LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] spookrekeningen bij Energie:Direkt!... = OPGELOST

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

spookrekeningen bij Energie:Direkt!... = OPGELOST

Ongelezen bericht door killRdevil »

Ik kan t nog mooier brengen:

Ik ben in 2008 op mezelf gaan wonen, heb bij meerdere energiemaatschappijen om info gevraagd (ook bij ED), maar heb uiteindelijk voor RWE gekozen...
Op zich al fout, maar dat terzijde.
Nooit geen info van ED gekregen, en nooit meer wat van vernomen, tot april 2009...
Ik zou per 01-04-2009 ineens VANUIT HET NIETS klant bij ED zijn geworden en ook geleverd krijgen, terwijl ik nooit hierom gevraagd heb.
Meerdere keren gebeld naar ED, maar die gaven niet thuis en toen werd t steeds leuker!!!
Eerst kreeg ik een incasso buro op me dak (weet niet meer wie, naam zegt me ook niet zoveel), deze kon na 4 weken melden dat er GEEN bandopname van mij op te vragen was, of ik toch zo vriendelijk wilde zijn te gaan betalen...
Ben natuurlijk gekke Gerritje niet, ik betaal niet voor iets, waar ik nooit om heb gevraagd!!!
Weer contact opgenomen met ED, nu met de vraag waarom ik ineens klant was geworden, terwijl ik hier nooit om heb gevraagd...
Blijkt dat ze ook bij mijn toenmalige leverancier (was inmiddels overgestapt naar Nuon) al hadden geneuzeld...
Zeiden ze doodleuk dat ze me niet eerder konden leveren, omdat ik al een contract had bij een andere leverancier...
Zodoende konden ze mij pas leveren vanaf 01-04-2009 (zat toen al een jaar bij Eneco inmiddels en me contract was net verlengd naar een 3 jarig eco-stroom(??) en vast-zeker(??) contract), maar had hun aangegeven dat ik bij een goede leverancier zat en dat ik niet bij hun weg wilde...
Dat deerde ED niets, dus ik naar Eneco gebeld en dit gelijk ongedaan laten maken door Eneco, anders had ik daar ook weer een boete voor moeten betalen, waar ik sowieso geen zin in had...
Niets meer van vernomen, tot ik ineens een brief van IJ in de bus kreeg...
Contact opgenomen met IJ, maar deze waren ook niet bepaald sociaal te noemen, ze gaven mij alleen maar te kennen dat ik moest betalen, anders zouden er meerdere en hogere stappen volgen...
Ik laat me niet intimideren, dus ik gaf hun te kennen dat ik geen zins van plan was te gaan betalen, aangezien ik nooit iets had getekend en ook nooit had aangevraagd...
Meerdere keren werd ik gebeld door IJ, na een 3e of 4e keer heb ik gezegd dat ze moesten kappen mij lastig te vallen, anders zou ik IJ aangeven op verdenking van fraude en intimidatie...
Toch bleven ze bellen, toen ik hoorde dat t IJ betrof, heb ik na 5x uiteindelijk besloten de verbinding brutaal te verbreken, had immers niets met hun te maken...
Toch bleven ze doorgaan, uiteindelijk werd ik kwaad en heb gezegd dat ik er niet van gediend werd, waardoor de medewerker van IJ me meldde dat t naar een deurwaarder zou worden gestuurd...
Ik hierop weer contact opgenomen met IJ, kreeg ik doodleuk te horen dat er met mij niet te praten viel (denk eerder dat dit andersom het geval is, was altijd netjes en beleefd, tot ik t immers zat werd)...

Tot op de dag van vandaag nog steeds geen deurwaarders gezien, maar dat hoeft wat mij betreft niet ook...
Mocht dit wel gaan gebeuren, ik betaal toch niet en als t voor de rechter komt, heb ik genoeg om hun te laten hangen...
Mocht het zo zijn dat ik inderdaad in het gelijk wordt gesteld, dan laat ik IJ zwaar op de vingers tikken voor intimidatie en ga ik kijken tot hoe ver ik ED naar de knoppen kan helpen, dit kan en mag niet!!
Mocht IJ nu ineens wel met opnames op de proppen komen, laat ik ze alsnog hangen voor valsheid in woord en geschrifte, hetgeen dit dus als onbruikbaar bewijs maakt en dan hangt ED alsnog!!
ED gaat hoe dan ook de ballenbak in, ik word uiteindelijk lachende 3e!!!!
Laatst gewijzigd door killRdevil op 12 okt 2010 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: spookrekeningen bij Energie:Direkt!... = OPGELOST

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Wil wie dan ook op u vorderen zal deze toch een contract moeten overleggen.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: spookrekeningen bij Energie:Direkt!... = OPGELOST

Ongelezen bericht door killRdevil »

troubleshooter schreef:Wil wie dan ook op u vorderen zal deze toch een contract moeten overleggen.
Das t mooiste, die is er niet!!
Heb nooit geen handtekening ergens onder gezet, dus er kan geen sprake van een contract zijn...
Dat zij DAN TOCH gaan leveren, is dan toch niet mijn probleem?

energie:direct
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
Locatie: Best
Contacteer:

Re: spookrekeningen bij Energie:Direkt!... = OPGELOST

Ongelezen bericht door energie:direct »

Beste killRdevil,

Zoals ik ook in een e-mail aan u had toegelicht is de fout van energie:direct erkend en hersteld. U heeft hier ook een correctienota voor ontvangen, deze kunt u inzien op Mijn energie:direct.

Daarnaast bied ik u mijn oprechte excuses aan voor de ontstane situatie. Ik hoop dat u ons contact als prettig heeft ervaren en dat u tevreden bent over de geboden oplossing.

Mocht u verder nog vragen, opmerkingen of tips hebben dan kunt u deze altijd richten aan [email protected].

Met vriendelijke groeten,

Jochem, van energie:direct

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: spookrekeningen bij Energie:Direkt!... = OPGELOST

Ongelezen bericht door killRdevil »

energie:direct schreef:Beste killRdevil,

Zoals ik ook in een e-mail aan u had toegelicht is de fout van energie:direct erkend en hersteld. U heeft hier ook een correctienota voor ontvangen, deze kunt u inzien op Mijn energie:direct.

Daarnaast bied ik u mijn oprechte excuses aan voor de ontstane situatie. Ik hoop dat u ons contact als prettig heeft ervaren en dat u tevreden bent over de geboden oplossing.

Mocht u verder nog vragen, opmerkingen of tips hebben dan kunt u deze altijd richten aan [email protected].

Met vriendelijke groeten,

Jochem, van energie:direct
Dat is correct Jochem, ik had deze nog open staan....
Fout is in elk geval gecorrigeerd, das voor mij nu t belangrijkste ;) ...

Gesloten