LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verfkampioen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
tjeerdzwart
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:46

verfkampioen

Ongelezen bericht door tjeerdzwart »

Heeft iemand ervaring met de verfkampioen?

Suuus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2011 18:07

Re: verfkampioen

Ongelezen bericht door Suuus »

Slechte ervaring in Eindhoven, Leenderweg. Hadden parketlak laten mengen in de kleur die wij mooi vinden. Probeerpotje meegenomen à € 17,50. De kleur beviel prima dus wij naar de Verfkampioen voor nog eens 4 liter. Dit zat in grote bak. Na de hele dag schuren van de vloer hebben we het aangebracht, en wat blijkt: hele andere kleur, beetje donker "kasteelvloer". Wij dachten, dat is vreemd maar we moesten doorgaan daar we al waren begonnen anders wéér schuren (zo'n 45 m2). De kleur viel mee maar we hadden niet genoeg. En ook de stickers die zij op de bewuste potjes hadden geplakt kwamen niet overeen. Daar aangekomen zouden ze wel nieuwe mengen, thuis gekomen blijkt dat het wéér die andere kleur was. Wéér terug, de ene man zei: Ja da's goed fout gegaan, komt er een andere bij en zei: nee hoor gewoon dezelfde kleur. Nou dat ziet een leek wel dat het ene potje greywash was en de andere bijna zwart!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een service zeg. Zonder te kijken of excuses! Waarschijnlijk zit er nu ergens in Eindhoven of omgeving iemand met greywash i.p.v. die donkere "kasteelvloer". Maar daar hoor je natuurlijk niets van. Het resultaat is een vreselijke vloer, daar we niet genoeg hadden en ook niet bij te bestellen was en €150,00 armer. Volgende keer láten we het doen. :evil: :(

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: verfkampioen

Ongelezen bericht door Quisquid »

Bij datzelfde filiaal heb ik ook eens een mengkleur besteld en meerdere malen bijbesteld. Dat betrof verf voor binnenschilderwerk op hout (plinten, kozijnen, deuren, luiken, balken, latjes, vensterbanken, vensters, balustrades), maar ik heb wel steeds de correcte kleur gekregen.

Wel vond ik achteraf de kwaliteit van de verf tegenvallen (weinig flexibele verf waarvan op sommige plekken gemakkelijk stukjes afspringen als de verf eenmaal uitgedroogd is - vooral bij de vensterbank: gevolg van temperatuur- en/of vochtwisselingen en/of werking van het hout?), maar dat hoeft niet aan de winkel te liggen, maar kan een eigenschap van het soort verf zijn.

Als een winkel een verkeerd product heeft geleverd, moet het alsnog het goede product leveren. De winkel moet zijn wanprestatie goedmaken.

Los daarvan: Zeker bij mengkleuren is het verstandig, indien mogelijk uiteraard, in één keer voor het hele werk de gewenste kleur te kopen (en bewaar de kleurcode, niet alleen een commerciële fantasienaam zoals "kasteelvloer" of "greywash"). Dan verklein je zoveel mogelijk de kans op kleurafwijkingen.

Houd er wel rekening mee dat houten (gelakte) vloeren zoals een parketvloer na verloop van tijd verkleuren onder invloed van het licht. Op parketvloeren kun je zo al na enkele maanden precies zien waar bijvoorbeeld een kleedje heeft gelegen of een kast heeft gestaan. Als er veel tijdverschil zit tussen dat probeerpotje en de later gekochte vloerlak, kan ook dat een kleurverschil veroorzaken.

Suuus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2011 18:07

Re: verfkampioen

Ongelezen bericht door Suuus »

We hadden ook het eerste "probeer"blikje meegenomen met sticker met daarop alle codes. Dus aan de hand daarvan hebben ze de emmer gemengd. Waarschijnlijk hebben ze de stickers verwisseld. :roll:

Suuus
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jul 2011 18:07

Re: verfkampioen

Ongelezen bericht door Suuus »

Zojuist bij Verfkampioen geweest. Het is prima opgelost. We kregen ons geld terug, en krijgen alle benodigde lak etc. gratis. Ik vind dat zeer netjes. We moeten het nu wel weer opnieuw doen maar ik ben blij dat ze ons serieus namen en hun fout toegegeven hebben. Dus: TOP. Ik zou zeggen geef ze een warme douche. :D

Gesloten