LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beroep tegen zorgverzekeraar

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
discoman
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:57

Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door discoman »

Dag allemaal,

Ik ben 2 jaar niet verzekerd geweest voor ziektekosten, niet slim.
Maar nu heb ik me vorig jaar toch verzekerd en kreeg ik gelijk een boete van 3200,- omdat men verplicht verzekerd moet zijn.

Ik ben in beroep gegaan en volgende maand zal er een zitting zijn in de rechtbank.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het handig om met een jurist/advocaat te gaan? En wat kan ik verwachten?

Alvast bedankt allemaal!

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ja dat zou verstandig zijn. Maar waarschijnlijk gaat deze u vertellen dat u verliest. Punt is namelijk dat u die boete krijgt omdat al die tijd andere mensen voor u hebben moeten betalen (ook als u geen gebruik van de zorg gemaakt hebt) De overheid is van mening dat als u de rest van de samenleving geld kost dat dat een boete waard is. De rechter beslist waarschijnlijk ook zo.

Ik denk dus dat u gaat verliezen tenzij u zwaar wegende argumenten heeft (die ik niet in uw post vind) Ik zou u wel ernstig aanraden dat als u verliest u meteen vraagt om een betalingsregeling (ik neem effe aan dat u dat bedrag niet gewoon onder het matras heeft liggen) zodat u de tijd kunt nemen om de boete in delen te betalen.

groetjes

Trudy

discoman
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:57

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door discoman »

Hmm, wel oneerlijk dan. Ik meld mezelf en krijg gelijk een boete. Terwijl er met het nieuwe wetsontwerp mensen eerst drie maanden de kans krijgen zich alsnog te verzekeren:
Onverzekerden die door middel van bestandsvergelijking zijn opgespoord, krijgen eerst een brief van het College voor zorgverzekeringen (CVZ). Daarin worden ze gewezen op hun verzekeringsplicht en aangespoord een zorgverzekering te sluiten.

Als blijkt dat zij dit na drie maanden nog steeds niet hebben gedaan, dan krijgen ze een boete van drie maal de standaardpremie per maand (circa € 300).

discoman
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:57

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door discoman »

Ik snap het principe wel, helemaal mee eens.

Maar toch sneu dat ik moet betalen en alle mensen die worden 'gesnapt' een jaar later, de kans op vrijstelling krijgen.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door henk51 »

Maar toch sneu dat ik moet betalen en alle mensen die worden 'gesnapt' een jaar later, de kans op vrijstelling krijgen.
Vandaar dat je nu toch maar aanmelde,je ging ervanuit dat je waarschijnlijk toch vrijstelling kreeg.
Terwijl er met het nieuwe wetsontwerp mensen eerst drie maanden de kans krijgen zich alsnog te verzekeren:
Even rekenen 2 jaar is toch 24 maanden? Gaat dus voor u niet op. Ik vind 30 % boete eigenlijk nog te laag,hopelijk maakt de rechter er 50 % van omdat je ervan uit ging kwijtschelding te krijgen.

gr Henk

discoman
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:57

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door discoman »

Jeetje, ik dacht dat dit een forum was om elkaar te helpen.
Krijg ik nu alleen maar gefrustreerde reacties om mijn oren :lol:

In ieder geval dank voor de adviezen van diegene die het goed voor hadden!

discoman
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:57

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door discoman »

Hah! Beroep gewonnen tegen de zorgverzekeraar!!

juster
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2010 17:24

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door juster »

Dan hoop ik dat de verzekeraar in hoger beroep gaat. De premie is zo hoog omdat mensen, zoals u geen premie betaalden waardoor wel betalenden voor een hogere premie moeten dokken.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik kan het me haast niet voorstellen, op welke gronden?

Veel mensen met betalingsachterstand zijn vaak de grootverbruikers onder ons en met de grootste mond!
Ik ben blij dat ik als betaler zie dat er iets aan gedaan wordt.
Want ik betaal voor diegene die wel verbruiken en niet betalen! Wat natuurlijk ronduit belachelijke situatie is!
Die 30% vind ik terecht, wat denk je wat incasso enz kost!

Ik ben dan ook groot voorstander als je niet betaal je ook niks vergoed krijg, helaas denkt de overheid hier anders over!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tiptoo »

brenda229 schreef:
Ik ben dan ook groot voorstander als je niet betaal je ook niks vergoed krijg, helaas denkt de overheid hier anders over!

ondanks dat ik het niet met TS eens ben vind ik deze zin niet echt prettig ken het wel begrijpen want ook ik vind dat ieder moet betalen hoop dan ook dat de zorgverzekeraar in beroep gaat .....maar om iemand te laten verrekken nee niet echt fijn , want dat zou inhouden dat als iemand snel hulp nodig heeft dan maar dood mag gaan en dat wens ik mijn vijanden nog niet eens toe als ik die al heb :mrgreen:

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door brenda229 »

ze mogen wel hulp krijgen, maar dan wel direct betalen!
nu betaal ik hun rekening!

ten eerste ze betalen geen premie! Ten 2e niet de rekening van hun kosten....
Dus dubbelop!

Waarom moet ik daar dan voor opdraaien? en hun zelf niet.

Als ik mijn huis niet verzeker en hij brand af, betaal een ander toch ook niet voor mij! Of als ik mijn nieuwe auto niet all risk verzekerd, krijg ik toch ook geen andere auto! die moet ik dan toch ook zelf betalen!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tiptoo »

brenda229 schreef:
Waarom moet ik daar dan voor opdraaien? en hun zelf niet.
:mrgreen:
lees effe goed, ik ben het met je eens maar ook wij betalen voor dit soort gedoe van TS dus ja meteen zelf betalen is ook prima als die maar net als ons moet dokken, en op deze manier mogen ze van mij hem/haar nog meer laten betalen.

discoman
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:57

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door discoman »

Om even wat vragen te beantwoorden.

Ik heb in de tijd dat ik niet verzekerd was, gelukkig, nooit gebruik gemaakt van een of andere gezondheidszorg. Tandarts zelf betaald.

Ik ben het ook eens met de solidariteit van de verzekering, maar was zonder dat ik het wist niet verzekerd. Slordig, ik weet het, maar daarom ben ik toen ik erachter kwam zelf naar een zorgverzekering gestapt.

Boete vond ik ook prima, maar iedereen die hard liep te schreeuwen in dit topic tegen mij, zou zelf ook niet 3300,- aan boete gaan betalen. Want dan is de boete zo overdreven hoog, dat ieder beroep hiertegen wel redelijk is.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tiptoo »

discoman schreef:was zonder dat ik het wist niet verzekerd.

dit lijkt me toch niet echt waar sorry hoor je weet echt wel of je verzekerd of niet bent althans ik kijk echt wel waar mijn geld naar toe gaat denk iedereen wel dus dat geloof ik dus niet.

discoman
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 mei 2010 13:57

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door discoman »

dit lijkt me toch niet echt waar sorry hoor je weet echt wel of je verzekerd of niet bent althans ik kijk echt wel waar mijn geld naar toe gaat denk iedereen wel dus dat geloof ik dus niet.
Let op met beschuldigingen! Ik ga gewoon in beroep! :P

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door tiptoo »

discoman schreef:
Ik ga gewoon in beroep! :P
:mrgreen: en je dacht dat je dat ging winnen? je gelooft nog in sprookjes? :mrgreen:

ils
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 nov 2006 15:26

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door ils »

Wij hebben immers ook die 24 maanden gewoon premie moeten betalen, waarom jij dan niet.
Ik heb het idee dat je hier de boel wat aan het stangen bent.

Op 15 september schreef je:
Hah! Beroep gewonnen tegen de zorgverzekeraar!!

Vervolgens schreef je op 23 september:
Let op met beschuldigingen! Ik ga gewoon in beroep!

Alweer?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik heb even twee vragen om duidelijkheid te krijgen:
1) die 3200 euro, was dat alleen boete of ook achterstallige premie
2) op welke grond heeft u gewonnen?

er zijn vaak wel zwaarwegende gronden om te winnen en de boete dus niet te betalen. Maar ik vraag me gewoon af op welke grond u gewonnen heeft.

Trudy

armand64
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:45

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door armand64 »

Niet zo slim hé discoman iedere nederlander weet dat hij premie moet betalen DUS jij ook als je dat nu netjes gedaan had dan hoefde je nu niet te HUILEN EN TE ZEUREN VOOR ADVIES OP HET RADAR FORUM

armand64
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:45

Re: Beroep tegen zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door armand64 »

had je premie maar betaald schuldjas dan had je nu ook geen problemen gehad :D :D :D :D :D

Gesloten