BBCS schreef:Mechwarrior94 schreef:Het gaat niet om of het namaak is of niet, het gaat erom of je er plezier mee hebt. Daar is het uit eindelijk voor gemaakt, niet voor een discussie van namaak of echt
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ik ben het daar niet mee eens.
Als namaak net zo goede kwaliteit is als Lego zelf, hoor je mij niet.
Lego is inderdaad duur. Ik kan het weten, omdat ik zelf ook nog steeds Lego koop (de grote modellen van Technic.)
Lego is na jaren nog gewoon goed, iets wat ik over de namaak slechte dingen hoor.
Ik ben ook van mening dat je gelijk na de koop plezier ervan moet hebben, maar jaren later ook. En dat is bij de namaak nog lang niet het geval.
Je zou kunnen zeggen dat de namaak voor de korte termijn plezier gemaakt wordt en Lego voor de lange termijn plezier. Daarom is namaak ook veel goedkoper.
Het namaak spul is inderdaad niet qua kwaliteit het zelfde, dat kan en mag je ook niet verwachten zo snel al. Simpel weg onmogelijk, het budget van LEGO is velen keren groter dan al die namaak bedrijven bij elkaar. Dus dat is niet echt een eerlijk argument. Ik koop ook nog steeds LEGO, zowel normaal als technic. Zal je mij ook niet over horen, ik raad het juist aan dat iedereen met LEGO of een dergelijk bouw speelgoed bezig is. Het is goed voor de hersenen en je vingers worden er ook beter van.
De kwaliteit van LEGO is misschien goed, maar na hun Amerikaanse avontuur sinds 1995 ging het echter wel berg afwaards. Aangezien de Amerikanen een geheel andere smaak heeft dan de rest van de wereld. Tuurlijk, de vele nieuwe onderdeel types zijn welkom natuurlijk, maar als het tenkosten moet gaan van het bouw plezier is het nou niet echt welkom.
En dan al die enorme blokken zijn gemaakt omdat ze bang zijn voor de Amerikaanse gekken die iets doms doen met bijvoorbeeld LEGO onderdeeltjes, en LEGO gaan aanklagen omdat er niet op de verpakking staat dat het niet mag. En wij als de rest van de wereld moesten daar voor boeten.
Dat er nu dan kapers op de kust liggen, is mij geen verrassing en zeker ook niet ongewenst. Ze hebben misschien veel te verbeteren, maar moet wel eraan denken dat plastic nog altijd van olie gemaakt word. Geen olie = geen LEGO.
Nog beter gezegt, LEGO blokjes zijn gemaakt van "Acrylonitrile butadiene styrene", zoek maar eens op wiki wat het is (Engels geeft de meeste info).