in 2007 en 2008 was ik gehuwd met een drugs en drank verslaafde, die wat nu blijkt bewust de belastingdienst heeft opgelicht, hij verdiende zo vertelde hij rond de 18 duizend euro en dat leek ook aanemelijk aangezien hij veel thuis zat, en dus kregen we huur/zorg en kinder toeslagen Nu 2/3 jaar later zijn de definitieve beschikkingen binnen althans bij mij en blijkt meneer 43duizend euro verdiend te hebben door geld uit te nemen uit zijn pensioenfons...ik heb daar nooit een cent van gezien maar IK moet wel de toeslagen terug betalen wat op rond de 6 duizend euro komt!
We zijn nu diverse keren bij de belastingdienst geweest, maar niets helpt, ze snappen ons verhaal en vinden het ook oneerlijk dat ik het terug moet betalen en niet hij of anders nog altijd wij!
Zelf heb ik totaal geen inkomsten(nooit gehad ook) en dus mag mijn nieuwe echtgenoot dit gaan betalen!
Dit kan toch niet kloppen!!??
Hij heeft zowel mij als de belastingdienst opgelicht in 2007 en 2008 maar omdat de aangiftes getekend zijn met mijn digid en mijn BSN moeten mijn huidige partner en ik dit betalen terwijl hij mijn ex dus in zijn eentje heeft genoten van dat achter over gedrukte geld...
Wat kunnen we nog doen?
Het voelt zo oneerlijk en gemeen...
Overigens is hij in Juni 2008 vertrokken maar de scheiding was pas rond in jan 2009.