LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco en Stedin

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ramon1975

Eneco en Stedin

Ongelezen bericht door Ramon1975 »

Beste mensen,

Hebben meer van jullie problemen met Stedin/Eneco?

Hier in het kort mijn verhaal:

Een tijdje terug ben ik overgegaan van Eneco naar Nuon omdat Nuon voor mij goedkoper is. Ik kreeg netjes de brieven net Nuon binnen die ik retour gezonden heb, klaar dacht ik.
Staat er opeens een monteur van Stedin op de stoep om de boel af te sluiten....ik dacht wat?? Waarom??
Blijkt dat de zogehete transport en splitsingskosten nog open staan bij Stedin, volgens mij een bedrag van 21 en 17 euro. Ik dus bellen met Stedin eerste keer, kan ik over het hoofd gezien hebben en wil het dan betalen zodat ik weer binnen een paar dagen of liever uur aangesloten kan zijn, en toen begon de lol...nee meneer dan moet u bij Eneco zijn, ik Eneco bellen, nee meneer dan moet u bij Stedin zijn die gaan daarover. Ik weer bellen met Stedin, eerst weer van nee meneer dan moet u bij Eneco zijn, toen zei ik dat Eneco zei dat ik bij jullie moet zijn, moest ze eerst navragen, even later kreeg ik te horen dat ik een brief naar Stedin moet sturen met de vraag wat de kosten zijn om weer aangesloten te worden, ik die brief dezelfde dag op de bus gedaan, paar dagen later bel ik naar Stedin of ze mijn brief al in behandeling hebben.....krijg ik te horen, Brief? nee we hebben geen brief van u ontvangen...ik dacht toen al gelijk van daar gaat het feest beginnen. Ik mocht hem van utzondering faxen, dus ik faxen naar het nummer wat ik van Stedin gekregen heb, bestaat het nummer niet, ik weer bellen, krijg ik een ander nummer, bestaat ook niet, ik naar het nummer gefaxt wat bij Stedin zelf op de site staat...krijg ik te horen, nee dat is het verkeerde fax nummer. In totaal heb ik nu 4 ondertekende brieven, 3 ondertekende faxen (naar wel werkende nummers die alleen in de avond werken) gestuurd, heel veel mails en gebelt en zijn we 1 maand verder. Tot op heden nog steeds geen antwoord op een simpele vraag aan Stedin, vandaag weer gebelt, wat denk je, zeggen ze dat ze helemaal nooit iets hebben ontvangen....kan ik weer helemaal overnieuw beginnen maar ondertussen ben ik nog steeds afgesloten, en het rare is....ik WIL WEL betalen maar op de een of andere manier mag het niet. Ik kreeg trouwens van Nuon te horen dat er rond deze tijd heel veel mensen door Stedin/Eneco worden afgesloten, zelfs mensen die niet eens achterlopen maar wel een hoop die van Eneco over zijn gegaan naar Nuon.

Wordt nog heel lang vervolgt vrees ik.

plumber

Re: Eneco en Stedin

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens mij hadden er aanmaningen moeten komen
etc. Of iets van een incassobureau.
Ik had die monteur niet eens binnengelaten.

Jesscindyka

Ongelezen bericht door Jesscindyka »

:?:
Laatst gewijzigd door Jesscindyka op 06 feb 2012 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramon1975

vogels schreef:
Ik had die monteur niet eens binnengelaten.
Dan wordt het buiten afgesloten, zijn de kosten van heraansluiting nog vele malen hoger.
Inderdaad, nu zijn de aansluitkosten rond de 300 euro en anders zou het rond de 600 euro zijn. Dus dan maar binnen.
Ik heb gisteren nogmaals Nuon aan de lijn gehad omdat ik nu eigenlijk klant bij hun ben en niet meer bij Eneco. Ze hadden zelf met Stedin gebelt voor mij maar zij kregen ook geen informatie los. Wel hoorde ik van de medenwerkster van Nuon dat het de laatste maanden storm loopt met afsluitingen van Eneco en vooral van klanten die overgaan van Eneco naar Nuon, als alles rond is en je bent klant van Nuon wordt je afgesloten door Stedin. Wat dus ook bij mij gebeurd is.

Ramon1975

Update: Alweer een brief moeten sturen. Deze moet al aangekomen zijn bij ze dus vandaag maar weer eens bellen of we nu wel verder kunnen komen.
Ondertussen nog steeds afgesloten en ook niks gehoort van Eneco.

LadyDaisy

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

Heeft Stedin u afgesloten omdat u een achterstand had in betalen van de netwerkkosten?
Stonden deze dan niet bij Eneco op de facturen (voorschotten of jaarrekeningen) vermeld?
Of kreeg u van Stedin een aparte factuur?

Als de kosten op de facturen van Eneco stonden en u heeft daar netjes alles betaald, mag Stedin u alleen afsluiten als er geen energieleverancier bekend is op uw adres.
In uw geval is dat Nuon geworden.
Misschien heeft Eneco uw contract eerder beëindigd dan de begindatum van uw contract bij Nuon?
Dan nog krijgt u minstens 10 dagen om een andere leverancier te zoeken (de netbeheerder stuurt dan een brief daarover).

Stonden de netwerkkosten niet vermeld op uw facturen van Eneco, en heeft u facturen van Stedin ontvangen, ga dan even na of deze allen betaald zijn.
Stedin claimt dat er nog een bedrag daarvoor open staat, kijk dit in uw eigen administratie goed na.
Blijkt dat zij geen gelijk hebben dan hebben zij u onterecht afgesloten dan kunt u hier kijken welke stappen u kunt ondernemen:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... an_energie

Ramon1975

UPDATE:

Beste mensen, nog steeds niet aangesloten, wel afgelopen week een brief binnen gekregen van Stedin met daarin het volgende:

Wij hebben tot op heden nog geen overeenkomst ontvangen van de leverancier voor gas, dit is uw laatste waarschuwing. Als u niet reageert wordt u gastoevoer afgesloten.

Hmmmmm, raar want dat hebben ze al gedaan en ze weten dat het nu via Nuon gaat want daar hebben ze bericht over gehad. Ik vraag me af of er wel IETS goed geregeld is bij Stedin, het lijkt mij dat het 1 in hun systeem staat dat het al afgesloten is en het lijkt mij ook dat ze alles bewaren wat ze van de klant toegestuurd krijgen...zeker overeenkomsten... toch?

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Ramon1975,

In uw bericht op dit forum lees ik u dat u al enige tijd contact heeft met Eneco, Stedin en Nuon en dat de energietoevoer nog steeds afgesloten is.

Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is dat u al die tijd geen gebruik kunt maken van de energietoevoer. Stedin, uw netbeheerder, heeft de mogelijkheid om de energietoevoer af te sluiten wanneer u een achterstand heeft in de betalingen van de transportkosten, of wanneer er bij de netbeheerder geen energieleverancier bekend is. Omdat Eneco de transportkosten namens Stedin in rekening brengt, kunnen we u informeren over deze kosten.

Graag bekijk ik samen met u de situatie. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Ramon1975

Goededag mensen, hier alweer een update van deze situatie.

Om te beginnen zijn we NOG STEEDS NIET aangesloten.

Het valt me op dat er opeens een medewerker reageert op mijn berichten, terwijl ik zovaak naar Eneco gebelt heb om te vragen wat de kosten waren en die stuurde je door naar Stedin, bij Stedin kreeg je weer te horen dat je naar Eneco moest gaan om dit te vragen, later moest ik een brief sturen...etc. etc.

Nu EINDELIJK zijn de kosten boven water wat het mij gaat kosten, ruim 500 Euro :shock:
Maar omdat we toch graag weer stroom enzo willen hebben heb ik het bedrag gelijk over gemaakt naar Eneco, moest ik een aantal dagen later bellen met Stedin om de rest te regelen, heb ik gedaan stond er in hun systeem dat we nergens aangemeld waren, terwijl we al bij Nuon zaten....Grrrrrrrrrr.
Noun gebelt, deze hebben gelijk voor ons een spoedaanmelding gedaan en ons een aanmeld nummer gegeven zodat we binnen een uur Stedin konden bellen met het nummer zodat ze konden zien dat we opnieuw aangemeld waren door de Nuon.....dus een uur later bellen met Stedin met het aanmeldnummer van Nuon.....en je raad het al, Stedin heeft hun eigen regels en we moesten weer 3 dagen wachten tot de aanmelding helemaal verwerkt was, terwijl ze konden zien dat we door Nuon aangemeld waren.......3 dagen later weeeeer bellen met Stedin, wat denk je wat we deze keer te horen kregen, u moet ons een betaal bewijs faxen dat u het aan Eneco overgemaakt heeft, anders kunnen we niks doen......Stelletje randdeb**len kunnen jullie nou niet eens ALLES in 1 keer zeggen, en jullie zijn 1 bedrijf jullie hoeven maar 1 belletje te geven aan Eneco en dan hoor je ook dat ze het binnen hebben, 2 minuten werk. Maar nee, nu moet ik een bewijs faxen en gaan er weer 3 werkdagen overheen voordat dat weer verwerkt is.
En als Eneco weer hier reageert op dit bericht, ga niet surfen op internet om alles weer goed te praten of te zeggen als u ons mailt zoeken we samen met u alles uit want dat doen jullie toch niet, zorg er liever voor dat jullie, Eneco en Stedin alles op 1 lijn hebben en dat alles soepel verloopt zonder dat ieder zijn eigen regeltjes heeft.....dat bespaart andere mensen een hoop stress en zorgen die dit misschien ook hebben bij jullie.
Als jullie willen reageren reageer dan wanneer we weer aangesloten worden !!!!

Anyway, the never ending story never ends.

Gesloten