LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetprovider: Skybites Zeeland.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
maxime
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2005 22:19

Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door maxime »

Ik zit op een geweldig vakantiepark in Zeeland die internetverbinding afneemt van Skybites. Deze internetprovider is bar en barslecht. Hij levert dus heel slechte internetbereik. Het bereik valt om de haverklap weg en daar moet je dus voor een week internet van Skybites €20,00 voor betalen. Een dagvoucher kost(geloof ik) 7 euro en een maandvoucher kost 29.95 euro De internetverbinding koop je via een voucher van Skybites en daar staat een code op die je in moet typen zodra je op internet wilt. Maar wat je ook intypt, de verbinding valt dus om de haverklap weg en dit is dus al jaren zo. Vanmiddag ben ik dus terug gegaan naar de receptie van dat vakantiepark en als je moet weten hoeveel mensen daar bij de receptie hun beklag stonden te doen over de slechte internetverbinding van Skybites . En ik zal je eerlijk vertellen:ik was blij dat ik daar niet achter die receptie zat. Want niet iedereen bleef keurig beleefd omdat hij geen internet bereik had van Skybites. Nu kan je ook denken: ach het slechte bereik komt door de drukte op dat park, maar dat is dus helemaal niet zo. In de winter maanden als er bijna geen vakantiegangers op het park zijn, is het bereik ook bar en barslecht. Zodra je een internetvoucher van Skybites koopt aan de receptie wordt er aan je gevraagd: hebt U al gekeken of dat U internet bereik hebt, want het bereik is bar en barslecht. Er zijn al heel veel klachten van het park bij Skybites neer gelegd, maar Skybites doet hier dus helemaal niets mee. Skybites vangt dus wel de centen , maar levert bar slecht internet bereik. Eigenlijk is dit ook oplichting want Skybites weet van dit probleem af en doet hier dus helemaal niets mee. Nu heb ik dit artikel thuis via mijn eigen vertrouwde internetprovider verstuurd en dat is zeker geen Skybites. Nu wil ik weleens weten wie er allemaal negatieve ervaring hebben met Skybites Zeeland. Misschien door de velen klachten van de mensen, dat Tros radar dit in zijn progamma op tv wilt bespreken. Want eens moet het toch een keertje over zijn met geld graaien en er niets voor leveren. Als ik eigenaar van zo`n prachtig vakantiepark zou zijn, had ik Skybites allang van het terrein afgeschopt. Een slechte naam krijgen door zo`n slechte internetprovider zou het mij als parkeigenaar met zijn 5 sterren echt niet waard zijn .

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door CB »

Nu wil ik weleens weten wie er allemaal negatieve ervaring hebben met Skybites Zeeland.
Als je googled op Skybites kom je denk ik genoeg ontevreden mensen tegen. Onderstaand 1 link met ervaringen van mensen met Skybites. Spreekt voor zich lijkt mij.

http://www.bedrijfskwaliteit.nl/reactie ... _Id=667814

arnoudj
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 mar 2007 10:56

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door arnoudj »

Ik sta op een camping van de Molecatengroep die helaas gebruik maakt van Skybites voor draadloos internet. Afgezien van de kwaliteit van het netwerk: De tarieven zijn ronduit een schande: Een dag voor 7,50, een week voor 17,50, een maand voor 27,50. En voor vijf weken moet je dus een week bijkopen bij het maandtarief. Dit zijn ronduit woekertarieven. Temeer daar veel campings gratis internet bieden. Volgend jaar gewoon een KPN dongle, dan ben ik van deze monopolistische woekertarieven af.

slecht internet
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 22:16

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door slecht internet »

net een weekje bij bruinise in de buurt gezeten en en vol goede hoop een week internet gekocht voor 19,95euro, als ik deze prijs vergelijk met mijn huidige 20mbit (2000Kb) abonnement zou ik turbo internet verwachten.

de signaalsterkte was slecht tot waardeloos
dit heeft directe gevolgen voor de snelheid gemiddeld 4,7kb dit is langzamer als de analoge telefoonmodem van vroeger. dat je achter een proxyserver hangt
waar dit over te vinden is kan ook niet bevordelijk zijn.

micro_proxy is a very small Unix-based HTTP/HTTPS proxy. It runs from inetd, which means its performance is poor. But for low-traffic sites, ...
hoezo low traffic
voor 20 euro verwacht ik beter.

ik heb met mijn telefoon met wifi over het park gewandeld en de dekking is slecht waardoor het naar mijn mening klachten moet regenen bij de receptie.

in de folder word gerept over een usbstick uhh mijn ervaring is dat deze usb dingen een slechter resultaat leveren als de ingebouwde wifi cards

mijn advies ga eerst kijken of je een sterk signaal hebt in je huisje tent of carvan
en haal dan pas die code op en verwacht geen hoge snelheden.

Bodan
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2010 09:56

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door Bodan »

Wij afgelopen week ook zo'n slechte ervaring met skybites.
We waren op Het Roompot kustpark op Texel.
Door de oms niet en soms erg trage verbinding gebeld met Skybites. Die adviseerden ons ook om een USB ontvanger op te halen bij de receptie.
Maar het effect was hetzelfde ... laag tot zeer lage verbinding.
Als alle Roompot parken met skybite samenwerken dan hebben ze hier in iedergeval 1 gezin wat niet meer DIE parken boekt.

Skybites is een zeer slechte provider waar recreatiebedrijven NIET mee moeten samenwerken als ze vermelden dat er Wifi Inet aanwezig is !! :evil:

jaccoh
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jul 2006 09:20

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door jaccoh »

Ik heb uberhaupt nog nooit meegemaakt dat draadloos internet op zo'n schaal goed werkte, dwz op welk vakantiepark dan ook. Nu ben ik redelijk expert op dat gebied en zie ik veel implementatie fouten in dit soort situaties. Er zijn nieuwere technieken met hogere snelheden en betere dekking die niet gebruikt worden omdat veel aparatuur zoals mobiele telefoon die niet ondersteunen (802.11N).

De oudere standaarden worden geplaagd door gebrek aan frequenties. Ook worden die frequenties geplaagd door de mate waarin muren/water die blokkeren.

De meeste USB sticks zijn inderdaad niet al te best maar er zijn echt USB sticks met fatsoenlijke antenne's met wat extra (legaliteit valt te betwijfelen) zend-vermogen die echt wel veel verder komen (honderden meters).

Ik werk niet bij Skybytes of bij een concurrent overigens :).

Frankwes
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 17:04

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door Frankwes »

Ik zit momenteel ook in Kustpark Texel en heb €19,50 betaald voor een week internet toegang.
Momenteel ben ik online met een duizelingwekkende downloadsnelheid van maar liefst 12 KByte/sec (gemeten via Speedtest.nl) Via Speedtest.net heb ik een resultaat van 0,26 Mbps

Volgens mij kan ik beter gaan internetten met rooksignalen...
Misschien toch maar eens proberen te bellen met Skybites.

Connectie via Brussel:
Afbeelding

Connectie via Rotterdam:
Afbeelding

zuinig
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2010 09:51

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door zuinig »

Wij hebben draadloos internet op park hazeduinen,vanaf juli 2010 de eerst tijd geen problemen, maar nu 3 maanden later is het een verschrikking, talloze keren valt mijn verbinding uit, de snelheid is belabberd, een internetpagina openen duurt gemiddeld 20 seconden vanuit de klantenservice wordt dan gezegd dat dit normaal is bij hun moet het langer dan 30 seconden duren voor dit als probleem wordt aangemeld, Nu kun je geen e-mail meer versturen, KPN heeft er een blokkade opgezet zegt de klantenservice omdat er teveel e-mail wordt verstuurd vanuit dit park, (Aapje brood verhaal of niet????) volgens de KPN kan dit niet. KPN heeft ons op een blacklist gezet, gelooft u het nog.. neem vooral geen abonnement bij deze provider dit is werkelijk een ZEER SLECHTE aanbieder van een draadloos internet.

medithnl
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2010 15:00

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door medithnl »

Helemaal met de voorgaande klachten eens. Ik zit momenteel op Vakantiepark de Krim op Texel en de ontvangst van internet in dit huisje is ronduit bedroevend. Om de haverklap valt de verbinding weg, wisselt de ontvangst tussen verschillende steunpunten en is het onmogelijk om gewoon je email bij XS4all te bekijken en/of te beantwoorden. Tijdens eerdere bezoeken iedere keer geklaagd bij de receptie (die kunnen er natuurlijk ook niets aan doen!) en vervolgens geklaagd bij de storingsdienst van Skybites. Zou wel aan mijn computer en modem liggen, moest maar een extra sterke ontvanger bij de Receptie gaan huren voor 99 Euro. Zelfs dan is het probleem niet opgelost! En dat terwijl ik de hele wereld overreis met deze laptop (Sony Vaio 2008) en overal gewoon gebruik kan maken van ieder wireless BBI! Gewoon heeeel slechte dienstverlening en weinig 'service'gericht.

Frankwes
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jan 2009 17:04

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door Frankwes »

Ik heb een klacht ingediend bij Skybites. Daarin heb ik gevraagd om teruggave van mijn geld, omdat ze naar mijn mening een ondeugdelijk product leveren.

Na een week (!) heb ik reactie:

"In uw eerste mail verzoekt u om restitutie van de voucher. Met betrekking hiertot, verwijs ik u naar de loggegevens van de voucher. Deze zijn te vinden via http://extranet.skybites.nl. Hier treft u de duur, sessie en dataverkeer. Op basis van deze gegevens zijn wij van mening over te gaan tot restitutie van 50% van de voucher.
Graag bied ik u echter (ipv een gedeeltelijke restitutie) een nieuwe weekvoucher aan. Deze voucher is geldig op alle parken waar Skybites wordt aangeboden en heeft geen verloopdatum.
"

Maar goed, intussen zat mijn vakantie er zo'n beetje op, dus heb ik gewoon om die 50% vergoeding gevraagd.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze mij terugbetalen...

natasha1504
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 11:10

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door natasha1504 »

Ik zit hier op een vakantiepark in Mierlo. Heb ook internet van skybites en kan alleen maar zeggen dat het waardeloos is...
Merendeels doet ie het niet.. of is gigantische traag..
Met mijn Iphone ben ik sneller..
Heb een paar keer gebeld en zeggen dat het inderdaad aan hun ligt maar ze willen niet zeggen wat er aan de hand is...
Vind het belachelijk en doe het nooit weer.

willlys
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2010 14:30

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door willlys »

Wij hebben ( horen te hebben) een internetaansluiting op Klein Vink in Arcen. De beste omschrijving is bagger en zonde van het geld. Als je toevallig kunt inloggen op een van de netwerken dan is de verbinding traag en valt telkens weg. diverse keren aan de bel getrokken zonder enige verbetering. op de laatste klachten is door skybites al niet meer gereageerd. Ik wil iedereen dan ook aanraden blijf van Skybites af. Er is nog niks goed gegaan met deze firma.

bardouin
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2005 04:20

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door bardouin »

Dacht dat de klachten met skybites al over waren. Kocht dus voor 20EUR Internet access op het Roompot Park "de schaapskooi". Bleek dat zij geen wifi hebben aanstaan. Dus: ik heb betaald voor iets dat er niet is. Is dit oplichting? Kan ik hiervan aangifte doen bij de politie. Ondernemers in NL gaan over tot praktijken die in een bananrepubliek niet zouden misstaan. Let wel: het gaat mij niet om die 20 EUR, maar in de toekomst zal ik bij de keuze NL-onderneming of goed doel eerder het goede doel steunen.

MijnErvaring
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2011 02:32

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door MijnErvaring »

Het is inmiddels een tijd na de bovenstaande reacties, dus helemaal vergelijken kan ik het niet. Maar mijn ervaring met skybites is niet slecht. Ja de snelheid is niet al te hoog, maar de dekking is hier op Roompotpark De Bikkels op het gehele park goed.

Mail, normaal internetten en ook een zwaardere site als marktplaats lukt prima.

Zelf gebruik ik graag veel tabbladen en ik gebruik ook meerdere programma's tegelijk. Online tv kijken lukt vaak, het laden valt zo nu en dan stil, of dit aan de sites ligt waar de video's zijn opgeslagen of aan de dekking / snelheid van Skybites?

Het ligt er naar mijn idee vooral een beetje aan wat wil je, de prijs vind ik gezien de lage snelheid wel aan de hoge kant, inlog of dekking problemen heb ik niet met Skybites.

Mijn advies, koop de, dag, week, maand internet als u op het park bent, in de accommodatie, op de website van Skybites. Deze opent zodra u dekking heeft, u kunt daar bestellen en veilig met ideaal betalen. Lukt dit dan kunt u ook internetten. Zo kan Skybites nooit een miskoop zijn, U weet nu dat het niet de snelste is maar u heeft zo wel zeker verbinding.

gbp5202
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:25

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door gbp5202 »

begijpe wie begrijpen wil,maar wij waren ook in dit park op vakantie,van 22/8 tot 26/8,en ons huisje lag nog geen 30m van en skybites zendmast,maar het was erg droevig het internetgebruik ( 11€ VOOR 3 DAGEN).regelmatig wegvallen van de connectie ,en,en dedroevend traag, alhoewel een snelheid van 10Mbts en signaalsterkte op mijn lap top 1 a 2blokjes.(toestel van betere kwaliteit en goede wi fi kaart.)
Mogelijke oorzaak: we zitten in een bosrijk gebied,en de zendmasten waren ahw volledig door takken van de bomen omgeven. in januari 2011 zaten we in een ander park omgeving weert ,huisje vlak naast een antenne van skybites,,daar werkte de verbindig redlijk goed,zelfs tv kijken via lap top was geen probleem,dit mag ook vernoemd worden.
[/quote]
MijnErvaring schreef:Het is inmiddels een tijd na de bovenstaande reacties, dus helemaal vergelijken kan ik het niet. Maar mijn ervaring met skybites is niet slecht. Ja de snelheid is niet al te hoog, maar de dekking is hier op Roompotpark De Bikkels op het gehele park goed.

Mail, normaal internetten en ook een zwaardere site als marktplaats lukt prima.

Zelf gebruik ik graag veel tabbladen en ik gebruik ook meerdere programma's tegelijk. Online tv kijken lukt vaak, het laden valt zo nu en dan stil, of dit aan de sites ligt waar de video's zijn opgeslagen of aan de dekking / snelheid van Skybites?

Het ligt er naar mijn idee vooral een beetje aan wat wil je, de prijs vind ik gezien de lage snelheid wel aan de hoge kant, inlog of dekking problemen heb ik niet met Skybites.

Mijn advies, koop de, dag, week, maand internet als u op het park bent, in de accommodatie, op de website van Skybites. Deze opent zodra u dekking heeft, u kunt daar bestellen en veilig met ideaal betalen. Lukt dit dan kunt u ook internetten. Zo kan Skybites nooit een miskoop zijn, U weet nu dat het niet de snelste is maar u heeft zo wel zeker verbinding.

patrickvandevelde
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2012 21:43

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door patrickvandevelde »

Wij waren met de kerst in het Roompot vakantiepark in Grafenau (Duitsland), waren daar super tevreden over iedereen en alles, behalve internet. provider ook hier weer skybites. Een weekvoucher kost 19,50 euro maar wat je in de plaats krijgt is echt waardeloos. Internet ging traag, maar redelijk goed voor 07.00 uur 's morgens en na 22.00 uur 's avonds. Overdag echt rampzalig, verbinding valt doorlopend uit. Langer dan 5 minuten surfen lukt niet !
Ik ben blijkbaar niet de enige met deze ervaring, en blijkbaar heeft het weinig met dit park te maken, ook in andere parken blijkt volgens dit forum het probleem identiek. Het zal dus wel een makkelijke manier zijn om geld te vangen. Ik heb ook contact genomen met de helpdesk van skybites (duurde 17 minuten alvorens iemand aan de lijn te krijgen, deze telefoonrekening vanuit Duitsland zal ik nog wel ontvangen), enige antwoord die ik gekregen heb is dat er capacitietsproblemen zijn op het park, maar blijkbaar is dit niet enkel op dit park, dus alweer een flauwe uitleg. Ik hoop echt dat op de een of andere manier deze "oplichting" gestopt wordt.

Formatfrits
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2012 22:18

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door Formatfrits »

Ben net terug uit Grafenau, Internet een ramp. Vorige keer had ik weinig problemen.
Nu stond de antenne op mijn dak, met inSSIDer gemeten 3x meer dan -70dB.
Erg slecht dus, 3 tientjes naar de knoppen, zelfs een simpele mail versturen met 1 foto deed ik een half uur over. Ook nog een avond de 500 mW usb-stick gebruikt, veranderde er niets aan, helpdesk gemaild, andere dag (kerstdag) telefoontje gehad, moeilijk, vaag, moest het er maar mee doen.........
Het park is daarentegen TOP, perfect personeel, skieen op het park, ga zo weer terug.......... (ooit).
Skybytes haalt hier geen hoge punten, volgende keer eerst even een check met de telefoon en WiFi-analyser.
Mail is uit naar skybytes, hoop hier nog antwoord op te krijgen.

Groetjes,
Frits

OMAa
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 jan 2011 16:36

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door OMAa »

Hallo ook ik heb te maken met Skybites op een camping op Ameland.
Vorig jaar was het bar en boos met de verbinding maar dit jaar is het al niet veel beter. Zo nu en dan valt de verbinding helemaal weg en moet je opnieuw weer inloggen.Ik word hier echt niet goed van en ik lees in de vorige reakties dat dit al een paar zo is. Ook is het niet goedkoop om een voucher prepaid te kopen en dan zo'n slechte verbinding.
Het is nu vrij rustig op de camping dus daar kan het niet aan liggen.
Bij de receptie kunnen ze hier niks aan doen,helaas. Dus gewoon een andere provider nemen die betere services verleend. In de buurt is nog een andere camping en die doet het wel goed heb ik van mensen gehoord die daar staan.
Die hebben van Pretium het netwerk en hebben voor zover ik begrijp een goede internet verbinding.

grt Omaa

DickW
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2013 21:13

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door DickW »

Ook ik heb op het moment veel problemen met Skybites in zeeland.
Tot 4 keer toe moeten inloggen binnen 10 minuten. Wat worden wij daarvan op vakantie, juist ja moe.

bobh
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2010 17:10

Re: Internetprovider: Skybites Zeeland.

Ongelezen bericht door bobh »

skybites is nog steeds kansloos na eerdere slechte ervaringen in cochem en bad bentheim deze vakantie in bad bentheim weer een poging gedaan en een voucher gekocht maar als het al werkt traag niet kunnen inloggen ondanks vol signaal gewoon een drama wat ik niet snap is dat roompot met deze partner blijft werken zal wel dezelfde eigenaar zijn? want ook voor roompot is dit geen beste reclame

Gesloten