeld worden,met busjes als vee worden aan- en afgevoerd en in welke omstandigheden zij moeten werken. Ik raad verder ook iedereen aan niet met deze meneer in aanraking te komen, want als je hem tegenzit, is hij zeer onplezier.
Laatst gewijzigd door nickyvandam op 22 sep 2010 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou klinkt allemaal weer lekker he KERRA BV??? NIet te geloven!! Wij zijn ook nog niet klaar met deze beste man, ik zal net zo lang blijven posten hier, en zal absoluut binnenkort een bezoekje brengen aan zijn huisadres in diemen, kun je wel 2m lang zijn, en een grote mond hebben, nou dat heb ik dus ook...! Zoals gezegd veel sterkte iedereen en blijf vooral posten!
ik ga graag even mee
Ik ga AS Zondag echt de laatste x normaal contact zoeken om mijn spullen terug te krijgen, mits er geen succes geboekt wordt ga ik vanaf volgende week, in actie komen...zal niet rusten voordat dit bedrijf cq oplichters bende helemaal kapot is..!! Wie doet mee?