LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toshiba Laptop

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Natasja23

Toshiba Laptop

Ongelezen bericht door Natasja23 »

2 en half jaar terug heb ik een nieuwe laptop aangeschaft van Toshiba. (Type: Satellite P300D - 11H)

Al vrij snel kreeg ik problemen met de laptop, zodra hij iets te lang aanstond en te warm werd viel hij uit.
Op een gegeven moment werd dit zo erg dat ik meestal niet langer dat 15 minuten achter de laptop kon zitten.

Ik heb hier toen contact over gehad met de klantenservice van Toshiba, en besloten de laptop op te sturen ter reparatie.
De klacht bleek te worden veroorzaakt door de CPU Fan, die is toen schoongemaakt.

Echter kreeg ik na enkele maanden weer met dit probleem te maken.
Ik heb toen weer contact opgenomen met Toshiba, en op 3 December 2009 wederom mijn laptop opgestuurd.
Op 16 December kreeg ik een mail van Toshiba dat hetzelfde probleem was geconstateerd, stof in de CPU Fan en er zou vocht onder mijn toetsenbord zitten.
Dit 2e leek mij erg sterk, daar ik erg zuinig ben op de laptop, en er nooit iets overheen is gevallen.
Maar als ze dit beide moesten oplossen moest ik wel een bedrag van €146,30 aan reparatiekosten betalen.
De laptop zou dan net als de 1e keer alleen schoongemaakt worden, het probleem wordt hier dus duidelijk niet mee opgelost.
En aangezien ik vanaf begin af aan al problemen heb met de laptop ben ik hier dan ook niet mee akkoord gegaan.

Vervolgens had ik na 4 weken nog steeds mijn laptop niet terug, en na een hoop telefoontjes bevestigde Toshiba dat ze de laptop al enige tijd eerder hadden opgestuurd, en dus niet wisten waar hij zich op dat moment bevond.
Kortom, ze waren hem kwijt, en ik kon niet meer doen dan afwachten in de hoop dat hij alsnog bij mijn thuis bezorgt zou worden.
na wederom een hoop boze telefoontjes te hebben gepleegt met Toshiba is mijn laptop 3 weken later alsnog bezorgt.

Na enkele maanden kwam wederom hetzelfde probleem naar boven, wederom werd mijn laptop te warm, en begon weer regelmatig uit te vallen.
Echter was dat dit keer niet het enige probleem!

Maandag 20 September zit ik te internetten op mijn laptop, op een gegeven moment krijg ik de melding
"Overweeg uw accu te vervangen"
Mijn laptop zag de acuu niet meer staan, waardoor hij ook niet meer was op te laden.
Enkele minuten later zie en voel ik tot mijn grote verbazing dat het snoer van mijn accu zo warm is dat hij begint weg te smelten.
Zover dat de draden zichtbaar zijn, en hij momenteel dus gewoon brandgevaarlijk is.

Ik heb gelijk weer contact opgenomen met de klantenservice van Toshiba.
De meneer die mij op dat moment te wordt staat geeft aan dat mijn garantie is verlopen maar hij toch zal kijken wat hij voor mij kan doen, en beloofd dat ik binnen 2 werkdagen wordt teruggebeld.

Op donderdag heb ik nog steeds niets van Toshiba vernomen, en krijg daardoor steeds meer het idee dat mijn probleem niet serieus wordt genomen.
Hierop besluit ik weeer zelf contact op te nemen, en de meneer die mij dan te woord staat, dhr Schouten verteld dat ze weinig voor mij kunnen doen, ik krijg de mogelijkheid de laptop wederom op de sturen, maar alleen als duidelijk is dat dit een fabrieksfout is zijn de kosten niet voor mij.
Mocht dit dus niet het geval zijn, worden alle kosten op mij verhaalt.

Aangezien ik de laatste keer dat mijn laptop daar is geweest heel wat moeite heb moeten doen om het uberhoudt terug te krijgen, is dit voor mij geen oplossing meer.

Ik ben momenteel dan ook ten einde raad.

Ik heb de laptop 2 en half jaar terug gekocht voor bijna €900,00 euro.
En niets anders dan problemen

BBCS
Contacteer:

Re: Toshiba Laptop

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik hoop voor je dat je de laptop nooit zo op schoot neemt of dat je de laptop op een tafelkleed of dergelijke zet.

De onderkant van de laptop moet ten aller tijden los op de pootjes staan en mag niet aan de onderkant bedekt zijn.

Dus als je de laptop op de bank op schoot neemt, moet je zo'n speciale kussen gebruiken waarop de laptop via een harde ondergrond op gezet wordt, waardoor de koelgaten aan de onderkant niet afgedekt worden.

Op tafel dient de laptop niet op een tafelkleed gezet te worden, maar op de harde ondergrond.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

[quote="BBCS"]Ik hoop voor je dat je de laptop nooit zo op schoot neemt of dat je de laptop op een tafelkleed of dergelijke zet.

De onderkant van de laptop moet ten aller tijden los op de pootjes staan en mag niet aan de onderkant bedekt zijn.

Dus als je de laptop op de bank op schoot neemt, moet je zo'n speciale kussen gebruiken waarop de laptop via een harde ondergrond op gezet wordt, waardoor de koelgaten aan de onderkant niet afgedekt worden.

Op tafel dient de laptop niet op een tafelkleed gezet te worden, maar op de harde ondergrond.[/quote]

Ben je wel eens met de Metro in New York gereden, dan zie je honderden mensen met de laptop op het schoot, in de Metro werken.
Dus deze laptops gaan allemaal stuk!

BBCS
Contacteer:

Ik weet dat veel mensen de laptop zo op schoot nemen.

Echter ben ik een ervaren laptopmonteur, dus ik heb zeker recht van spreken als ik zeg dat mensen dat beter niet kunnen doen.

Als je de laptop op schoot neemt, worden de koelgaten aan de onderkant afgedekt, waardoor de laptop niet in staat is om via de onderkant koele lucht aan te zuigen om de laptop van binnen te koelen.

De warmte wordt niet meer aan de lucht afgegeven, en hoopt zicht op in de laptop.
Met het gevolg dat de diverse onderdelen veel te warm worden, met alle gevolgen van dien.

Natasja23

Ongelezen bericht door Natasja23 »

In het begin nam ik me laptop inderdaad wel eens op schoot.
Maar nadat ik voor het eerst te maken kreeg met het probleem dat hij te warm werd heb ik dit ook niet meer gedaan.

Sindsdien staat hij altijd op een tafelje, zonder kleed e.d dus gewoon op een harde ondergrond.

Toch ben ik van mening dat de problemen die ik ondervind niet mogen gebeuren.
Dat er misschien een fabrieksfoutje in de laptop zit, dat kan!
Ik heb hem daarom ook tot 2 keer opgestuurd, maar er wordt niks aan de oorzaak gedaan, en daar gaat het mij om.

BBCS
Contacteer:

Er is nog een mogelijkheid:

Vaak is het schoonmaken niet alleen voldoende, maar dient ook de warmtegeleidende pasta die tussen de processor en het koelblok zit ook vervangen te worden.
Zelf heb ik het idee dat dat niet gedaan is, en dat de klachten blijven.

De warmtegeleidende pasta heeft als doel om de warmte van de processor naar het koelblok te verbeteren en dat die warmteoverdracht optimaal is.

Echter heeft die warmtegeleidende pasta ook de nare eigenschap dat als die te warm geworden is, dat die dan juist isoleert in plaats van geleidt.
Die pasta dient dan vervangen te worden.

Ook stof tussen de koelribben dient verwijderd te worden.
In principe één keer per jaar.
Vooral de slaapkamer is een stofnest en ook huisdieren kunnen daar een nadelige bijdrage aan leveren.

Als computermonteur kom ik dat heel vaak tegen.

emmaleeftink

Ongelezen bericht door emmaleeftink »

Ik heb ook een Toshiba Satellite (L670-1DT) en heb precies hetzelfde probleem. Ik kreeg hem voor mijn verjaardag en ongeveer na een half jaar kreeg ik ook klachten. Eerst alleen dat het koeling-systeem kapot was en dus regelmatig uitviel. Ik liet het gaan en ben zo een paar maanden doorgegaan. Ik had hem altijd op een standaard staan dus ik wist niet hoe er stof in de monitor kon komen. Op een dag toen ik de laptop aan wou doen, gebeurde er iets vreemds. Hij bleef vastlopen bij het "Windows 7" scherm. Het bleek dat mijn harde schijf gecrasht was. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel waar mijn ouders hem hadden gekocht. Die hebben hem gemaakt. Tot zover ik dacht. Na enkele weken begon hij weer telkens aan te geven dat het koeling-systeem kapot was. Ook geeft hij sinds een week weer aan dat ik een back up moet maken op een USB omdat de harde schijf kapot 'kan' gaan. Mijn ouders vinden dat ik het zelf uit moet zoeken. Omdat ze denken dat ik er niet zuinig mee om ga. Alleen ik heb hem altijd op een standaard staan. Ik wil niet terug naar de winkel voor de reparatie omdat me dat heel veel geld gaat kosten.

DaanScheffer

Ongelezen bericht door DaanScheffer »

Ik ben de vader van Daan en 46 jaar en mij zoon heeft al een tijdje een Toshiba-Laptop Model: Notebook Mainstream (PSC1GE-03C01YDU).Ik heb dezelfde klacht: oververhitting (en ik gebruik hem niet op schoot). Deze klacht komt al vanaf het begin voor. De eerste keer (binnen 1 jaar) heb ik hem terug gebracht naar de Media Markt, na (zogenaamde) reparatie was er nog niks veranderd.
Ik ben opnieuw (binnen 2 jaar) terug gegaan naar de Media Markt deze keer met het zelfde probleem. De Media Markt geeft nu een vochtprobleem aan en er moet een nieuw toetsenbord in, mijn laptop is nog nooit in aanraking gekomen met vocht, en met het toetsenbord was ook niks mis. De Media Markt geeft nu via de mail aan, dat het een vocht probleem (condens!?) is en de garantie is verlopen.
Wij hebben voor 100 euro extra een verzekering gekocht voor 3 jaar. De laptop heb ik echter nog maar 1,5 jaar, ik zou dus nog garantie moeten hebben en nog verzekerd moeten zijn.
Ik ben hem nu al bijna 2 maanden kwijt en de lap-top is nog niet gerepareerd. Blijkbaar beschikken ze ook niet over een leen-laptop. Terwijl ik wel gewoon een laptop nodig heb voor huiswerk.
Een collega van mijn vader heeft wat opgezocht over dit type laptop en die heeft op internet forums vaker dezelfde klacht kunnen vinden.
Ik krijg sterk de indruk dat Media Markt door storend langzaam handelen en smoezen (plotselinge vochtschade)....probeert onder haar garantieverplichtingen uit te komen.

Is er misschien een normaal iemand die een normale en een reactie waar we wat mee kunnen geven ?

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

DaanScheffer schreef:Ik ben de vader van Daan en 46 jaar en mij zoon heeft al een tijdje een Toshiba-Laptop Model: Notebook Mainstream (PSC1GE-03C01YDU).Ik heb dezelfde klacht: oververhitting (en ik gebruik hem niet op schoot). Deze klacht komt al vanaf het begin voor. De eerste keer (binnen 1 jaar) heb ik hem terug gebracht naar de Media Markt, na (zogenaamde) reparatie was er nog niks veranderd.
Ik ben opnieuw (binnen 2 jaar) terug gegaan naar de Media Markt deze keer met het zelfde probleem. De Media Markt geeft nu een vochtprobleem aan en er moet een nieuw toetsenbord in, mijn laptop is nog nooit in aanraking gekomen met vocht, en met het toetsenbord was ook niks mis. De Media Markt geeft nu via de mail aan, dat het een vocht probleem (condens!?) is en de garantie is verlopen.
Wij hebben voor 100 euro extra een verzekering gekocht voor 3 jaar. De laptop heb ik echter nog maar 1,5 jaar, ik zou dus nog garantie moeten hebben en nog verzekerd moeten zijn.
Ik ben hem nu al bijna 2 maanden kwijt en de lap-top is nog niet gerepareerd. Blijkbaar beschikken ze ook niet over een leen-laptop. Terwijl ik wel gewoon een laptop nodig heb voor huiswerk.
Een collega van mijn vader heeft wat opgezocht over dit type laptop en die heeft op internet forums vaker dezelfde klacht kunnen vinden.
Ik krijg sterk de indruk dat Media Markt door storend langzaam handelen en smoezen (plotselinge vochtschade)....probeert onder haar garantieverplichtingen uit te komen.

Is er misschien een normaal iemand die een normale en een reactie waar we wat mee kunnen geven ?
Jij hebt een exact zelfde laptop en exact dezelfde klachten als je zoon? :roll:

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Oververhitting is redelijk normaal bij laptops bij intensief gebruik na een periode van 2 jaar of iets langer, laptops hebben gewoon af en toe onderhoud nodig.

Hier zijn 2 foto's van werk van processoren waarbij de koelpasta aan vervanging toe was. In de eerste foto omdat stof heeft gezorgd voor extreme oververhitting en in de 2e situatie door verkeerde manier van koelpasta aanbrengen door fabrikant/reparateur (BBCS weet wat ik bedoel):

https://www.dropbox.com/s/ymlqy7v8hk8sn5n/IMG_0025.JPG
https://www.dropbox.com/s/vs0bw63a6xu1dcr/IMG_0019.JPG

Laptops hebben gewoon af en toe onderhoud nodig, de techniek is gewoon te beperkt om dit te voorkomen. Verder zorgen de eisen van de klanten (lees, wat goed verkoopt voor de fabrikanten) ervoor dat dit soort problemen meer gangbaar worden omdat nieuwere laptops dunner en lichter moeten zijn wat ten koste gaat van bijvoorbeeld de koeling.

Om hier wat aan toe te voegen, er was een serie van Lenovo die een hele goede videokaart had, full-HD scherm en een koeling had waar ik U tegen zou zeggen, maar heel kort leverbaar. Hele design van die serie sprak over betrouwbaarheid, stevigheid, specificaties t.o.v. prijs waren extreem. Verkocht voor geen meter. Oftewel, in 2013 draait het om ontwerp, batterijduur en gewicht, laptops die je kan vergelijken met oude matchline tv's qua kwaliteit verkopen gewoon niet meer en eindigen dus niet meer op de markt.

Dit gaat trouwens alleen over oververhitting, niet over de vochtschade.

Verder, de koelpasta uit de foto's geleidt stroom. Niet zo prettig wanneer deze meerdere onderdelen van de processor met elkaar verbinden, al is het bij GPU's vaak nog een groter drama.

DaanScheffer

Ongelezen bericht door DaanScheffer »

Bedankt voor uw hulp en een normale reactie !

Gesloten