LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine en condensdroger kopen

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door Ciedric »

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht. Voor ons is alles nieuw, gelukkig bestaat de keuken uit inbouwapparatuur en scheelt dat met zoeken naar de juiste prijs/kwaliteit. Wat wel eventueel aangeschaft dient te worden is de wasmachine en de condensdroger.

Zelf willen wij er niet de hoofdprijs aan uitgeven. Zo kom je al snel bij merken zoals Zanussi en Whirlpool.

Wat betreft de wasmachine dachten wij aan een Whirlpool Denver (€379), het nadeel is dat deze sneller slijt wegens de 1600 toeren. 1400 is voor ons voldoende. Ook hadden wij de Zanussi ZWG 5145 (€397) gezien met een inhoud van 6 kg, 1 kg minder dan de Whirlpool. Een energie A status is een vereiste, trouwens niet zo moeilijk we hebben alleen maar A status gezien. 7 kg heeft wel voorkeur

Omdat de machines naast elkaar in de keuken komen te staan zonder aansluiting op buiten zitten wij vast aan een condensdroger. Een aansluiting op de afvoer is aanwezig, tevens een speciaal sifon dat het water geluid (bubbelen) tegen gaat. Dit is een vereiste! 6 kg is voor ons voldoende, niet alles mag de droger in (t-shirt met opdruk)

We hebben ons oog laten vallen op de Whirlpool Memphis C MMS (€ 399) energie klasse B 6 kg
en de Bauknecht TRKD 4667 (€399), ook een B klasse, 6 kg.

Kort gezegd praten we hier over prima apparatuur? Alternatieve zijn welkom.

In het begin had ik gezegd eventueel aanschaffen, dit heb ik gezegd omdat we ook de apparatuur kunnen overkopen van de verkopers van het huis. Het gaat om een Miele wasmachine en een Miele condensdroger. De verkopers beweren dat het ongeveer zes jaar oud is en de nieuwe prijs rond de €2500 heeft gekost. De vraagprijs nu is €1000. Om welke types het gaat weten wij nog niet, dat wordt nog nagevraagd. Mensen in de omgeving gaven direct aan om het niet te doen. Een medewerker van een groot elektronica winkel gaf aan het te overwegen gezien de levensduur van Miele wasmachines, 20 jaar.

Wat raden jullie aan?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door SJZ »

Heb zelf 2 1/2 jaar geleden een gecombineerde wasmachine/droger van AEG gekocht, de Lavamat-Turbo. Kostte € 870 maar dan heb je dus allebei die machines. (met de prijzen die jij noemt ben je ook bijna € 800 samen kwijt).
Je kunt max. 7 kilo wassen en max 3,5 kilo drogen

Wat mij erg goed bevalt:
1. Je hebt maar 1 apparaat in plaats van 2, scheelt een bak ruimte.
2. Na wassen en centrifugeren gaat de machine desgewenst automatisch drogen (tenzij je meer dan 3,5 kilo wasgoed in de trommel hebt), dus ook geen was overladen van ene naar andere machine.

Jij schrijft: wij zitten vast aan een condensdroger. NIET DUS! Da's het derde voordeel:
3. De waterafvoer van de droger gaat gewoon via de waterafvoer van de wasmachine (dus geen bak water meer legen, gaat gewoon het riool in).

Nu na tweeënenhalf jaar weet ik al dat ik eigenlijk niet meer anders wil dan dit.

Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door Ciedric »

Wij willen absoluut niet één apparaat. Is het één stuk dan kan je het andere niet gebruiken!

Zoals ik al beschreef hebben wij een aansluiting voor de afvoer van de condensdroger, geen probleem dus. Een afvoer voor zo'n luchtdroger hebben wij dus niet.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

zou beslist geen whirpool nemen die staat niet zo best aangeschreven
kan je hier ook lezen op het forum balk hierboven
kijken bij witgoed
ik zweer zelf bij zanussi
goeie service en goeie machine

kijk ook is bij megapool
heeft mijn zoon 2 weken gelden een wasmachine van samsung gekocht en kombi vries/koeler van samsung
scheelde 100 euro die 2 met its
kan alleen online besteld worden

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik zou de gok van 2 goedkope nieuwe machines niet nemen. Miele is gewoon het topmerk en als deze 6 jaar oud zijn hebben ze nog dik 10 jaar voor de boeg. Die 1000 euro is vraagprijs kan dus nog wat van af, ik wist het wel, liever een tweedehands Miele dan een goedkope nieuwe.

graanvaarder
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 aug 2010 20:00

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door graanvaarder »

Ik zou nieuw kopen je weet het maar nooit met die 2e handsjes :idea:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Ts heeft een huis gekocht en kan zelf wel inschatten hoe de verkopers de boel onderhouden, als de Miele machines er goed uit zien en uiteraard werken zou ik er voor gaan. De nieuwe machines vooral in het midden segment kunnen niet tippen aan een Miele, ook als deze niet nieuw is. Miele is kwaliteit. Mijn Miele wasmachine is 14 jaar oud en werkt nog perfect.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door plumber »

Was en droogmachines van die prijs geef ik hooguit 4 jaar.
Soms heb je mazzel en doe je er langer meer.
Doe er per mach.200€ bij (Siemens-Bosch) en je doet er
tweemaal zo lang mee. Overigens 1400 of 1600 toeren heeft
weinig tot geen invloed op slijtage.!600 toeren is beter voor de droger.
Minder tijd nodig.Kan de machines ook op elkaar zetten is een speciale rand voor.

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

ben ik niet mee eens
mijn zanussi is nu 7 jr oud nog nooit wat aan gehad en mijn vorige zanussi 15 jaar gehad
mijn schoonzus heeft een bosch en die was niet goedkoop nu 3 jaar al en al 2 keer flink gerepareerd er aan

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

SJZ schreef: Jij schrijft: wij zitten vast aan een condensdroger. NIET DUS! Da's het derde voordeel:
3. De waterafvoer van de droger gaat gewoon via de waterafvoer van de wasmachine (dus geen bak water meer legen, gaat gewoon het riool in).
.
misschien moet je eens opzoeken wat condensdroger betekent. zolang je geen afvoerslang naar buiten hebt zit je vast aan een condensdroger, op zich niet erg, alleen minder zuinig.


Ik zou zelf niet voor het overkopen van die miele dingen gaan. het klinkt allemaal leuk en veel lovende verhalen over Miele, maar ik heb er ook genoeg gezien die vroegtijdig het leve lieten. Het grote verschil is dat ze door de duurdere aanschafprijs vaak wel gemaakt worden en daardoor idd 20 jaar oud worden.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door ronald g »

Tuurlijk kan een miele ook stuk maar onderdelen zijn niet kostbaar en zelf te vervangen, plastic kuipen zul je in een miele niet zien. Miele is geen merk die voor kwantiteit gaat maar voor kwaliteit. Vele fabrikanten laten de machines in Italië produceren, geloof me zo'n machine wil je niet in huis hebben.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="Pindakaaspotje"][quote="SJZ"]
Jij schrijft: wij zitten vast aan een condensdroger. NIET DUS! Da's het derde voordeel:
3. De waterafvoer van de droger gaat gewoon via de waterafvoer van de wasmachine (dus geen bak water meer legen, gaat gewoon het riool in).
.[/quote]

misschien moet je eens opzoeken wat condensdroger betekent. zolang je geen afvoerslang naar buiten hebt zit je vast aan een condensdroger, op zich niet erg, alleen minder zuinig.


Ik zou zelf niet voor het overkopen van die miele dingen gaan. het klinkt allemaal leuk en veel lovende verhalen over Miele, maar ik heb er ook genoeg gezien die vroegtijdig het leve lieten. Het grote verschil is dat ze door de duurdere aanschafprijs vaak wel gemaakt worden en daardoor idd 20 jaar oud worden.[/quote]

Voor een luchtdroger hoef je ook geen slang naar buiten te hebben.
je hebt van die condensbakken die je met water moet vullen waar
je de slang op aan kan sluiten.Werkt perfect.Scheelt ook nog in de verwarmingskosten.
Wat Miele aangaat vind het altijd zo vreemd dat er altijd wel weer mensen
zijn die er genoeg stuk hebben zien gaan.Ondanks dat ik er veel mee te
maken heb ben ik er in mijn 45 jarige loopbaan precies twee tegengekomen
die vroegtijdig het loodje legde wat overigens goed opgelost is door Miele.
Miele is duur en niet iedereen kan hem kopen maar er zijn genoeg alternatiefen.
Ik zou absoluut die goedkope dingen afraden want geloof mij je bent
uiteindelijk toch duurder uit.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door ronald g »

@plumber het quoten is niet helemaal goed gegaan. Is nogal verwarrend, wat ik er uit op kan maken dat je net zoals ik een storing aan een Miele maar weinig tegen komt. Voor TS een kans om kwaliteit apparatuur over te nemen zou ik zeker in overweging nemen.

Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door Ciedric »

Ik lees toch wat wisselende dingen. Allen bedankt voor de reacties. De mensen die een Miele hebben zweren erbij maar bij ons thuis heeft de oude Vendomatic (idd eentje van de V&D) jaren gedraaid (15 jaar). De Zanussi 1400 jetsystem heeft mijn moeder ook al wat jaartjes draaien.

Erg lastig omdat iedereen een verschillende reactie achter laat, haha. Ervaringen verschillen, fijn dat deze gedeeld kunnen worden. Wij zien uit naar meerdere reacties. Bedankt wat betreft de Whirlpool, die strepen wij zo direct van ons lijstje.

We willen overigens de spullen bij Media Markt gaan kopen. We zijn ook nog opzoek naar een stofzuiger, waterkoker, stoomstrijksysteem en waarschijnlijk een Humax HD kastje met smartcard. Wij denken dat ze hier wel een leuke prijs van kunnen maken. Is mij vorig jaar ook gelukt, toen kocht ik alleen een autoradio en twee navigatiesystemen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door ronald g »

In het verleden, ga ik 20 jaar terug was er geen echt slechte machine. Zo was indesit ook degelijk maar met de huidige productie methodes holt de kwaliteit achteruit. Miele is het enige merk die daar niet aan mee doet.

Veel wijsheid met uw keuze.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door zeeman-b »

We willen overigens de spullen bij Media Markt gaan kopen.
Weet u wel zeker of u dat nu wel zou doen , stel er is een defect, weet u dan wel zeker of zij dat kunnen repareren :lol:

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

een miele is inderdaad een goed apparaat, maar iedereen zijn bankrekening heeft een nul punt. Whirlpool en Zanussi zijn wat mijn ervaring is gelijk (ik ben een consument) Ik heb op dit moment een bauknecht wasmachine van 11 jaar (2 volwassenen geen kinderen) en dat vond ik een mooie prijs kwaliteits verhouding. Zanussi zal ik nooit meer kopen, ding was na 2 jaar stuk

Trudy

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door snepke »

ronald g schreef:In het verleden, ga ik 20 jaar terug was er geen echt slechte machine. Zo was indesit ook degelijk maar met de huidige productie methodes holt de kwaliteit achteruit. Miele is het enige merk die daar niet aan mee doet.

Veel wijsheid met uw keuze.
Mijn eerste wasmachine was een Miele een behoorlijk dure.Heeft nog geen 5 jaar meegegaan.In die 5 jaar is er een nieuwe motor ondergegaan en er was een nieuwe klok ingegaan.Iedere 2mnd stond er een monteur op de stoep.
Was dat behoorlijk zat,nieuwe gekocht.
Weer een Miele ,heeft 4 jaar meegegaan.2Mnd nadat ik hem gekocht had,pomp kapot,het water kwam door het plafond.
Werd allemaal wel gemaakt,maar je zit telkens met een kapot wasmachine.

Toen weer een nieuwe,de verkoper zei je moet een Miele pakken.
Nooit geen Miele meer.Dus een AEG Lavamat gekocht.
Staat al 13 jaar te draaien,nooit geen trammelant,is stiller als de Miele en lang niet zo duur.(2 volwassene en 2 kinderen)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="ronald g"]@plumber het quoten is niet helemaal goed gegaan. Is nogal verwarrend, wat ik er uit op kan maken dat je net zoals ik een storing aan een Miele maar weinig tegen komt. Voor TS een kans om kwaliteit apparatuur over te nemen zou ik zeker in overweging nemen.[/quote]

Wat ik gequoten heb is datgene wat pindakaaspotje neergezet heb.
Ben het dus eens met jou wat de Miele aangaat.
Overigens heb ik al meerdere malen aangegeven dat je de machines
van 10 jaar en ouder niet kan vergelijken met de machines van deze tijd.
Dit komt door de vele electronica die er tegenwoordig inzit.
Oude wasmach.hadden 1000 toeren voor de centrif.en niet meer .
Er draaien nog Mieles van 30 jaar en ouder alleen nieuwe lagers
ingezet meer niet.Zitte nog van die ouderwetse schakelaars op die
niet stuk te krijgen zijn.

Ciedric
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 sep 2010 22:12

Re: Wasmachine en condensdroger kopen

Ongelezen bericht door Ciedric »

Ik heb inmiddels de informatie binnen:

De wasmachine betreft een Miele Softtronic W461. De condensdroger betreft een Miele Novotronic T273C. Samen heeft dit volgens de verkoper €2145,- gekost, nu vraagt hij er €1000,- voor. Op kieskeurig.nl zijn ze niet bekend.

Gesloten