LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bellphoto

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
barbamama

bellphoto

Ongelezen bericht door barbamama »

Het is lang geleden maar zolang ben ik er ook al mee bezig. Vorig jaar heb ik voor de tweede keer m'n dochter op de foto laten zetten bij ons AH-filiaal. Voor 2 euro kun je dan foto's laten maken en die dan een poosje leter ophalen, natuurlijk worden er nog meer foto's gemaakt en die kun je dan aanschaffen als je dat evt. zou willen. Op het aafhaalbewijs staat de datum van afhalen in mijn geval 13 oktober 2004, helaas kon ik door omstandigheden de foto's niet ophalen/bekijken op die datum. Ik heb bellphoto daarom een mail gestuurd en gevraagd of ze de foto's die ik al betaald had op konden sturen, hierop kreeg ik een mail dat ik per post de nieuwe datum zou vernemen om de foto's te halen. Dit heb ik nooit gekregen, dus heb ik meerdere malen gemaild en gebeld en werd steeds terugverwezen naar het AH-filiaal, want daar zouden ze de foto's achterlaten, maar AH vertelde mij dat ze de foto's niet hadden. Dus is dit een kastje naar de muur situatie geworden, op mailtjes werd intussen niet geantwoord. Wat schertst mijn verbazing, ik krijg zonet bij het zoveelste telefoontje te horen dat ze allang vernietigd zijn, doen ze altijd na verloop van tijd.
Ik weet dat het maar 2 euro is maar het zijn wel unieke foto's van mijn kind en uit principe wil ik die gewoon hebben, het moment en de leeftijd zijn niet meer terug te draaien. Ik heb toch gewoon recht op de foto's, heb er verdorie voor betaald!!!
Er werd zelfs beweerd dat ze nooit mailtjes hadden ontvangen, nu ben ik nogal bewaarderig en kon de mailtjes zo tevoorschijn vissen en heb ze doorgestuurd naar bellphoto, met de mededeling dat ik heel boos ben en zeker geen positieve reclame zal maken voor ze.

Sjoerd_

Re: bellphoto

Ongelezen bericht door Sjoerd_ »

Aan de hand van je verhaal klinkt je boosheid zeer terecht. Hopelijk krijg je van het bedrijf een reactie met op z'n minst excuses voor de gang van zaken.

Sterkte in de strijd!

James_radar

Ongelezen bericht door James_radar »

Hallo,

ik zag dit meiltje staan en dacht hier reageer ik even op:

Ik ben laatst bij Bellphoto geweest om mijn foto's op te halen.
Daar zat een agressieve verkoper die boos was dat ik de foto's niet kocht.

Toen de verkoper doorhad dat ik niets ging kopen kreeg ik het setje voor veel minder mee, dit heb ik natuurlijk niet gedaan mijn trek voor de foto's (ook al stond mijn dochter erop) was meteen weg. Ik heb nu foto's laten maken door een freelance fotograaf iets duurder maar wel mooi.

Bellphoto is voor mij afgedaan en ik ben niet de enige die er zo over denkt.

Weet iemand of er andere partijen zijn of winkels/bedrijven die dit soort foto's en fotosetjes maakt van mijn kind.
(niet de V&D deze is qua set nog veel duurder).

James

MaritH

Ongelezen bericht door MaritH »

Ik zag een aantal oude reacties over Bellphoto.
Als kersverse mama kreeg ik een bon voor een gratis foto bij Bellphoto, dus dat laat je je geen tweemaal zeggen. Na 2,50 opnamekosten te hebben betaald ging ons manneke op de foto. Aan het einde van de sessie werd aangegeven dat ze 15 juli terug zouden zijn voor de verkoop. Wij zeiden dat wij dan op vakantie zouden zijn. 'geen probleem, wij sturen een brief met een nieuwe verkoopdag'. 6 weken later nog steeds geen brief en na een e-mail met de vraag wanneer de verkoopdag nu is gezien wij nog steeds geen brief hebben, kreeg ik te horen 'die was 12 augustus en gezien u deze hebt gemist kunt u na betaling van 5,- euro de foto's inzien' en de gratis foto ligt bij de infobalie van de supermarkt. Dit is toch van de zotte?! Zij maken een fout en wij mogen betalen? We hebben de gratis foto inmiddels opgehaald, maar daar worden we ook niet vrolijk van: flets, alsof er een blauwe waas over zit. Na nogmaals mailcontact gezocht te hebben met daarin onze teleurstelling van kwaliteit, kreeg ik retour dat wij de 5,- inkijkkosten van onze bestelling mogen aftrekken. Leuk, gaf ik aan, maar als de kwaliteit net zo is wil ik de foto's niet en ben ik dus alsnog mijn 5,- kwijt aan alleen het inzien. Hierop heb ik nu al een week geen reactie. Kan dit nu zomaar??

ho-even

Ongelezen bericht door ho-even »

Wij zijn net ook in de aggressieve verkoopmethode van Bell Photo getrapt. We lopen de V&D in en er wordt ons gevraagd hoeveel balonnen er in een pot zitten. Wanneer je het goed hebt, bellen ze je en krijg je een gratis foto. Een paar dagen later worden we gebeld en hebben we de tweede prijs. We krijgen een wk foto gratis en een andere foto kost 5,00 euro. Nu wilde ik toch altijd al een gezinsfoto en we maken een afspraak. Voordat we beginnen met de fotoshoot vraag ik nogmaals wat de kosten zijn, omdat ik nog denk dat we een prijs gewonnen hebben en we toch 5,00 moeten betalen. Hier wordt niet op gereageerd. Aan het eind van de fotoshoot blijkt dat we nu al de 5,00 euro moeten betalen en dat de hele fotoshoot 335,00 euro kost. Ik ga straks wel kijken en ik wil mijn gezinsfoto hebben en de wk-foto, maar ik heb geen goed woord over voor hun oneerlijkheid.

Jannekedb

Ongelezen bericht door Jannekedb »

Belde ik laatst het hoofdkantoor in Belgie op met de vraag of wat extra prints zou kunnen bestellen van mijn reeds overleden kind (foto's waren 4 maand eerder maakt bij AH en ik ben mijn klantennummer verloren) ...kreeg ik daar te horen van een Karin of Karen dat het veel te veel 'opzoekwerk' zou zijn en ze daar geen tijd voor hebben! Ik vertelde de vrouw dat ik gerust de tijd wou vergoeden dat het erg belangrijk was voor mij. Karin beschuldigde mij van een oplichter te zijn die 'gratis' foto's wou en ze gooide meteen de telefoon neer?! Nog nooit ben ik zo slecht behandeld! :? Wie weet hier raad mee? Wat kan ik hier tegen doen??

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dit soort firma's lokt klanten, door leuke foto's te maken van bijvoorbeeld je kind. Die kun je dan gratis of voor een gering bedrag mee krijgen.

Maar als je de andere foto's ook wil, dan betaal je goud geld daarvoor. Je betaalt in feite voor de vernietigde foto's van klanten die alleen die goedkope foto willen. En op die manier heeft de firma verder geen kosten.

Wat je zou kunnen doen, is de leukste foto uitkiezen, daar dan dat kleine bedrag voor betalen, en voor wie nog een exemplaar wil hebben: ga naar een andere fotograaf, of naar Mediamarkt of willekeurig wele andere afdruk-aanbieder, en je hebt je kopie voor een redelijke prijs. Met een goede all in one printer kun je ook thuis een prima kopie maken.

MamaH

Ongelezen bericht door MamaH »

Hier helaas ook een klacht.

Begin augustus ben ik erheen gegaan voor de gratis foto.
Omdat ik niet wist wat ik mijn man cadeau moest doen besloot ik om, als er mooie tussen zaten, nog extra foto's te kopen. Behalve dat de fotografe in kwestie totaal geen geduld had met mijn dochtertje van toen 5 maanden, waren de meeste foto's afschuwelijk. Uiteindelijk 2 foto's genomen die wel mooi waren.

Kom ik thuis en wil ik ze i nde lijst doen... Zie ik dat 1 foto wazig is en de andere scheef genomen is! Door het bagger licht dat ze daar hebben zie je dat dus niet en het scheve zie je enkel in een rechte lijst... Plus dat nu we enkele weken later zijn, 1 foto heel erg is gaan bobbelen. Net alsof hij in het water gelegen heeft...

Ik heb gemaild... En gemaild, en gemaild. 4 Keer in totaal.
Gewoon geen enkele reactie! Niet dat het in behandeling is... Niks.
Gelukkig heb ik ook maar 62.- voor die foto's hoeven te betalen :roll:

Vanmiddag heb ik gebeld en wat verteld meneer... De mevrouw die daar over gaat is met vakantie tot en met 27 september.
Maar ze heeft wel al mijn e-mails gelezen want toen was ze er nog. Dat zei hij
zelf. Waarom is er dan niks mee gebeurd??? Dat wist hij ook niet.

Hij gaat kijken wat hij kan doen en anders moet ik wachten tot de 27e...
Ik ga nog wel voor de gratis foto (tja, blijf een Nederlander en die pik ik dan maar mooi mee) maar ik koop daar never nooit meer een foto!

Nee, vanaf deze kant geen aardige woorden over Bell Photo!

ladytyson1988

Ongelezen bericht door ladytyson1988 »

hallo.

ik heb daar toen 3 sessies gedaan met mijn dochtertje dat was in 2007 toen ze 3 maande was 6 maande en met 1jaar.
maar toen heb ik eigenlijk niks naars mee gemaakt.
maar nu heb ik weer een afspraak en zit bell photo tegenwoordig in de v&d bij ons. dus ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat.
moet wel zeggen dat ze een beetje opdringerig zijn aan de telefoon om toch een afspraak te maken terwijl mijn zoontje nu pas 7 weken is.
maar we zullen zien wat ze doen als ik de foto's ga bekijken.

want ja als ze niet mooii zijn koop ik ze natuurlijk niet.

marieke85

Ongelezen bericht door marieke85 »

zondag 21 november was er in oosterwolde mama en kinderdag.
een erg leuke markt met leuke kinderactiviteiten.
Bell photo was hier ook aanwezig. voor 2,50 opname kosten kon je foto`s laten nemen. Dit leek mij leuk en dus foto`s laten nemen van mijn zoontje.

gisteren kon je ze bekijken. aangezien ik zelf in de buurt van Emmen woon had ik mijn schoonmoeder heen gestuurd. ze had het afhaalbericht bij zich en een kortingsbon uit een tijdschrift. Je zou met deze bon een gratis foto kunnen krijgen bij hun van 20x30.

Nou de kortingsbon kon niet ingeleverd worden, want dat had je bij de opnamen maar moeten zeggen.... dit terwijl er op tafel 5 foto`s lagen van 20x30.
Maar mijn schoonmoeder mocht echt niet 1 van die foto`s hebben op het bonnetje.

vervolgens vroeg ze of er ook een mogelijkheid was om de foto`s online te bekijken en te bestellen, want ze vond de keus wel heel lastig. zodoende zou ik ze zelf ook even kunnen zien. Maar dat was niet mogelijk, je moet nu beslissen zei de vrouw. vervolgens nam mijn schoonmoeder toch een foto van ze voor 30 euro. een foto van 25x35. wat ik zelf vrij prijzig vind.
Ik had niets van hun gekocht, was direct al klaar met ze geweest vanwege die kortingsbon. anders worden die foto`s vernietigd en dan niet 1 mee willen geven op die kortingsbon...belachelijk.maar wat schept de verbazing. ze koopt de foto en vervolgens krijgt ze er een brief bij met een internetadres. hier kun je foto`s online bekijken en bestellen. die vrouw had toch echt een minuut geleden gezegd dat dat niet kon en als je wat koopt kan het wel!

Aan mij verdienen deze mensen nooit weer!

met vriendelijk groeten marieke

sietzema

Ongelezen bericht door sietzema »

De handelswijze van Bell Photo (V&D Leeuwarden) bezorgt ons een nare smaak.
Kortgezegd komt het hier op neer: ze loodsen mensen met lullige aanbiedinkjes naar binnen en vervolgens proberen ze je in te pakken. Ons advies: zoek een leuke zelfstandige fotograaf als je móóie foto's, met aandacht wilt.

Mijn vrouw werd rond Sinterklaas aangesproken in de V&D om te raden hoeveel pepernoten er in een pot zaten. Je raadt het al: De volgende dag werd ze gebeld met de mededeling dat ze dagwinnaar was. Ze zou een gratis fotoshoot krijgen met een gratis vergroting op A4-formaat. Leuk, te meer omdat ze 34 weken zwanger is!

Bij het melden bij de balie werden we de eerste dertig seconden niet aangekeken, terwijl er wel tegen ons gesproken werd. De collega's besproken even wie ons zou 'pakken' dan zou de ander het volgende stel wel 'pakken'.

De fotosessie werd extreem haastig afgewerkt en de fotografe was niet bekwaam met haar materiaal. Later, bij het afhalen van de foto's heeft de fotografe ons verteld dat ze op last van haar 'baas' moeten 'speedshooten'. Ze hebben 20 minuten per sessie...

Na afloop van de fotosessie werd op het afhaalbericht geschreven dat de eerste foto die genomen was, de kadofoto zou zijn. Dat was vooraf niet duidelijk vermeld, en we hadden dan ook zeker een andere foto laten maken. Aparte gang van zaken. Het zat ons niet lekker en we hebben daarom meteen gebeld en afgesproken met de manager dat we 'er altijd uit zouden komen.'

Bij het afhalen bleek dat de verkoopster ons weer de eerste, niet mooie foto, wilde aanbieden. Na lang heen en weer geouwehoer hebben we voor elkaar gekregen dat we een zwart-wit foto gratis mee mochten nemen! Het was niet volgens het concept en mocht eigenlijk niet van het hoofdkantoor, maar voor deze keer zagen ze het door de vingers. Dit resultaat was wel het gevolg van halsstarrig ons ongenoegen over de gang van zaken te uiten, want de dames zijn zeer vasthoudend en goed getrainde verkoopsters! Ze proberen vat te krijgen op de emotie van de klant.

De prijs van de foto's is ook veel te hoog, zeker in relatie tot de kwaliteit. €27 per A4, €35 voor 35x35 en €51 voor een drieluikje.

De composities en contrasten kwamen niet goed uit de verf, vingers vielen van de foto af, en de compositie was niet mooi in balans. Tevens werd ons tijdens de sessie vrijwel geen inzicht geboden in welke foto's gemaakt waren.

Voor ons geen Bell Photo meer...

tugnes

Ongelezen bericht door tugnes »

Nou, ik vind het erg jammer dat het bij jullie zo is afgelopen, maar ik laat al jaren mijn kinderen forograferen bij Bell Photo, maar dan wel bij de reizende studio's. Want er is erg veel verschil tussen reizende studio's en studio's bij V&D. De prijzen zijn veel duurder dan bij reizende studio's terwijl ze het zelfde fotograferen. De fotograaf was ook erg vriendelijk. ze nam de tijd en deed haar best. Mijn dochter is erg eigenwijs, maar onlangs dat ging het erg goed. Voor die 2,50 euro opnamekosten kreeg ik wel een gratis foto twv denk ik 10 euro. Als ik het hele pakket zou nemen kreeg ik heel wat korting incl cr-rom. Nou ik denk niet dat dit bij een ander fotograaf kan.

Mijn complimenten voor BELL PHOTO!!!!!!!! :D :D :D

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tugnes schreef: Mijn complimenten voor BELL PHOTO!!!!!!!! :D :D :D
6 negatieve ervaringen - 1 positieve = per saldo alsnog 5 ontevreden klanten.

moontje_

Ongelezen bericht door moontje_ »

Nou, ik ga dus ook nooit meer naar Bellphoto!! Schandalig hoe ze daar te werk gaan! Ben wel blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt!
Ik heb ik november 2010 foto's laten maken van mijn dochter van 4 jaar.
Er zaten wel een paar leuke bij, dus heb ik er 3 gekocht. De ene die ik gratis kreeg zit nu nog steeds in de enveloppe want die was niet echt mooi geworden!
Familie wou ook graag een paar foto's dus wou ik er 2 bij bestellen, omdat het me vrij onduidelijk was hoe dit nou in zen werk ging belde ik naar hun hoofdkantoor. Daar stond een vrouw mij behoorlijk geirriteerd te woord. Waardoor ik dus mijn vragen niet allemaal durfde te stellen. Dus heb ik toch voor de zekerheid gemaild over de kosten van de foto's per stuk etc.
Al gauw had ik reactie en antwoord op mijn vragen, diezelfde dag heb ik dus geld over gemaakt naar hun. En de wacht tijd van 5 weken ging in.
Helaas ben ik zelf erg druk en heb dan ook n iet alle tijd van de wereld om mee te turven wanneer de foto's in mijn bezit zouden moeten zijn. Vorige week schoot mij dus te binnen dat ik nog foto's moest krijgen. Daarom heb ik een mailtje gestuurd naar het hoofdkantoor waarom ik NOG STEEDS niets gehoord had. Ik kreeg een simpele reactie dat de vestgiging zelf contact met me op zouden nemen, de foto's waren notabene 7 februari al naar hun verzonden was!!
Aangekomen bij de V&D waar bellphoto gevestigd was zei de dame achter de balie dat mijn naam niet op de enveloppe stond, en daarom kon er niet gebeld worden! Maar ik zag wel mijn klantnummer staan.... daar kunnen ze toch al mijn gegevens op vinden???!! Schandalig hoe ze met andermans herinneringen omgaan!

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

tja heb eigelijk geen negatieve reactie

bij mij ging het goed, foto's zijn leuk (al vermoed ik dat je betere kwaliteit kan vinden als je doorzoekt maar hoe duur dat zal zijn...?)

kwaliteit is niet super geweldig maar ook niet slecht.

we hebben zelfs een cdrom (waar je uiteraard extra voor moest betalen) gekocht met alle foto's erop (ook de foto's die we niet hebben gekozen)

en konden het ook in delen betalen (voor de zekerheid in delen gedaan omdat je nooit weet wat er in een maand kan gebeuren)

tl1708

Ongelezen bericht door tl1708 »

Helaas heb ik niet zo'n goede ervaring met Bell Photo. Via de Negenmaandenbeurs zijn we bekend geraakt met Bell Photo en kregen we een aanbieding voor een fotoshoot. Omdat we nog geen buikfoto's hadden laten maken leek het ons een leuk idee om van die aanbieding gebruik te maken. Vijf weken vóór de uitgerekende datum zijn we bij de vestiging in Zwolle geweest en hebben daar een (volgens mij) mooie shoot laten maken, mét onder andere een hele mooie foto van mijn dikke buik met daar bovenop blokken met de letters van de naam van ons toekomstig kindje. Voor aan de muur op zijn toekomstig kamertje, dachten we.
De afspraak van twee weken later, om de foto's te komen bekijken, hebben we afgezegd vanwege mijn gesteldheid en we hebben telefonisch afgesproken dat wij zelf Bell Photo zouden bellen wanneer ik bevallen was en fit genoeg zou zijn om langs te komen. De baby liet lang op zich wachten (twee weken), dus heb ik tussendoor zelfs nog een keer gebeld om ze op de hoogte te houden van de situatie (dat het nog even kon duren voordat we langs zouden komen). Dit was geen probleem zeiden ze.
Na de bevalling was ik uiteraard nog niet direct in staat om langs te komen en vanzelfsprekend belde Bell Photo ons op om te vertellen dat er nog foto's van ons lagen. Ik heb de situatie uitgelegd en weer spraken we af dat ik hun zou bellen wanneer ik er klaar voor was. Dit was dan vandaag, 8 weken ná de bevalling. Bell Photo liet weten dat ze de foto's niet meer hebben... deze zijn weggegooid, omdat ze foto's niet langer dan een aantal weken bewaard worden. Ik ben hier best verdrietig van, omdat we verder geen buikfoto's gemaakt hebben.
Ik heb zojuist een klacht gestuurd naar Bell Photo en wacht hun reactie nog af... ben erg benieuwd hoe hier op gereageerd wordt.

josje19

Ongelezen bericht door josje19 »

Hier ook een erg slechte ervaring met Bellphoto. Via de 9maandenbeurs in aanraking gekomen met Bellphoto. Hier kregen we een actie wat inhield geen opnamekosten en 1 gratis foto t.w.v 28 euro gratis.
We zijn naar de V&D in Groningen gegaan om daar een fotoshoot van onze dochter te laten maken.
Na 3 weken konden we terugkomen om de collectie te bekijken en te kiezen welke foto we wilden nemen.
Nu zijn de foto's erg prijzig en wilden we geen foto kopen. Hierop werd ons gezegd dat we 1 foto moesten kopen en we dan pas de gratis foto konden meekrijgen. Hierop hebben we 1 foto van 28 euro gekocht. Op dat moment was ik niet mondig genoeg om er iets van te zeggen.
Ook verplichte ze mij een nieuwe afspraak te maken, omdat ze wel graag de collectie wilden verkopen, moest ik maar me ouders/schoonouders meenemen.
Thuis aangekomen heb ik gebeld met Bellphoto. Deze mevr. aan de telefoon vertelde dat je nooit 1 foto moet kopen om de gratis foto te krijgen, maar altijd de gratis foto mee krijgt! Ik heb uitgelegt hoe het gegaan was en ze zou er achteraan bellen.
Volgende dag heb ik nogmaals met bellphoto gebeld om te vragen of ze iets meer wisten, kreeg een meneer aan de telefoon die echt ronduit belachelijk tegen mij deed. Meneer vond het maar een vreemde klacht en vertelde dat ik een goede koop had gedaan. Hij vroeg nog of ik de collectie niet gekocht had, waarop ik antwoorde dat ik ze prijzig vond. Meneer zegt tegen mij: Dus mevr. heeft geen geld? Ik heb de telefoon erop gelegd.
Later nogmaals gebeld en ik zou de dag erna teruggebeld worden, want de collega die ik de 1e keer aan de telefoon had was vrij. Ik werd de volgende dag niet weer gebeld. Na 4 dagen nogmaals gebeld, kreeg ik de desbetreffende mevr. aan de telefoon. Die vertelde mij dat ze gebeld had met Groningen en het berust op een misverstand en ze mij dat niet zo verteld hebben.
Heb nog gevraagd om een vergoeding of iets dergelijks, maar daar deden ze niet aan. Ze hoopte dat ik plezier had met mijn foto's!
NOU MIJN ZUSJE WAS MET MIJ MEE EN ER IS WEL DEGELIJK AAN MIJ VERKONDIGD DAT IK 1 FOTO MOEST KOPEN!!!!
Ik ga echt werkelijk nooit meer in zee met bellphoto!!!

prudon

Ongelezen bericht door prudon »

BellPhoto is inmiddels failliet en heeft de foto's die ze zouden niet geleverd. Werken samen met VIVO colours die de foto's afdrukken en die leveren ook niet.
Dus bewijs is geleverd dat ze corrupt zijn.
Slechte service want ze helpen je niet eens verder.

prudon

Ongelezen bericht door prudon »

iemand een nummer of adres van het hoofdkantoor van Beelphoto en van vivo colour??

moontje_

Ongelezen bericht door moontje_ »

maar goed daar ze failliet zijn. lees al die klachten. ... schandalig gewoon. Heb je al gegoogled? Of is het ondertussen al gelukt?

Gesloten