LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalingsachterstand of niet? TRIAS
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 apr 2010 19:56
Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Sinds enige maanden heb ik een conflict met TRIAS. Mijn vrouw en ik zijn verzerkerd via Trias en wij betalen de rekeningen netjes. Omdat wij geen automatische incasso willen, worden de premies gewoon via een overschrijving betaald met daarop het klantnummer. Reden? 2* jaarpremie verzkering afgeschrven tijdens vakantie, dus te laat om te stoneren.
Enfin, we hebben vorig jaar 26 maal premie betaald. Ondanks dat heb ik elke maand aanmaningen gehad.
Ik heb meerdere keren via een bankoverzicht aangetoond dat ik betaald heb. Dit is dan ook door Trias bevestigt, dus geen probleem (tot de volgende maand).
Afgelopen week krijg ik melding dat ik "een geregiseerd persoon met betalingsachterstand ben". Terwijl ik dus één maand meer betaald heb....
Tevens stopt de aanvullende verzekering.
Toch vreemd.... want op 29 maart heb ik een mail gehad waarin staat dat alle premies voor 2009 in orde zijn en alles betaald is.
Hoe dit afloopt? geen idee. Mischien ga ik voor de gezondheid van mijn gezin toch nog een keer een premie bedrag overmaken... Misschien helpt rechtsbijstand?
Dit jaar besloten om toch de terug te gaan op automatische incasso. Dat lijkt nu goed te gaan.
Enfin, we hebben vorig jaar 26 maal premie betaald. Ondanks dat heb ik elke maand aanmaningen gehad.
Ik heb meerdere keren via een bankoverzicht aangetoond dat ik betaald heb. Dit is dan ook door Trias bevestigt, dus geen probleem (tot de volgende maand).
Afgelopen week krijg ik melding dat ik "een geregiseerd persoon met betalingsachterstand ben". Terwijl ik dus één maand meer betaald heb....
Tevens stopt de aanvullende verzekering.
Toch vreemd.... want op 29 maart heb ik een mail gehad waarin staat dat alle premies voor 2009 in orde zijn en alles betaald is.
Hoe dit afloopt? geen idee. Mischien ga ik voor de gezondheid van mijn gezin toch nog een keer een premie bedrag overmaken... Misschien helpt rechtsbijstand?
Dit jaar besloten om toch de terug te gaan op automatische incasso. Dat lijkt nu goed te gaan.
Laatst gewijzigd door Roosmaartje op 13 mei 2010 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
als u teveel heeft betaald: aan de verz aangetelkd vermelden dat u dat voor x datum teruggestort wilt zien, dat u de vermeldeing dat er betalingsachterstand zou zijn vernietigd wilt zien. indien er een rechtmatige vordering is kunt u natuurlijk als particulier ook gewoon een incassobureau inschakelen volgens mij.
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
heb je de premie wel op tijd betaald? de premie moet voor de eerste van maand betaald zijn, ander heb je altijd een achterstand van een maand en gaan de betalingen' scheef' lopen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 apr 2010 19:56
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Wij hebben gewoon vooruit betaald. Vreemd genoeg zijn de betalingen van de enepolis geboekt op de andere polis en andersom. Hierdoor zijn er bijvoorbeeld 2 betalingen in een maand naar één polis gegaan. Terwijl dit op de betaling toch anders vermeld staat. Hierdoor is een verwarrende situatie ontstaan. Neemt niet weg dat er 27 betalingen zijn geweest en 1 terugboeking (totaal dus 26). Per saldo is er in 2009 voldoende betaaald. Toch gaat de aanvullende verzekering geschrapt worden.
Vandaag kwam ik er achter dat alle mails en brieven naar Trias niet bekend zijn. Vreemd genoeg ook een klacht die ik eerder ingezonden heb. Ik ga dus nogmaals een klacht indienen. Al is dat een kansloze actie. Trias, je spreekt met een callcenter en we houden echt van klanten
Vandaag kwam ik er achter dat alle mails en brieven naar Trias niet bekend zijn. Vreemd genoeg ook een klacht die ik eerder ingezonden heb. Ik ga dus nogmaals een klacht indienen. Al is dat een kansloze actie. Trias, je spreekt met een callcenter en we houden echt van klanten
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Hallo, mijn naam is Peter Trooster en ik ben medewerker van het webcare team van Trias.
Graag wil ik met je iin contact komen om je klacht te bespreken. Je kunt je email sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Trias webcare team
Graag wil ik met je iin contact komen om je klacht te bespreken. Je kunt je email sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op.
Met vriendelijke groet,
Trias webcare team
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 apr 2010 19:56
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Story gaat verder. Trais heeft eindelijk gereageerd via de Finance en Control afdeling. Geweldig. Op mijn klacht is niet gereageerd.
Ik heb een keurig betalingsoverzicht gestuurd. Schermprintjes van Bankbetalingen. Dus geen excel of wat dan ook. Op papier. Daar staan duidelijk 26 betalingen op van de premie.
Ik ontvang nu een keurige brief met daarbij overzicht van de ontvangen betalingen. Wat blijkt: Trais heeft 25 betalingen ontvangen. Klopt want ik krijg een aanmaning voor 1 maand. Ik heb nu even een de twee lijsten (eigen betalingen en de ontvangen betalingen van Trias naast elkaar gelegd) en juli 2009 is niet geboekt bij Trias.
Ik mag als klant dit uitzoeken, zou ik een factuurtje sturen? voor gedane control werkzaamheden?
Ik heb een keurig betalingsoverzicht gestuurd. Schermprintjes van Bankbetalingen. Dus geen excel of wat dan ook. Op papier. Daar staan duidelijk 26 betalingen op van de premie.
Ik ontvang nu een keurige brief met daarbij overzicht van de ontvangen betalingen. Wat blijkt: Trais heeft 25 betalingen ontvangen. Klopt want ik krijg een aanmaning voor 1 maand. Ik heb nu even een de twee lijsten (eigen betalingen en de ontvangen betalingen van Trias naast elkaar gelegd) en juli 2009 is niet geboekt bij Trias.
Ik mag als klant dit uitzoeken, zou ik een factuurtje sturen? voor gedane control werkzaamheden?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 apr 2010 19:56
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Vandaag opnieuw een klacht ingedient. Bijzonder is dat het careteam van Trais, zie bovenstaande reactie, zeker niet snel is. Snel is bij mij binnen een dag reactie. Ik wacht geduldig af.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 jun 2010 10:43
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Wij zijn sinds maart 2009 bezig met wel/niet betalingsachterstand, afgelopen maart leek alles glad te zijn. Echter weer een herinnering ontvangen voor een bedrag lager dan de premie, vandaag weer gebeld, de medewerkster kan niet zien waar deze factuur op gebaseerd is.
Voor de zekerheid maar weer een klacht in gediend met de voorgaande correspondentie.
Hou jullie op de hoogte van het verloop.
Marijke
Voor de zekerheid maar weer een klacht in gediend met de voorgaande correspondentie.
Hou jullie op de hoogte van het verloop.
Marijke
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Wij zijn erg benieuwd of uw klacht inmiddels naar tevredenheid is opgelost. Als dit niet het geval is, kunt u dit aan ons doorgeven via [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Trias Webcare
Met vriendelijke groet,
Trias Webcare
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
ken het probleem, hier hadden ze ook verzonnen dat er een betalingsachterstand was (bij vgz, volgens mij zelfde koepel) terwijl dat niet zo was, tegen mijn vader zeiden ze ook dat t een fout bij hun was en ik kreeg dreigbrieven en tegen mij zeiden ze dus dat er wel een achterstand was, uiteindelijk was er niks maar ben ik wel mijn aanvullende verzekering kwijt en kon ik niet overstappen omdat vgz mij als wanbetaler betitelde.
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Trias die nu Vgz is geworden
sporen gewoon weg niet, je maild en schrijf je een onsweg enigste reactie die je krijgt is xxxx bedrag. Ik heb in juni een bedrag van 571,99 betaald dat is wat er open stond na dat ik via email gevraagt heb wat er open stond. Ik had een betalings regeling getroffen in 2010 voor twee bedragen van 127, nog wat waar ik dus op een bedrag van 255 komt de betalingsregeling bedrag was 189 door omstandigheden heb ik wat rekeningen niet kunnen betalen anders hield ik geen etens geld meer over. Toen ik via de belastingdienst goed geld terug kreeg had ik dus de email verstuurd voor de vraag wat er werkelijk allemaal nog open staat ik kreeg een lijst met ook andere maanden bij verekend ik heb die hele bedrag betaald teminste op dat moment dacht ik het. Ik kreeg daarna ook gewoon mijn gewone ziekenfonds acceptgiro dus ik ging met een goede hoop verder,afijn kreeg ik twee openstaande rekeningen die volgens Trias niet betaald is ik had hun weer een mail verstuurd met de vraag waarom die twee rekeningen niet bij het lijstje mee verekend is èèn bedrag wat 36,16 is hoorde bij het bedrag wat ik betaald heb van het lijstje en èèn maand premie waarvan het bedrag niet vernoemd is door trias, zoals eerder al vermeld is krijg ik van uit Trias enkel xxx bedrag nooit antwoord op mijn vraag. Ik had gevraagt aan Trias om een specificatie mijn email zou ze versturen naar credit manegment en dan zouden hun mij een brief versturen tot heden heb ik geen brief ontvangen enkel weer een email met het lijstje en die twee openstaande rekeningen maar op die zelfde datum waarvan zij zei dat ze het naar credit manegment zou sturen hebben ze het door verstuurd naar incasso bureau Flanderijn die er een heel ander bedrag van heeft gemaakt waarvan ik weer op 400 kom tot heden heb ik 571,99 plus incasso kosten 245,20 plus 184,45 waarvan ik dus dit bedrag al betaald heb 1001,64 dus ik heb het hele zaakje nu wel betaald. Ik kan nu ook geen vragen meer stellen aan Trias want hun antwoord is enkel het is uit handen gegeven wat helemaal niet klopt ik heb heden weer twee acceptgiro's van hun ontvangen.
Ik heb eerder een incasso gebeuren gehad en was uit handen ook uit handen dus Trias spoort echt niet. Flanderijn is ook enkel aan het dreigen en geeft op mijn brief geen antwoord. Anvullende verzekering hebben ze stop gezet ze hebben 1001,64 ontvangen dus welke recht hebben hun? hoeveel moet ik nog betalen voor ik weer verder kan? Het is gewoon te triest voor woorden hoe zorgverzekeraars nu te werk gaan dat je zo door hun toe doen straks net als Amerika onverzekerd ben ook al zeggen hun dat het in Nl verplicht is.
sporen gewoon weg niet, je maild en schrijf je een onsweg enigste reactie die je krijgt is xxxx bedrag. Ik heb in juni een bedrag van 571,99 betaald dat is wat er open stond na dat ik via email gevraagt heb wat er open stond. Ik had een betalings regeling getroffen in 2010 voor twee bedragen van 127, nog wat waar ik dus op een bedrag van 255 komt de betalingsregeling bedrag was 189 door omstandigheden heb ik wat rekeningen niet kunnen betalen anders hield ik geen etens geld meer over. Toen ik via de belastingdienst goed geld terug kreeg had ik dus de email verstuurd voor de vraag wat er werkelijk allemaal nog open staat ik kreeg een lijst met ook andere maanden bij verekend ik heb die hele bedrag betaald teminste op dat moment dacht ik het. Ik kreeg daarna ook gewoon mijn gewone ziekenfonds acceptgiro dus ik ging met een goede hoop verder,afijn kreeg ik twee openstaande rekeningen die volgens Trias niet betaald is ik had hun weer een mail verstuurd met de vraag waarom die twee rekeningen niet bij het lijstje mee verekend is èèn bedrag wat 36,16 is hoorde bij het bedrag wat ik betaald heb van het lijstje en èèn maand premie waarvan het bedrag niet vernoemd is door trias, zoals eerder al vermeld is krijg ik van uit Trias enkel xxx bedrag nooit antwoord op mijn vraag. Ik had gevraagt aan Trias om een specificatie mijn email zou ze versturen naar credit manegment en dan zouden hun mij een brief versturen tot heden heb ik geen brief ontvangen enkel weer een email met het lijstje en die twee openstaande rekeningen maar op die zelfde datum waarvan zij zei dat ze het naar credit manegment zou sturen hebben ze het door verstuurd naar incasso bureau Flanderijn die er een heel ander bedrag van heeft gemaakt waarvan ik weer op 400 kom tot heden heb ik 571,99 plus incasso kosten 245,20 plus 184,45 waarvan ik dus dit bedrag al betaald heb 1001,64 dus ik heb het hele zaakje nu wel betaald. Ik kan nu ook geen vragen meer stellen aan Trias want hun antwoord is enkel het is uit handen gegeven wat helemaal niet klopt ik heb heden weer twee acceptgiro's van hun ontvangen.
Ik heb eerder een incasso gebeuren gehad en was uit handen ook uit handen dus Trias spoort echt niet. Flanderijn is ook enkel aan het dreigen en geeft op mijn brief geen antwoord. Anvullende verzekering hebben ze stop gezet ze hebben 1001,64 ontvangen dus welke recht hebben hun? hoeveel moet ik nog betalen voor ik weer verder kan? Het is gewoon te triest voor woorden hoe zorgverzekeraars nu te werk gaan dat je zo door hun toe doen straks net als Amerika onverzekerd ben ook al zeggen hun dat het in Nl verplicht is.
Re: Betalingsachterstand of niet? TRIAS
Zet eens wat enters in je verhaal, ik snap er helemaal niks van! Wat een warrig verhaal zeg....