Caiway is druk bezig haar activiteiten uit te breiden. Zo ook in Krimpen aan den IJssel.
Caiway heeft daar de activiteiten van een Kabel-stichting over genomen, en rommelt maar wat aan sinds dat tijdstip.
Zij wilden het COAX-net met digitale televisie om zeep helpen, omdat men vond dat we over moeten naar glasvezel. Na protest haastte Caiway zich om te zeggen dat men niet wist dat er digitale televisie beschikbaar was in Krimpen aan den IJssel. Toch stond het digitale aanbod al 2 maanden op hun website. Het 'oude' digitale televisiekijken zou behouden blijven,maar per 01-01-2012 duurder worden. Van 8,95 naar 15,95. Brieven gingen rond, de prijs werd rondgestuurd.
In de vakantie stuurde Caiway ineens een brief naar al haar abonnees dat digitale televisie per 01-09-2010 duurder zou worden: 15,95.
Je kon tot 01-01-2012 voor 8,95 digitaal blijven kijken, maar dan wel via Glasvezel. Alleen is dat in 85% van de gemeente niet beschikbaar!
Caiway maakte niet alleen de maandprijs voor het eerste toestel flink hoger, ook voor een extra televisie moeten de inwoners van Krimpen 1,95 (per toestel) bij betalen, als ze digitaal willen blijven kijken. Dan moeten ze overigens éérst een Smartcard kopen voor 20 Euro, waar géén restitutie op gegeven wordt en de gebruiker moet zelf zijn digitale kastje betalen.
Voor inwoners met meer dan 1 digitale televisie (DVB-C) verhoogt Caiway de prijs per maand dus met méér dan 100% !
Buiten dit, levert Caiway hiervoor niet eens haar Basic pakket, maar een pakket met alleen Nederland 1,2 en 3 in HD.
Het enige doel van Caiway is om alle huishoudens over te zetten naar IPTV via de Glasvezel, want dat is waar Caiway op ingezet heeft.
Wie helpt de inwoners van Krimpen aan den IJssel met een oplossing voor deze schandalige actie van Caiway?!
Er is een website waar sinds april van dit jaar allerlei informatie bijgehouden is over de gangen van Caiway. Het adres is: http://gik.freeweb.nl/
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Caiway, de dwang en misleiding
Re: Caiway, de dwang en misleiding
Caiway zijn echt een stelletje schoften, heb hun naam laten veranderen van Caiway naar “Kots”way.
Dit lijkt mij de juiste benaming voor dit bedrijf wat mi zo spoedig mogelijk verbannen moet worden uit Krimpen aan den IJssel
Een resume wat er tot nu toe allemaal is voorgevallen bij dit verachtelijke bedrijf:
Een familielid van mij had DVB-C via stichting kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel en betaalde voor analoog en digitaal 8.95 per maand.
Alles prima in orde bij Stichting Kabeltelevisie Krimpen, geen problemen, dik tevreden!
Caiway nam de boel (helaas) over van De Stichting Kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel en toe ging het feest van start…
Brief in december 2009 ontvangen van Caiway dat er tot 1-1-2012 niets zou veranderen aan het maandelijkse bedrag aan abonnement.
Er is zelf een folder bekend (ook op deze website te vinden) dat 8.95 ook voor DVB-C zou blijven bestaan tot 1-1-2012.
Op 1-9-2010 wordt er opeens 15.95 afgeschreven, mail gestuurd om uitleg waarom 15.95 opeens ipv 8.95, na lange tijd een standaard antwoord terug gehad dat eea gewijzigd is en dat klant daarover geinformeerd is, IS NIET WAAR, nooit de brief ontvangen!
Incasso terug laten draaien van 15.95 en zelf een overboeking gedaan van 8.95.
Op 2-9-2010 lag er al een aanmaning bij de post (op de gestuurde mail was op dat moment uiteraard nog niet gereageerd door Caiway).
Of de 15.95 zsm overgemaakt kon worden met 2.50 extra incassokosten en daar komt het: de betalingstermijn hiervoor is 15 dagen. Mocht eea niet nagekomen worden dan zou er wederom een 2e aanmaning volgen met nogmaals 5 euro incassokosten, totaal dus 7.50 extra incassokosten!!
Dusssss: 2 september + 15 dagen is bij mij uiterlijk betalen 17 september as toch???
Wat schetst onze grote verbazing (eigenlijk woede!), op 8 september gedateerd (dus 6 dagen NA de 1e brief) ligt er WEER een brief op de mat van Caiway!
Mededeling: laatste aanmaning + 5 euro extra incassokosten totaal 7.50 extra incassokosten en indien deze niet betaald gaat worden dan wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau???????
Zijn ze nu helemaal GEK geworden daar bij Caiway, rekenen kunnen ze niet, in de 1e brief staat duidelijk dat er 15 dagen de tijd gegeven wordt om de ontstane achterstand te betalen en na 6 dagen ligt de 2e er al.
Verder is de toonzetting uitermate intimiderend in de brief.
Dit bedrijf dient zo spoedig mogelijk UIT Krimpen aan den IJssel verbannen te worden, zo ga je niet met klanten om.
En potentiele klanten die glasvezel aan willen schaffen bij Caiway in Krimpen aan den IJssel: NIET DOEN!
Netwerk werkt slecht, apparatuur wat geleverd wordt loopt vast, opnemen kan niet, een lelijk modem aan je muur die s,avonds op een kerstboom lijkt van de vele knipperende lampjes, beeldkwaliteit tussen DVB-C en glasvezel is hetzelfde en zo kan ik nog even doorgaan….
Dit lijkt mij de juiste benaming voor dit bedrijf wat mi zo spoedig mogelijk verbannen moet worden uit Krimpen aan den IJssel
Een resume wat er tot nu toe allemaal is voorgevallen bij dit verachtelijke bedrijf:
Een familielid van mij had DVB-C via stichting kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel en betaalde voor analoog en digitaal 8.95 per maand.
Alles prima in orde bij Stichting Kabeltelevisie Krimpen, geen problemen, dik tevreden!
Caiway nam de boel (helaas) over van De Stichting Kabeltelevisie Krimpen aan den IJssel en toe ging het feest van start…
Brief in december 2009 ontvangen van Caiway dat er tot 1-1-2012 niets zou veranderen aan het maandelijkse bedrag aan abonnement.
Er is zelf een folder bekend (ook op deze website te vinden) dat 8.95 ook voor DVB-C zou blijven bestaan tot 1-1-2012.
Op 1-9-2010 wordt er opeens 15.95 afgeschreven, mail gestuurd om uitleg waarom 15.95 opeens ipv 8.95, na lange tijd een standaard antwoord terug gehad dat eea gewijzigd is en dat klant daarover geinformeerd is, IS NIET WAAR, nooit de brief ontvangen!
Incasso terug laten draaien van 15.95 en zelf een overboeking gedaan van 8.95.
Op 2-9-2010 lag er al een aanmaning bij de post (op de gestuurde mail was op dat moment uiteraard nog niet gereageerd door Caiway).
Of de 15.95 zsm overgemaakt kon worden met 2.50 extra incassokosten en daar komt het: de betalingstermijn hiervoor is 15 dagen. Mocht eea niet nagekomen worden dan zou er wederom een 2e aanmaning volgen met nogmaals 5 euro incassokosten, totaal dus 7.50 extra incassokosten!!
Dusssss: 2 september + 15 dagen is bij mij uiterlijk betalen 17 september as toch???
Wat schetst onze grote verbazing (eigenlijk woede!), op 8 september gedateerd (dus 6 dagen NA de 1e brief) ligt er WEER een brief op de mat van Caiway!
Mededeling: laatste aanmaning + 5 euro extra incassokosten totaal 7.50 extra incassokosten en indien deze niet betaald gaat worden dan wordt de vordering overgedragen aan een incassobureau???????
Zijn ze nu helemaal GEK geworden daar bij Caiway, rekenen kunnen ze niet, in de 1e brief staat duidelijk dat er 15 dagen de tijd gegeven wordt om de ontstane achterstand te betalen en na 6 dagen ligt de 2e er al.
Verder is de toonzetting uitermate intimiderend in de brief.
Dit bedrijf dient zo spoedig mogelijk UIT Krimpen aan den IJssel verbannen te worden, zo ga je niet met klanten om.
En potentiele klanten die glasvezel aan willen schaffen bij Caiway in Krimpen aan den IJssel: NIET DOEN!
Netwerk werkt slecht, apparatuur wat geleverd wordt loopt vast, opnemen kan niet, een lelijk modem aan je muur die s,avonds op een kerstboom lijkt van de vele knipperende lampjes, beeldkwaliteit tussen DVB-C en glasvezel is hetzelfde en zo kan ik nog even doorgaan….
Re: Caiway, de dwang en misleiding
Ik heb in 6 jaar tijd nooit problemen met Cai gehad, stap ook echt niet over.
Re: Caiway, de dwang en misleiding
@poespas
Dan woon jij waarschijnlijk niet in Krimpen aan den IJssel want daar zijn ze pas sinds eind 2009 actief.
Dan woon jij waarschijnlijk niet in Krimpen aan den IJssel want daar zijn ze pas sinds eind 2009 actief.
Re: Caiway, de dwang en misleiding
Nee Westland.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21 sep 2010 09:13
Re: Caiway, de dwang en misleiding
In het Westland speelt niet wat hier in Krimpen speelt;
Jullie hebben voor €15,95 per maand gewoon het Caiway basicpakket op de coaxkabel in ongecodeerde vorm. Jullie kunnen dus in heel jullie huis zonder meerkosten op een onbeperkt aantal toestellen naar het Caiway basicpakket kijken.
Hier in Krimpen aan den IJssel biedt Caiway het basicpakket alleen maar aan via glasvezel en dan ook nog maar op slechts één toestel!!!
Voor de rest van je toestellen in je huis moet je naar een veel beperkter digitaal pakket kijken via de coaxkabel, wat ook nog eens dichtgetimmerd zit achter de smartcard.
Mensen die nog niet aangesloten zijn op de glasvezel moeten dus wel €15,95 per maand betalen in Krimpen om digitaal te kunnen kijken, maar krijgen daarvoor een pakket met maar drie HD zenders en geen EPG.
Het had wel zo netjes geweest van Caiway als ze zolang ze niet een gelijkwaardig product aanbieden via de coaxkabel, ook de prijs daarvan aanpassen naar een lager niveau.
Ik ervaar dit gedrag van Caiway als zeer onfatsoenlijk.
Jullie hebben voor €15,95 per maand gewoon het Caiway basicpakket op de coaxkabel in ongecodeerde vorm. Jullie kunnen dus in heel jullie huis zonder meerkosten op een onbeperkt aantal toestellen naar het Caiway basicpakket kijken.
Hier in Krimpen aan den IJssel biedt Caiway het basicpakket alleen maar aan via glasvezel en dan ook nog maar op slechts één toestel!!!
Voor de rest van je toestellen in je huis moet je naar een veel beperkter digitaal pakket kijken via de coaxkabel, wat ook nog eens dichtgetimmerd zit achter de smartcard.
Mensen die nog niet aangesloten zijn op de glasvezel moeten dus wel €15,95 per maand betalen in Krimpen om digitaal te kunnen kijken, maar krijgen daarvoor een pakket met maar drie HD zenders en geen EPG.
Het had wel zo netjes geweest van Caiway als ze zolang ze niet een gelijkwaardig product aanbieden via de coaxkabel, ook de prijs daarvan aanpassen naar een lager niveau.
Ik ervaar dit gedrag van Caiway als zeer onfatsoenlijk.
Re: Caiway, de dwang en misleiding
Dat klinkt niet fijn en daar hebben wij in Westland gelukkig (nog) geen last van.
Vooruitgang is niet in alle gevallen verbetering zo te zien
Vooruitgang is niet in alle gevallen verbetering zo te zien