LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Sorry dat ik een tijd niks liet horen, heb het erg druk gehad met stage en er niet meer veel aan gedacht. Dit komt omdat mijn ouders het verder afhandelen. Ik wil mij er eigenlijk ook niet echt meer mee bemoeien.

Voor zover ik weet:
T-mobile werkt het minst mee. Ze hebben afgelopen maand een rekening van 1100 euro aan bel kosten opgestuurd! Dit zouden ze verbelt hebben in slechts 3 dagen, en dat terwijl ze eerst zeiden dat er niet mee gebeld is.

We hebben een klacht in gedient bij het OM door middel van een brief en het is nu mogelijk om aangifte te doen.

Geen 1 telefoon maatschappij heeft voor zover ik weet gereageerd op mijn aangetekende brieven met ontvangst bewijs. Heel vervelend. Alleen vodafone heeft laten weten dat het wat langer dan 30 dagen duurt voordat ze hem in behandeling nemen.

Dit is de stand van zaken voorzover ik het weet.

Morgen komt er trouwens een uitzending over van bij Opgelicht.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Daar ben je mooi klaar mee dan, het blijft toch lastig om dit soort zaken op een gemakkelijke manier af te handelen .. Ik denk dat je flink de ... bent de komende periode.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Ik heb vandaag een brief van Vodafone gehad. Ze laten de abonementskosten vervallen als ik de toestellen vergoed. Dit lijkt mij zeer redelijk. De kosten van de toestellen kan ik dan proberen te verhalen op de dader.

De kosten die ze al in rekening hebben gebracht kan ik van het bedrag af halen en er is zelfs een mogelijkheid dat het in termijnen betaald wordt.

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Ravx »

Ik weet niet wat de abonnementskosten zijn geweest, maar de toestel prijzen zitten hier vaak aan gebonden ..

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Dat klopt, maar die hoef ik dus niet meer te betalen. Alleen de toestellen vergoeden (eventueel in termijnen).

Misschien dat wanneer we dit verhaal vertellen aan de "concurrenten" dat ze ook een dergelijke oplossing aanbieden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

R.stijl schreef:Ik heb vandaag een brief van Vodafone gehad. Ze laten de abonementskosten vervallen als ik de toestellen vergoed. Dit lijkt mij zeer redelijk. De kosten van de toestellen kan ik dan proberen te verhalen op de dader.

De kosten die ze al in rekening hebben gebracht kan ik van het bedrag af halen en er is zelfs een mogelijkheid dat het in termijnen betaald wordt.
Hoewel vervelend, is dit toch een bewijs dat in elk geval Vodafone meedenkt.
Ik hoop alleen dat ze eventueel gesprekslijsten (welk nummer wanneer waarheen heeft gebeld) ook willen bewaren, zodat in een zaak tegen de oplichters, je deze kan gebruiken voor aantonen schade.

Succes verder.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Zoals gister ook te zien was bij Opgelicht is Vodafone dus echt de enigste die er wat mee doet.....

T-Mobile het minst. Bij KPN kan ik mijn abonnementskosten verlagen. Toen we het idee van het abonnement aanpassen aan T-Mobile voorstelde zei die darm aan de andere kant van de lijn dat het zeker mogelijk is, alleen wel hogere bedragen. Dan vraag ik me af of die man wel überhaupt luistert naar wat ik zeg.

Ik hoop dat de telecom bedrijven wakker gemaakt worden door deze uitzending en dat dus de NIET 9 van de 10 dit uit vrije wil doet maar dat er dus ECHT veel jongere zijn die op deze manier gepakt worden!

ikook123
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2010 23:32

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door ikook123 »

ik ben hier zelf ook de dupe van geworden. politie gaat niks voor je doen, dat is een ding dat ik je duidelijk kan maken. al zou je bereid zijn om face 2 face hem voor het gerecht te dagen. het is zijn woord tegen die van jou. zelfs met aangiftes van de politie kun je niks, zolang bezig geweest,maar voor niks. bij mij is het ook onder bedreiging van een mes. en ik had mijn kleine neefje bij me. ik kon niks. mij is het in juli 2008 overkomen.

tips
- neem een maatschappelijk werker in de hand. want geloof me de stress die het je gaat brengen om met de schuldeisers contact op te nemen tevergeefs. ze gaan je helemaal gek maken.
- zorg ervoor dat je de nummers in kaart brengt dit kan je maatschappelijk werker voor je doen. en laat ze blokkeren. die nummers heb je ook nodig om betalingsregelingen met ze te treffen. en om heel eerlijk te zijn, dat gaat je niet lukken, als het dure telefoons zijn geweest met hoge abonnementen. ik ben nu 2 jaar verder. ik zit in de schuldsanering, anders zou het niet lukken.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Brief gehad van KPN:

Er stond iets in wat leek op dit:

"Er is niet genoeg bewijs, we hebben de eerste nota al verzonden. Als u die niet betaald schakelen we een incasso bureau in."

Ik zal het stukje uit de brief later vandaag precies citeren. Echt belachelijk hoe ze je zo aan de kant schuiven.

Telford komt een deze dagen met en brief over hoe ze het gaan afhandelen.

T-mobile negeert alle brieven die ik gestuurd heb en doet er niks aan.

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

ikook123 schreef:ik ben hier zelf ook de dupe van geworden. politie gaat niks voor je doen, dat is een ding dat ik je duidelijk kan maken. al zou je bereid zijn om face 2 face hem voor het gerecht te dagen. het is zijn woord tegen die van jou. zelfs met aangiftes van de politie kun je niks, zolang bezig geweest,maar voor niks. bij mij is het ook onder bedreiging van een mes. en ik had mijn kleine neefje bij me. ik kon niks. mij is het in juli 2008 overkomen.

tips
- neem een maatschappelijk werker in de hand. want geloof me de stress die het je gaat brengen om met de schuldeisers contact op te nemen tevergeefs. ze gaan je helemaal gek maken.
- zorg ervoor dat je de nummers in kaart brengt dit kan je maatschappelijk werker voor je doen. en laat ze blokkeren. die nummers heb je ook nodig om betalingsregelingen met ze te treffen. en om heel eerlijk te zijn, dat gaat je niet lukken, als het dure telefoons zijn geweest met hoge abonnementen. ik ben nu 2 jaar verder. ik zit in de schuldsanering, anders zou het niet lukken.
Dit zit bij mij iets anders. Mijn ouders schieten het voor totdat ik werk en genoeg geld verdien om het af te betalen.

smileyy_
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2010 12:28

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door smileyy_ »

Ik zelf ben hie nu ook de dupe van geworden, dit is allemaal zaterdag gebeurt en moest er 4 afsluiten, dit was toevallig ook in rdam. Ik heb de abonnementen allemaal al geblokeerd en ook depolitie ingelicht. Morgenheb ik een afspraak met de politie. Ik hoop echt dat zij hier ook wat aan kunnen oen anders zit ik me de rekeningen

R.stijl
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 jul 2010 13:54

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door R.stijl »

Heel veel succe. Ik "hoop" dat je de meeste bij Vodafone heb afgesloten, dat is namelijk de enige die een fatsoenlijk beleid heeft. De rest zegt "Jammer, maar daar trekken wij ons niks van aan." Goed dat je ze gelijk heb geblokkeerd! Dat scheelt iig veel gespreks kosten.

champ security
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2010 19:03

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door champ security »

ik ben vandaag ook gevraagd of ik ze wil afsluiten niet onder dwang maar heel netjes ik kan er 2500 euro mee verdien als ik er 5 afsluit en ik zit nergens aan vast
hij vertelde me dat hij de mensen in de winkels kent en ze oom op het hoofdkantoor zit waar alles wordt na gekeken

beetje duister allemaal maar ja als je net als ik in de geld problemen zit ga je er toch even over nadenken

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Niet doen,ze kunnen zoveel zeggen,wie weet zit je er wel aan vast.
En dan kom je nog erger in de problemen

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Champ security,

Als die vriend van jou die mensen in de winkels zo goed kent en zijn oom op het hoofdkantoor zit, moet je jezelf vragen waarom hij dan zelf geen 5 abonnementen neemt en in plaats van jou niet zelf die € 2.500,-- opstrijkt????

Dat doet hij waarschijnlijk ook wel, maar dan wel omdat jij uiteindelijk € 5.000,-- of meer moet betalen :lol:

Groetjes,
MementoMori

witte angora
Berichten: 31017
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door witte angora »

ik ben vandaag ook gevraagd of ik ze wil afsluiten niet onder dwang maar heel netjes ik kan er 2500 euro mee verdien als ik er 5 afsluit en ik zit nergens aan vast
Wie geeft er nu 2500 euro aan een ander als die 5 telefoonabonnementen afsluit om ze vervolgens over te dragen?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door tennis »

witte angora schreef:
ik ben vandaag ook gevraagd of ik ze wil afsluiten niet onder dwang maar heel netjes ik kan er 2500 euro mee verdien als ik er 5 afsluit en ik zit nergens aan vast
Wie geeft er nu 2500 euro aan een ander als die 5 telefoonabonnementen afsluit om ze vervolgens over te dragen?

Hoe noemen ze de wezens in de fabeltjes wereld? :wink:

laralyon
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jun 2008 00:19

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door laralyon »

Mijn zoon heeft het helaas ook meegemaakt.
Ik (de moeder) kwam er per toeval achter via de bankafschriften van mijn zoon.Zag dat hij binnen 1 uur bij 3 verschillende winkels 5 telefoon abonnementen had afgesloten.

Mijn zoon werd op straat aangesproken door een voor hem onbekende turkse jongeman (met onverzorgd uiterlijk) deze vroeg in het begin of hij 18 was (zoon antwoorde met ja) en toen kwam hij met een praatje dat of hij 400 euro wilde verdienen en vertelde hij dat mijn zoon dan telefoon abonnement moest afsluiten,toen mijn zoon dit weigerde kwam er een grote rasta-neger bijstaan met boze blik...mijn zoon kende deze man niet persoonlijk maar weet wel dat deze man een reputatie heeft van "gevaarlijk". Mijn zoon werd verteld dat hij geen keus had en wel zou moeten anders had hij een groot probleem,rastaman keek nog dreigender en mijn zoon werd gesommeerd om in de auto te stappen!Ze reden naar een parkeerplaats nabij het "dorp" en in de auto werd mijn zoon enigszins 'gerustgesteld" want vertelde de turk hij mocht niet zenuwachtig overkomen in de winkels, hij kreeg de opdracht naar een bepaalde telefoonwinkel te gaan en daar 2 samsung galaxy en 2 bepaalde abonementen moest nemen ook moest hij een bepaald vals adres opgeven (die moest mijn zoon een paar x herhalen) hij werd erop uit gestuurd en werd er gezegd; aangifte doen heeft geen nut, ons plan is waterdicht en je bent nu medeplichtig en we weten je te vinden"
Uit angst is mijn zoon toen niet gevlucht.
Natuurlijk hebben ook wij gedacht,waarom heb je ons niet gebeld,maar de dreiging was zo reeel ook omdat mijn zoon de indruk kreeg dat dit geen "kleine jongens" zijn in het criminele wereldje.Zo hoorde hij in de auto een telefoon gesprek van de turk; dat er ruzie was dat ze iemand gingen "pakken".Ook zei de turk tegen de rasta dat hij onderweg al 2 x geld had kunnen verdienen door expres tegen een auto aan te rijden die een overtreding maakte en dat zijn neef dat ook had gedaan maar dat tie iemand had dood gereden.
Mijn zoon moest na de 1ste winkel de telefoons afgeven bij hun in de auto die nog steeds geparkeerd stond, en kreeg toen de opdracht voor de volgende 2 abonnementen; weer 2 samsung galaxy`s.
Daarna als laatste naar de t-mobile winkel moest hij een blackberry nemen.

Hij heeft alles af moeten leveren dus de 5 mobiele telefoons met simkaarten incl. bonnen.
Daarna werd hij telefonisch lastig gevallen dat hij anderen moest "ronselen" hetzelfde te doen en als dat niet lukte moest hij er zelf nog minsten 2 "doen".
Ik ben er na 1 week achter gekomen,ik ben naar de telefoonwinkels gegaan heb alles uitgelegd en heb om een bonuitdraai gevraagt,zodat er in het procesverbaal de imeinummers van de mobieltjes worden genoteerd en ben daarna aangifte gaan doen, en idd de politie kan er weinig tot niets aan doen.Toch moet je aangifte doen want nu is het proberen om van de abonnementen af te komen.
Ook heb ik onmiddelijk de providers gebeld en de situatie uitgelegd en de telefoons laten blokkeren en een brief geschreven en kopie van het proces verbaal toegestuurd.
Helaas heb ik geen rechtsbijstand maar aangezien mijn zoon 18 jarige student is zonder inkomen alleen een kleine studiebeurs heb ik een advocaat benaderd en doe een beroep op een toevoeging van de staat (als het goed is vraagt de advocaat dit namens jou aan en hoef je zelf een klein bedrag te betalen ik meen iets van 100 euro)

Waarschuwing;
Check de nummers die je hebt laten blokkeren want bij ons gebeurde er dit;
Ik heb de telefoons op donderdag laten blokkeren en op vrijdagavond dacht ik even voor de zekerheid checken of ze daadwerkelijk zijn afgesloten....tot mijn schrik werd 1 nummer beantwoord door de vermoedelijke dader.Ik heb natuurlijk metteen t-mobile gebeld en zij denken dat de medewerkster een fout heeft gemaakt...wat ook zou kunnen is dat de dader met de gegevens van mijn zoon de telefoon gewoon heeft laten deblokkeren,dus zeg er tegen de providers bij dat ze de telefoon zonder enige voorwaarde mogen deblokkeren!!!!!En check iedere dag of ze idd nog steeds zijn afgesloten!!!

Tevens zei de turkse man na de laatste telefoonwinkel t-mobile of er een dikke turk stond,...want die kon hij en tie "maakte dingen voor hem ongedaan"
Dan ga je toch denken dat uitgerekend dat nummer niet was geblokkeerd!!!
Ook belde en smste hij mijn zoon met dat nummer!!!

Ik adviseer iedereen om aangifte te doen en vertel het aan je ouders....al worden ze mischien boos,... dat is zo over en die kunnen en willen je helpen!
Mijn zoon dacht ook dat tie het zelf wel stiekem kon afbetalen, hij had er geen idee van dat alleen de dure 2 jarige abonnementkosten al rond de 8.000 euro lopen en dan hebben we het niet eens over de gesprekskosten!!!!!!!!

Tevens wil ik er werk van maken zodat mobiele telefoon providers jongeren in bescherming nemen want welke 18-jarige kan uberhaupt 2 (laat staan meer) dure abonnementen betalen?????

Dit alles heeft zich overigens afgespeeld in de omgeving van Rotterdam
Mischien herkennen anderen zich hierin?.....Ga naar de politie neem desnoods contact op met mij mischien kunnen we elkaar helpen!



Afz, een bezorgde moeder!
Laatst gewijzigd door laralyon op 04 nov 2010 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door snepke »

Hun blijven in de auto zitten,je moet alleen naar binnen.
Zeg gelijk als je de winkel binnenloopt ,dat ze de politie bellen.
Jij blijft in de winkel zgn de abo's afsluiten en wacht op de politie,die heeft dan een heterdaadje.
Het zal best veel voorkomen ,zoals ik hier lees.
Dus die winkelmedewerkers zullen het ook wel weten,dat er onder dwang abo's afgesloten worden.Dus gelijk politie bellen als er een slachtoffer binnenkomt en vraagt de politie te bellen.

Roytheslayer
Berichten: 432
Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02

Re: Telefoon Abonnementen onder dwang. Politie kan niks doen!

Ongelezen bericht door Roytheslayer »

Weet je hoe snel ze weer buiten staan na een heterdaadje?
Kan me voorstellen dat de personen daar nogal bang voor zijn, als ze weten waar je woont enzo.
Wij hebben een medewerker gehad die op grote schaal diefstal pleegde en die is ook op heterdaad betrapt.
Weekje voor arrest en meneer stond weer buiten.

Gesloten