LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door moi_01 »

hallo iedereen,

mening gevraagd omtrent onderstaande:
in 2008 kwam ik opeens op straat te staan en had geen werk, inkomen had ik niet meteen maar de vaste lasten liepen wel door.
op dat momente had ik een achterstand bij ohra van ruim E600,-
hier heb ik een betalingsegeling over getroffen en afgelopen augustus helemaal afgelost. Dit alles aan MG de Jong afbetaald. Daarna hebben ze doorgegeven aan OHRA dat ik alles betaald heb en de dossier gesloten is.
Maar Ohra heeft dit allemaal niet verwerkt en die hebben mij aangemeld bij CVZ! ze zien me nu als wanbetaler en het wordt ingehouden op mijn loon terwijl ik alles allemaal bij loop! Ik bel ze op en zij wachten op bericht van deurwaarder, deurwaarder geeft aan het allang doorgegeven te hebben. ze willen me ook niet afmelden bij CVZ
wat moet ik doen???

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Ik adviseer u om de polis welke u van Ohra hebt ontvangen eens na te zien of daar iets in vermeld staat over hun wijze van handelen bij achterstallige derhalve verschuldigde premies. Het is wel derden informatie welke men verstrekt aan weet ik veel wie.

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door moi_01 »

wat bedoelt u precies?

bij achterstallige betalingen, kun je een regeling treffen
daar dien je je aan te houden.wat ik ook heb gedaan

voor de rest snap ik niet wat u bedoelt

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ moi,

heb je bevestiging op schrift dat alles betaald is?
Dan dit per brief naar Ohra sturen, en ze verzoeken om de inhoudingen per direct te staken, daar ze, als alles zoals afgesproken betaald is, daar geen recht meer toe hebben.

Indien volgens hun administratie het niet zo is, verwijs je ze naar een kopie van de bevestiging - die je natuurlijk bijvoegt.

Stuur dit wel aangetekend, en vraag in je brief om een schriftelijke bevestiging binnen 14 dagen.

Succes.

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door moi_01 »

bedankt voor de reactie,
ik heb inderdaad een brief dat alles betaald is, dat is voor hun niet voldoende
ze willen het zelf van Mg De Jong weten

ik wordt van kastje naar muur gestuurd!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

moi_01 schreef:bedankt voor de reactie,
ik heb inderdaad een brief dat alles betaald is, dat is voor hun niet voldoende
ze willen het zelf van Mg De Jong weten

ik wordt van kastje naar muur gestuurd!!
In dat geval zou je MG de jong kunnen vragen of zij nogmaals, desnoods ook aangetekend, aan OHRA de bevestiging willen sturen, en tevens het bewijs dat zij dit al reeds gedaan hebben.

Anders zijn zij in gebreke gebleven.

En dan nog - als jij een brief hebt, van diegene die de regeling voor jou heeft behandeld, dat alles nu betaald en in orde is - waarom is een kopie daarvan voor OHRA niet voldoende? Krijg je het teveel betaalde terug?
Waarom houd men in, als er een regeling is?

Blijft vreemd. Zoek eventueel advies / hulp bij het juridisch loket- want ergens klopt dit niet.

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door moi_01 »

Ja ik moest Mg De jong een mail sturen heb ik gedaan maar nog geen reactie terug. Voor ohra is de brief niet genoeg ik weet niet waarom. ze hebben zelfs al het totale bedrag overgemaakt aan hun op 07.09.2010.
Ik krijg dit net terug van OHRA per mail:

Afmelden College van Zorgverzekeringen
Er is nog geen bevestiging van Deurwaarder De Jong ontvangen dat u uw schuld heeft betaald. Zonder deze bevestiging wordt u niet afgemeld bij het College van Zorgverzekeringen. Als de bevestiging van deurwaarder De Jong is ontvangen, dan wordt u afgemeld. Uw verzekering blijft bij Delta Lloyd Zorgverzekering NV. De premie voor oktober 2010 betaald u aan het CVZ

Meer informatie?
Hebt u vragen? Dan horen wij die graag.


Met vriendelijke groeten,
afdeling Debiteurenbeheer
Ohra Zorgverzekering NV
tel: 076-5243139
http://www.ohra.nl


Dus ik zit de hele tijd beide partijen te bellen en niemand wil me helpen :(
ik werk hele dagen en kan zelfs niet naar het juridisch loket gaan voor dit of een maatschappelijk werkster

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door moi_01 »

even een up to date

heb een hele aardige persoon aan de lijn gehad,
die gaat het uitzoeken en belt mij dan terug :)

moi_01
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 jan 2010 14:36

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door moi_01 »

het is opgelost!
ben met terugwerkende kracht weer afgemeld bij CVZ
heb veel lopen bellen, uiteindelijk mijn gelijk gehad.
mensen als iets verkeerd is gegaan altijd volhouden

ben totaal niet meer te spreken over OHRA en vooral sommige bij de afdeling debiteuren
het lijkt net of ze een spelletje met je spelen, in het begin kreeg ik alleen maar te horen we kunnen geen uitspraken hierover doen we moeten wachten op die en die afdeling
werd er helemaal gek van

czmedewerker

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door czmedewerker »

Geachte OHRA verzekerde,
Als medewerker van OHRA vind ik het vervelend lezen dat u niet te spreken bent over ORHA. Ik vraag u vriendelijk contact met ons op te nemen om bovenstaande klacht (nogmaals) goed te bespreken. U kunt ons bereiken via telefoonnummer 013 - 594 9580.
Met vriendelijke groet, OHRA Zorgverzekering NV

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

hoe kan je afmelden bij cvz ze gaan gewoon in je salaris graaien zonder tussenkomst vd rechter eerst moest alles aan de deurwaarder worden betaald daarna bleken er nog 2 mnd open te staan en daarna kwamen ze met een oud dossier die nog onder de rechter is maar afmelden hoemaar zelfs de ombudsman zei dat als je 3 euro achterstand hebt mogen ze je aanmelden wordt cvz controleert niet of het klopt en die 136 is dat ongeacht hoe hoog je pakket is dan kan je beter je pakket ophogen
ik zoek een oplossing om onder loonbeslag uit te komen maar advocaat en ombudsman kan niet helpen wie wel?
problemen zijn door Zorg en Zekerheid
HELP

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Pavlova »

hanger01 schreef:hoe kan je afmelden bij cvz ze gaan gewoon in je salaris graaien zonder tussenkomst vd rechter eerst moest alles aan de deurwaarder worden betaald daarna bleken er nog 2 mnd open te staan en daarna kwamen ze met een oud dossier die nog onder de rechter is maar afmelden hoemaar zelfs de ombudsman zei dat als je 3 euro achterstand hebt mogen ze je aanmelden wordt cvz controleert niet of het klopt en die 136 is dat ongeacht hoe hoog je pakket is dan kan je beter je pakket ophogen
ik zoek een oplossing om onder loonbeslag uit te komen maar advocaat en ombudsman kan niet helpen wie wel?
problemen zijn door Zorg en Zekerheid
HELP
Pas zodra je alle achterstand aan premie hebt betaald aan je zorgverzekeraar zullen ze je bij het CVZ afmelden, niet eerder. Ook als het gaat om een achterstand waarvoor de rechtbank nog niet is ingeschakeld. Er is geen manier om er onderuit te komen.
Wel is het natuurlijk zo dat als je zorgverzekeraar ten onrechte stelt dat er een achterstand is, en je wel betaald hebt, dit zo snel mogelijk bij je zorgverzekeraar moet melden met een kopie betalingsbewijs.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

Beste Pavlova,
maar als ze eerst zeggen betaal alles bij de deurwaarder vervolgens zeggen ze er staan nog 2 mnd open en vervolgens komen ze terug op een dossier waarin met 1 vonnis 2 x beslag op het loon is gelegegd?! en vervolgens het geld niet verrekend is dus ligt het bij de rechter
het punt is dat het cvz niet kontroleert of er dat werkelijk 6mnd achterstand is en als je bent aangemeld elke achterstand betaalt moet zijn om weer afgemeld te worden mijn zoon betaald pm 87 zorgpremie nu bij cvz 136 is dit bedrag ongeachte je pakket dan kan hij beter een aantal aanvullingen erbij nemen of gaat het verschil altijd bovenop je premie en ik vraag me af wie er beter van wordt als je niet afgemeld wordt
ik hoop op een speodige oplossing en dat het nwe kabinet het terugdraait

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Pavlova »

hanger01 schreef:Beste Pavlova,
maar als ze eerst zeggen betaal alles bij de deurwaarder vervolgens zeggen ze er staan nog 2 mnd open en vervolgens komen ze terug op een dossier waarin met 1 vonnis 2 x beslag op het loon is gelegegd?! en vervolgens het geld niet verrekend is dus ligt het bij de rechter
het punt is dat het cvz niet kontroleert of er dat werkelijk 6mnd achterstand is en als je bent aangemeld elke achterstand betaalt moet zijn om weer afgemeld te worden mijn zoon betaald pm 87 zorgpremie nu bij cvz 136 is dit bedrag ongeachte je pakket dan kan hij beter een aantal aanvullingen erbij nemen of gaat het verschil altijd bovenop je premie en ik vraag me af wie er beter van wordt als je niet afgemeld wordt
ik hoop op een speodige oplossing en dat het nwe kabinet het terugdraait
Iemand die een aanvullende verzekering heeft en een achterstand oploopt wordt meestal ook geroyeerd, dat wil zeggen dat de aanvullende verzekering door de verzekeraar wordt opgezegd. Zolang er een achterstand is zal de verzekeraar ook niet akkoord gaan met het afsluiten van een aanvullende verzekering. Het bedrag dat aan CVZ moet worden betaald is € 136,72 per maand, ongeacht het bedrag dat normaal aan basispremie betaald moet worden.

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

Lieve Vogel,
als je net zo veel als mijn zoon verdient blijven ze graaien in zijn salaris er is al 4000 a 5000 betaald aan premies en nog zeggen ze achterstand!!!!! daar gaat het om en niet om iemand die niet betaald
je kan je zelf niet afmelden zonder tussenkomst van de rechter halen ze geld van je salaris en niemand die kontroleert of het klopt
hier worden harder werkers beboet ipv beloond!
daar gaat het mij om dat als je tenonrechte aangemeld bent je er niet meer vanaf komt
dus gaarne reacties die willen helpen niet die net als cvz reageren

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Pavlova »

vogels schreef:Hanger, mijn reactie was niet vervelend bedoeld, maar ergens moet hij toch een keer achterstand gehad hebben? En 4.000,- - 5.000,- euro? Dat is heel wat jaren premie.

Lijkt mij het handigst om dan maar met alle paperassen naar de balie van de zorgverzekeraar te stappen en daar alles uit te laten zoeken. De zorgverzekeraar is de enige die je af kan melden bij CVZ.
Dit klopt helemaal. Het enige wat gedaan kan worden is proberen het met de verzekeraar op te lossen, al dan niet via de rechter. Het CVZ kan hier niets aan doen.

Er zullen best wel wat individuele gevallen zijn waarin het misgaat en iemand ten onrechte wordt aangemeld bij het CVZ. Maar ik sta wel achter dit soort maatregelen. Je wilt niet weten hoeveel geld verzekeraars kwijt aan kosten voor zorg die wel gegeven is aan wanbetalers en kosten om alsnog de premie te incasseren. Geld die beter aan zorg besteed zou zijn.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door poespas »

Ik kreeg een paar maanden geleden ook ineens bericht van Anderzorg dat ik zou worden aangemeld bij CVZ vanwege premieachterstand.
En het ging ook niet om een klein bedrag.

Ik heb bezwaar aangetekend want ik heb helemaal geen achterstand, en het bezwaar is door Anderzorg gegrond verklaart.
Ging over een premie achterstand van zo`n 100 jaar geleden die al lang was opgelost.
Foutje bedankt :mrgreen:

hanger01
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 sep 2010 19:51

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door hanger01 »

Beste Poespas,
ging het maar zo makkelijk als bij jouw als mijn zoon met bewijzen komt zeggen ze inderdaad het is betaald met een nota van 100 jaar geleden
wat mij dwars zit is dat bij cvz niemand controleert of het klopt en alleen deze zorgverzekering kan je afmelden en in de tussentijd graaien maar
ende bewijzen zijn al de rechter gepaseerd die weet heel goed waarom het gaat en wijst een vonnis toe vervolgens leggen ze met 1 vonnis 2 x beslag terwijl dit niet mag maar bij de rechter zeggen ze we kunnen er niets aan doen?!
als hardwerkende ben je vogelvrij alle rechtszaken doe ik en met mijn uitkering hou ik meer over dan hij die een goed salaris heeft als je een oplossing voor ons hebt of anderen die dit lezen hou ik me aanbevolen

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door Pavlova »

hanger01 schreef:vervolgens leggen ze met 1 vonnis 2 x beslag terwijl dit niet mag maar bij de rechter zeggen ze we kunnen er niets aan doen?!
Wat bedoel je eigenlijk met dit twee keer beslag leggen met 1 vonnis?

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: aangemeld bij CVZ als wanbetaler!

Ongelezen bericht door poespas »

Het verbaasde mij eerlijk gezegd ook, ik dacht dat zal wel weer een 10 jaren plan worden maar gelukkig niet.

Gesloten