LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woekerpolis opgezegd

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
update
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 mei 2007 22:11

woekerpolis opgezegd

Ongelezen bericht door update »

toen ik er achter kwam dat ik meer inlegde dan het rendement op dat moment was, heb ik terstond de polis uit laten betalen, van de nationale nederlanden.

nu is mijn vraag heb ik nog rechten op evt compensatie of heb ik dei verspeeld toen ik de polis heb opgezegd?
vrgr wim

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: woekerpolis opgezegd

Ongelezen bericht door wevera »

De compensatie-regeling geldt voor alle polishouders die een beleggingsverzekering hebben afgesloten voor 1-1-2008.
Maar de polis moet langer hebben gelopen dan 5 jaar. Dus de polishouders die binnen 5 jaar na begindatum hebben opgezegd vissen achter het net.
Verder geldt dat polishouders van nog lopende polissen automatisch bericht krijgen maar polishouders van voortijdig beeindigde polissen moeten zelf, schriftelijk, aangeven dat ze voor compensatie in aanmerking willen komen onder vermelding van het polisnummer.
( zie http://www.woekerpolisclaim.nl en klil links op regelingen. )
Met vriendelijke groet, A.Wever

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: woekerpolis opgezegd

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Gewoon even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Wordt er bij de woekerpolis ook een startprovisie in rekening gebracht?

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: woekerpolis opgezegd

Ongelezen bericht door wevera »

De term startprovisie is mij onbekend. In de verzekeringsbranche zijn afsluitprovisies gebruikelijk. Na het afsluiten van een beleggingsverzekering start de automatische incasso van de premie en de verrekening van kosten via de beleggersrekening van de verzekerde. Daarvan is de verzekerde verzekerd. De afsluitprovisie is een van de kostenposten die al snel na de start worden verrekend. Als troubleshooter schiet je wat dit betreft nog raak, verder is het meestal mis.
Met vriendelijke groet, Arie Wever

Gesloten