LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SONY BDP-S360 BluRay speler

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
locutis
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2009 13:05

SONY BDP-S360 BluRay speler

Ongelezen bericht door locutis »

In plaats van een nieuwe grootbeeld Full HD LCD TV te kopen heb ik besloten een Full HD beamer te kopen (EPSON EH-TW5000)
Ik projecteer op een scherm van 1,7m x 0,92m. breedbeeld, 16:9, in full HD.
Voor maximale beleving is de geadviseerde zitafstand 1,8 x 1,7(beeldbreedte).
De beelden worden geleverd door een HUMAX irhd 5050c HD kabelontvanger en een POPCORN HOUR C200 Mediaplayer met externe 1,5TB harde schijf (USB).
Om maximaal te genieten van dit fantastiche super grootbeeld, had ik een SONY BDP-S360 gekocht. Alle bovengenoemde apparaten zijn voorzien van een HDMI uitgang. Ze zijn geplaatst onder het projectiescherm. De beamer staat aan de andere kant van de woonkamer tegenover het projectiescherm.

Door de vrij grote afstand tussen beamer en apparaten (via via 20m) is gekozen voor een 3 naar 1 HDMI ver. 1.3 switch en een HDMI over CAT5e extender (beide HDCP 1.2 compatibel). Bovengenoemde apparaten zijn aangesloten op de switch.

De twee eerstgenoemde apparaten (5050c en C200) werken uitstekend in bovengenoemde configuratie. De SONY BDP-S360 werkt echter NIET. Dit heeft kennelijk te maken met een schizofrene ingebouwde HDCP kopieerbeveiliging.
De SONY speler werk alleen als deze direct op de beamer HDMI poort wordt aangesloten of op een TV met HDMI poort. Alle andere apparaten worden als kopieerder gezien.

Na maandenlang gestechel, twee maal terugsturen, emails naar SONY en de Technische dienst van de leverancier blijkt, dat dit een typisch ongedocumenteerd SONY probleem is. De speler heb ik nu, hopelijk voor de laatste keer naar de leverancier teruggestuurd.

CONCLUSIE: Als u een SONY BDP-S360 (en misschien ook andere SONY spelers) anders wilt aansluiten, dan direct op een TV of beamer, dan werkt het NIET!!!
U BENt GEWAARSCHUWD!!

Rickyman
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 dec 2009 23:38

Re: SONY BDP-S360 BluRay speler

Ongelezen bericht door Rickyman »

Die epson heeft dus ook een lage opbrengst van maar 1600 lumen,
ik zeg Eiki
Modell EIP-SXG20
Projektortyp DLP™ (1) -Video- / Datenprojektor
Lichtleistung 7.500 Lumen (2-Lampenmodus)
3.750 Lumen (1-Lampenmodus)
Dat is pas een echt vette beamer, oh ja vertellen de beamerverkopers erbij wat een lampje kost??
Rick

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: SONY BDP-S360 BluRay speler

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Rickyman::

Hier is toch echt spake van reclame maken voor "Eiki" (nooit van gehoord...)

Verkoop je deze beamers?...enne... wat zijn dan de prijzen?... ik vind het erg vaag! :mrgreen:

Rick Wedema
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2011 16:50

Re: SONY BDP-S360 BluRay speler

Ongelezen bericht door Rick Wedema »

Optoma beamers super beeld, scherpe prijs en ik ben zeer tevreden full HD en ook met sony bluray speler eraan gekoppeld met sony versterker

Gesloten