LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiebonnen

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door Radar »

Mensen die op zoek waren naar een goedkope vakantie kochten deze zomer een vakantiebon via een veilingsite. Hiermee hadden ze recht op een overnachting in een van de vele Fletcher-hotels in Nederland.

Het klinkt allemaal erg eenvoudig en aantrekkelijk, maar het reserveren van je Fletcher hotelarrangement blijkt een even prijzige als frusterende bezigheid.

Maandag 20 september in Radar, 20.30 uur

synchrofan
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:42

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door synchrofan »

Bij ons bijna hetzelfde gebeurd, alleen dan via http://www.hotelmoment.nl
We waren zeker niet tevreden over het fletcher hotel waar we zaten en hebben een schriftelijke klacht ingediend. Na 2 weken wachten kregen we via de post nieuwe (gratis) vouchers toegestuurd als compensatie. MAAR.....

We zijn wel verplicht om ontbijt en diner te betalen in het hotel, wat al snel (minimaal) per persoon per dag 50 euro zal zijn. We vragen ons af wat voor compensatie dit is. Fletcher probeert op deze manier toch nog geld aan ons te verdienen. Niet de manier lijkt ons zo.

Groet, Melanie Dingemans en Jacco Blom

Loetjebesemer
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:45

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door Loetjebesemer »

Voucher overnachtingen gelden OOk bij Neckermann NH HOTELS. En bij BONGO cadeaubonnen ook niet. Zeker niet op Kerst of bijzondere arrangementen.
Op de site zijn ze vrij maar via de voucher niet. Blijkbaar reserveren deze organisatie's een aantal kamers maar als deze bezet zijn, zijn ze vol.
Oke, prima, maar dit staat niet op de vouchers en ook niet op de kadobonnen of info.

lavendel56
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:59

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door lavendel56 »

Ik heb net de uitzending gekeken van vandaag en ook wij hebben die bonnen die je pas 5 dagen van te voren mag inwisselen. Natuurlijk 1 dag eerder geprobeerd en kon dus niet. De dag daarna was alles weg en de persoon aan de andere kant zei dat ik best een dag eerder had mogen boeken. Welke site is het dan, waar je inzage hebt in de vrije hotels?Trouwens, toen wij dus een ander hotel "moesten"gaan boeken werd het het Bilderberg hotel. Nou, dat wordt een blijvertje kan ik wel zeggen.

albertina
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:08

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door albertina »

hallo,
ja ook wij hadden 2 van die vouchers gekocht
wat een afzetterij inderdaad het zoeken naar een hotel is al vreselijk
als je inlogd naar de site krijg je hotels te zien die je eigenlijk niet zoekt
ga je bellen krijg je te horen dat als het hotel er niet bij staat is het volgeboekt
bel je naar het hotel hebben ze een heleboel kamers vrij maar niet voor de vouchers
de hele FLETCHER GROUP is helemaal niks grote afgang
afzetters zijn het
wij hebben 1 voucher gebruikt nou idd goedkoop is anders
totaal was de overnachting gewoon 95 euro
de 2de hebben we weggegooid
FLETCHER GROUP BEDANKT HOOR

Leoniek72
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:18

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door Leoniek72 »

Toevallig heb ik vanmorgen een boeking gedaan voor aanstaande donderdag. Er was nog heel veel keus. In het weekend is het wel heel moeilijk. Je kunt kijken welke hotels vrij zijn op www.fletchervakantieveiling.nl en dan kun je ook gelijk boeken.

Succes.

mtvdakker
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:15

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door mtvdakker »

Dan heb je geluk gehad. Ook wij wilden boeken, dat bleek dus inderdaad maar vanaf 5 dagen van te voren te kunnen. Er bleek geen geschikt hotel beschikbaar te zijn. Sterker nog: er waren maar 2 (van alle (!) hotels beschikbaar, beiden in Friesland. Da's wel een beetje ver van de Veluwe, de regio, waar wij heen wilden, vandaan. Omdat de bonnen maar een jaar geldig zijn en de onze volgende maand afloopt, hebben wij er nog maar weinig hoop op. Nou ja, toen maar via Tjingo geboekt...

anvers
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:05

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door anvers »

Wij kregen een nieuwsbrief van Fletcher met de aanbieding om vouchers te kopen voor 'een "- of 4 sterren Fletcher-hotel naar keuze". "De Fletcher-hotels liggen op de mooste plekjes van Nederland, dus of je nu naar de Hollandse Kust, de Veluwe, Limburg of de Waddeneianden wilt, het is allemaal mogelijk!" Aldus de brief. Wij bestelden 5 vouchers(een half jaar geldig) omdat we graag naar de Wadden wilden; in ieder geval naar de kust. Ik had vooraf gekeken naar de beschikbaarheid van de genoemde hotels op hun eigen website:overal volop plaats. Tot ik ging reserveren met de vouchercode : er was geen enkele hotelkamer aan de kust vrij. kijk op :www.hotelgeschenk.nl/marktplaats. Klacht geschreven naar [email protected] maar kregen als antwoord :"Het spijt ons dat de door u gewenste boeking niet mogelijk is, echter staat er in de voorwaarden vermeld dat u kunt boeken op basis van actie beschikbaarheid.
Actiebeschikbaarheid betekent dat er op alle dagen van de week in elk hotel een aantal kamers boekbaar zijn, wanneer de door u gewenste datum of hotel niet meer boekbaar is moet er worden gezocht naar een geschikt alternatief." Dus geen hotel aan de kust! Dan maar ander hotel op Vlieland geboekt en op doorreis één nacht Fletcher-hotel op de Veluwe geboekt, MET voucher. Tot onze verwondering moesten we 15 € bijbetalen. VOor ons nooit meer een Fletcher-hotel.

dokkie
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:38

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door dokkie »

Mijn mening is lees goed waar je op bied of wat je koopt als er geen datum bij staat doe het niet want vaak kun je inderdaad niet boeken.Dit is al meerdere keren ter sprake geweest bij de bonnen die je kunt kopen.

Wij hebben zelf bij vakantieveiling geboden op musicals en deze veiling ook gewonnen en zijn deze maand al 2 keer naar een musical geweest.

Maar bij deze veiling staat er duidelijk een datum bij.

nog 1 tip lees goed waar je op bied soms zijn er heel veel bijkomende kosten waardoor je nog duur uit bent maar als je goed leest ben je echt voordelig uit en kom je niet voor verrassingen te staan.

adrivanvulpen
Berichten: 0
Lid geworden op: 20 sep 2010 22:07

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door adrivanvulpen »

Ook wij hebben een foucher gekocht op vakantieveilingen.nl op 14-12-2009.
Eerst telefonisch geprobeert te boeken. Helaas niet gelukt.
Geprobeert om op zondagavond om 00.00 uur online te zijn om toch gelijk te kunnen boeken voor de zaterdag.( 5 dg. van te voren)
Helaas het stond gelijk al volgeboekt.????????
Klacht aan Fletcher gemeld maar geen reactie opgekregen tot nu toe.

esje11
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 22:43

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door esje11 »

Afgelopen juli/aug met vakantieveiling met Corendon 8 dagen naar cyprus geweest, 2 personen, vlucht, hotel en ontbijt voor tezamen 260 euro! Dus je leest het goed, voor 130 per persoon. Ik heb me rot gelachen, super vakantie gehad, ben alweer op zoek naar de volgende!

Verder nog concert Froger geweest ( 2 personen voor 10 euro samen) en een hotelovernachting bij de Uitkijk, ook helemaal top!

coenarend
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:19

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door coenarend »

Wat een onzin, iedereen kan toch de voorwaarden lezen die duidelijk zijn vermeld. Radar verdraait de boel omwille van de kijkcijfers, doen ze vaker. Vakantieveilingen is een goede site maar je moet wel even lezen!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste mensen.

Inderdaad, wie de voorwaarden goed leest wordt wijzer van de overige bewering distantieer ik mij, het zijn niet mijn uitspraken. Maar coenarend, die voorwaarden moeten op de bonnen staan juridisch gezien dan.
Men kan en mag geen voorwaarden elder linken aan quasie producten wat dat zijn het.

coenarend
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:19

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door coenarend »

In reactie op TS:

Zo staat het op de site, duidelijker kan niet

DATA
Aankomst op zondag t/m donderdag op basis van actiebeschikbaarheid (nationale feestdagen uitgezonderd)
• 1 jaar geldig vanaf het sluiten van de veiling
• Max. 12 dagen vóór aankomst te boeken in 38 Fletcher hotels
• Exclusief toeristenbelasting

majamuiderman
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 sep 2010 13:28

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door majamuiderman »

Ook ik heb dezelfde ervaring met Fletcher maar die staat niet alleen. Vandaag geprobeerd een boeking te maken met een vakantievoucher bij Ibis Vlaardingen. Ik heb 8 datums aangegeven (tussen 19-10 en 09-12) maar ook hier hetzelfde verhaal "geen beschikbaarheid". Ja op een zondag, maar ja dat zijn niet bepaald de dagen dat je in een hotel langs de snelweg wilt zitten. Dan wil je graag doordeweeks als je ergens naar de stad kan om iets leuks te doen. Het lijkt er op dat er maar 1 kamer per dag beschikbaar is voor de Vakantieveilingen site. Maar nog wel steeds elke twee a drie uur per dag weer een veiling. Dat komt neer op zo'n 6 keer per dag dat iemand een waardebon "wint" op deze veiling, maar dus niet kan boeken. Ik vraag me af wanneer er enige actie omtrent dit soort veilingen wordt ondernomen. OOk Parkhotel Rooding in Valkenburg biedt hun zeer luxe suite aan op Vakantieveilingen. Ik heb deze ook al een paar keer "gewonnen" en nog nooit problemen gehad bij de boeking van dit hotel. Dus een pluim voor Rooding.

Pigonio
Berichten: 0
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:34

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door Pigonio »

Ook ik heb onder het mom van een leuk weekendje weg twee vakantiebonnen geregeld via de website vakantieveilingen.nl. Dit was voor het hotel De Patelijn te Alkmaar. Ook hier is altijd wanneer er gebeld wordt geen plek. Als ik dit zelf na zoek op internet plek zat, maar blijkbaar voor de bonnen niet.. Slechte zaak !

coenarend
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:19

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door coenarend »

Onzin lees de voorwaarden

gerryv
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 sep 2010 00:16

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door gerryv »

Al maanden probeer ik mijn GEWONNEN FLETCHERVOUCHERS te boeken.
Niet dus....
Ook vanavond zat ik om 0:00u. achter de PC om voor zaterdag te boeken.
Niet een kamer.
Bellen helpt niet, je wordt nu doorverwezen naar een site, zijn ze van al die lastige mensen af.
Wel is er via Vakantieveilingen een nieuwe voucher E te koop, die mag 12 dagen van tevoren geboekt worden.
Dan ook nog de Kruidvatactie..
Die van mij maar 5 dagen.
Voor een weekend ik wilde vrijdag of zaterdag is het niet mogelijk.
Ja wat er bij Fletcher niet loopt kun je eventueel boeken.
Is hier nu echt niets aan te doen???

gerryv
Berichten: 0
Lid geworden op: 26 sep 2010 00:16

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door gerryv »

Heb diverse malen [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van Fletcher gebeld over deze gang van zaken.
Want ook mijn vouchers verlopen binnenkort.
Het enige wat mogelijkheid is op een maandag of dinsdag.
Maar wanneer het ons uitkomt is er geen kamer.
Ik heb nu al 2 avonden om 0:00u. achter de PC gezeten om te boeken.
Er werden geen kamers op de site geplaatst.

Ook het bieden bij Vakantieveilingen is niet kosher.
Er wordt volgens mij door eigen mensen geboden om de prijs op te drijven.
Ga niet boven je voorgenomen budget uit en bied alleen op aanbiedingen met vaste data.
Bij Vakantieveilingen reageert men zelfs agressief als je dit ter sprake brengt.
Dus zou het waar zijn??????

HARRIE48
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 aug 2005 15:07

Re: Vakantiebonnen

Ongelezen bericht door HARRIE48 »

Heeft helemaal geen zin om te klagen bij die hotelketen zij hebben lak aan hun gasten proberen uit te melken dat is het enige dat ze doen.
Op het hoofdkantoor is er niemand die de klachten serieus neemt en of oplost
en Radar houdt men ook voor de gek.
De eigenaar stond afgelopen maandag in de telegraaf op een foto met Harrie Mens en hij lachten al die mensen uit die de bonnen gekocht hebben zoals ik ook kan die weer een nieuwe Bently kopen van het geld van de niet ingewisselde bonnen.
Fletcher lost die problemen zeker niet op of de druk moet nog veel meer verhoogt worden.

Gesloten