LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geld storten op een Sns rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Wulm
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 19:29

Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Wulm »

Hoi lezer/lezeres

Op 2 sept. heb ik geld gestort op mijn Sns-rekening. Dit gaat vrij omslachtig via een TNT-kantoor (in de Bruna). Sealbag, aangetekend+verzekerd tot 5500 euro.
4 werkdagen en het bedrag zal om m'n rekening verschijnen. Dit is echter niet gebeurd. Zending is niet te achterhalen. SNS bank heeft nooit iets ontvangen.
Moet nu een formulier invullen dat de TNT-klantenservice me gaat toesturen. Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Hoe was de afhandeling?
Hoe gaat de verzekeringsprocedure?

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Ravx »

Je weet zeker dat het adres van de SNS bank is ?
Je hebt er een begleidende brief bij gedaan ?

Waarom in godsnaam via deze omweg ? :roll: volgens mij is dit namelijk niet al te veilig ...

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door WilWil »

Wat een onhandige methode die de SNS bank gebruikt. Kunnen ze niet gewoon een geldstortautomaat plaatsen? Dit is hartstikke onveilig en voor de TNT medewerker verleidelijk.

Heb je het gedaan volgens de gehele procedure zoals beschreven op hun webstie. Dus ook het geld aangemeld en de juiste formulieren toegevoegd?

http://www.snsbank.nl/particulier/betal ... ijven.html

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ravx schreef:Waarom in godsnaam via deze omweg ? :roll: volgens mij is dit namelijk niet al te veilig ...
Dit is geen omweg.
Dit is de enige manier waarop je contant geld kunt storten op je SNS rekening.
Het is niet onveilig, het geld moet in een sealbag en is verzekerd.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Winster »

Bij SNS Bank zijn ze niet slim bezig.

Ze hebben geconstateerd dat contant storten weinig wordt gebruikt, dus woog het niet op tegen de kosten-baten.

Ik vraag me af of ze in die afweging ook hebben meegewogen hoe ver klanten er waarde aanhechten de mogelijkheid tot storten te hebben, ongeacht hoe frequent en/of ze het uberhaupt gebruiken. Zoveel kost een geldstortautomaat in een aantal grote steden toch ook weer niet?

Candido
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 20:58

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Candido »

Ik vind het geen klantvriendelijke regeling en ik denk er dan ook serieus aan om mijn rekening daar op te zeggen. Ik ga echt geen geld met de post naar hen op sturen. :evil: Bij de Rabo kennen ze wel een geldstortautomaat.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Candido schreef:Bij de Rabo kennen ze wel een geldstortautomaat.
Klopt, maar als je meer dan 6 keer per jaar stort, moet je 6 euro zoveel per storting betalen :o

Bij de ING daarentegen kun je onbeperkt storten zonder extra kosten.

plien32
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:39

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door plien32 »

Bij de ING daarentegen kun je onbeperkt storten zonder extra kosten
Niet helemaal waar. Bij ING moet je muntgeld sorteren en in zkjes stoppen. deze zakjes kosten 30 cent per zakje als je het stort. Voor spaarpotjes (kinderen) is dit ook niet ideaal.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

plien32 schreef:
Bij de ING daarentegen kun je onbeperkt storten zonder extra kosten
Niet helemaal waar. Bij ING moet je muntgeld sorteren en in zkjes stoppen. deze zakjes kosten 30 cent per zakje als je het stort. Voor spaarpotjes (kinderen) is dit ook niet ideaal.
Niet in de stortingsautomaat, daar kun je de munten gewoon los inwerpen. Let wel dat stortingsautomaten alleen aanwezig zijn in "echte" ING-kantoren, en niet bij de postkantoren en de ING-balies in winkels (want daar moet je dus inderdaad die zakjes gebruiken).

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Jolen »

Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat je bij een BANK geen geld kunt storten of ben ik nou achterlijk............

SNS REAAL Webcare
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2010 14:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door SNS REAAL Webcare »

Beste Wulm,

Allereerst vervelend dat je gestorte geld niet op je SNS rekening is geboekt. Normaal gesproken kun je via track en trace (TNT site) je zending volgen. Het komt helaas wel eens voor dat de zending niet aankomt bij SNS en dat niet te achterhalen is hoe dit komt (en in sommige gevallen zelfs niet via track en trace). Omdat TNT de verzending verzorgt, is TNT aanspreekpunt voor navraag. Wij raden je daarom aan om het formulier in te vullen en op te sturen naar TNT, zodat zij dit verder voor je kunnen uitzoeken.

Groet,
SNS Bank

Mk
Berichten: 992
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Mk »

Ja hoor. SNS ziet jouw storting gewoon als een postpakket. Als dat niet aankomt (om wat voor reden dan ook) dan heb jij als verzender een probleem wat je met de TNT mag oplossen.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Jan1 »

a hoor. SNS ziet jouw storting gewoon als een postpakket. Als dat niet aankomt (om wat voor reden dan ook) dan heb jij als verzender een probleem wat je met de TNT mag oplossen.
En dat is nou net de reden om als de wiedeweerga van bank te verwisselen, het is van de gekke om verplicht derden in te schakelen om van je contanten verlost te worden. Hoe groter het aantal schijven waarover het loopt, hoe groter kans dat er iets misgaat. Bovendien mis je altijd rente, omdat het pakket meerdere dagen buiten zicht is.

gpjbruyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2010 21:16

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door gpjbruyn »

Jan1 schreef:
a hoor. SNS ziet jouw storting gewoon als een postpakket. Als dat niet aankomt (om wat voor reden dan ook) dan heb jij als verzender een probleem wat je met de TNT mag oplossen.
En dat is nou net de reden om als de wiedeweerga van bank te verwisselen, het is van de gekke om verplicht derden in te schakelen om van je contanten verlost te worden. Hoe groter het aantal schijven waarover het loopt, hoe groter kans dat er iets misgaat. Bovendien mis je altijd rente, omdat het pakket meerdere dagen buiten zicht is.
Dit is mij ook overkomen en ben gevlucht naar ABN-AMRO. Die hebben een automaat voor pinnen en storten en op het kantoor een muntstort machine.Geweldige uitvinding. Ga lekker weg bij SNS. Gerard

Pensionado
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 mei 2005 19:30

Re: Geld storten op een Sns rekening

Ongelezen bericht door Pensionado »

De meeste winkeliers zijn blij en bereid om muntstortingen te accepteren, scheelt ze weer kosten.
Ik kan me niet herinneren wanneer mijn laatste storting bij de bank is geweest, totaal geen behoefte meer aan deze faciliteit, los het gewoon op.
Ook het nostalgische gevoel "Gezellig naar de bank", met z'n allen wachten in de rij om je eigen geld op te halen is gelukkig verleden tijd.
Midden jaren tachtig begonnen met Girotel, later Internetbankieren en sindsdien niet meer anders gewerkt, onpersoonlijk, ja maar dat is geld ook.
Kinderen een spaarvarken geven om te sparen sluit niet meer aan bij hun belevingswereld. Een online-bankrekening openen waarop zij storten en betalen is hun toekomst, als het saldo toeneemt sparen ze en dat hebben ze razendsnel in de gaten!
Het is bijna 2011, er rijden ook geen Postkoetsen meer!

Kortom, een non item van Radar en veel te zwaar aangezet zoals de laatste tijd vaker voorkomt, de omgang met en het gebruik van (virtueel) geld is veranderd en m.i. een stuk veiliger en makkelijker geworden.
PS. Ik zit niet bij de SNS bank

Gesloten