LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: Onterechte incasso

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Kayleigh,

Als dit "incassoburo" zo door blijft gaan..

Stuur zowel essent-breman als hun een brief - waarin je aangeeft indien men volhoud met deze (aantoonbaar) valse beschuldigingen, je aangifte zal gaan doen wegens poging tot afpersen.

Dit soort gedrag niet tolereren.

Ook de opdrachtgever (essent) een rekening sturen voor alle kosten tot nu toe ... Tijd voor harde actie.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Kayleigh schreef:Overigens zijn daar inderdaad richtlijnen voor. De wettelijke staffel incassokosten is, geloof ik, €44 kosten voor de eerste €250 euro. Boven dit bedrag mag er niets gerekend worden.

KCF zijn oplichters die op onwettelijke manier proberen een slaatje overal uit te slaan.
Even voor de goede orde: De richtlijnen voor incassokosten hebben geen wettelijke status! Het Rapport Voorwerk II dient als richtlijn (het woord zegt het zelf al) tijdens rechtszaken om te bepalen of de geeiste incassokosten niet te hoog zijn.
Kortom, een incassobureau 'mag' vragen wat hij wil aan incassokosten en als je deze zou betalen en achteraf zou denken dat dit toch te gortig is, dan heb je geen poot meer om op te staan. Alleen, als je niet betaalt en het komt tot een procedure, zal de rechter in het vonnis de incassokosten matigen conform het rapport voorwerk II.

Overigens is men wel bezig met een wetvoorstel aangaande een maximum aan incassokosten. Maar tot die tijd is er geen wettelijk maximum.

Kayleigh

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Dat is dus het enge in Nederland. Je bent vogelvrij verklaard. Het is legale diefstal. Een incasso bureau mag je gewoon legaal oplichten, aldus de Nederlandse wet. Al willen ze €300 incassokosten vragen, het mag allemaal. Vaak gaat dit gepaard met flink wat intimidatie. Als de gek het geeft hebben ze het toch maar mooi binnen. KCF ondersteuning is een lichtend voorbeeld van een malafide incassobureau.

Rechters hanteren allemaal de wettelijke staffel incassokosten en alles wat hierbuiten valt (net als kosten die niet in verhouding tot de hoofdsom staan) wordt niet toegewezen. Jammer genoeg weten veel mensen dit niet en betalen wat er gevraagd wordt.

Het is schandalig dat ze die incassobureaus zo hun gang laten gaan hier.

Kayleigh

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Overigens is Essent Breman nu toch ook wel flink bezig. Moest een manometer vervangen worden in mijn ketel, maar de medewerker had hem niet bij zich tijdens de jaarlijke controle. Nieuwe afspraak maken duurde anderhalve maand, affijn, meter vervangen en nog een paar andere dingen.

Krijg ik een nota van Breman. Er werden zelfs E50 voorrijkosten berekend, terwijl ik notabene een service contract met ze heb. Ook stuurden ze de nota voor een ander persoon mee. Ongelukje. Tja.

Ze hebben me inmiddels een credit nota gestuurd, maar als je het betaald ben je gewoon je geld kwijt. Dus let ook op met Essent Breman zelf!

Gesloten