LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Shine »

Eidn vorige maand (juli) zag ik her en der actieverwijzingen (o.a. popups op verschillende sites) naar de Bank of Scotland.....De actioe was: Open een spaarrekening, zorg dat er voor 1 september 1000,- op staat en u krijgt 30,- cadeau.
Dus dacht ik: "kom die 30,- euro cadeau is leuk, open er een rekening". Dit op 29-7-2010 gedaan en die dag bevestigd gekregen. Geactiveerd, kortom de hele reutemeteut.
Een kennis had die actie ook gezien en attendeerde mij er afgelopen weekend op. Hierop zei ik:"heb ik eind vorige maand al gedaan joh". Waarop die kennis tegen mij zei:"dan pis je naast het potje want in de algemene actievoorwaarden staat dat de actie voorwaarden van start gaan op 6 augustus.
Ik was met stomheid geslagen. Vandaag heb ik gezocht en gevonden.
Zie: http://www.bankofscotland.nl/nl/Sparen/ ... SPAREN.PDF

Nou moet ik de bank hierover nog bellen, maar het kan toch niet zo zijn dat ze reedsbeg in juli her en der iedereen op deze actie attendeert en verwijst naar 'meld u nú aan' terwijl die actievoorwaarden pas vanaf 6 augustus van start gaan.

Is er iemand die hier meer over/van weet en er een lichtje op kan schijnen?

Alvast dank.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Shine »

Ter info:

Zojuist telefonisch contact gehad met de bank.
Hun antwoord:
Rekeningen die voor 6 augustus zijn geopenddoen wel mee. Bij deze klanten gold ook gene minimum inleg. (klopt, want ook daarvan wist ik van niks, stond nergens vermeld, ten tijde dat ik mijn rekening opende)
Ik heb aangegeven dat ik een bevestiging wil hebben dat ik wel in aanmerking kom voor deze actie omdat ik anders niks heb waar ik naar kan verwijzen ten tijde dat ik het rekeningnummer opende.
Ze zouden het toesturen. Nou afwachten wat er komt.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Shine schreef:Ter info:

Zojuist telefonisch contact gehad met de bank.
Hun antwoord:
Rekeningen die voor 6 augustus zijn geopenddoen wel mee. Bij deze klanten gold ook gene minimum inleg. (klopt, want ook daarvan wist ik van niks, stond nergens vermeld, ten tijde dat ik mijn rekening opende)
Ik heb aangegeven dat ik een bevestiging wil hebben dat ik wel in aanmerking kom voor deze actie omdat ik anders niks heb waar ik naar kan verwijzen ten tijde dat ik het rekeningnummer opende.
Ze zouden het toesturen. Nou afwachten wat er komt.
mooi dat je het laat weten. ik had dat vermoeden al, aangezien ze het nu heel duidelijk zeggen bij de reclames en vorige week nog niet

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Shine »

@ Pindakaaspotje

Ergens diep van binnen had ik datzelfde vermoeden ook, al was het maar omdat ik toen nergens dergelijke voorwaarden tegen was gekomen Iterwijl ik die wel altijd als eerste opzoek). Maar van de andere kant heerste er enige twijfel omdat me tegenwoordig niets meer verbaasd. Vandaar.......
Maar zoals gezegd het antwoord is verkregen (inmiddels ook zwart op wit), dus opgelost.

Logisch trouwens dat ik dat even terugkoppelde. Misschien hadden anderen deze zelfde vraag ook wel en is bij deze dan meteen beantwoord.

j.c.kant
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2010 03:46

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door j.c.kant »

Die 30 euro is natuurlijk lekker meegenomen. Let er wel op dat deze bank niet onder het Nederlands Depositogarantie stelsel valt :!: Dit betekent; http://www.hoogsterente.nl/bankwijzer/? ... f+Scotland, lees hier verder.

De bank staat overigens in de top 10 (nummer 2), als het gaat om de hoogste rente. Niet slecht voor zo'n nieuwkomer! :idea: Zie http://www.hoogsterente.nl

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Ze zullen wel erg hard geld nodig hebben dat ze zulke hoge rente bieden...

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door jdek »

Je moet "de bank of Scotland" niet verwarren met de "Royal Bank of Scotland" Ook al is dat natuurlijk wel hun bedoeling.

De eerste is niet aangesloten bij het Nederlandse garantie stelsel.
30 euro cadeau spaargeld weg als ze genoeg hebben binnen gehaald.

DSB debacle of Icesave 2? je kunt er op wachten.
Van DNB hoor je weer niets.
Zeg niet dat je niet gewaarschuwd bent!

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door mich24 »

Dat is wel heel erg vergeleken willen worden met de RBS.

mag dit zomaar? Ik dacht namelijk in 1e instantie dat dit de RBS was..

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

mich24 schreef:Dat is wel heel erg vergeleken willen worden met de RBS.

mag dit zomaar? Ik dacht namelijk in 1e instantie dat dit de RBS was..
Dat ligt dan toch meer aan de klanten die het niet uitzoeken. Het is gewoon ook een gerenommeerde bank die al langer bestaat. Het valt overigens wel gewoon onder het garantieregeling van de engelse centrale bank. Dus wat dat betreft zit je redelijk safe (al weet je natuurlijk nooit wat de pond doet, maar datzelfde geldt voor de euro)

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Winster »

Ik zou zelf het risico niet nemen om een spaarrekening onder het Britse depositogarantiestelsel te openen met een minimale inleg van €1000 voor €30 bonus. Kan je beter overstappen van energieleverancier voor welkombonussen of beleggen in obligatiefondsen voor hogere rendamenten.

Qua rente zijn ze dit weekend overigens ook ingehaald, zie;
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... s_Rekening

Opvallend, want het is geen nieuwe rekening. Wellicht dat meerdere spelers volgen?

http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rentewijzigingen

Erwt
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 01:11

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Erwt »

Tot 50.000 pond gegarandeerd door de Britse bank. Heb het nog even gecontroleerd. Je kunt gerust die 1000€ inleggen. Zodra je de 30 € binnenhebt kun je alles overboeken naar je betaalrekening als je het echt niet vertrouwt. Het enige riscio dat je loopt is dat je een tijdje niet over je 1000 € kunt beschikken, mocht Bank of Scotland failliet gaan en je bij de Britse bank moet aankloppen.

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Voor die 30 euro ga je dat risico toch niet lopen. Vanavond in Radar je kunt in Nederland je verzekeringmaatschappij niet meer vertrouwen. Laat staan dat je in Engeland als VIP wordt behandeld, als die bank klapt :mrgreen:

rogervdh
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:39

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door rogervdh »

Heeft iemand de € 30,00 al ontvangen? Tot 6 augustus jl. was het niet nodig om een minimum bedrag te storten. Rekeningen geopend vanaf 6 augustus moeten op 30 september a.s. minimaal € 1.000,00 saldo hebben om die € 30,00 te ontvangen. Ikzelf heb de rekening in juli nog geopend, maar nog geen € 30,00 bonus gezien... Het gaat langzaam richting 2 maanden na opening/storting.

De bank valt trouwens onder het Britse garantiestelsel. Dat is inderdaad buitenland, maar de UK is ook niet niet te vergelijken met IJsland. De UK is een machtig land en het garantiestelsel zal daar heus net zo goed in elkaar zitten als Nederland (misschien nog wel beter). Uitkering zou daar zelfs nog veel sneller gebeuren.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

rogervdh schreef:Heeft iemand de € 30,00 al ontvangen? Tot 6 augustus jl. was het niet nodig om een minimum bedrag te storten. Rekeningen geopend vanaf 6 augustus moeten op 30 september a.s. minimaal € 1.000,00 saldo hebben om die € 30,00 te ontvangen. Ikzelf heb de rekening in juli nog geopend, maar nog geen € 30,00 bonus gezien... Het gaat langzaam richting 2 maanden na opening/storting.

De bank valt trouwens onder het Britse garantiestelsel. Dat is inderdaad buitenland, maar de UK is ook niet niet te vergelijken met IJsland. De UK is een machtig land en het garantiestelsel zal daar heus net zo goed in elkaar zitten als Nederland (misschien nog wel beter). Uitkering zou daar zelfs nog veel sneller gebeuren.
Voro de regeling vanaf 6 augustus geldt, dat het bedrag van 30 euro binnen 4 weken na 30 september wordt bijgeschreven (zie de voorwaarden). Ik neem aan dat in de voorwaarden van vóór 6 augustus ook een bepaald moment staat waarop uiterlijk betaald wordt.

Dirja
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2010 12:27

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Dirja »

Ik heb nog niks ontvangen. Volgens mij had het geld al lang binnen moeten zijn wanneer je er vroeg bij was bij de aktie, dan zou je uiterlijk 30 september die 30 euro krijgen.
De voorwaarden zijn op een gegeven moment aangepast en de inleg werd verhoogd, heel begrijpelijk, want die aktie sloeg denk ik wel aan.
Maar voorwaarden zijn voorwaarden. Ik begin nu begin november een beetje te twijfelen of het geld nog wel gaat komen.

Iemand al iets gezien die een rekening voor 6 augustus geopend heeft??

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Op 23 en 24 sept. 2 rekeningen geopend.
Op de 1e rekening 30 euro al eind sept. ontvangen, en voor de 2e eind oktober.
De rekeningen incl. bonus inmiddels weer leeg gehaald.

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door juster »

Hahaha dan heb je een hoger rendement behaald dan 2,6% ga ik ook doen.
Best slim van je :wink:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Alleen moet men momenteel wat meer geld storten dan wij toen.
Minimaal 1000 euro inleggen is nu 5000 euro geworden.
Open nu uw rekening
Open voor 30 november 2010 een Bank of Scotland Internet Spaarrekening en u krijgt maar liefst € 30,- inleg van ons cadeau wanneer uw saldo op 30 november 2010 € 5000,- of hoger is. Dat is snel verdiend! U kunt maximaal 1 rekening per persoon openen.

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door juster »

Ik ga een paar rekeningen openen geld is no problem. Wel een leuke manier om wat geld te verdienen . Per persoon is logisch :lol:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Bank of Scotland actie 30,- cadeau

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Overigens, die 2,6% is inmiddels per 21-10-2010 2,5% geworden.
Helemaal niet slecht voor een vrijopneembare spaarrekening in de huidige tijd.
Een goede en onafhankelijke site voor actuele rente-informatie is http://www.spaarinformatie.nl
En als men een soort huishoudboekje voor spaarrekeningen (offline) bij wil houden http://www.rentetrekker.nl
De percentages worden automatisch bijgewerkt n.a.v. de info op eerder genoemde site.

Gesloten