LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Altijd negatieve BKR na schone lei verklaring? (Afloop WSNP)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
skuld

Altijd negatieve BKR na schone lei verklaring? (Afloop WSNP)

Ongelezen bericht door skuld »

Wie kan mij inlichtingen geven?
Ik ben hier verwikkeld in een discussie....

Als iemand door schulden in de WSNP gekomen is en dit heeft afgesloten met een schone lei verklaring, volgt er dan altijd een negatieve BKR en zo ja, wat voor notering is dit?

Het gaat hier om schulden bij bedrijven welke geen van allen zijn aangesloten bij het BKR.
Dus geen banken, geen wehkamp zooi, geen telecom abonnementen enz enz

jlthkoch

Re: Altijd negatieve BKR na schone lei verklaring? (Afloop WSNP)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Als er met een schone lei begonnen kan worden betekend dat dat het restant van je schulden is kwijtgescholden, maar er komt inderdaad een (blijvende) aantekening achter je naam te staan bij het BKR, waardoor je de rest van je leven niet (opnieuw) schulden kunt maken.

skuld

jlthkoch, hoe bedoel je een blijvende aantekening?
Is dat een A3 notering dan?
En zou dit betekenen dat je na een schone lei nooit meer een huis zou kunnen kopen?

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

skuld schreef:jlthkoch, hoe bedoel je een blijvende aantekening?
Is dat een A3 notering dan?
En zou dit betekenen dat je na een schone lei nooit meer een huis zou kunnen kopen?
Met blijvende aantekening bedoel ik een aantekening die de rest van je leven blijft staan en dus nooit meer weggaat. Of dit een A1-notering is weet ik niet.
Volgens mij kun je met zo'n notering (ook) geen huis meer kopen.

Ik heb het even nagezocht, maar het BKR registreert geen gegevens m.b.t. de WSNP, de schulden/achterstanden zelf blijven echter tot 5 jaar na aflossing geregistreerd.
In deze periode zul je inderdaad geen huis kunnen kopen of (grote) schulden aan kunnen gaan.

zeeman-b

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Skuld weet je het nu nog niet ? Geen zakelijke rekening etc. je blijft zeuren :lol:

skuld

zeeman-b, moeite met lezen?
Als je het stukje leest zie je dat dit in dit geval niet mij, maar een ander betreft.....

Wat betreft die zakelijke rekeningen, die heb ik, ING en Triodos.
Verder loopt het bedrijfje voorspoedig en bouw ik zowaar weer wat op.

Dus laat mij lekker zeuren en ga zelf ff een stukje varen ouwe zeebonk... :lol:

zeeman-b

Ik kom uit de WSPN en heb nu uitstekende verdiensten heb toevallig na 2 jaar werken bij dit bedrijf een maand geleden een huisje gekocht op de Veluwe met een hypotheek van 3 ton afgesloten bij de Rabo.

Hoe zo het blijft je achtervolgen ?

Skuld het gaat over jezelf Sir :lol:
Laatst gewijzigd door zeeman-b op 19 sep 2010 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.

skuld

zeeman-b, Mij blijft het niet achtervolgen, ik weet waar ik aan toe ben en geniet als nooit tevoren van het leven.
Zoals je had kunnen lezen betrof deze vraag ook niet mijzelf maar een ander.

zeeman-b

Skuld het gaat over jezelf Sir :lol:

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

skuld schreef:Wie kan mij inlichtingen geven?

Als iemand door schulden in de WSNP gekomen is en dit heeft afgesloten met een schone lei verklaring, volgt er dan altijd een negatieve BKR en zo ja, wat voor notering is dit?

Het gaat hier om schulden bij bedrijven welke geen van allen zijn aangesloten bij het BKR.
Bij het voltooien van de schuld door afbetaling, een akkoord of bijvoorbeeld een schone lei na de Wsnp, wordt er een einddatum (datum van het vonnis waarin staat dat de Wsnp beëindigd is) vermeld bij de registratie van de schuld.

Vanaf deze einddatum blijft uw registratie nog 5 jaar staan. Aangesloten leden van BKR kunnen zich zo laten informeren over het betaalgedrag van de persoon waarmee ze te maken hebben. Vijf jaar na de einddatum verdwijnt deze registratie automatisch.

skuld

zeeman-b schreef:Skuld het gaat over jezelf Sir :lol:
Blijkt maar weer dat je moeite hebt met lezen...
Ik heb een BKR A3 (ook eerder vermeld) en weet precies waar ik aan toe ben.
Schijnbaar zit het je allemaal wel erg dwars dat iemand makkelijk vragen stelt op dit forum.
Succes met je huisje en geniet er eens wat meer van ipv hier onnodig op anderen letten...

skuld

vogels schreef:Snap eigenlijk niet waarom je een soortgelijke vraag weer stelt. Antwoorden zijn ruimschoots gegeven in dit topic http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20
Je linkt naar een onderwerp waar een BKR A3 notering van toepassing is ivm een schuld naar de bank.
In het geval waar ik over spreek zijn geen schulden bij BKR aangesloten bedrijven wat betekend dat daar geen noteringen vandaan kunnen komen.

skuld

Miss Tascha schreef:
skuld schreef:Wie kan mij inlichtingen geven?

Bij het voltooien van de schuld door afbetaling, een akkoord of bijvoorbeeld een schone lei na de Wsnp, wordt er een einddatum (datum van het vonnis waarin staat dat de Wsnp beëindigd is) vermeld bij de registratie van de schuld.

Vanaf deze einddatum blijft uw registratie nog 5 jaar staan. Aangesloten leden van BKR kunnen zich zo laten informeren over het betaalgedrag van de persoon waarmee ze te maken hebben. Vijf jaar na de einddatum verdwijnt deze registratie automatisch.

Thanx!

zeeman-b

skuld het is net een boulevard kijken en bekeken worden, als je begrijpt wat hier wordt bedoeld :lol:

skuld

vogels schreef:
skuld schreef:
vogels schreef:Snap eigenlijk niet waarom je een soortgelijke vraag weer stelt. Antwoorden zijn ruimschoots gegeven in dit topic http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4&start=20
Je linkt naar een onderwerp waar een BKR A3 notering van toepassing is ivm een schuld naar de bank.
In het geval waar ik over spreek zijn geen schulden bij BKR aangesloten bedrijven wat betekend dat daar geen noteringen vandaan kunnen komen.
Eén antwoord blijft hetzelfde: 5 jaar lang blijft er een aantekening staan bij de BKR.
Oké, thanx!

zeeman-b

skuld mooie nickname voor...... :D

skuld

zeeman-b schreef:skuld het is net een boulevard kijken en bekeken worden, als je begrijpt wat hier wordt bedoeld :lol:
Tsja, en zo heb je altijd van die mensen op een boulevard die verkeerd opvallen door gelijk een oordeel te vellen over anderen....
Succes dan maar met paraderen ipv genieten van je huisje.... :lol:

zeeman-b

En jij met je problemen :lol:

skuld

zeeman-b schreef:En jij met je problemen :lol:
Ik zal aan je denken als er misschien weer eens problemen ontstaan...
Maar eerst lekker genieten van het leven, veel leuker!

skuld

De afgelopen week heeft het BKR geantwoord waaruit blijkt dat je in de beschreven omstandigheden (dus wel WSNP maar geen schulden bij banken, telefoonmaatschappijen e.d.) GEEN negatieve BKR notering krijgt.

Bureau Krediet Registratie (BKR) registreert in opdracht van de bij ons aangesloten financiële instellingen, die in beginsel verantwoordelijk zijn en blijven voor hetgeen zij ons ter registratie aanbieden. Slechts zij kunnen ons dan ook opdracht geven om gegevens te wijzigen danwel te annuleren, echter alleen onder de voorwaarde dat de registratie of een onderdeel daarvan feitelijk onjuist is en daarmede niet voldoet aan het Algemeen Reglement.

Wanneer een WSNP-trajekt wordt beëindigd is de kredietgever verplicht hiervan melding te maken in ons bestand door een werkelijke einddatum te melden. Kenmerkend voor de registratieduur is dat alle inschrijvingen, ongeacht het verloop, in ons bestand worden gehandhaafd tot vijf jaar na de werkelijke einddatum. Na die periode worden de inschrijvingen automatisch en definitief verwijderd.

Gesloten