Ik heb onlangs een klus uitbesteedt aan Kerra B.V. werkzaamheden omvatte 4 dakramen plaatsen, algemeen timmerwerk, en 2 badkamers volledig betegelen.!
Ja mensen ook ik ben in de verleiding gekomen om als klusbedrijf polen in te huren
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
.... de 1e dag waren ze netjes op tijd er stonden 4polen netjes afgeleverd voor de deur netjes eigen gereedschap mee, 2 timmermannen begonnen met het inzagen van van de dakramen, totzover ging het goed... de 2tegelzetters..aahuummm ja tegelzetters...begonnen met de badkamer, er werdt niks uitgetekend geen loodlijnen gebruikt geen laser gebruikt enfin ik had er wel vertrouwen in..Ik ben door gegegaan naar de volgende klus, mn uitvoerder zou een oogje in het zeil houden....tot mijn stomme verbazing kom ik aan het einde van de dag terug, zijn de 4dakramen netjes geplaatst, zijn de tegelzetters nog druk bezig met tegelen, maaaaar nu komt het omdat hun waterpas (wat achteraf bleek) kapot was(gammawaterpas) hebben ze al het tegelwerk scheef geplakt, en volgens de tegelzetter waren de nieuw gestuckte muren ruim 3cm uit het lood geplaats, dus hebben ze zelf ruim 3.5 cm lijm gebruikt achter de tegels....................... ik heb hierop Alex gebeld(de eigenaar van Kerre BV) en om uitleg gevraagd.... okee komt goed zei hij...ik kom morgen ochtend langs dan breng ik de jongen zelf naar julle toen...enfin ik denk ok komt goed....alhoewel ik dit nog nooit gezien heb.... we hebben alle tegels eraf gehaald schoongemaakt, en geloof me wat een helse karwei!!!! tegelzetters boos, in het pools schelden en vloeken, timmermannen boos omdat hun moesten helpen schoonmaken, uitvoerder helemaal over de zijn omdat hij het niet goed in de gaten heeft gehouden, ik helemaal pissed omdat we weer opnieuw konden beginnen, "mijn"klant over de **** omdat hij ervan uit ging dat "wij"vakmannen waren.... komt de beste alex de volgende morgen wat achteraf blijkt ruim 1uur voordat wij in het pand waren, om vervolgens hun gereedschappen, onze materialen, en het ergste al onze gereedschappen mee te nemen.... De klant heeft ze binnen gelaten, die verwachte uiteraard dat ze vroeger gingen beginnen om hun puinhoop van de vorige dag op te ruimen... maar niks hiervan bleek waar...ze waren binnen 20 minuten weer weg, en hebben voor ruim 5000,- euro aan gereedschappen en materialen van ons bedrijf meegenomen.
Enfin iedereen pissed, de politie erbij wij alex bellen, kotm ie met een *** verhaal dat wij de rekening niet hebben betaald(na 1 mislukte werkdag) en dat daarom alles had meegenomen, stjaaa sta je dan met de politie op de klus... die begonnen al gelijk over een civiele procedure, sorry mr we kunnen niks doen.
Door onze vaste advocaat verschillende brieven laten opstellen, telkens geen gehoor, bellen, emailen, geen succes! dan zitten ze weer in polen, dan is alex ziek, dan dit weer, nu zijn we ruim 4maanden verder, en ik ruim 600,- euro lichter door al dat gebel en brieven etc etc door de advocaat, we gaan binnenkort naar de rechtbank toe, dus dat wordt nog wat...! Ik wil jullie (medecollega's) behoeden voor een stomme stomme fout die je wellicht zou kunnen gaan maken als je met deze mensen in zee gaat... PAS op voor Kerra BV uit diemen, en al helemaal voor de huichelachtigheid van ALEX!!