LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort belazert je met de factuur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MissGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:26

Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door MissGo »

Tot mijn verbazing zijn er in de afgelopen periode 2 verkeerde bedragen berekend op mijn laatste 2 telefoonrekeningen.
Door verblijf in het buitenland ben ik door mijn familie vanuit Nederland gebeld via Skype. De duur (en daarmee de verbonden kosten) die Telfort op de factuur heeft staan zijn meer dan dubbel zo lang dan de tijd die zowel mijn telefoon als het skype account van mijn familie weergeven.
De opvolgende maand staat er een gesprek op de factuur die via mijn telefoongeheugen en mijn plaats van bestemming op dat moment nooit plaats gevonden kan hebben. Ook in deze maand heb ik dus veel te veel geld betaald.

Op het moment dat dit gebeurd en je via de normale weg een klacht in dient ga je er vanuit dat Telfort klachten van zeer trouwe klanten zeer serieus neemt en direct actie onderneemt. Tot op heden heb ik echter nog geen geld ontvangen. Nu is mijn vraag hoe ik nu het beste het veel te veel betaalde bedrag inclusief BTW, de gemaakte kosten voor het bellen naar 0900 nummer van de telfort klantenservice en een vergoeding voor de gemaakte uren die ik kwijt ben met het terugvorderen van mijn geld terug kan krijgen.

Doordat het vertrouwen in Telfort nu weg is (moet ik nu elke maand mijn telefoonrekening gaan controleren langs mijn telefoongeschiedenis om te kijken of alles wel klopt?) denk ik er sterk over na om mijn contract te beëindigen. Nu is mijn vraag welke stappen ik het beste kan ondernemen. Mijn contract loopt nog 6 maanden door maar op welke manier kun je dan het contract verbreken omdat Telfort zijn afspraken niet na komt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

bitterbal2
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:45

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door bitterbal2 »

Natuurlijk ten eerste een onderzoek laten instellen bij Telfort zelf. Als je er echt zeker van bent dat de kosten niet kloppen kunnen zij dit voor je uitzoeken. Je hebt dit al gedaan maar zo te horen heb je nog niet zelf even gebeld om de status van dit verhaal op te vragen. Dat zou ik wel even doen, volg het gewoon even en spreek met de medewerker af dat je binnen X dagen antwoord zou willen hebben (motiveer dit door bijvoorbeeld te zeggen dat je bang bent om nog meer spookkosten te maken). Bel vervolgens zelf elke zoveel dagen voor een status update en dring aan tot een antwoord of oplossing.

Het opzeggen van je contract wegens bovenstaand issue is erg moeilijk, zelfs bijna onmogelijk. Ik zou er persoonlijk geen tijd of energie in steken. Er zijn wel eens koppige mensen die dan bijvoorbeeld stoppen met betalen maar dan ben je veel verder van huis. Incassobureau's met hoge kosten staan binnen enkele weken al bij je op de stoep.

WIl je toch proberen het contract te beeindigen doe dit dan bij voorkeur via bijvoorbeeld rechtsbijstand en zorg er zeker voor dat je een case hebt opgebouwd. Een klacht die jij hebt ingediend en een aantal facturen waarvan jij meent dat ze niet correct zijn, zijn zeker niet voldoende. Wacht dus eerst de reactie(s) van Telfort af voordat je iets doet. Met een beetje geluk zijn de reacties van Telfort positief en zullen ze je crediteren en je uitleggen waarom dit is gebeurd en bel jij gewoon de komende maanden nog lekker door met Telfort. Daarna gewoon overstappen naar een ander netwerk.

Naar mijn ervaring lost Telfort dit soort problemen 9 vd 10 keer netjes op. Ze hebben immers geen enkele reden om klanten te 'belazeren' en zullen dit ook zeker niet doen. Ik gok op een systeemfout.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@MissGo

U geeft aan dat u hiervan al een melding hebt gemaakt via onze klantenservice. Hebt u ook een referentienummer ontvangen? Zo ja, dan kunt u spoedig een reactie van hen tegemoet zien. Heeft u geen referentienummer, dan kunt u via een privébericht uw naw-gegevens, het 06-nummer van Telfort en de betreffende factuurnummers aan mij kenbaar maken. Hoe dan ook, wij zijn u allen graag van dienst.

Daphne

MFVO
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2010 17:18

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door MFVO »

Ik zou toch maar proberen alles zoveel mogelijk te onderbouwen, zelf heb ik meegemaakt dat Telfort 3 jaar lang onterecht bedragen heeft afgeschreven en zo netjes wordt het niet afgehandeld, ik zou mijn post maar eens doorlezen, ik heb mijn geld nog steeds niet terug.

MissGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:26

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door MissGo »

Even een update over de stand van zaken:
Afgelopen week gebeld met de klantenservice van Telfort (waaraan uiteraard ook weer kosten zijn verbonden) maar daar konden ze mij helaas niet helpen en raadde ze me aan een klacht in te dienen. Na 5 minuten begreep deze medewerker eindelijk dat die klacht (zelfs meerdere klachten) allang ingediend was en kon hij niets voor me doen omdat "zij" het op moesten lossen. Je gaat er dus vanuit dat Telfort als 1 bedrijf opereert in ieder geval naar haar klanten toe. Maar de klantenservice zag dat duidelijk anders want hij kon me op geen enkele manier helpen en zei dat ik moest wachten omdat klachten binnen 10 werkdagen worden afgehandeld. Uiteraard zijn die 10 werkdagen ondertussen voorbij en heb ik tot op heden nog helemaal niets van Telfort gehoord.

Daarnaast nog iets dat mij is opgevallen. Tijdens mijn verblijf in Londen ontving ik een prachtig smsje waarin stond dat smsen binnen Europa 13 cent kost. Na controle van mijn eigen telefoonrekening zag ik echter dat de werkelijke kosten 37,5 cent per sms waren. Na navraag bij de klantenservice blijkt dat het smsje alleen van toepassing was op zone 1 landen. Engeland is een zogenaamd zone 2 land. Dan vraag ik me af Telfort, zover ik weet is Engeland nog steeds onderdeel van Europa en daarnaast is het erg vreemd om het desbetreffende smsje naar klanten te sturen die zich blijkbaar niet in de juiste zone bevinden. Een beetje misleidend!

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@MissGo

Graag bekijk ik de status van de lopende klacht voor u. In een privébericht kunt u uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres aan ons kenbaar maken.

Laila

Autumnabbs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2010 19:40

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door Autumnabbs »

Hoi MissGo,

Ik vroeg mij af of je inmiddels al meer gehoord hebt over je klacht van Telfort? Ik heb namelijk een soort gelijk probleem. Het aantal belminuten op de factuur van Telfort komen ook niet overeen met de belminuten weer gegeven in het geheugen van mijn telefoon. Sommige gesprekken zijn verdubbeld of zelfs verdrievoudigd, ook dit waren gesprekken die ik in het buitenland gevoerd heb.
Wellicht dat we iets aan elkaar hebben!

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door dusus »

@MissGo

Telfort heeft nou 2x gevraagd om contact te zoeken via een privébericht. Dat kost je geen belkosten, en ze bellen jou daarna terug.

maar dan moet je dat wel DOEN !! want anders kom je hier alleen maar aandacht trekken, ten koste van Telfort

MissGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:26

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door MissGo »

@ Autumnabbs: Ongeveer 2 weken geleden heeft Telfort contact met mij opgenomen, na verschillende pogingen van mijn kant. Zij hadden mijn telefoongegevens nagelopen maar omdat ze voor gesprekken in het buitenland afhankelijk zijn van de info verstrekt door die buitenlandse providers konden ze eigenlijk niet zien of het klopte. Omdat het desbetreffende gesprek gedaan was via skype kon ik door middel van een printscreen bewijzen wat de correcte gespreksduur was. Op basis daarvan heeft Telfort erkend dat de factuur niet klopt en is de belofte gedaan dat het bedrag op mijn volgende factuur in mindering wordt gebracht. Daarnaast heeft Telfort ook aangegeven de door mij gemaakte telefoonkosten met de klantenservice te vergoeden. Al met al heeft Telfort het zeer netjes opgelost al blijft het vervelend dat ik hier als klant zelf achteraan moet. Verder ken ik de details over jouw geval niet maar als je kunt aantonen wat de daadwerkelijke gespreksduur was zal het verder geen probleem zijn om het met Telfort samen op te lossen. Succes in ieder geval!

@Dusus: Beiden malen heb ik gereageerd op de berichtjes van Telfort zowel hier op het forum als via de door mij uitgezette klacht via de website. Maar zoals je zelf ook perfect hebt gelezen werd er gevraagd om een PRIVEbericht. Ondertussen zijn we tot een oplossing gekomen, zie bovenstaand bericht. Het zou je netjes staan om je eerst volledig te informeren voordat je hier dingen roept. Want daarmee draag je totaal niet bij aan het forum.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door dusus »

@MissGo

Ik roep niet zo maar wat. Jij komt als newbe ineens met een stelling "Telfort belazert je met de factuur" en ondanks de verzoeken van Telfort om hen meer duidelijkheid te verschaffen, ga je maar door met je ongenoegen spuien. Dat is niet fair. Wacht eerst eens reactie af. Telfort is één van de weinigen die moeite doet.

Wie een beetje in het vak zit weet dat het "billing" systeem niet volmaakt is, en dat elke telecomprovider niet 100% zeker is van zijn inkomende en uitgaande factuur, en daar neem je genoegen mee als je abonnee wordt (= kleine lettertjes in het contract). Billing is a crime, en dat zal het blijven. Opletten en aan de bel trekken is het enige dat je als klant kan doen, net als in de supermarkt. De één houdt week-in week-uit de prijzen en kassabonnen bij, en de ander rekent af zonder zorgen.

MissGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:26

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door MissGo »

@Dusus: Dan nogmaals LEES mijn reactie voor je reageert. Fijn dat jijzelf een geïnformeerde klant bent dat betekend niet dat je kunt oordelen over zaken waar je niet volledig over op de hoogte bent. Vwb jouw statement

"en ondanks de verzoeken van Telfort om hen meer duidelijkheid te verschaffen, ga je maar door met je ongenoegen spuien. Dat is niet fair. Wacht eerst eens reactie af."

Ook hier, het spijt me zeer maar weet jij niet hoe de zaken lopen en waar je het over hebt. Na het eerste bericht naar telfort vanuit hier hoorde ik weer dagen niets je kunt dan begrijpen dan ik mijn teleurstelling daarover wil uiten. Zeker ook gezien het feit dat ik op mijn klachten via hun klantenservice maar geen antwoord kreeg. Ik heb destijds ook netjes tien werkdagen op hun reactie gewacht en daarna heb ik inderdaad mijn ongenoegen geuit. Als je mijn vorige bericht gelezen hebt zeg ik ook heel duidelijk dat Telfort het nu netjes opgelost heeft. Het is mij totaal niet te doen om Telfort af te kraken maar je kunt je voorstellen dat een flinke onterechte telefoonrekening ook niet geheel fair is.

Daarmee sluit ik deze discussie die naar mijn mening geen enkel sociaal nut dient.

dusus
Berichten: 84
Lid geworden op: 24 jul 2010 09:22

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door dusus »

@MissGo

Sociaal nut dien je zeker niet met je schreeuwtekst "Telfort belazert je met de factuur", als het niet eens om belazeren gaat, maar om 2 discutabele belkosten.

Het is, net als in de supermarkt, bij de benzinepomp, enzovoorts jouw taak om rekeningen te controleren, en als het afwijkt bij de leverancier aan de bel te trekken. Een beetje geduld mag je best hebben. Telfort heeft de gesprekskosten ook niet op dezelfde dag van je rekening afgeboekt, maar de rekening een maand later gestuurd. Dan mag jij ook wel een paar weken geduld hebben, voor je gaat beschuldigen met "Telfort belazert je met de factuur".

MissGo
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 aug 2010 12:26

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door MissGo »

@Dusus: Een verdubbeling van de kosten vind ik toch iets meer als slechts discutabel. Geduld heb ik zeker gehad, verwacht ook niet dat Telfort de oplossing direct kan achterhalen maar wel dat zij in ieder geval binnen een acceptabele tijd, hun eigen aangegeven 10 werkdagen, een reactie geven. Dat is destijds niet gebeurd enja dan voel je je inderdaad niet helemaal serieus genomen. Nogmaals, ALS u mijn vorige bericht gelezen heeft geef ik aan dat Telfort het nu zeer netjes opgelost heeft. En sociaal dient ook u nu zeker niet door proberen het laatste woord te krijgen, niet voor de consument en ook zeker niet voor Telfort. Nogmaals fijn dat u zo op de hoogte bent over alles en iedereen voorziet van advies hier op dit forum dat neemt niet weg dat mensen bij dergelijke gevallen zeer, om het zacht uit te drukken, onaangenaam verrast zijn wanneer hun telefoonrekening opeens verdubbeld is.

MFVO
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2010 17:18

Re: Telfort belazert je met de factuur

Ongelezen bericht door MFVO »

@ Missgo

Je hebt groot gelijk. Kijk eens naar mijn post op het forum. Ik ben al maanden met Telfort bezig en het is een ongelijke strijd. Telfort wil graag negatieve berichten zsm van het forum verwijderd hebben door je via Telfort webcare te benaderen. Ik heb echter ook de ervaring dat dat meer een soort standaard reactie is dan dat je er wat aan hebt. Je moet er dan alsnog zelf achteraan en aan het oplossen van een probleem hebben ze een hekel. Ik heb nu een schriftelijke bevestiging via de teamleider business support dat ik gelijk heb. Probleem opgelost? Niet bij Telfort want ze komen hun eigen beloftes niet na.

@Dusus

Als je een medewerker van Telfort bent kan ik je reaktie begrijpen anders niet. Wie ooit met Telfort een dispuut heeft gehad weet dat je Telfort niet hoeft te verdedigen: ze wissen je identiteit, verdraaien de feiten, gooien je emails weg, lezen je aangetekende post niet, liegen, zeggen dat hun systeem geen mogelijkheid heeft om een klant iets terug te betalen ook al heeft deze gelijk (wat dan later opeens weer wel kan), komen jun afspraken niet na etcetera. Mensen die zich op dit forum melden gebruiken dit niet omdat ze het zo leuk vinden, maar omdat ze met de rug tegen de muur staan.

@ iedereen

Als Telfort morgen zijn eigen belofte niet nakomt dan doe ik aangifte bij de politie van oplichting, ik raad iedereen aan die dezelfde ervaring hebben dit ook te doen.

Gesloten