Zoals jaren boek ik mijn vluchten bij Expedia. Nog nooit problemen gehad. Echter dit jaar is mijn vlucht gannuleerd vanwege de aswolk. Er is toegezegd door Expedia die ik de volledige reissom terug zou krijgen. De afhandeling loopt erg moeizaam in ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Etterlijke mailtjes, telefoontjes heb ik gespendeerd. Inmiddels heb ik al weer 2 vluchten bij hen heb geboekt. Dat alles heeft niet mogen baten.
Met vriendelijke groet,
Monique
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht expedia afhandeling aswolk.
-
Roosje1957
Re: Klacht expedia afhandeling aswolk.
Het klopt dat het erg lang duurt voordat organisaties over kunnen gaan tot restitutie.
Alle claims, die niet via reisverzekeraars vergoed zijn (en reken maar dat dat er heeeeeeeeeel veel zijn) liggen bij het calamiteitenfonds en voordat alles verwerkt is.....pffff....
Sterkte!
Alle claims, die niet via reisverzekeraars vergoed zijn (en reken maar dat dat er heeeeeeeeeel veel zijn) liggen bij het calamiteitenfonds en voordat alles verwerkt is.....pffff....
Sterkte!
Het verschilt wel heel erg per touroperator. Sunweb, Jiba, Sudtours etc. hebben een paar dagen na de aswolk de reissom al terug over gemaakt, andere reisorganisaties gaan eerst naar het Calamiteitenfonds en willen op die manier geld terug geven. Maar dat duurt inderdaad erg lang.. Denk ook niet dat je er veel aan kunt doen om dat te versnellen.
Zelf heb ik ook een hotel moeten annuleren bij Expedia vanwege de aswolk.
Omdat er op dat moment erg lange wachttijden aan de telefoon waren heb ik dit via internet gedaan. De eerste nacht is toen aan mij doorberekend, het overige bedrag heb ik redelijk snel teruggekregen.
De eerste nacht hotel die wel berekend was, heb ik ingediend bij mijn reis/annuleringsverzekering en ik heb het geld op die manier teruggekregen. In jouw geval loopt het al via Expedia, maar mocht je het geld op die manier niet terugkrijgen is je reis/annuleringsverzekering eventueel ook een mogelijkheid.
Omdat er op dat moment erg lange wachttijden aan de telefoon waren heb ik dit via internet gedaan. De eerste nacht is toen aan mij doorberekend, het overige bedrag heb ik redelijk snel teruggekregen.
De eerste nacht hotel die wel berekend was, heb ik ingediend bij mijn reis/annuleringsverzekering en ik heb het geld op die manier teruggekregen. In jouw geval loopt het al via Expedia, maar mocht je het geld op die manier niet terugkrijgen is je reis/annuleringsverzekering eventueel ook een mogelijkheid.