LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Barsten in dubbel glas

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
AnnaP

Barsten in dubbel glas

Ongelezen bericht door AnnaP »

Ik heb vorige herfst dubbel glas laten aanbrengen in mijn hele huis, waarbij enkel het glas is vervangen en de (houten) kozijnen behouden. Nu was mijn keukendeur een beetje speciaal geval, omdat daar negen kleine raampjes in een houten omlijsting zaten. De deur is meegenomen naar de glaswerkplaats en elke ruitje is apart vervangen door dubbel glas (Climaplus N argon 4-12-5).

Ergens in de maanden erna (weet niet precies wanneer) zijn er in twee van die ruitjes kleine barstjes gesprongen, in een hoek. De leverancier is komen kijken, zei dat ie niet wist waar dat door kwam en zei verder dat de ruitjes gratis vervangen konden worden maar dat de plaatsingskosten à honderdzoveel euro voor mij waren. Dat heb ik niet gedaan, besloot dat ik wel met die barstjes kon leven.

Een week of wat geleden ontdekte ik ineens een derde barst, weer in een ander ruitje, maar nu een die over de hele breedte liep. Ik heb de leverancier hier vorige week vrijdag over gemaild maar (nog) geen reactie gehad.

Nu zit ik natuurlijk met de grote vraag: hoe komen die barsten in deze ruitjes? Ik sla beslist niet met de deur, doe hem altijd voorzichtig dicht, en daarbij bedacht ik zelfs dat massa's mensen met deuren met glas erin slaan en dat het glas dan ook niet breekt (zou wat zijn). Maar nogmaals, dat is hier niet aan de orde. Verder kun je denken aan temperatuursverschillen, maar de laatste barst is dus ontstaan in een jaargetijde met milde temperaturen, dus dat is het ook niet. De keuken is vrij groot en de ramen zijn zelden beslagen, dus het zal ook niet door hitte binnenin komen.

Ik maak me er nu natuurlijk zorgen over dat ik over een paar jaar een keukendeur vol barsten heb. De leverancier hiermee confronteren heeft volgens mij pas zin als ik zelf kan aangeven wat de oorzaak is, want zij zullen niet bereid zijn mee te denken, schat ik zo in.

Vandaar dus mijn post op dit forum, want zelf heb ik geen idee meer wat ik hiermee aan moet. Reacties zijn zeer welkom. Alvast hartelijk dank.

Jolen

Re: Barsten in dubbel glas

Ongelezen bericht door Jolen »

Goedemorgen,

Ik heb iets dergelijks ook eens meegemaakt en toen zei de "expert" dat het glas te strak gezet was. Er schijnt een soort van minimale ruimte nodig te zijn tussen het hout en het glas, waarschijnlijk voor het eventueel uitzetten/krimpen van het hout maar het fijne weet ik er niet van. Het zou bij jou dus ook wel eens "te strak" gezet kunnen zijn.

Jolen

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Beste Anna P.
U hebt gezien de inmiddels verstreken termijn waarover u in uw betoog sprak recht op garantie. De glaszetter is verantwoordelijk voor de kwaliteit van diens prestatie. Ze dienen de klachten gratis te verheldpen zo niet schakel dan een advocaat in.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Jolen schreef:Goedemorgen,

Ik heb iets dergelijks ook eens meegemaakt en toen zei de "expert" dat het glas te strak gezet was. Er schijnt een soort van minimale ruimte nodig te zijn tussen het hout en het glas, waarschijnlijk voor het eventueel uitzetten/krimpen van het hout maar het fijne weet ik er niet van. Het zou bij jou dus ook wel eens "te strak" gezet kunnen zijn.
Jolen
Ik moet Jolen gelijk geven, dit is met zekerheid het geval.
Schrijf een aangetekende brief, en geef hun een tijd om te komen kijken en dit te verhelpen, anders ga je de volgende stappen doen.
Voor mijn bericht, heeft zich al een advocaat aangeboden, niet doen, want dan heb je pas problemen.

tonnie van de wetering

Ongelezen bericht door tonnie van de wetering »

Zoals de klacht wordt omschreven lijkt het mij dat de opvulblokjes ofwel stelblokjes onder het glas tegen het glas drukken wat tegen de glaslatten tegendruk krijgt.
Ook omdat wordt aangegeven dat een raam dit over de volle breedte heeft.
Waardoor het dus een plaatsingsfout is en de glas fabriek of groothandel geen aansprakelijkheid zal erkennen oficieel.
Gezien de prijs van de plaatsingskosten bij vernieuwen kun je zeker stellen dat de prijs van het glas hiervan ook zeker gedekt zal zijn.
Aangezien dit probleem op den duur bij nog meer ramen in de deur in de toekomst mogelijk kan worden geacht zal een schriftelijke klacht naar de leverancier zeker wel nuttig kunnen zijn.

AnnaP

Heel veel dank voor alle reacties. Hier ben ik zeker mee geholpen. Ik zal inderdaad een aangetekende brief (of mail?) verzenden en daarin uiteenzetten wat hier op dit forum is gezegd.
Laatst gewijzigd door AnnaP op 26 sep 2010 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis

Ik zou, zoals je schrijft, een aangetekende brief sturen.
Geen mail, want dat zouden zij niet hebben ontvangen.
Wacht eerst de reactie af, dan kan je altijd nog actie ondernemen.
suc6

AnnaP

Ik zal nog even de afloop vertellen. De glasmaker is langs geweest en ontkent min of meer dat het om een plaatsingsfout zou gaan (ikzelf kan helaas geen goed weerwoord geven). Hij is echter wel bereid één grote glasplaat te plaatsen ipv twaalf kleine, op kosten van het bedrijf. Dit over vier tot zes weken. Ik moet er dan wel voor tekenen dat ik van verdere klachten afzie.

tennis

AnnaP schreef:Ik zal nog even de afloop vertellen. De glasmaker is langs geweest en ontkent min of meer dat het om een plaatsingsfout zou gaan (ikzelf kan helaas geen goed weerwoord geven). Hij is echter wel bereid één grote glasplaat te plaatsen ipv twaalf kleine, op kosten van het bedrijf. Dit over vier tot zes weken. Ik moet er dan wel voor tekenen dat ik van verdere klachten afzie.
Het is natuurlijk voor wat je zelf kiest , maar als ik het zo lees, geeft de glas boer
toch zijn fout toe, anders, ga ik als bedrijf geen nieuwe ruit plaatsen, als ik in mijn recht sta.

Gesloten