LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeline verzekering, via Phonehouse

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Drush
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 15:55

Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door Drush »

Allereerst weet ik niet of ik dit in het goede forum gedeelte post.
Verplaats me als dit nodig is!

Ik wil even algemeen geluid geven tegen de belachelijke service van, het aan de Phonehouse verbonden, Lifeline verzekeringen.

Ik heb vlak voor de zomer 2009 (juni/juli) een prachtig toestel bij de Phonehouse aangeschaft. Een Samsung Omnia. Mijn abonnement met 2 jaar verlengt, alles leuk een aardig.
Ze boden mij - zoals ze dat bij elk toestel doen - een verzekering aan. Ik wist van het bestaan af, ik weet de kosten die erbij horen (behoorlijk fors voor een student). De beste man wist mij uiteindelijk om te praten, met het oog op de vakantie en reizen in het buitenland was het dan ook een goed advies.

Mijn vakantie kon niet meer stuk, gewapend met een hip toestel dat daarbij verzekerd was (Ook tegen diefstal ja).

To the point,
In België is mijn mobiel tijdens een avondje stappen gestolen.
Ik heb keurig aangifte gedaan en aangegeven dat ik gewoon beroofd ben. 2 kerels van buitenlandse komaf die mij om m'n toestel vroegen.

Ik keurig die zelfde nacht nog naar Nederland gebeld, mijn Sim-kaart laten blokkeren en daarmee echt aan alle voorwaarde had voldaan. Tenminste dat dacht ik.
De eerste reactie van Lifeline was een vrolijk - Nee, je hebt niet aan de voorwaarde voldaan.

Ik had in mijn eerste brief al meteen alles meegestuurd, openheid van zaken dacht ik zo. Hele aangifte meegestuurd.

Daarna met een goede vriend (die werkzaam is in de verzekeringswereld) van mijn moeder nieuwe brieven opgesteld maar de reactie van Lifeline bleef negatief.
Na brief nummer 4 begon Lifeline zichzelf te distantiëren van mijn hele claim en adviseerde ze mij om contact op te nemen met het bedrijf achter Lifeline - jawel, het moeder bedrijf in Ierland. Pardon? Ja, contact op te nemen met het bedrijf in Ierland.

Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik nalatig ben geweest. En er was een stukje niet consequent tussen mijn Aangifte en mijn korte samenvatting van de beroving op het claim formulier.
Ik vrees dat ik me volgende keer inderdaad hardhandig tegen TWEE kerels moet verzetten, bij voorkeur mijn neus moet laten breken.. en vervolgens vanuit het ziekenhuis aangifte moet doen.

Inmiddels heb ik de hoop al een hele tijd opgegeven.
Het feit dat de eerste reactie van Lifeline negatief is lijkt in mijn ogen een standaard gegenereerd antwoord. Alle binnenkomende claims afkeuren, in het gunstigste geval haken dan de helft van de mensen die een claim in dienen al af.
4 brieven daarna hebben mij dus niet verder gebracht en om mij nu in het Engels naar het moeder bedrijf in Ierland te richten ging mij toch echt te ver. Ik zag mijn kansen niet bepaald groeien.

Tot die tijd verkoopt de Phonehouse vrolijk alles dekkende - heel makkelijk met het terug krijgen van je toestel - Lifeline verzekering.

*Excuses voor mijn lange verhaal, ik moest even stoom afblazen..

ronney
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2009 18:55

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door ronney »

Goedemorgen,

Werk zelf bij zelf bij winkel in kwestie en wij hebben dit in de praktijk nog niet meegemaakt. Heb jouw bericht inmiddels doorgezet tot directieniveau. Wordt vervolgt dus...

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door mvans »

ronney schreef:Goedemorgen,

Werk zelf bij zelf bij winkel in kwestie en wij hebben dit in de praktijk nog niet meegemaakt. Heb jouw bericht inmiddels doorgezet tot directieniveau. Wordt vervolgt dus...
En is er al nieuws dan?????

ronney
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2009 18:55

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door ronney »

Het resultaat is dat de klant een brief heeft gekregen van The Phone House met de vermelding dat, gezien de bijzondere omstandigheden, de klant een nieuw toestel mag uitzoeken. Toch weer de hartelijke service gekregen.

sveyank
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2010 12:42

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door sveyank »

Wat Drush heeft meegemaakt is mij ook overkomen. Op 27-2-2010 is mijn i-phone gestolen. Ook werden alle claims afgewezen en het leken inderdaad op automatisch
gegenereerde antwoorden. Een brief schrijven naar Ierland(!!??)
Dus Ronney het komt vaker voor dan je denkt. Dit zijn al 2 gevallen in 2 mnd.
Kun jij ook iets voor mij betekenen? In jou laatste antwoord staat dat de klant een
nieuw toestel mag uitzoeken, hopelijk kom ook ik hiervoor in aanmerking.

ronney
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2009 18:55

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door ronney »

Goedemorgen,
Uiteraard zet ik jouw case graag door naar de desbetreffende afdeling.
Geef je gegevens door naar [email protected]. o.v.v. Je accountnaam sveyank. Wordt vervolgd....

meisje__20
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2010 19:52

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door meisje__20 »

Hallo,

Ik heb nu ook een beetje hetzelfde... Ik heb rond febuari een telefoon gekocht bij the phone house.. van ong 300 euro en heb me ook zo'n verzekering aan laten smeren! uiteindelijk dus weggegooid geld...
Ik was deze zomer op vakantie in Portugal heb daar met mijn vriend 2 dagen een auto gehuurd.. We hadden onze auto een half uurtje geparkeerd en kwamen terug was er in alle toeristen auto's en gehuurde auto's ingebroken.. Ook die van osn dus aan allebei de kanten de sloten doorgebroken.. Ik had mijn telefoon in een afgesloten dashboard kastje liggen! Ik heb mijn telefoon meteen laten blokkeren en de politie was ook al gebeld door andere mensen.. We moesten toen mee naar het politiebureau (wat dus echt n hele middag kost) om aangifte te doen..Toen ik in NL was ben ik meteen naar de winkel gegaan en alles uitgelegd en aangifte erbij gegeven en 2 weken later dus ook een brief gehad dat ze mijn claim niet goedkeuren.. Er moet persee een beveilingssysteem in je auto zitten anders krijg je niks terug.. We hadden die auto gehuurd en er zat geen beveilingssysteem in(En in hoeveel auto's zit dat er niet in) en ook moet je een reperatienota hebben... De auto was gehuurd dus die hebben we zelf niet gerepareerd dus hoe kunnen we dan zo'n nota hebben? Ik vind het raar dat The phone house zelf die verzekeringen maar aansmeren en het mooi vertellen jaa als je aangifte hebt dan is het goed... Ondertussen heb ik al zoveel slechte verhalen gelezen dat ik niet weet of het veel zin heeft om een bezwaarbrief te schrijven... Heeft iemand misschien nog ervaringen hiermee?


Groetjes

sveyank
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2010 12:42

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door sveyank »

Zoals je kunt zien heb ik ook het een en ander meegemaakt, te lang om hier te vertellen. Wel zal ik in het kort wat zeggen over de bezwaarbrief. Deze heb ik 3 gemaakt en telkens werden deze natuurlijk afgewezen, met steeds een ander "smoesje". Ook veel mail verkeer gehad met directe medewerkers die de case in behandeling hadden: tevergeefs.
Als laatste moet je naar een onafhankelijke "scheidsrechter" in Ierland je bezwaar indienen, want naar 3 keer doet lifeline helemaal niets meer. Dit is natuurlijk onbegonnen werk en heb de moed maar opgegeven!! Een medewerker wilde dit voor mij wel doen maar na 3 maanden niets meer gehoord van de Hr Nabal(zo heet hij dacht ik). Zou na een week contact met mij opnemen, moet nog gebeuren.
Gr sveyank

prosun
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:18

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door prosun »

pff, ben ik even blij dat ik geen gebruik heb gemaakt van de aanbod voor verzekering. Ik heb mijn toestel half juli gekocht en kon ook een verzekering afsluiten voor 10,- pm.
Heb heel lang gewikt en gewogen en ik heb besloten die 10,- maandelijks zelf opzij te zetten. Na een jaar heb ik dan alweer 120,- gespaard voor een evt reparatie/ vervanging.

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik doorgaans super zuinig ben op mijn toestel, dus de kans op beschadiging/ diefstal is vrijwel nihil bij mij. En ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen geld.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door Winster »

Zowel voor mijn laptop als voor mijn BlackBerry kreeg ik ze ook bij aankoop aangeboden. Wat een premies!!

Zelf gezocht en uitgekomen op;
http://www.anwb.nl/verzekeringen/mobiel ... erzekering

Ik betaal €30,40 per jaar met €20 eigen risico voor een verzekerde waarde van €1000. Eenmalige poliskosten €5,50. Als ik een 2e laptop koop van €500 zou ik die gratis mee kunnen verzekeren volgens mij.

Lainev
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010 17:48

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door Lainev »

Zo ik kan mij helaas hier ook bij aansluiten.

Op maandag 6 september is mijn telefoon uit mijn tas in een kleding winkel gestolen. Ik was wat aan het passen , tas was dicht , lagen spullen op etc en het deurtje van de paskamer was ook dicht,en liep op dat moment even naar mijn zus , ik was denk ik maximaal 1 minuut weg. Op een afstand van 2/3 meter. Heb er echter niks van gemerkt dat er twee jongens dat hokje in zijn gegaan (pas later gehoord van verkoopster dat ze achter mij aankwamen). Dus telefoon weg , kwam er na een half uur achter. Ben naar the phone house gerend en meteen mijn sim laten blokkeren en aangifte gedaan. Alles eerlijk verteld , brief opgestuurd. Toen kwam de 1e brief van life line , ik was onduidelijk en mijn aangifte was vaag. Oke fijn ik hun bellen en vragen beantwoorden. Gewoon netjes! Krijg ik nu een brief dat mijn telefoon onbeheerd .... is achtergelaten en ik niet aan de voorwaarden voldoe om een nieuwe te krijgen (HTC desire 1 maand oud). Pardon? Waarom claimen zij dan dat hun zelfs bij verlies (alsof dat niet onbeheerd en onverantwoordelijk is) uitkeren maar niet bij diefstal. Hij is uit mijn tas gestolen :| . The phone house wilde mij niet helpen en kreeg nog een grote mond van zo' n bijdehante aap daar. Gelukkig studeer ik rechten en het ontnemen van goederen zonder deze beheerd achter te laten is gelijk aan diefstal. Sta ik nu in mijn gelijk? En waarom doen ze zo moeilijk. Triest hoor , word er een beetje verdrietig van. Betaal als ''arme'' student een abbo + verzekering en eigen risico.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door mich24 »

Lainev schreef:Zo ik kan mij helaas hier ook bij aansluiten.

Op maandag 6 september is mijn telefoon uit mijn tas in een kleding winkel gestolen. Ik was wat aan het passen , tas was dicht , lagen spullen op etc en het deurtje van de paskamer was ook dicht,en liep op dat moment even naar mijn zus , ik was denk ik maximaal 1 minuut weg. Op een afstand van 2/3 meter. Heb er echter niks van gemerkt dat er twee jongens dat hokje in zijn gegaan (pas later gehoord van verkoopster dat ze achter mij aankwamen). Dus telefoon weg , kwam er na een half uur achter. Ben naar the phone house gerend en meteen mijn sim laten blokkeren en aangifte gedaan. Alles eerlijk verteld , brief opgestuurd. Toen kwam de 1e brief van life line , ik was onduidelijk en mijn aangifte was vaag. Oke fijn ik hun bellen en vragen beantwoorden. Gewoon netjes! Krijg ik nu een brief dat mijn telefoon onbeheerd .... is achtergelaten en ik niet aan de voorwaarden voldoe om een nieuwe te krijgen (HTC desire 1 maand oud). Pardon? Waarom claimen zij dan dat hun zelfs bij verlies (alsof dat niet onbeheerd en onverantwoordelijk is) uitkeren maar niet bij diefstal. Hij is uit mijn tas gestolen :| . The phone house wilde mij niet helpen en kreeg nog een grote mond van zo' n bijdehante aap daar. Gelukkig studeer ik rechten en het ontnemen van goederen zonder deze beheerd achter te laten is gelijk aan diefstal. Sta ik nu in mijn gelijk? En waarom doen ze zo moeilijk. Triest hoor , word er een beetje verdrietig van. Betaal als ''arme'' student een abbo + verzekering en eigen risico.
Tsja, lees de voorwaarden, onbeheerd achterlaten is niet gedekt.
Jij laat je tas daar liggen zonder er naar om te kijken. Wel knap dat als je amper een minuutje weg ben,dit niet opmerkt.
Maar je studeert rechten zeg je, knap als je je toestel wel geclaimd wil krijgen met je kennis van je studie. Het is een regel binnen de verzekering en daar kan je niet zomaar omheen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door mich24 »

Winster schreef:Zowel voor mijn laptop als voor mijn BlackBerry kreeg ik ze ook bij aankoop aangeboden. Wat een premies!!

Zelf gezocht en uitgekomen op;
http://www.anwb.nl/verzekeringen/mobiel ... erzekering

Ik betaal €30,40 per jaar met €20 eigen risico voor een verzekerde waarde van €1000. Eenmalige poliskosten €5,50. Als ik een 2e laptop koop van €500 zou ik die gratis mee kunnen verzekeren volgens mij.

Lees de voorwaarden eens goed, wat een onduidelijkheid zeg!!

Lainev
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010 17:48

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door Lainev »

mich24 schreef:
Lainev schreef:Zo ik kan mij helaas hier ook bij aansluiten.

Op maandag 6 september is mijn telefoon uit mijn tas in een kleding winkel gestolen. Ik was wat aan het passen , tas was dicht , lagen spullen op etc en het deurtje van de paskamer was ook dicht,en liep op dat moment even naar mijn zus , ik was denk ik maximaal 1 minuut weg. Op een afstand van 2/3 meter. Heb er echter niks van gemerkt dat er twee jongens dat hokje in zijn gegaan (pas later gehoord van verkoopster dat ze achter mij aankwamen). Dus telefoon weg , kwam er na een half uur achter. Ben naar the phone house gerend en meteen mijn sim laten blokkeren en aangifte gedaan. Alles eerlijk verteld , brief opgestuurd. Toen kwam de 1e brief van life line , ik was onduidelijk en mijn aangifte was vaag. Oke fijn ik hun bellen en vragen beantwoorden. Gewoon netjes! Krijg ik nu een brief dat mijn telefoon onbeheerd .... is achtergelaten en ik niet aan de voorwaarden voldoe om een nieuwe te krijgen (HTC desire 1 maand oud). Pardon? Waarom claimen zij dan dat hun zelfs bij verlies (alsof dat niet onbeheerd en onverantwoordelijk is) uitkeren maar niet bij diefstal. Hij is uit mijn tas gestolen :| . The phone house wilde mij niet helpen en kreeg nog een grote mond van zo' n bijdehante aap daar. Gelukkig studeer ik rechten en het ontnemen van goederen zonder deze beheerd achter te laten is gelijk aan diefstal. Sta ik nu in mijn gelijk? En waarom doen ze zo moeilijk. Triest hoor , word er een beetje verdrietig van. Betaal als ''arme'' student een abbo + verzekering en eigen risico.
Tsja, lees de voorwaarden, onbeheerd achterlaten is niet gedekt.
Jij laat je tas daar liggen zonder er naar om te kijken. Wel knap dat als je amper een minuutje weg ben,dit niet opmerkt.
Maar je studeert rechten zeg je, knap als je je toestel wel geclaimd wil krijgen met je kennis van je studie. Het is een regel binnen de verzekering en daar kan je niet zomaar omheen.
Was druk in gesprek. Anders was hij ook niet zomaar gestolen natuurlijk. Ja maar wat is onbeheerd achterlaten? Dat is dus de discussie. Heb juridisch loket al geïnformeerd en die zeggen dat ik een bezwaar moet schrijven. En ja het is heel knap , zo lastig is het niet te bedenken hoor. Telefoon gestolen , aangifte doen en een claim indienen. Ze dekken toch diefstal , hun claimen zelfs 'verlies'. Waarom dan geen telefoon die uit een tas is gestolen , hij lag niet open en bloot.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door Winster »

mich24 schreef:Lees de voorwaarden eens goed, wat een onduidelijkheid zeg!!
Wat zou er onduidelijk zijn?
Artikel 21 en 22 omschrijven het verzekerde.
Artikel 20 omschrijft de verplichtingen van de verzekerde t.a.v. de verzekerde objecten.
Artikel 18 omschrijft de definities van het e.e.a.

Moatilliatta
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 16:37

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door Moatilliatta »

Het zijn echt oplichters!

Twee weken geleden zat ik op een terras. Ik had mijn tas onder mijn stoel gezet, praktisch naast mijn voeten. Toen ik weg wilde gaan, merkte ik dat mijn tas met daarin o.a. mijn mobiele telefoon weg was.
De dag erna ben ik aangifte gaan doen bij de politie en heb ik daarna een claim ingediend bij Lifeline. Het zou 72 uren voordat ik iets zou horen maar er gingen 2 weken voorbij. Vandaag kreeg ik dan eindelijk een brief waarin mij meegedeeld werd dat mijn claim niet goedgekeurd wordt omdat ik de voorwaarden niet volledig in acht genomen zou hebben. Omdat ik mijn tas onder mijn stoel gezet had, had ik geen zicht en beheer danwel direct lichamelijk contact met de tas.

Ja, hallo, als je alles in het zicht legt, krijg je wel een hele volle tafel he! Wat verwachten ze, dat ik alles strak tegen mijn lijf aangedrukt houd? En daar betaal je dan 10 euro per maand voor... NOOIT MEER!

babygirl22
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2010 14:51

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door babygirl22 »

mijn zoon had ook voor een jaar een verzekering op zijn niet zo dure telefoon, 25 euro per jaar, ook tegen diefstal verzekerd.
Zijn telefoon wordt gestolen op koninginnedag en ik doe aangifte en meldt dit bij Lifeline, in eerste instantie keuren ze de diefstal af eigen schuld dikke bult op koninginnedag let je goed op je spullen, de jongens van de phonehouse zeggen bezwaar aantekenen, ze gaan altijd proberen om eerst af te houden, dan bezwaar aangetekend en gezegd dat ik zoon geadviseerd had zijn telefoon niet in zijn zak te stoppen omdat hij het jaar ervoor eruit was gevallen op de kermis op koninginnedag en nu geadviseerd had in zijn tas te stoppen, alsnog een nieuwe telefoon gehad.
deze is ondertussen ook weer naar de telefoonhemel... :shock:
bij de blackberry dat hij nu heeft geen verzekering gedaan dat was 10euro per maand, ik heb hem gezegd er heel goed voor te zorgen anders moet hij er dan zelf een kopen... werkt tot nu toe...

stedis
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2010 20:33

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door stedis »

Telefoon van mijn dochter is in de klas gestolen. Telefoon moest ze afgeven aan de leraar. Deze heeft hem opgeborgen in zijn eigen la. Kinderen zijn de klas niet uitgeweest en de leraar ook niet. Einde van de klas was de telefoon weg. Aangifte gedaan en claim ingediend. Mijn dochter heeft de telefoon onbeheerd en niet in het zicht achtergelaten. Afgewezen ogv art 6.1.4.
"de verzekerde apperatuur is onbeheerd achtergelaten in welk perceel, pand of welke plaats dan ook, tenzij deze schade is ontstaan als gevolg van braak waarbij zichtbare braaksporen aanwezig zijn.

Hoe kan je iets onbeheerd achterlaten in een klaslokaal waar je niet uit bent geweest. Dat is niet onbeheerd, en het niet in zicht hebben van de telefoon...belachelijk...het komt er op neer dat je de telefoon in je hand moet hebben. Als ze de telefoon in haar eigen la had liggen had ik dus gelet op de andere reacties ook hetzelfde antwoord gehad.
In de algemene voorwaarde staat ook nergens vermeld dat het in zicht hebben van je telefoon een voorwaarde is. Dat verzinnen ze er zelf bij.

Ik had juist op aanraden van de phonehouse verkoper deze verzekering afgesloten ivm diefstal. Ze adverteren er zelf mee dat er per maand 20.000 telefoons gestolen worden.

Mijn dochter (van 10 jaar) was heel erg zuinig op haar telefoon. Er zat nog niet eens een krasje op. Het trieste van het verhaal is wel dat een klasgenootje de telefoon heeft meegenomen. Als het mijn telefoon was geweest dan was ik kwaad geweest dat ie gestolen was maar mijn dochter was er echt super verdietig door.

Ik laat het hier in ieder geval niet bij zitten.

Radartje666
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2009 16:04

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door Radartje666 »

@stedis Heel goed dat u het er niet bij laat zitten. Echter u moet de leraar aansprakelijk stellen. In zijn beheer is de telefoon verdwenen. De leraar zal uw dochter schadeloos moeten stellen.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Lifeline verzekering, via Phonehouse

Ongelezen bericht door mich24 »

Radartje666 schreef:@stedis Heel goed dat u het er niet bij laat zitten. Echter u moet de leraar aansprakelijk stellen. In zijn beheer is de telefoon verdwenen. De leraar zal uw dochter schadeloos moeten stellen.
Klopt. @stedis slaat wel de plank mis.Volgens hem.haar is de telefoon niet onbeheerd achter gelaten. Nou is dit wel zo,alleen wordt het verhaal nu zo gedraaid dat er medelijden moet komen, en dat er maar afgeweken moet worden van de polisvoorwaarden. Wel gek dat ze zeker weet dat een klasgenootje de telefoon heeft. Kleine moeite toch om die er op aan te spreken of de school aansprakelijk te stellen? Nee, ik maak de verzekering maar zwart,want die is schuldig!! RIGHT :roll:

Gesloten