LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Lotto jackpot hoort toch minstens 1x per jaar te vallen?

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
GGG

De Lotto jackpot hoort toch minstens 1x per jaar te vallen?

Ongelezen bericht door GGG »

Het valt me op dat de Lotto Jackpot inmiddels wel heel erg hoog is geworden.
Volgens het reglement van de Lotto zou de jackpot uiterlijk na een jaar moeten vallen.
Het lijkt me dat het dan toch al zo ver zou moeten zijn?
Weet iemand wanneer de jackpot voor het laatst is gevallen?

jonick

Re: De Lotto jackpot hoort toch minstens 1x per jaar te vallen?

Ongelezen bericht door jonick »

De laatste keer dat de jackpot er uitging was oktober 2009!!!!!!!
Beetje vreemd he,bijvoorbeeld in duitsland gaat hij er tussen de 2 en 5 weken uit,terwijl daar 5 cijfers meer zijn!
Het is sowieso belachelijk dat er in de nederlandse lotto totaal geen inzicht wordt gegeven over de baten en lasten.
Wij zijn ook het enige land in europa waar niet live getrokken wordt,wij hebben ook de hoogste inleg en de minste uitbetaling! ( 20 % ) in duitsland is dat bijv 52 %
Ik heb al verscheidene malen geprobeerd om een trekking bij te wonen,het antwoordt dat je krijgt is:ja U krijgt bericht van ons,maar dat bericht komt natuurlijk nooit! Logisch,we worden hier bestolen bij het leven,je mag in nederland niet gokken alleen als de staat er wijzer van wordt.Het is belachelijk dat daar nooit een programma aan gewijd wordt :evil:

manus-1

Ongelezen bericht door manus-1 »

Ben benieuwd hoe tennis hierover denkt.

nceala

Ongelezen bericht door nceala »

De maand Oktober 2010 is komende,Ik zou zeggen volop meespelen want hij zal dan toch moeten vallen!.

Ik vind het ook zeer opvallend dat de trekking NIET live op TV word gedaan,Ik heb veel eerder gemeld omdat ik ONLINE meespeel met zowel lotto als wel de toto op zijn tijd (dus niet wekelijks).

Dat 19.30 uitslag al bekend was op internet,terwijl trekking toen 19.55 live was/zo zijn op TV!!!.

Conclusie alles word van te voren bepaald men weet allang al valt ie of niet.

Met name de staatsloterij deze MOET vallen op heel lot of 1/5 lot.
Als het niet valt,zegt men NIET verkocht LOT.
als alle loten zijn uitverkocht en jackpot valt niet op heel lot maar 1/5 is dit zeer verdacht,alkmaar advocaten bureau had rechtzaak opgestart voor alle speler van voor het jaar 2009 een grote claim echter NIET gewonnen..

Nu adverteert staatsloterij met valt 100% gegarandeerd op heel lot (grote vis) of 1/5 lot (kleine vis)

Maar let op: Bij een NIET verkocht lot,valt ie nergens op want is niet verkocht zodoende loopt de jackpot dan op tot 27.5 Miljoen en dan worden ALLE loten opeens WEL verkocht en dan valt ie wel..

Kunt U het nog volgen???.

De kans dat Uw lot U miljonair zal maken is zeer Nihil tot Onmogelijk!!.

GGG

@ Jonick: In Duitsland wonen natuurlijk ook veel meer mensen en doen er dus meer mensen mee. Dan is de kans weer groter dat de jackpot valt. Je hebt echter een punt aangaande die 5 extra ballen.

Misschien kan iemand die echt wiskundig onderlegd is eens uitrekenen hoe waarschijnlijk (lees: ONwaarschijnlijk) het is dat de jackpot nu nog steeds niet valt. Vooral omdat er de laatste weken steeds meer mensen mee gaan doen en er dus steeds meer combinaties meespelen.

Met andere woorden: het lijkt er verdacht veel op dat de boel gemanipuleerd wordt en ze het laten vallen van de jackpot rekken tot en met 10 oktober. Overigens zou het dan wel weer verdacht zijn als de jackpot dan uitgerekend wel valt op precies één combinatie die dan meespeelt. Het zou minder verdacht zijn als hij dan nog steeds niet valt op precies één combinatie en dus verdeeld moet worden over alle deelnemers met combinaties die de getrokken reeks het dichtste benaderen.

Overigens is wettelijk vastgelegd dat de trekking openbaar is. Ik vraag me af wat er gebeurt als je een rechtszaak aan zou spannen!

Lief-meisje

Ongelezen bericht door Lief-meisje »

Ik heb de staatsloterij ooit een keer gebeld met die vraag. Het gaat niet om de niet verkochte loten, die doen niet mee met de jackpottrekking. Maar je kan bij een lot kiezen wel jackpot(betaal je 20 cent meer voor) en geen jackpot. Dus als de jackpot op je lot valt en er staat NEE op, dan win je niks. Als de jackpot gegarandeerd valt, dan spelen alleen de JA loten mee.

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Je kunt ook niet zeggen van de lotto dat de jackpot GEGARANDEERD gaat vallen.
Je weet niet wat iemand invult en daar zit het hem juist in.

Het is en blijft een gok.

De staatsloterij KAN 1x per jaar een jackpot garanderen omdat men weet welke lotnummers er verkocht zijn.

reiziger20

Ongelezen bericht door reiziger20 »

Wat me ook opvalt is het enorme gebrek aan wiskundige, statistische kennis van de reageerders hier. Onvoorstelbaar. Ik heb niet eens zin om alle onzin antwoorden hierboven te ontkrachten, men begrijpt het toch niet. De kans dat 1 van de reageerders vandaag nog wordt aangereden door een auto is onvoorstelbaar veel groter dan dan de jackpot bij hen valt.

GGG

@ reiziger20: Ik heb de 25e september overleefd en ben ook de afgelopen dagen niet aangereden, dus zou je alsjeblieft toch een poging willen doen om een en ander uit te leggen? Alvast mijn dank!

Simpeltoch

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

Afgelopen weekend was het dan zover, de Jackpot zou gegarandeerd vallen!

Ik blijf het toch raar/verdacht vinden. 51 weken lang valt de jackpot niet, maar die 52ste week als hij moet vallen, dan valt hij ook direct. Terwijl de kans om te vallen net zo groot is als de 51 trekkingen hiervoor (misschien iets groter omdat er meer loten zijn verkocht).

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Simpeltoch schreef:Afgelopen weekend was het dan zover, de Jackpot zou gegarandeerd vallen!

Ik blijf het toch raar/verdacht vinden. 51 weken lang valt de jackpot niet, maar die 52ste week als hij moet vallen, dan valt hij ook direct. Terwijl de kans om te vallen net zo groot is als de 51 trekkingen hiervoor (misschien iets groter omdat er meer loten zijn verkocht).
Wat is hier raar aan? Er is net zolang doorgetrokken totdat er winnaars waren. 6 getallen goed plus kleur had niemand. 6 getallen zonder kleur ook niemand. 5 getallen met kleur blijkbaar 20. Dat is toeval.
Ik vind het leuk dat 20 mensen gewonnen hebben in plaats van 1 een absurt hoog bedrag.
De bovenstaande info is uitgebreid in de media uit de doeken gedaan, maar de edele kunst van het lezen blijft blijkbaar moeilijk

Simpeltoch

Ongelezen bericht door Simpeltoch »

FiscaalJurist schreef:
Simpeltoch schreef:Afgelopen weekend was het dan zover, de Jackpot zou gegarandeerd vallen!

Wat is hier raar aan? Er is net zolang doorgetrokken totdat er winnaars waren. 6 getallen goed plus kleur had niemand. 6 getallen zonder kleur ook niemand. 5 getallen met kleur blijkbaar 20. Dat is toeval.
Ik vind het leuk dat 20 mensen gewonnen hebben in plaats van 1 een absurt hoog bedrag.
De bovenstaande info is uitgebreid in de media uit de doeken gedaan, maar de edele kunst van het lezen blijft blijkbaar moeilijk
Kijk, dat heb ik blijkbaar gemist in de media. Bedankt voor de heldere uitleg, al had die laatste zin wel achterwege mogen blijven. We zijn niet allemaal zo alwetend als u...

FiscaalJurist

Dat heeft niks met alwetenheid te maken, maar met het lezen van de telegraaf:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7945 ... tto__.html
En uw reactie staat tig keer als reactie daarbij met allerlei complottheorieen van de reaguurders.
Daarom was ik een beetje melig, maar het was niet persoonlijk bedoeld :wink:

Gezondverstand

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

FiscaalJurist schreef:

Er is helemaal niet "doorgetrokken totdat...." Er was maar één trekking. Daarna ging de Lotto inderdaad vanaf de hoogste prijsklasse zolang het "trapje" af totdat ze een prijsklasse vond met winnaars.

tinne

Ongelezen bericht door tinne »

heeft misschien iets te maken dat onze fiscaal jurist een gefrustreerd typje is dat ooit advocaat wilde worden. want WAT hij ook is. Dat zeker niet.

FiscaalJurist

tinne schreef:heeft misschien iets te maken dat onze fiscaal jurist een gefrustreerd typje is dat ooit advocaat wilde worden. want WAT hij ook is. Dat zeker niet.
????????????????
Wat heb ik jou aangedaan? Ik heb nooit gezegd dat ik advocaat ben. Fiscaal proces recht is een heel andere discipline. Maar beleefd blijven is ook een kunst en je post zegt meer over jezelf dan over mij.

@ Simpletoch
Met "doorgetrokken" bedoelde ik dat men net zolang zocht tot dat men winnaars had. Grammaticaal heb je echter gelijk. Logischer wijs was mijn inziens duidelijk wa ik bedoelde wat als er was "doorgetrokken"zoals jij dacht dat ik bedoelde had er maar 1 winnaar geweest voor de gehele jackpot en niet 20 winnaars

Gesloten