LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Vangpagina code 2000

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

Eind juli heb ik telefonisch aan KPN mijn verhuizing doorgegeven die op 27 augustus 2010 plaats zou vinden. Begin augustus heb ik een brief van KPN ontvangen waarin bevestigd werd dat per 27 augustus mijn oude adres in Tiel afgesloten zou zijn en per diezelfde datum internet op het nieuwe adres in Lelystad zou werken.

Op 28 augustus werkte mijn telefoon, en ben ik begonnen met bellen met de KPN helpdesk omdat het internet op de vangpagina van KPN bleef hangen. Op 31 augustus, na heel veel telefoontjes met de KPN helpdesk en nog veel meer resets van de Experia box met steeds een uur wachten na de reset, wist de helpdesk me te vertellen dat de oorzaak van de vangpagina was dat "de Centrale" van KPN mijn verhuizing verzet had naar 14 september. Waarom en door wie dat gedaan was kon mij niet verteld worden, net als waarom ik daarover niet geïnformeerd was. Geboden oplossing was dat ik een KPN Dongel zou nemen, maar wel voor eigen kosten à 60 euro. Vanwege de verhuizing zat ik dermate in geldnood dat dit geen oplossing was voor mij. Ik heb gewacht tot 14 september, en op 15 september weer gebeld met de KPN Helpdesk om te vragen waarom ik nog steeds op de KPN Vangpagina kwam, nog steeds met foutcode 2000 wat inhoudt dat alles correct is alleen dat mijn gegevens niet bekend zijn in het KPN systeem. Antwoord was dat mijn verhuizing technisch heeft plaatsgevonden op 14 september, maar in een enkel geval kan het voorkomen dat de administratieve verhuizing een dag later plaatsvindt. Op mijn vraag of het dan in diezelfde avond zou werken, kwam het antwoord dat het soms ook twee dagen kan duren, hoewel ze dat eigenlijk nooit meemaken. Mijn nieuwe vraag of ik ze dan 16 september mocht bellen als ik dan nog op de vangpagina kom werd beantwoord dat ik pas na acht dagen terug mag bellen, dus donderdag 23 september. Eerder bellen mag wel maar zou alleen mijn telefoonrekening ophogen. Mijn vraag of die acht dagen niet al op 27 augustus in zijn gegaan werd ontkennend beantwoord; de officiële verhuisdatum bij KPN is immers 14 september en niet 27 augustus.

Het is vandaag 16 september en ik kom nog steeds op de KPN vangpagina. Ik moet nog een week wachten voordat ik ze kan bellen en ze ook echt iets kunnen doen. Ik vrees dat er iets anders aan de hand is dan dat de administratieve verhuizing nog plaats moet vinden (volgens de technische dienst houdt dit niet meer in dan dat iemand handmatig mijn adres intypt), en dat ik volgende week donderdag te horen krijg dat iemand in de Centrale van KPN mijn verhuizing verzet heeft, maar dat ze me niet kunnen zeggen waarom of door wie dat gedaan is. En dat er geen andere oplossing is dan wachten, of op eigen kosten een Dongel nemen. En dat ik moet wachten met terugbellen met een hulproep tot acht dagen na de nieuwe verhuisdatum.

Internet thuis is voor mij enorm belangrijk om veel redenen. De huidige situatie kost mij erg veel tijd, geld en moeite. Daarnaast is het bijzonder frustrerend om steeds de boodschap te krijgen dat ik moet wachten omdat er bij KPN fouten worden gemaakt, waar de helpdesk van KPN me niet verder mee kan helpen (noch doorverbinden naar iemand die het wel kan).

Andere aanbieders, die niet via het kopernetwerk van KPN gaan, zijn niet mogelijk op mijn nieuwe adres (1 kilometer van het Centraal Station van Lelystad).

Ik zou ontzettend graag gebruik willen maken van het internet thuis, zoals afgesproken en bevestigd met en door KPN (27 augustus heb ik op papier, 14 september in een mail). Ik vraag me af waarom het niet werkt, waarom mijn verhuizing verzet is van 27 augustus naar 14 september (en nu weer, vrees ik), waarom ik daarover niet geïnformeerd word, waarom KPN niet kan zorgen dat ik voorbij de KPN vangpagina kom, hoe lang het nog gaat duren, en wat ik zelf kan doen om te zorgen dat mijn nieuwe adres bekend wordt in het systeem van KPN (aangezien dat de enige reden van alle problemen is volgens de helpdesk).

Belangrijkste oplossing op dit moment is dat ik het internet op kan. Vergoedingen voor de gemaakte extra kosten door dit probleem handel ik zelf wel af nadat het probleem verholpen is.
Laatst gewijzigd door Gringolio op 17 sep 2010 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

Nu 17 september... Gisteravond tegen beter weten in met de Helpdesk gebeld aangezien de administratieve verhuizing er toch echt door zou moeten zijn, maar de vangpagina nog steeds internetverkeer tegenhield. Gesproken met een hulpvaardige medewerker die zag dat er vanalles niet goed zit, en een formulier heeft ingevuld waardoor ik binnen vijf werkdagen teruggebeld word. Twee uur later werd ik door een afgeschermd nummer gebeld, maar na een paar keer m'n naam zeggen werd de verbinding verbroken aan de andere kant, zonder dat ze iets gezegd hebben.

Ik hoop maar dat het niet KPN is geweest... :? Deze kans wil ik echt niet verspelen...

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

Vrijdagochtend ben ik gebeld maar op een bijzonder ongunstig moment, heb wel opgenomen en de medewerkster vertelde me dat het geen probleem was en ze later terug zouden bellen. Nu is het maandag 20 september... Nog steeds de KPN vangpagina.

Dolletjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:32

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Dolletjes »

Hoi,

Ik hoop dat het inmiddels is opgelost, maar zo niet: het kan zijn dat dit te maken heeft met dat KPN nieuwe klanten of klanten die van abonnement of adres veranderen overzetten van ADSL naar VDSL (wat sneller is). Dat geeft wat problemen met oude modems, firmware, ik weet het niet precies meer. Ik meen dat zij dan nog een knopje moesten omzetten in een kastje bij jou in de buurt of zo. Mocht je probleem nog steeds bestaan, vraag ze hier eens naar, wie weet tref je een medewerker die weet hoe het zit (dat kostte mij nl ook erg veel moeite en ruim een week).

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

't Is nog niet opgelost, zal het vragen de volgende keer dat ik ze aan de lijn heb... Thanks!!!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Gringolio schreef: Andere aanbieders, die niet via het kopernetwerk van KPN gaan, zijn niet mogelijk op mijn nieuwe adres (1 kilometer van het Centraal Station van Lelystad).
Dat zijn allemaal nieuwbouwwoningen. Hoezo zou dat niet kunnen?

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

Woning is uit 1980, de hele buurt (postcode 8243)... Het gebied is UPC, maar zowel hun site als de telefonische medewerkers zeggen niet te leveren in mijn gebied. Ziggo stuurt me door naar UPC, omdat Ziggo niet levert in mijn postcodegebied ("is UPC gebied").

Ook moest ik van KPN m'n internetabonnement downgraden naar de basis, omdat de nieuwe woning te ver van een centrale staat. Om die reden kan ik ook geen hd-tv van KPN nemen. Ik had niet verwacht dat de kabels uit de middeleeuwse Tielse Waterpoort moderner zouden zijn dan in de relatief nieuwe stad Lelystad.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door tiptoo »

Dolletjes schreef:Ik meen dat zij dan nog een knopje moesten omzetten in een kastje bij jou in de buurt of zo. .
waarom verbaasd me het nou niet dat kpn zelfs geen knopje om ken zetten op korte termijn , tis toch gewoon belachelijk hoe kpn met de mensen omgaan , TS waarom neem je dan hoewel ik daar ook geen fan van ben UPC dan ben je van dat kloot kpn af.

ik hoop voor je dat je gauw internet hebt.

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

UPC oid kan helaas niet waar ik woon. En een knopje omzetten, ach, afgelopen woensdag gaf 0900-0244 als oorzaak van mijn probleem dat "iemand handmatig mijn nieuwe adres moet intypen" toen ik ze vroeg wat ze bedoelden met dat mijn "administratieve verhuizing, die plaatsvindt na de technische verhuizing, nog niet verwerkt is".

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door tiptoo »

handmatig intypen duurt weken? en intussen tijd moet je zeker wel betalen? ik zou toch maar de kosten gaan verhalen , jammer dat er geen andere provider daar te krijgen is. succes .

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

Thanks Tiptoo :)
Alleen jammer dat veel verschillende bronnen me (ook al per mail) hebben verteld dat kosten verhalen pas kan als het probleem is opgelost. Ik heb ze al eens gevraagd "wat nou als het nooit opgelost wordt" maar dergelijke negatieve uitspraken waren ze niet zo van gediend. Die vraag stelde ik echter niet zo maar, maar omdat ze eerst zeiden dat je pas 8 dagen na niet nagekomen afspraken kan klagen zodat ze er iets aan kunnen doen. Op mijn opmerking dat het inmiddels al veel meer dan 8 dagen na 27 augustus was zeiden ze dat de laatst beloofde datum 14 september was, dus 8 dagen na 14 september. En wat als iemand nu weer mijn verhuizing verzet heeft, wordt het dan 8 dagen na de weer opnieuw beloofde datum?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb je een pb met een mailadres gestuurd hoop dat je er wat aan hebt :wink:

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

21 september... Dag 26 op de KPN vangpagina... Nog niet teruggebeld door KPN...

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

:o zojuist gebeld door KPN, zij vertelden me dat foutcode 2000 niet zou kunnen verschijnen. Volgens hun gegevens is alles geactiveerd en zou alles moeten werken. Nieuwe oplossing: als ik vanavond thuis ben met 0900-0244 bellen en die gaan me verder helpen... Ik hoop zoooo dat morgen dit onderwerp gesloten kan worden... :cry:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door tiptoo »

super hoop het voor je succes!

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

22 september, dag 27 zonder internet
Gistermiddag vrij genomen om zeker te weten dat er niet weer een dag voorbij gaat zonder internet. Helaas :cry: Maar er is gistermiddag een incident aangemaakt en ik word zo spoedig mogelijk teruggebeld...

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

23 september, dag 28 zonder internet
Nog niet teruggebeld, nog steeds de vangpagina...

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

24 september, dag 1 van week 5 zonder internet
Nog helemaal niets gehoord, en de vangpagina verschijnt nog steeds met code 2000 :cry:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door tennis »

Gringolio schreef:24 september, dag 1 van week 5 zonder internet
Nog helemaal niets gehoord, en de vangpagina verschijnt nog steeds met code 2000 :cry:
Heb je echt jou instellingen eens gecontroleerd?
Werk je met modem/router?
Al eens een andere computer/Laptop geprobeerd?
Ik had ook eens problemen met de vangpagina, maar was zelf schuld door een valse instelling.

Gringolio
Berichten: 35
Lid geworden op: 16 sep 2010 11:32
Locatie: Lelystad

Re: KPN Vangpagina code 2000

Ongelezen bericht door Gringolio »

tennis schreef:Heb je echt jou instellingen eens gecontroleerd?
Werk je met modem/router?
Al eens een andere computer/Laptop geprobeerd?
Ik had ook eens problemen met de vangpagina, maar was zelf schuld door een valse instelling.
Router/modem is de Experia box TG797 van KPN. Alles gecontroleerd, de foutcode 2000 betekent dat alles correct werkt maar mijn gegevens nog niet in het KPN systeem bekend zijn. De meer ervaren medewerkers van de technische dienst vinden ook nog steeds mijn oude adres ergens diep in het systeem. Ik heb in het begin vaker gevraagd of ik iets in mijn computer moest wijzigen maar dat is niet het geval volgens KPN. Heb een laptop met Vista en een pc met XP en allebei geven dezelfde vangpagina, die zegt "probeer het over 4 uur nog eens en als het dan nog niet werkt, bel dan 0900-0244"...

KPN blijft bevestigen dat het probleem bij KPN ligt en ik daar niets aan kan doen.

Gesloten