LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips breedbeeld

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
wilco

Philips breedbeeld

Ongelezen bericht door wilco »

Ik heb sinds een maand een nieuwe breedbeeld tv van philips.
Ik heb daarbij een garantieverlenging van 5 jaar gekocht,opzich niet onverstandig lijkt me.
Wat wil nu het toeval?
Mijn gloednieuwe tv van ruim 1500 euro is na precies 3 weken kapot.
Mijn vraag is,
Heb ik nu recht op een nieuw product?
Want het lijkt me toch niet normaal dat een tv het na 3 weken begeeft.
De leverancier wil een service monteur van philips sturen,maar ik heb daar helemaal geen zin in,gezien ik geen vertrouwen meer heb in deze tv.
En als deze monteur het niet ter plekke kan reparen bestaat ook nog eens de kans dat ik weken zonder tv zit als hij naar de fabriek moet.
Ik ben van mening dat ik recht heb op een nieuwe,maar ben daar niet zeker van.
Zijn er mensen die ook zo'n ervaring hebben,laat het aub even weten.
Met vriendelijke groet ,
Wilco

Guus

Re: Philips breedbeeld

Ongelezen bericht door Guus »

Ik heb in Mei 2001 eveneens een Philips breedbeeld televisie gekocht en na 9 maanden trad er plotseling een storende brom op. De leverancier stuurde het twee keer naar een Philips technostation,wwarvan ik de mededeling kreeg dat hun er niets meer aan kunnen doen en dat ik het maar met de leverancier moest regelen. De leverancier wilde er niets van weten,waarna ik eveneens mijn verzekering inschakelde.Het begon allemaal 8 maanden geleden, en ik heb mijn TV nog steeds niet terug.mijn verzekeringsmaatschappij heet Actua Assurantien te Rotterdam en werkt samen met Zwaan Techniek in Dordrecht,beiden onbetrouwbaar.Van Philips had ik meer verwacht.Philips klantenservice kan jou naar hun zeggen niet helpen omdat het binnen de garantie termijn valt.Het telefoonnummer van Philips Zakenbelangen waaronder de garantie valt vertellen ze je niet.Philips maakt goede wegwerp televisie`s, een en al ellende.Guus

Freek

Ongelezen bericht door Freek »

Ja ook ik heb een Philips Breedbeeld TV gekocht, en al meteen hoorde ik in het surround gedeelte een brom.
Opzich niet erg storend maar helaas ik ben iemand die liever voor kwaliteit gaat(ik dacht aan Philips maar nu ....!).
Natuurlijk is dit niet het enige, ook teletekst werkt alleen als je de TV spannigsloos maakt en dan weer inschakeld.
Kortom kunnen we ook niet alles verwachten voor bijna FL 3500,!
Of wel dan! Ik ben niet naar Philips terug gegaan om de moeite en ergernis te besparen. Philips PLease Let's Make Things A Lot Better.

Familie Esman

Ongelezen bericht door Familie Esman »

Wij hebben ook een Philips breedbeeld gekocht, in juni 2000.
Gelukkig en blij met deze aanschaf, wat niet om een paar centen gaat, dachten we er lang plezier van te kunnen hebben maar helaas.
Ik zal en opsomming geven van onze klachten.....................
Neem de tijd want het is er niet een maar meerdere......

Het begon allemaal met de afstandsbediening. Deze was totaal onbruikbaar binnen een jaar, de knop waar je het geluid mee harder zoukunnen zetten, stuk. alleen als je bijna je vinger brak wilde de tv wel een puntje harder, dus nieuwe kopen.
Soms is het net een kaleidoscoop: kleuren vervagen of de personen op de buis worden ineens indianen.
Er trad ook plotseling een irritante brom afgewisseld door een piep op, deze is niet constant , maar wel heel regelmatig.Deze komt zeker uit het tv-toestel
Het geluid van de boxen valt ook zeer regelmatig weg, ook als iedereen braaf op zijn plaats zit en niet beweegt, wat eigenlijk niet zou mogen uitmaken, daar het met radiostralen wordt doorgezonden naar de boxen.
Het aanzetten/opstarten mag ongeveer 15 seconden duren) volgens leverancier, bij ons is die tijd wisselend, maar vaak langer dan aangegeven tijd
En last but not least... In 2002 hebben wij een TV die niet meer reageerd op de afstandsbediening, terwijl deze wel in goede staat is ( getest door leverancier) dus wij doen 's avonds aan avondgym, elke keer opstaan om van zender te wisselen of het oorverdovend geluid van de reclame zachter te zetten
Dit gebeurde allemaal binnen een jaar, behalve de laatste klacht, die is nu ongeveer een maand of 2 van kracht.Na vorig jaar de klachten neergelgd te hebben bij de leverancier, die een Philip-technoman op ons afstuurde met een zeer slecht humeur en na onderzoek constateerde dat hij de "patiënt"mee moest nemen, een leen-teeveetje wel wilde plaatsen uit het jaar kruik, nog net geen zwart/wit, waar wij niet mee accoord gingen. De techno-meneer vertrok diep in zijn eer aangetast onverrichtte zaken en liet vervolgens niets van zich horen. Volgens de leverancier zijn dit allemaal klachten waar hij en Philips nog nooit van gehoord hebben, maar nu lees ik dat er toch meer mensen zijn die problemen hebben met dit "super non-perfecte"apparaat. Nu onze garantie verlopen is kan de TV wel opgestuurd worden, maar er wordt duidelijk van te voren gemeld dat er zeker een pittig prijskaartje aanzit. Na een paar telefoontjes gepleegd te hebben blijkt Philips een coulance-regeling te hebben, wat ook niet wordt verteld door de leverancier. Dit schijnt in te houden dat je je TV wel op moet sturen naar Philips en de techno-meneren gaan kijken wat er scheelt, een prijsopgaven doen en het doorspelen naar de afdeling die per geval omderzoekt of deze voor de coulanceregeling in aanmerking komen. Omslachtig?!?!!??!! Onze ervaring is dat de levarancier ook niet meewerkt aan een goede oplossing, wat jammer is. Dus al met al moeten wij dike tranen huilen, maar zijn bang dat onze televisie er niet tegen kan. En zin wij het roerend eens met Guus: Philips maakt zeer goede WEGWERPTELEVISIES.

Met vriendelijke groet,

Fam. Esman

Hilco

Ongelezen bericht door Hilco »

Sinds 1997 hebben wij ook een Phillips breedbeeld. Na 1 jaar knapte iets met de schakelaar waardoor de TV behoorlijk een branderig geurtje kreeg. "Helaas" was de "garantie" net een paar weken afgelopen. Inmiddels was de TV weer gerepareerd, op kosten van Phillips. Nog geen 2 jaar daarna kwam het volgende probleem: In vochtige periode's zagen we bij het uitdoen en/of aandoen van de TV een circel met letterlijk alle kleuren van de regenboog. Ook was daardoor de beeldkwaliteit slecht tijdens het kijken van programma's. De laatste tijd hebben we hier geen last meer van, dus hebben we ook geen actie ondernomen. Eindelijk zal je denken, de TV doet het weer helemaal. Maar nee hoor, de schakelaar is ook weer eens kapot. Volgens mij is het niet: Philips make things better, maar: Philips make things batter.

Nog een opmerking voor Wilco:
Wilco, op zich was het onverstandig om een 5 jarige garantieverlening erbij te kopen. Garantie zegt immers maar weinig. Wat wel belangrijk is, is de levensverwachting van de Philips breedbeeld. Mocht namelijk na 2 jaar de TV kapot gaan, dan is dit toch belachelijk! Daarom is Philips dan verplicht om kosteloos het product te repareren. Ondanks er helemaal geen garantie meer opzit. Dit staat namelijk in de wet omschreven. Of je nou recht hebt op een nieuwe breedbeeld TV weet ik niet zeker. Maar wat ik wel weet is dat je recht hebt om de TV kosteloos te laten repareren. Of dit nou na 3 weken het geval is, of na 3 jaar, dat maakt dus niets uit. Waar je moet zijn om er achter te komen wat de levensverwachting van bepaalde producten zijn dat weet ik niet, misschien dat Radar je hier mee verder kan helpen. Ik hoop dat ik je hiermee genoeg geholpen heb.

Met vriendelijke groet,

Hilco

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Hoi, ik heb in augustus 1997 een Philips breedbeeld televisie 28/PW9503 matchline gekocht. Alleen bleek dat het beeld iets scheef stond, dit kwam door de aardstraling zeiden ze, dit is wel verholpen door het beeld iets te kantellen via een speciaal service menu in de tv.

Na een week bleek bij het aanzetten dat alleen de kleuren blauw en groen te zien waren. Ik ben terug gegaan naar de winkel en heb een nieuwe geëist en gekregen. Nu heb ik een nieuwe en deze doet dat af en toe ook, ze zeggen dat dat te maken heb met het kleuren kanon die er voor zorgt dat de kleuren op je scherm te zien krijgt, deze is dan niet goed opgestart.
Als je de tv uitzet en even 30 sec. wacht en weer aanzet is het wel vaak weg.

Nu is ook bij mij vorig jaar de aan/uit knop er uit gefikt. Er was een knal en een rookwolk en de stoppen sloegen door. We laten na al die berichten over de stand-by knop deze al nooit aan staan (ook daarvoor niet), maar toch gebeurde dit wel.

Na een paar belletjes met de winkel is er wel een monteur langs gekomen en heeft de netschakelaar print vervangen en alles deed het weer. Nu maar met spanning afwachten dat dit niet weer gebeurd. Ik had wel 4 jaar extra garantie bij gekocht dus geen probleem met kosten deze waren natuurlijk gratis, maar wat bij de volgende keer ! Nu is mijn garantie inmiddels verlopen.

Al met al geen vlekkeloos gebruik van de televisie waarvan ik dacht dat die wel zonder probleem jaren lang mee zou gaan. Mijn verwachting van een duur aparaat is dus niet uitgekomen, jammer hoor Philips. Wederom is dus maar weer bewezen dat een duur apparaat niet de beste keus hoeft te zijn.

RB

Ongelezen bericht door RB »

Graag wil ik weten over welk type breedbeeld tv jullie het hebben. Zelf heb ik nl. pas geleden een "32PW8506" gekocht. Nu wil ik graag weten kan ik deze problemen ook verwachten.

Groeten,
RB

Familie Esman

Ongelezen bericht door Familie Esman »

Wij hebben een philips matchline breedbeeld
type 28 PW 9615/12

anoniem

Ongelezen bericht door anoniem »

als de leverancier aannemelijk kan maken dat de tv na reparatie goed werkt bent u verplicht deze ter reparatie aan te bieden en kunt u geen nieuwe eisen dit kan wel tot 3 maal toe daarna mag u een nieuwe eisen . Maar u had beter een Panasonic kunnen kopen deze hebben de meeste tevreden klanten en de minste reparaties . in en na de garantie periode

anoniem

Ongelezen bericht door anoniem »

als de leverancier aannemelijk kan maken dat de tv na reparatie goed werkt bent u verplicht deze ter reparatie aan te bieden en kunt u geen nieuwe eisen dit kan wel tot 3 maal toe daarna mag u een nieuwe eisen . Maar u had beter een Panasonic kunnen kopen deze hebben de meeste tevreden klanten en de minste reparaties . in en na de garantie periode

T.van Hamburg

Ongelezen bericht door T.van Hamburg »

In 1997 kochten wij een grootbeeld tv van Philips nr.21 PT 5302.In datzelfde jaar kregen wij al problemen met de aan/uitknop.De ene keer gaat hij meteen aan, de andere keer moeten wij 10-15 maal drukken. De ene keer komt hij op stand-by te staan als we hem aan hebben gedaan, de andere keer springt hij spontaan meteen op kanaal 1.Wij hebben hem nooit laten repareren omdat we net slechte ervarinen achter de rug hadden met onze nieuwe Sharp-video die vrij snel problemen gaf en die we uiteindelijk een half jaar kwijt waren voor reparatie na reparatie.Moet ik mij nu zorgen maken dat onze tv ook binnenkort uit elkaar springt?

Linda en Berry

Ongelezen bericht door Linda en Berry »

Ook wij hebben vorig jaar een nieuwe breedbeeldtelevisie van philips gekocht.
Het gaat om het type:28pw8707/12
Nu kregen we 2 weken terug ook problemen met de tv.
We hadden ook een bromgeluid in de rechter box.
Tv reageerde op een gegeven moment nergens meer op (zowel handmatig als met de afstandbediening).
Dit alles is begonnen met het niet kunnen verzetten van de zenders.
Nu hebben we hem laten maken door Elesco b.v in Heteren(service punt voor philips) en heb ik hem gisteren opgehaald.
Zet ik vandaag de tv weer aan en ja hoor weer het zelfde probleem.
Leuk hoor die Philips breedbeeld televisie!!!!!!!!!!!!!!

John Roerhorst

Ongelezen bericht door John Roerhorst »

Ik heb sinds october 2000 een Philips Breedbeeld TV 28pw6005/001 A10E, speelt prima!. Alleen dat incredible surround klinkt nergens naar...

rik

Ongelezen bericht door rik »

Zelf ben ik verkoper van televisies van allerlei merken.
Het is mij na 25 jaar verkoper te zijn, opgevallen dat het merk Panasonic als zeer goed uit de bus komt,en dat komt waarschijnlijk omdat Panasonic nog steeds alles zelf maakt, inclusief de Quintrix beeldbuis.
Ik krijg weleens van een concurerend merk in het zuiden des lands een staatje waarop staat vermeld dat Panasonic het merk is met de minste defecten...alleen is Panasonic een minder massaal verkocht merk dan Philips, waar de keuze ook veel ruimer is.
Bij alle merken wordt een eindcontrole al in de fabriek toegepast, en dat er fouten insluipen komt waarschijnlijk door de toeleveringsbedrijven van een veelvoud aan diverse merken van onderdelen.
Philips past wel degelijk een kwaliteitscontrole in, aan de merken die in hun televisie's zitten en stellen daar absoluut hoge eisen aan.
Desondanks kan er altijd iets defect raken, het is immers met hoge snelheid gemaakt en van fijne geavanceerde elctronica voorzien.
Mijn reactie op de mensen die vertellen dat er geen vertrouwen meer in het apparaat zit na reparatie, kan ik mededelen dat een monteur meer aandacht aan de televisie of ander apparaat besteed, dan dat deze de fabriek heeft verlaten.
Er is bijna in alle gevallen te vermelden dat apparaten zoals televisies na gerepareerd te zijn, bijna nooit meer voor dezelfde klacht een tweede keer gerepareed moeten worden, uitzonderingen daargelaten!
Het verdient dan ook aanbeveling om uw tv of ander apparaat extra garantie te geven of bij te kopen, om ergenis en hele lange wachttijden te voorkomen!
Een wasmachine, tv of ander apparaat heeft nog steeds een "verwachte levensduur", zoals in de wet vermeld staat, maar dat wil dus niet zeggen dat hij niet defect kan raken, het blijft tenslotte een apparaat, vaak door mensenhanden in elkaar gezet en kan dus wel degelijk defect raken.
Blijf daarom in de winkel altijd helder, duidelijk en vooral vriendelijk, dat moet de verkoper ook, en verkoopt u absoluut geen apparaat die expres kapot gaat op korte termijn, want daar zitten ze niet op te wachten.
Beter is om een goede oplossing voor de consument aan te bieden zoals een coulance-regeling, daar is men meer mee gebaat!
Gaarne vele reacties op mijn verhaal.....dank u

Ronnie Tober

Ongelezen bericht door Ronnie Tober »

Extra garantie? Onzin!! Dit is al eens bij radar aan bod geweest. De fabrikant bepaald niet de garantietermijn, dat doet in Nederland de wet. Ofwel, een defect valt binnen de garantie als dat bij dat apparaat binnen die tijd niet te verwachten was. Voor een Philips televisie mag u toch minstens 5 jaar perfecte werking verwachten en dat zal Philips moeten "garanderen" U heeft onterecht extra bijbetaald.

Tim

Ongelezen bericht door Tim »

Er is een europese consumententest geweest en die wees uit dat in europa Panasonic de minste problemen heeft en de meeste tevreden klanten.

Christo

Ongelezen bericht door Christo »

Ik heb een Philips breedbeeld tv 28-pw-96111 uit 12-1995.
In oktober 2000 ging de tv knetteren bij de aan en uit schakelaar, en heb deze op voorhand laten vernieuwen.
Nu maart 2003 is schakelaar gaan roken en is weg gesmolten.
Via e-mail geschreven met Philips. En na opsturen van vorige reparatie rekening. heeft Philips mij toe gezegd, dat ik de helft van de vorige rekening terug krijg, en de rekening van nu wordt ook door hun betaald.
Ik moet zeggen dat ik verschrikkelijk goed te spreken ben over de afhandeling van dit bekent probleem.
En mijn volgende tv ook weer een Philips wordt.

Met vriendelijke groeten,
Christo

Mark Friebel

Ongelezen bericht door Mark Friebel »

Ik heb nog geen jaar geleden een Philips 32PW8206 breedbeeld gekocht. Alles prima en o.k. Maar gisteren ging hij opeens uit. En na weer aanzetten alleen een rood lampje wat knippert. Alles geprobeerd, maar geen leven meer in te krijgen. Alleen een rood knipperend lampje.

Wie heeft nog zulke ervaringen of heeft advies.

Jolanda

Ongelezen bericht door Jolanda »

Wij hebben een Philips breedbeeld tv 28PW9763 sinds 2001. Na 1,5 jaar begon bij deze het beeld te verkleuren naar rode strepen en soms werd het hele beeld rood of groen. Na een paar keer aan en uit zetten deed de tv het weer een tijdje goed.
Begin dit jaar viel de tv echter helemaal uit en volgens de reparatuer is de beeldbuis kapot en komt dit probleem vaker voor bij dit type tv.
De tv was net meer dan 2 jaar oud en viel buiten de garatie periode.
Ik vind het een schande dat een televisie van deze prijs en kwaliteit maar zo'n korte levensduur heeft.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dan kun je de Jolandaboom in blijkbaar

Gesloten