LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Union bij Halfords

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
bvddnm

Union bij Halfords

Ongelezen bericht door bvddnm »

Hallo,

Ik heb een jaar geleden een Union Strada bij Halfords gekocht.
Hierbij heb ik 10 jaar staalgarantie gekregen.
Nou, hij ziet er niet uit. De banden zijn versleten, het stuur is krom, het standerframe is afgebroken, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gewoon waardeloos dus.

Nou hebben ze bij het standerframe een of ander slecht stukje plastic opgehangen (dat er inmiddels alweer aflicht).

Wat kan ik nu krijgen? :?:

Ze willen verder niks doen aan de fiets, omdat ze zeggen dat ik er niet fatsoenlijk mee om gegaan ben.

Wat is nu mijn recht??

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Bjarne

dhc

Re: Union bij Halfords

Ongelezen bericht door dhc »

De banden zijn versleten, het stuur is krom
Banden van staal?
Je hebt geen rechten. Eén jaar na aankoop van een produkt dien je zelf aan te tonden dat je het produkt niet hebt misbruikt. Dan kun je niet...dat wordt dus een nieuwe fiets.

bvddnm

en het stuur e.d. dan, dat is toch geen kwaliteit?
Zo ruw is de fiets nou ook weer niet gebruikt...

dhc

Daar gaat het niet om! Na ht eerste half jaar na aankoop dient koper zelf aan te tonen dat het produkt gewoon is gebruikt, niet in de regen heeft gestaan, niet in een fietsenstalling is gesmeten enz.
Oftewl, de bewijslast van je klacht ligt bij jou.
Je kunt het tegendeel niet bewijzen en daarom hoeft de fietsenwinkelier niets te doen. Recht op iets heb je dus niet!

bvddnm

Met andere woorden: aan die garantie heb je dus niks...?

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

De fabrikant geeft waarschijnlijk 10 jaar garantie op het frame.

wolcon

Ongelezen bericht door wolcon »

Dat is heel mooi dus of niet ?

bvddnm

Ow, ben vandaag weer bij Halfords geweest, samen met een vriend die ook hetzelfde probleem had, hij kreeg destijds een nieuwe fiets!
Nu zijn ze opeens van gedachten verandert en mag ik een nieuwe uitzoeken...

Duurde even maar dan hebje ook wat :D

dhc

Da's een mooi bericht! Veel fietsplezier!

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

garantie op fietsbanden? HAHAHAHAHAHA

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

mihoen schreef:garantie op fietsbanden? HAHAHAHAHAHA
De verkopende partij doet dit omdat hij bang is voor negatieve reclame.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

bvddnm schreef:Met andere woorden: aan die garantie heb je dus niks...?
Nee, het verhaal van dhc gaat niet op. Je kunt een beroep doen op de wettelijke garantie of de handelsgarantie van 10 jaar op het staal. Voor de wettelijke garantie geld dat gebreken die zich binnen de eerste zes maanden na aflevering openbaren geld dat hiervan vermoed wordt dat het product ondeugdelijk is en je dus recht hebt op kosteloos herstel of vervanging. Het is uitdrukkelijk niet zo dat je binnen die zes maanden je bij de verkoper moet hebben gemeld. Jij wilt echter een beroep doen op de handelsgarantie en dan is het belangrijk om te weten wat daar precies voor voorwaarden instaan en van wie je deze garantie hebt gekregen. Ik neem aan dat het een tweede handsfiets was, dus het is ook nuttig om te weten in welke staat deze was, welke vragen je destijds hebt gesteld, hoe het komt dat het stuur krom is...

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

alfatrion schreef:
Nee, het verhaal van dhc gaat niet op. Je kunt een beroep doen op de wettelijke garantie of de handelsgarantie van 10 jaar op het staal. Voor de wettelijke garantie geld dat gebreken die zich binnen de eerste zes maanden na aflevering openbaren geld dat hiervan vermoed wordt dat het product ondeugdelijk is en je dus recht hebt op kosteloos herstel of vervanging. Het is uitdrukkelijk niet zo dat je binnen die zes maanden je bij de verkoper moet hebben gemeld. Jij wilt echter een beroep doen op de handelsgarantie en dan is het belangrijk om te weten wat daar precies voor voorwaarden instaan en van wie je deze garantie hebt gekregen. Ik neem aan dat het een tweede handsfiets was, dus het is ook nuttig om te weten in welke staat deze was, welke vragen je destijds hebt gesteld, hoe het komt dat het stuur krom is...
Bij Halfords verkopen ze voor zover ik weet alleen maar nieuwe fietsen?

dhc

alfatrion schreef:

helaas bent u verkeerd geïnformeerd! U dient zich natuurlijk wel binnen dat half jaar te melden bij de verkoper, na dat half jaar dient koper te bewijzen dat het euvel niet door hem/haar is ontstaan....
Als jij een andere mening bent toegedaan is dat je goed recht maar ga derden niet vertellend dat mijn verhaal niet klopt!
Ik heb geen zin in een welles/niets verhaal!

mihoen

BBCS schreef:
mihoen schreef:garantie op fietsbanden? HAHAHAHAHAHA
De verkopende partij doet dit omdat hij bang is voor negatieve reclame.
nou, in de 6 jaar dat ik voor dit bedrijf werkte heb ik nog NOOIT garantie gegeven op iets wat door normale slijtage veroorzaakt is.
1 keer hadden we een jongen met een fiets met aluminium velgen die binnen een half jaar zijn velgen doorbinnen brak. meneer bracht de zaterdagkrant van wakker nederland rond. en joeg zonder inhouden alle stoepen op en af.
garantie? ga toch heel snel een frikandel speciaal eten, spoel je mond met wat jenever en denk dan eens logisch na of het ECHT redelijk is om om garantie te vragen :mrgreen:

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een fiets is heel gemakkelijk te vernielen door met halflege banden de stoepen op en af te raggen, de banden zijn door het vele slippend remmen snel kaal, en de velgen volgen vanzelf wel, deze breken gegarandeerd door de stoepranden die niet meegeven,

Het stuur kan ook heel gemakkelijk kapot door de fiets om te laten vallen,

Ik ben echt bang dat we hier met een puber te maken hebben die niet zachtzinnig met zijn/haar fiets om gaat, en dan gaat zeuren bij de Halfords dat het "product niet aan de eisen voldoet",

Wanneer ik met mijn wagen tegen de muur rijdt, kan ik niet garantie claimen bij de garage, want ik heb het zelf gedaan!,

Mij bekruipt het gevoel dat dat hier ook het geval is, fietsbanden gaan bij normaal gebruik al snel 4000 kilometer mee, en dat heb jij nog niet met je nieuwe fiets gereden,

Dus we weten voldoende...,

Veel plezier met je nieuwe fiets en verniel hem niet!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

mihoen

als je het hebt over een warme douche, dan denk ik dat je halfords deze best wel kan doen. en een taart voor de medewerkers van dat filiaal wordt ook gewaardeerd. maak je vrienden mee...

ineens van gedachten veranderen doen ze niet zomaar. ze zullen intern best wel wat overleg hebben gehad. uit coulance, want naar hetgeen geschetst wordt heb je geen poot om op te staan om wat te claimen, een nieuwe fiets is voor zo'n bedrijf ook geen kleinigheid.

bvddnm

Friezen he, die doen dat wat sneller :D

Gesloten