LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] raammechanisme renault scenic kapot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
irmavos

raammechanisme renault scenic kapot

Ongelezen bericht door irmavos »

Heb in jan. 2009 een 2e hands renault scenic gekocht. Bouwjaar 2004. De auto kon met 3 maand garantie gekocht worden maar koste dan € 750 extra. Dit hebben we dus niet gedaan. Nu hebben we al 4 verstuifers laten vervangen. Samen €1600 en nu begeven de raammechanisme van de beide achterste ruiten het ook nog een keer. Via de renault dealer hoorden we dat de voorsten ook al vervangen waren. Heb begrepen dat je dit door middels een brief vergoed kunt krijgen door renault. Maar hoe doe ik dat? Hoor het graag van iemand

stofzuigertje

Re: raammechanisme renault scenic kapot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op de site www.problemcar.nl kunt U lezen hoe Uw merk en type is na enkele jaren!

U had dan zeker die €750,- extra betaald en ze hoopte dat U de korting zou nemen!
Ze geven die korting zonder garantie niet zomaar.
Dus volgende keer niet de korting maar voor zekerheid kiezen.

U heeft dus nog geluk gezien het aantal problemen dat dit merk vaak heeft.
Via brief geld claimen is na ½ jaar erg moeilijk, meestal is maar 3 of 6 maanden garantie dus jammer!
Er zijn ook garantie verzekeringen voor 1, 2 of 3 jaren te koop voor meer zekerheid bij sommige aanbieders en die kosten minder dan deze €750,-

Mallemalle

Ongelezen bericht door Mallemalle »

voor 250 euro per maand garantie bijkopen?

dat gaat nergens over

ja in dit geval had het uitgemaakt hoewel het altijd afwachten is wat men vergoed, kleine lettertjes etc, maar dit soort bedragen zijn ronduit belachelijk

edkamuna

Ongelezen bericht door edkamuna »

We kunnen elkaar de hand schudden, vorig jaar rechts achter nu linksachter.
Reparatie kosten ons 450 euro.
De motor is nog goed, het gaat om een een stukje plasic wat afbreekt, deze kan je niet los kopen. Het ergste vanalles is dat ik die achterruiten nooit gebruikt!!!
We kregen geen coulange van renault Nederland omdat onze auto ook van bouwjaar 2004 al ouder dan 5 jaar is.

De renault scenic is geen degelijke auto waar van alles steeds kapot is.
De sensors van de handgrepen doen het regelmatig niet, dan weer even wel.
Vervangen heeft geen zin want na verloop zijn gaat dit weer kapot.
Je wordt er moedeloos van. De koppeling was ook stuk met 90.000 kilometer op de teller.
Onze raamrubbel van de voorruit laat nu ook spontaan los.

Nee, voor ons geen renault meer!

Karin,

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Zeer herkenbare probleem bij Renaults hoor.

Trouwens, indien je raam mechanisme (motor) nog goed is, dan is slechts het stalen / draad constructie kapot. Is bij mij ook zo geweest. Voor 80 euro een 'namaak' model gevonden en bij garage voor paar tientjes laten vervangen. In totaal was ik denk ik ~130 euro kwijt voor 1 raam.

Mvg,
Smilie

ackie100

Ongelezen bericht door ackie100 »

Voel heel erg met je mee. Ook wij hebben een scenic van 2004. Een ding kun je vergeten dat Renault je een helpende hand zal toe steken.We hebben hierover al twee keer een klacht ingediend bij Renault Nederland. Het trieste is dat ze ook nog toegeven dat het probleem bekend is maar omdat de auto inmiddels 6 jaar oud is niets willen doen. Ik heb die meneer er niet van kunnen overtuigen dat het vervangen van een mechanisme toch werkelijk niets te maken heeft met de leeftijd van de auto!! Vervanging is ook nog niet altijd de oplossing want bij ons ging het mechanisme dat we net 14 maanden geleden hebben vervangen alweer kapot!! Renault Nederland geeft ook dan niet thuis en zegt dat er maar 12 maanden garantie is op dit onderdeel. Hoe triest ben je dan als organisatie als je zo met je klanten omgaat. Wij hebben inmiddels ook voor een namaakmodel gekozen en hopen dat dit kwalitatief beter is dan het originele renaultmodel. Maar we wachten dit niet af want we hebben de auto verkocht. Na ruim één jaar hebben we inmiddels 1200 euro uitgegeven aan mechanismen en tot overmaat van ramp is het hydraulisch gedeelte van de automaatbak ook nog stuk gegaan. Dit schijnt ook een veel voorkomend probleem te zijn bij de scenic. Van één ding heb ik heel erg spijt dat ik van te voren niet op reviewsites deze auto heb bekeken dan was ons veel ellende bespaard gebleven. Wij rijden al 30 jaar renault maar een ding staat als een paal boven water,NOOITmaar dan ook NOOIT geen renault meer. Renault Nederland schaam je dat je zo met je klanten omgaat. Misschien moeten alle gedupeerde renaultrijders zich samenpakken en een klacht indienen tegen Renault!! Ik zal de eerste zijn die hier aan mee doet.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door een hoge korting te geven hopen ze dat je zonder garantie deze auto zult kopen en zij geen kosten hebben omdat ze weten dat Renault meestal meer problemen heeft dan gemiddeld.

Een Toyota zou nog kunnen maar Renault zonder garantie kopen vind ik dom.
Verder zou ik geen 3 maar 6 maanden garantie voor dit bedrag eisen of elders kopen want als U op de eerder vermelde site www.problemcar.nl dit merk en type zou opzoeken weet je wat je nog meer kan verwachten komende jaren.

Gesloten