LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
andre-nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 19:43

2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door andre-nl »

Ls,

Ik hoop dat ik hier wat meer duidelijkheid krijg.
Volgende probleem heb ik, ik kan geen KPN glasvezel krijgen (welk bekende topic hier).
Maar nu krijg ik vandaag telefoon om mijn e-mail die ik naar speciale radar mail adres had gestuurd van KPN.
En de dame verteld mij het volgende, ik heb KPN ADSL en Telfort ADSL en dat mag ik niet volgens de OPTA en sterker nog dat is verboden in Nederland.

oke ? ik wist van niets en was wat overdonderd, ik bedoel dit is aangevraagd en aangesloten zonder problemen
en leuke is dat KPN adsl later is aangesloten dus eigenlijk hebben ze zelf de fout gemaakt.
Maar klopt dit verhaal is dit verboden volgens de opta of verteld KPN nu "Vreemde" verhalen om mijn aanvraag maar af te houden.

mvg
Andre

alfatrion
Berichten: 21963
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het lijkt mij vrij sterk een broodje aap verhaal, maar je kunt het verifiëren door even naar de OPTA te bellen of anders de ConsuWijzer. Het zou dan wel leuk zijn als je antwoord hier meld.

andre-nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 19:43

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door andre-nl »

Ja naja ik was erg overdonderd namelijk want tja z'n dame verteld je zo in eens " wat u heeft is illegaal"
Ik denk he wat ?, ik hoezo want ik heb 2x adsl 1x prive en 1x zakelijk hmm oke ja maar hoe kan dat ?.

maar ik ga zoeken op de opta en kom hier zeker op terug.

Andre

andre-nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 19:43

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door andre-nl »

hoi,

Ik heb vandaag consuwijzer gebeld en de vraag staat uit bij hun.
Zodra ik dit een positief antwoord is dien ik een klacht in bij KPN
want ik weet wel waarom ze zo moeilijk doen, want ze komen er niet uit :lol:
en nu proberen ze te bluffen, jammer dat ze niet leren dat ze zelfs op radar zijn geweest maar nog proberen ze
dan hoog waarschijnlijk met liegen en bedriegen er onder uit te komen ?

Andre

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Gewoon een stukje miscommunicatie. Kan me niet voorstellen dat er gezegd werd dat het verboden is om 2 adsl providers op 1 aderpaar te hebben. Kan technisch helemaal niet zoals dat al eerder vermeld is.

Ik denk dat het ging over overname van de lijn of iets dergelijks. KPN mag de lijn niet terugnemen van Opta.

andre-nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 sep 2010 19:43

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door andre-nl »

SirPeter schreef:Gewoon een stukje miscommunicatie. Kan me niet voorstellen dat er gezegd werd dat het verboden is om 2 adsl providers op 1 aderpaar te hebben. Kan technisch helemaal niet zoals dat al eerder vermeld is.

Ik denk dat het ging over overname van de lijn of iets dergelijks. KPN mag de lijn niet terugnemen van Opta.
Peter,

Hoe kan dit een mis communicatie zijn ?
ik zeg ik heb op 1 isra 2x ADSL 1 van Telfort en 1 van KPN.
en maanden later krijg na mijn e-mail naar het speciale tros radar mail adres van KPN
een mevrouw die mij belt dat ik illegaal bezig ben en dit niet mag van de optia
Ik ben echt niet gek en dit is 100% zeker geen mis communicatie

inmiddels wacht op consuwijzer en ik hoop dat hun mij hier mee kunnen helpen waarna ik een klacht zal indienen
bij KPN hier over.

Andre

oja en ik heb NOGMAALS uit gelegd aan KPN dat aarde paar 1 (dikader 1) en ader paar 2 (dikader 2) dus bezet zijjn
dus NOGMAALS heb ik vermeld hoe het zit kortom hoe zo begrijpen ze me niet.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door tiptoo »

andre-nl schreef:
Hoe kan dit een mis communicatie zijn ?


waarna ik een klacht zal indienen
bij KPN hier over.

Andre
Sir Peter heeft altijd dit soort antwoorden Andre, en het is wel degelijk geen miscommunicatie kpn maakt altijd dit soort fouten.

gelijk heb je dat je een klacht gaat indienen en leren....dat zal kpn nooit doen
:mrgreen:

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door SirPeter »

Ik blijf bij miscommunicatie. Het is technisch heel simpel om uit te leggen maar zonder technische gegevens gaat dat niet. Bel anders even met de technische kant van KPN of Telfort. Die kunnen het haarfijn uitleggen.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door tiptoo »

SirPeter schreef: Bel anders even met de technische kant van KPN of Telfort.
:mrgreen: en dan ken Andre zich blauw betalen aan telefoonkosten.

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door SirPeter »

tiptoo schreef:
SirPeter schreef: Bel anders even met de technische kant van KPN of Telfort.
:mrgreen: en dan ken Andre zich blauw betalen aan telefoonkosten.
Als je iets gedaan wilt krijgen moet je helaas er achter aan zitten. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door tiptoo »

SirPeter schreef:
Als je iets gedaan wilt krijgen moet je helaas er achter aan zitten. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.

neem aan dat TS dat allang gedaan heeft dus hoezo zo is het leven?

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door suz123 »

Wat KPN zegt is onzin.
Als het verboden was had het toch nooit geleverd kunnen worden ;)
Waarom zou je de lijnen die er liggen niet mogen gebruiken?

Denk dat wel meer mensen 2 ADSL verbindingen. Om een backup te hebben. Kan niet geloven dat de OPTA zegt ow je mag geen 2 adsl verbindingen hebben. OPTA is er juist voor de consument niet tegen de consument.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Beetje vreemd.
Ik heb thuis een tijd lang zowel KPN internet als XS4ALL internet via ADSL gehad.

Gewoon, op 1 ISRA punt, 1 aderpaar voor de KPN lijn, het andere aderpaar voor de XS4ALL lijn.

Ik had op dat moment een collega die bij mij thuis onderdak vond, die zijn ADSL abo meenam. Dat terwijl ik mijn eigen abo had.

Geen probleem, alleen KPN 70 euro betaald voor de aansluitkosten 2e circuit.

Marieke J
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2010 13:43

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door Marieke J »

Het afhankelijk van de situatie of je 2 of meer ADSL aansluitingen kunt hebben op 1 adres. Niet op elk huisadres is het mogelijk. In sommige kantoorpanden zijn soms wel 20 verschillende draden (=aderpaar) aanwezig, zodat er meer verschillende abonnementen mogelijk zijn. Op een aderpaar kan telefoon (gewoon een analoge aansluiting) en tegelijk ADSLinternet zitten of een ADSL-aansluiting met internet en bellen, telefoon is dan VoIP. Bij sommige providers kun je niet ISDN en ADSL op dezelfde draad, maar als er een andere draad vrij is, kunnen ze die activeren. Wat NIET mag is 2 ADSL-aansluitingen op hetzelfde aderpaar

suz123
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 mei 2010 22:10

Re: 2x ADSL op 1 isra punt verboden volgens OPTA zegt KPN ?

Ongelezen bericht door suz123 »

Marieke J schreef:Het afhankelijk van de situatie of je 2 of meer ADSL aansluitingen kunt hebben op 1 adres. Niet op elk huisadres is het mogelijk. In sommige kantoorpanden zijn soms wel 20 verschillende draden (=aderpaar) aanwezig, zodat er meer verschillende abonnementen mogelijk zijn. Op een aderpaar kan telefoon (gewoon een analoge aansluiting) en tegelijk ADSLinternet zitten of een ADSL-aansluiting met internet en bellen, telefoon is dan VoIP. Bij sommige providers kun je niet ISDN en ADSL op dezelfde draad, maar als er een andere draad vrij is, kunnen ze die activeren. Wat NIET mag is 2 ADSL-aansluitingen op hetzelfde aderpaar
op het zelfde adepaar (dus de 2 draadjes zeg maar) kunnen technisch niet eens 2 ADSL verbindingen geleverd worden. Immers als jij nog iets aanvraagt wordt de bestaande verbinding overgenomen.
Maar als je 2 aders hebt (dus 4 draadjes) mag je wel 2 verbindingen hebben

Gesloten