LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ryan air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ilovetotravel

ryan air

Ongelezen bericht door ilovetotravel »

Ik heb zojuist tickets geboekt via ryan air en de eerste keer lukte het niet omdat de site een storing had (de hele dag al) en de tweede keer lukte het wel en zie tot mijn verbazing dat de achternaam van mij en mijn dochter verwisseld zijn. Ik heb dit 10000 keer goed nagekeken maar het staat er toch echt. Dus mijn dochter heeft mijn achternaam en ik die van haar. Nou is die van mij denk ik niet zo'n probleem want ik ben gehuwd maar mijn dochter draagt ook de achternaam van mijn man.

Kan ik ze morgen gewoon bellen om te vragen of ze dat willen wisselen of moet ik straks 200 euro dokken om onze namen te veranderen.. en mag ik gewoon met mijn gehuwde naam gaan? In mijn paspoort staat naam .... ev ...

ilovetotravel

Re: ryan air

Ik lees op diverse forums dat je pas bij het online inchecken de juiste gegevens moet invoeren en die gegevens komen dan op je boardingspas. Klopt dit? Want dan hoef ik me niet druk te maken. Dan kan ik gewoon tijdens het online inchecken de achternamen weer verwisselen.

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Probeer nu maar gewoon een goedkoop ticket te boeken met de juiste namen. Ryanair is heel strikt en ze zullen zeker niet gratis de namen veranderen. Alles kost geld en vaak is het goedkoper om gewoon een nieuw ticket te boeken.

We kunnen met z'n alle adviseren om gewoon toch te proberen, maar niet achteraf klagen dat je een nieuw ticket moest kopen of dat je niet mee mocht vliegen tenzij je last minute nog de hoofdprijs betaalt.

Nu je zo snel weet, is het misschien goedkoper om een nieuw ticket te boeken. Naamwijzigen kost ook nog behoorlijk veel administratiekosten.

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

ilovetotravel schreef:. en mag ik gewoon met mijn gehuwde naam gaan? In mijn paspoort staat naam .... ev ...
Getrouwde vrouwen dienen altijd te reizen op hun meisjesnaam.
Ik denk dat je inderdaad het beste gewoon nieuwe tickets kunt gaan boeken.
Wat is de prijs van de fout geboekte tickets?

ilovetotravel

prijs van de tickets zijn 850

Ik ga ze geljik even om 9 uur bellen

ilovetotravel

Ik heb ze zojuist gebeld en wat een service!! Ik werd binnen een minuut te woord gestaan en er werd helemaal niet moeilijk gedaan over de achternamen!! Ik heb ook een email terug gehad met de juiste achternamen!!

Top top top!!

mauni

Ongelezen bericht door mauni »

Mag ik nog vragen... ik heb hetzelfde probleem. Moet volgende week woensdag vliegen. Heb mijn roepnaam ipv doopnaam en e/v naam ipv meisjesnaam.
Ik heb ook gebeld met nummer 00353 enz. klantenservice maar ze kunnen niks meer voor me doen omdat ik al ingecheckt ben. Was jij ook al ingecheckt?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

mauni schreef:Mag ik nog vragen... ik heb hetzelfde probleem. Moet volgende week woensdag vliegen. Heb mijn roepnaam ipv doopnaam en e/v naam ipv meisjesnaam.
Ik heb ook gebeld met nummer 00353 enz. klantenservice maar ze kunnen niks meer voor me doen omdat ik al ingecheckt ben. Was jij ook al ingecheckt?
Ik zou zeggen van niet, omdat mevrouw op 15 maart heeft geboekt en direct de volgende ochtend gebeld.
Ik vermoed dat u er later achter bent gekomen en dan vervalt hun coulanceregeling vaak.
Even populair gezegd, ik denk dat u de Sjaak bent en rustig nieuwe tickets kunt aanschaffen, of gigantische kosten kwijt bent om de naam te wijzigen.
Maar daar zal Ryan Air u toch wel meer over hebben verteld?

mauni

Ongelezen bericht door mauni »

Ze hebben het niet over kosten gehad. Ik dacht dat ze het tegen betaling konden aanpassen bij het callcenter maar hij kon echt helemaal niks doen.
Wel hebben ze een aantekening gemaakt op het manifest wat dat ook mag betekenen. Ik denk dat ik een nieuw ticket ga boeken a 122 euro.
Eigen schuld dan maar. Dat is zo. Het is alleen een beetje erg duur als ik bedragen lees van 150 euro. Zou wel wat minder mogen.

Gesloten