LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
vuuren1
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:18

Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door vuuren1 »

De latere Senseo's blijken van mindere kwaliteit dan de eerste series.
Na ruim een jaar ging de Senseo stuk.
Garantie.

Apparaat leeggemaakt, extra gereinigd en naar de winkel.
Na 3 weken komt er een vreselijk vies en goor ding terug, wit van de kalk etc, etc.
Duidelijk niet hetzelde apparaat!

Foto's gestuurd naar Philips.
Na overleg en allerlei ontkenningen van Philips weer opgestuurd. We willen het eigen (ingeleverde) apparaat uiteraard terug!
Weer daarna komt hetzelfde ding terug, iets minder goor, maar nog steeds onacceptabel. Tevens ontbreken nu alle losse onderdelen.

Gebeld met Philips, van het kastje naar de muur gestuurd en de moed opgegeven.
Weer terugsturen, dus niet!
(Wel beloofd dat ik het wereldkundig zal maken)

Kortom: Een buitengewoon waardeloze service en ook nog een slecht product.

Daaaag PHILIPS!

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

heb je al die speciale reinigingsset geprobeerd van senseo? voordat je hem opstuurde, gereinigd met een fles azijn? kan ook. Dat lost een hoop problemen op. Ook de padhouder, even met een scherp mesje schoonmaken (of in de vaatwasser meedraaien) wil helpen.

Wat vervelend voor je! Maar ja, ik kan je alleen vertellen dat dit soort apparaten(senseo) voor 3 jaar gebruik gemaakt worden. Anders verdient men er te weinig aan, aldus een medewerker van Philips zelf, aan de telefoon, die ik sprak.

Het slaat nergens op. Een apparaat moet duurzaam zijn. Van een koffieapparaat rond die prijs mag je verwachten dat ie 10 jaar meegaat zonder problemen. Men klaagt over milieuvervuiling, maar maakt geen duurzame producten meer. En dat is heel erg jammer. Daardoor wordt je als consument verplicht telkens meer schadelijke stoffen af te voeren, plastic etc is niet afbreekbaar, en dat komt weer in het milieu, met als gevolg een oceaan aan troep. (letterlijk)>

Ik wens je sterkte. Dit is natuurlijk stijlloos!

Er dient een internationaal agentschap der degelijkheid apperatuur te komen, die apparaten dus op levensduur en materiaalkeuze beoordeeld. Dit keurmerk zou op een apparaat, ongeacht welk, moeten komen te staan. Zo worden fabrieken vanzelf verplicht milieuvriendelijke producten te maken.

Ik wens je sterkte,
Groet!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Dat een Senseo 10 jaar mee moet gaan is wel een beetje erg overdreven. Daar zou ik ook wel eens een bewijs van willen zien. (Als een Senseo een apparaat was van 500 euro dan zou ik het er nog mee eens kunnen zijn, maar zo'n ding kost een fractie van dat bedrag)

Voordat u weer eens iemand gaat beschuldigen van het gebruik van meerdere namen: Ik gebruik alleen mijn eigen naam.

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

jlthkoch schreef:Dat een Senseo 10 jaar mee moet gaan is wel een beetje erg overdreven. Daar zou ik ook wel eens een bewijs van willen zien. (Als een Senseo een apparaat was van 500 euro dan zou ik het er nog mee eens kunnen zijn, maar zo'n ding kost een fractie van dat bedrag)

Voordat u weer eens iemand gaat beschuldigen van het gebruik van meerdere namen: Ik gebruik alleen mijn eigen naam.
Een gemiddeld koffieapparaat gaat 10 jaar mee. (douwe egberts)

laten we daar een factor van 20 procent verlies overheengooien..
dat is 8 jaar.

Dat moet ie toch echt mee kunnen gaan. laten we dan zeggen; 5 jaar. minimum en 8 jaar maximum.

De senseo is een apparaat dat gemaakt is door philips in opdracht van Douwe Egberts. Het is dus een samenwerkingsproduct. Net zoals techni vorm de andere apparaten altijd maakte van douwe egberts. (met dubbel element)

Maar 70 euro is toch een immens bedrag voor 20 procent van onze samenleving.

omgezet is dat nog altijd 160 gulden! En ja, je mag met inflatieberekening toch omzetten in guldens om een beter overzicht te krijgen.

Vergeet niet ... 15 tot 20 procent van de Nederlanders, leven van een bestaansminimum. In uw omgeving leeft ook vast iemand met een kleine portefeuille. Ik hoop ook dat u die helpt, als daar weer eens stuk gaat. ... maar goed, dat is iets anders...

We hebben nu eenmaal niet zo'n grote portefeuille als u,
daar dient zo'n fabrikant dan ook rekening te houden: duurzaamheid.

Laten we zeggeN; dit apparaat moet minimaal 5 jaar mee kunnen gaan, met een uitloop na 10 jaar afhankelijk van de intensiteit: groot gezin/ alleenstaand.

Dat lijkt me toch logisch voor een apparaat dat qua basismateriaal op 7 euro komt, en 3 euro extra productiekosten... De marge in de witgoedhandel ligt heel erg laag, dit fluctueert per productgroep, maar daar ligt de hoge prijs niet aan. De hoge prijs, ligt aan het management, commercie, advertisement etc.


ik neem aan 'dat u , uw bon kwijt bent'.

Neem een aankoopgetuige mee, dat is rechtsgeldig.. overige creativiteit laat ik aan uzelf over.


U weet namelijk dat een aankoopgetuige, net zo rechtsgeldig is als een aankoopbon?

gegroet.
Laatst gewijzigd door olivierbbommel op 28 sep 2010 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

olivierbbommel schreef:
jlthkoch schreef:Dat een Senseo 10 jaar mee moet gaan is wel een beetje erg overdreven. Daar zou ik ook wel eens een bewijs van willen zien. (Als een Senseo een apparaat was van 500 euro dan zou ik het er nog mee eens kunnen zijn, maar zo'n ding kost een fractie van dat bedrag)

Voordat u weer eens iemand gaat beschuldigen van het gebruik van meerdere namen: Ik gebruik alleen mijn eigen naam.
Een gemiddeld koffieapparaat gaat 10 jaar mee.
laten ew daar een factor van 20 procent verlies overheengooien..
dat is 8 jaar.

Dat moet ie toch echt mee kunnen gaan. laten we dan zeggen; 5 jaar. minimum en 8 jaar maximum.

Maar 70 euro is toch een immens bedrag voor 20 procent van onze samenleving. want vergeet niet ... 20 procent van de Nederlanders, leven van een bestaansminimum.

We hebben nu eenmaal niet zo'n grote portefeuille als u,
daar dient zo'n fabrikant dan ook rekening te houden: duurzaamheid.
"Het Koffiezetapparaat" bestaat niet! (Net zoals dat "De Nederlander" niet bestaat)

Het ene koffiezetapparaat is de ander niet, je kunt van een apparaat van 100 euro niet hetzelfde verwachten als van een apparaat van 500 euro.

Van de goedkoopste Senseo denk ik dat het redelijker is te verwachten een levensduur van een jaar of 3, want 5 jaar lijkt me wat veel voor een apparaat van 80 euro (maar ik kan het mis hebben) en verder heeft het met mijn portefeuille al helemaal niets te maken..........

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

olivierbbommel schreef:[quote="quote="jlthkoch"]Dat een Senseo 10 jaar mee moet gaan is wel een beetje erg overdreven. Daar zou ik ook wel eens een bewijs van willen zien. (Als een Senseo een apparaat was van 500 euro dan zou ik het er nog mee eens kunnen zijn, maar zo'n ding kost een fractie van dat bedrag)

Voordat u weer eens iemand gaat beschuldigen van het gebruik van meerdere namen: Ik gebruik alleen mijn eigen naam.
500 euro? 1400 gulden voor een koffieapparaat? vindt u dat normaal? (teruggerekend met inflatie)... sorry, maar herhaalt u dat nog eens, tegen uzelf, en kijkt u dan even in de spiegel, of u niet een grimas krijgt om uw mond?

Als we uitgaan van financien, duurzaamheid en apparaten, sociologie, economie, spreken we WEL van de gemiddelde Nederlander. U moet overigens mijn woorden NIET verdraaien. ik had het niet over 'DE' Nederlander, echter over de GEMIDDELDE Nederlander. En die bestaat technisch gezien wél degelijk!


Een gemiddeld koffieapparaat gaat 10 jaar mee.
laten ew daar een factor van 20 procent verlies overheengooien..
dat is 8 jaar.

Dat moet ie toch echt mee kunnen gaan. laten we dan zeggen; 5 jaar. minimum en 8 jaar maximum.

Maar 70 euro is toch een immens bedrag voor 20 procent van onze samenleving. want vergeet niet ... 20 procent van de Nederlanders, leven van een bestaansminimum.

We hebben nu eenmaal niet zo'n grote portefeuille als u,
daar dient zo'n fabrikant dan ook rekening te houden: duurzaamheid.[/quote]

-----------------------
"Het Koffiezetapparaat" bestaat niet! (Net zoals dat "De Nederlander" niet bestaat)

Het ene koffiezetapparaat is de ander niet, je kunt van een apparaat van 100 euro niet hetzelfde verwachten als van een apparaat van 500 euro.

Van de goedkoopste Senseo denk ik dat het redelijker is te verwachten een levensduur van een jaar of 3, want 5 jaar lijkt me wat veel voor een apparaat van 80 euro (maar ik kan het mis hebben) en verder heeft het met mijn portefeuille al helemaal niets te maken..........[/quote]

--------

reactie:

mijn ouders krijgen elke dag visite, kleinkinderen, familie. zijzelf drinken zeker 8 koppen koffie op een dag. het apparaat draait minstens 20 x per dag gemiddeld, met minder of meer visite, en is nu na 4 jaar kapot. Dat is logisch: omdat er bovengemiddeld gebruik van wordt gemaakt. Daarvoor hadden ze het oude type: die is 8 jaar meegegaan onder dezelfde omstandigheden.

De mijne gaat al 3 jaar mee. Ik drnik (alleenstaand) gemiddeld 6 koppen op een dag/avond...

Bij mijn 3 zusters gaan de apparaten gemiddeld 7 jaar mee (nieuwe type, opvolger) en mijn buurvrouw heeft hem, met een groot gezin na 5 jaar moeten vervangen: omdat ie lek was. Bleek gewoon een rubber ring te zijn, achteraf. nu heeft ze m als reserve.

De werkster van een vriend van mij heeft hem al 2 jaar, zonder problemen, met 3 kinderen en een man die koffieverslaafd is, en mijn vrienden hebben hem ook allemaal zonder problemen.
já hij moet dus 5-10 jaar meekunnen afhankelijk van de omstandigheden.
dááár koop je ook zo'n apparaat voor.... We zitten al met een overschot aan plastic in de oceaan, we kopen niet zo'n apparaat om na 2 jaar weg te gooien niet?

o zo![/quote]

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

U kunt wel vinden dat de Senseo 5 tot 10 jaar mee moet kunnen gaan, in werkelijkheid gaan ze vaak veel korter mee. Dat kunt u (en ik ook) belachelijk vinden, maar zo is het nu eenmaal. Wilt u liever een Senseo die 5 jaar meegaat? Deze zou dan wellicht 200 euro gaan kosten.

Dat er mensen zijn die (veel) langer met dit apparaat doen, betekend niet automatisch dat iedereen daar dan maar "recht op heeft", we praten immers over een apparaat van een euro of 80.

Er zijn apparaten van 500 euro. Ik heb niet gezegd dat ik dat er zelf voor over heb, maar die apparaten zijn er en zullen waarschijnlijk ook wel worden verkocht. Van zo'n apparaat mag je redelijkerwijze een langere levensduur verwachten als van een apparaat van nog geen 100 euro.

Ik heb zelfs overigens ook een Senseo. (Die is nog niet zo oud, want Philips is zo vriendelijk geweest mij -na twee jaar- een nieuwe te geven vanwege "explosiegevaar")
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 28 sep 2010 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Duifje1959
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 nov 2011 01:26

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door Duifje1959 »

Ik heb vorig jaar een Blu-ray speler van Philips gekocht. Binnen het jaar 2x terug naar Philips.
Had in oktober weer problemen. Van ellende dit ding maar boven neergezet (om stof te happen) en een ander merk gekocht.
Anderhalf jaar geleden een Senseo gekocht, net na een jaar gebruik, kapot.
Dit jaar een Philips Senseo Quattro gekocht (in mei) en in augustus een maand weggeweest ter reparatie en nu weer hetzelfde euvel.
Een uur met de klantenservice zitten chatten en geen oplossing. Ja, weer opsturen naar Philips e-care te Duiven.
Als je iets koopt is Philips o zo vriendelijk, maar o wee als er wat stuk is. Dan laten ze je mooi in de kou staan.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Philips? Service? Nooit meer! (Senseo)

Ongelezen bericht door ruud_a »

Duifje1959 schreef:Als je iets koopt is Philips o zo vriendelijk, maar o wee als er wat stuk is. Dan laten ze je mooi in de kou staan.
misschien kan philips airco's gaan verkopen?

op welke manier is philips vriendelijk tegen u als u iets koopt?

Gesloten