LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lococensus

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Mali2219
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2010 20:43

Lococensus

Ongelezen bericht door Mali2219 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje; zijn er meer mensen die een aanmaningsbrief krijgen van Lococensus terwijl je de daadwerkelijke aanslag niet eens gekregen hebt.
Dit is ons nu voor de 2e x gebeurt en er staat een zin in dat je geen bezwaar kunt indienen met de reden ik heb geen aanslag ontvangen!!!
Mooi is dat, want die hebben we niet ontvangen en vorig jaar heb ik het van meerdere mensen hetzelfde gehoord.
Ik betaal de aanmaningskosten dus niet, vorig jaar niks over gehoord, dus hopelijk nu ook niet. Maar vindt het wel te zot voor woorden.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen.

Groetjes Sara

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door xnez »

Lococensus wordt bij ons meegerekend bij de rekening van Vitens,en vitens moet ik betalen.
Kwijtschelding kun je via internet aanvragen.
Wel heb je dan een aanslagnummer nodig.
Misschien dat je nog eenmaal de aanslag zou kunnen aanvragen?

Gerbenr
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:28

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Gerbenr »

Goedendag,

Vandaag kreeg ik ook een aanmaning van Lococensus terwijl ik de originele factuur nooit heb ontvangen. Ik ben benieuwd hoe dat bij u is afgelopen.
Er staat inderdaad in de aanmaning dat ik geen bezwaar kan maken met als reden 'ik heb geen aanslag ontvangen'. Maar goed, dit is dus wel degelijk de reden.

Groeten,
Gerben.

Mali2219
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2010 20:43

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Mali2219 »

Ik heb dus gewoon de aanmaningskosten niet betaald, bij de 2e keer heb ik ze gemaild, hierop het antwoord gekregen dat voor deze ene keer een uitzondering gemaakt zou worden. Maar niet toegeven dat het kan dat je de factuur niet gekregen kunt hebben......dus ik ben bang dat een volgende keer het niet zal lukken. Maar op mijn vraag waarom niet eerst een herrinering sturen zeggen ze doodleuk dat ze dat wel doen altijd. Nou het lijkt mij sterk dat ik 2 keer post van Lococensus gemist heb. Aangezien ik die naam niet meer vergeet.

Lococensus
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2010 18:36

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Lococensus »

Lococensus heeft mij nog nooit een factuur gestuurd, en ik zou niet weten waarom ze dat wel zouden doen, want ik woon niet in Overijssel en ik heb er geen woning. :(
Lococensus blijft zonder machtiging ongevraagd geld van mijn rekening afboeken. Ik blijf dat terug boeken. Ik ga niet voor een 0900 nummer betalen, omdat zij fouten maken. :evil: Ze moeten maar een contact @dres op hun website maken. Dat zou klantvriendelijker zijn.
Het wordt hoog tijd dat Lococensus hun administratie eens op orde brengt voordat ze onterechte aanmaningen verstuurt en geld van iemands rekening steelt! :oops:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Lococensus schreef:Lococensus heeft mij nog nooit een factuur gestuurd, en ik zou niet weten waarom ze dat wel zouden doen, want ik woon niet in Overijssel en ik heb er geen woning. :(
Lococensus blijft zonder machtiging ongevraagd geld van mijn rekening afboeken. Ik blijf dat terug boeken. Ik ga niet voor een 0900 nummer betalen, omdat zij fouten maken. :evil: Ze moeten maar een contact @dres op hun website maken. Dat zou klantvriendelijker zijn.
Het wordt hoog tijd dat Lococensus hun administratie eens op orde brengt voordat ze onterechte aanmaningen verstuurt en geld van iemands rekening steelt! :oops:
Als ze zomaar afschrijven, terwijl je aantoonbaar daar niet woont, moet je bij de bank deze rekening laten blokkeren. Dit heet een selectieve blokkade, en aangeven in verband met incassofraude (men incasseert zonder machtiging).
Daarnaast zou je dit bedrijf een aangetekend schrijven moeten sturen dat zij per direct dienen te stoppen met incasseren, en aangeven waarom dit onterecht is.
Geef aan dat indien zij van mening zijn dat het terecht is, zij dit dienen te bewijzen.
En, dien gelijk een tegenvordering in, tijd, telefoonkosten en portokosten en zo - omdat zij een fout maken.

Lococensus
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2010 18:36

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Lococensus »

Beste Guardian72.

Dank je wel dat je me wilt helpen met tips. Ik heb in ieder geval ING gevraagd de selectieve blokkade aan te brengen, omdat ik immers telkens de boel laat terugboeken onder vermelding dat er geen machtiging bestaat voor een boeking naar Lococensus. Slordig dat ING toch zonder machtiging naar Lococensus blijft afboeken, maar dat ter zijde.
Ik heb op Lococensus ingelogd met mijn BSNnr. en daar staat, zoals het hoort, geen aanslagbiljet ZUIV./VERONT./WATERSYST.HEFFING voor me klaar. Ik ben er onbekend. Mooi, alleen kun je volgens dat systeem niet reageren zonder aanslagnummer...
Ik ben niet van plan een aangetekende brief te sturen, gezien de melding door het systeem in hun digitaal dossier na mijn inloggen.
Ik verwacht niet dat zij telefoonkosten etc. zullen vergoeden, want gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen. Dat men niets vergoed, ik mag blij zijn dat ik het ontrecht afgeschrevene terug heb, heb ik namelijk al eerder ervaren. Tijdens werktijd kan ik geen 0900-nrs bellen, en zolang zij geen emailadres bekend stellen op hun site, wordt het zo ie zo lastig om contact met hun te hebben.
Hopelijk volstaat straks de selectieve blokkade.

Nogmaals bedankt.

jmaassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 21:43

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door jmaassen »

Lococensus maakt er echt een potje van.
Heb ook een aanmaning gekregen en nooit een eerste factuur. :shock:
Heb alles stom genoeg nu betaald. Blijken er nog 5 buren te zijn die hetzelfde is overkomen.
Gebeld met Lococensus: is moeilijk om 6 euro boete terug te storten. "Word ik over teruggebeld". Mooi niet dus; inmiddels 14 dagen geleden en geen reactie.
Dit bedrijf heeft een veel te grote broek aan en moet nodig eens op de pijnbank.
Overigens zijn waterschappen zo wie zo al helemaal uit de tijd. OPHEFFEN en de technici voor zover er nog zijn onderbrengen bij de provincie. Scheelt veel geld en bobo's. :lol:

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen als ik dit zo lees lijkt het mij voor u verstandig om uw rekening voor Lococensus te blokkeren.

fietsemaker
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2009 19:34

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door fietsemaker »

Copie van Aan Lococensus verzonden:
afd. in naam van de Koningin.
Heden van U ontvangen dwangbevel: in naam van de Koningin (En nu ben ik vanaf heden geen fan meer van Hare Masesteit.) Te betalen € 68,80 + Kost Aanmaning €6,00 = € 75,80 plus een woeker incasso(exploot) van € 37,= Totaal € 112,80
Terwijl ik helemaal geen aanslag of aanmaning heb ontvangen!. Op de in het verleden ontvangen aanslagen stond altijd vermeld niet betalen wordt verrekend met Vitens of WMD. Een reden waarom ik mij niet druk maakte om een niet ontvangen aanslag van lococensus die automatisch met vitens wordt verrekend.
Wel heb ik eerder een brief ontvangen van Lococensus dd 16-3-2010 kenmerk UIT09-10/11473
Dat ik verkeerd geadresseerd staat en dat de correspondentie naar een verkeerd adres wordt gestuurd. Terwijl die brief en het dwangbevel wel aan mijn juiste adres zijn gestuurd. Waarom is de aanslag en aanmaning dan naar een verkeerd adres gestuurd en wat is dit verkeerd adres ? Gaarne ontvang ik een credit nota voor de schandalig hoge kosten van exploot. (Geen wonder dat mensen met schulden nooit meer uit het dal komen gezien deze woeker bedragen voor incasso!!)
Op de Lococensus website en op de aanmaning in naam van de koningin is nergens een E-mail adres te vinden hoe is het mogelijk anno 2010 dat incasso bedrijf Lococensus voor waterschappen met miljoenen kostende kantoren dit medium ontoegankelijk stelt ? Op de achterzijde staat om te reageren telefoonnummer Z.O.Z. en daar is het nummer doorgestreept.
In afwachten met vriendelijke groeten. Bernardus.

Basmania74
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:29

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Basmania74 »

Bij deze hebben wij ook een brief namens de koningin ontvangen op zat. 25 september. Een dwangbevel dus. Maar ook wij hebben geen aanslag en ook geen aanmaning ontvangen. Heb inmiddels vernomen van mensen uit het dorp dat die ook een dwangbevel gekregen hebben. Er gaat iets goed fout daar bij lococensus !! Ik heb het bedrag voorlopig wel overgemaakt om niet voor verdere verrassingen komen te staan (deurwaarder op de stoep..) Maar dit mag toch niet mogen deze tijd !! Heb inmiddels wel een bezwaarschrift ingediend en telefonisch contact gehad, ben heel benieuwd wat ze er aan gaan doen, nu er toch aardig wat mensen zijn gedupeerd met deze actie.
Ik wacht het bericht af.... zien dat we die €37 dwangbevelkosten terug kunnen vorderen.

jmaassen
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jan 2009 21:43

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door jmaassen »

:twisted: Het wordt steeds gekker.
Inmiddels zijn er al 15 adressen bij mij in de buurt (postcode 6991) die geen factuur van Lococensus hebben gehad, maar wel een aanmaning met extra kosten.
Maar Lococensus blijft stil....... :twisted:

Basmania74
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:29

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Basmania74 »

Ik denk dat het wel wijsheid is dat Radar er eens een blik op werpt tijdens een uitzending of zo. Hoe meer mensen reageren......
(postcode 7047)

Basmania74
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:29

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Basmania74 »

We hebben inmiddels telefonisch contact gehad met Lococensus, en ons werd verteld dat we zowel via hun site en schriftelijk een bezwaar in konden dienen.
Bij deze hebben we dat gedaan, samen met een buurtbewoner in één brief,
en nu wachten op bericht !! Zoveel mogelijk mensen die dit ook hadden met aanmaningen of dwangbevelen..... bellen !!

Basmania74
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:29

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Basmania74 »

Inmiddels ruim vier weken verstreken na schriftelijk en via de website een bezwaarschrift te hebben ingediend..... maar nog steeds geen bericht !! Dus na het weekend maar weer de telefoon pakken....

Gerbenr
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:28

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Gerbenr »

Inmiddels ruim 8 weken geleden maar heb na mijn betaling (zonder de kosten) niets meer vernomen. Hoop voor een ieder hier dat jullie ook zo veel geluk hebben en niet zoveel moeite moeten doen om lococensus te overtuigen.

Lococensus
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2010 18:36

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Lococensus »

Op advies van Guardian72 heb ik ING gevraagd geen afschrijvingen meer ten gunste van Lococensus te boeken. Mijn bank maakte immers een overboeking waarvan ik telkens aangaf dat dat niet mocht, en toch bleef ING daar mee bezig. Maar goed, ik heb ING er uiteindelijk schriftelijk op gewezen dat zij bij herhaling mijn niet gegeven overschrijvingingsopdracht naar Lococensus moesten strorneren. Een emailtje met daarin je persoonlijke gegevens bleek niet geldig. Het werkt in ieder geval wel, want mijn geld verdwijnt nu niet meer ten onrechte naar Lococensus. Het blijft klantonvriendelijk dat men slechts via een 0900-nummer met Lococensus kan communiceren, (geldt ook voor bellen naar ING), want niet iedereen kan 0900-nummers bellen. Daarnaast worden mensen onnodig op kosten gejaagd door bijvoorbeeld fouten die bij Lococensus gemaakt worden. Die kosten kun je welliswaar proberen te verhalen, maar als onterechte rekeningen nauwelijks of niet rechtgetrokken worden, dan heb ik er een zwaar hoofd in dat Lococensus een tegemoetkoming zal geven. Nu maar hopen dat Radar daadwerkelijk iets in deze vervelende kwestie kan gaan betekenen voor de vele door Lococensus gedupeerden!

Basmania74
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:29

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Basmania74 »

Eindelijk een brief gekregen na mijn bezwaar van 28-09-2010.

Antwoord L.S. : Volgens hun klopte de data en adressering van aanmaning en dwangbevel. ( Toch Echt nooit gekregen..)

Tevens de vermelding dat het vaker voorkwam dat we ruim over de vervaldatum betaald zouden hebben..( nou mischien 1 X omdat er een weekend tussen zat of zo..)

Maar een bezwaar wordt niet toegewezen, kan wel naar de rechter stappen om tegen dit antwoord bezwaar te maken.( wordt vermeldt in de brief)

Maar blijf het toch vreemd vinden dat ik niet de enigste ben hier in de omgeving en omstreken !! Zou wel erg toevallig zijn, toch ??

Heeft iemand ook een brief gehad met bovenstaande antwoorden ??

Basmania74
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:29

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door Basmania74 »

Nog even een aanvulling op mijn reactie van zo even geleden,

Degene met wie ik samen een bezwaar ingediend had, heeft ook een brief ontvangen, en 3 X raden, jawel, met exact dezelfde inhoud !!

Dus weer zo'n standaard brief die ze naar iedereen sturen.

Dus iedereen betaald waarschijnlijk met regelmaat te laat, of niet aan alleen Lococensus....

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Lococensus

Ongelezen bericht door comeyer »

ach, die onzin hoef je niet te betalen, ook een stel baantjeszieke mensen die op die manier geld willen afplukken

Gesloten